abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100080820
Ko is ook te lief, of althans niet te lief, maar echt een people person.
Hij wil zo graag contact hebben met iedereen. En wordt dan ook weleens afgewezen.
In het begin op de kresj waren er nog wat oudere meisjes van bijna 4 en die waren erg van het buitensluiten.
Dat vond ik best moeilijk om te zien, mijn kleine allemansvriendje die zo afgewezen werd.
Maar hij moet daar ook mee om leren gaan, net als het duwen. Het is ook onderdeel van het hele sociale proces, grenzen leren aangeven enzo.
Al vind ik het wel belangrijk dat het goed begeleid wordt en dat duidelijk aangegeven wordt wel gedrag gewenst is en welk gedrag niet.
Een punt van gesprek is bij ons ook echt hoe je zorgt dat duidelijk wordt dat gedrag niet gewenst is, maar dat het kind zelf niet als duiveltje gezien wordt. Soms heeft een kind geen andere manier van communiceren, of zoals bij Leander moet bepaald aangeleerd gedrag weer in perspectief geplaatst worden.

Haha, in de speeltuin laatst, zei ik ook tegen een jongetje dat bijten niet de bedoeling was. Een andere moeder zei niks. Ik merk wel dat ik door de kresj minder moeite heb andere kindjes op hun gedrag aan te spreken.
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 10:47 schreef McLaura het volgende:
AP sucks
:')
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  vrijdag 29 juli 2011 @ 11:07:41 #227
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_100080839
Dat is geen AP, dat is gewoon niet opvoeden. :+ Je hebt wel een stroming die kinderen volledig vrij laat (ben even de 'naam' kwijt), maar ik vind dat gewoon een synoniem voor niet opvoeden. :P

Hier heeft Annicka twee keer een ander kindje geduwd, en je zag gewoon dat het een experiment was: 'Eens kijken wat gebeurt er als ik duw.' Het was ook geen harde zet, ze deed het heel bedachtzaam. Heb haar maar even uitgelegd dat duwen eigenlijk alleen mag met toestemming van de ander. Als ik haar (op bed) duw, vraag ik ook altijd of het mag. Ze heeft verder nooit meer andere kindjes geduwd.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_100080996
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 11:06 schreef oeke het volgende:
Ko is ook te lief, of althans niet te lief, maar echt een people person.
Hij wil zo graag contact hebben met iedereen. En wordt dan ook weleens afgewezen.
In het begin op de kresj waren er nog wat oudere meisjes van bijna 4 en die waren erg van het buitensluiten.
Dat vond ik best moeilijk om te zien, mijn kleine allemansvriendje die zo afgewezen werd.
Maar hij moet daar ook mee om leren gaan, net als het duwen. Het is ook onderdeel van het hele sociale proces, grenzen leren aangeven enzo.
Al vind ik het wel belangrijk dat het goed begeleid wordt en dat duidelijk aangegeven wordt wel gedrag gewenst is en welk gedrag niet.
Een punt van gesprek is bij ons ook echt hoe je zorgt dat duidelijk wordt dat gedrag niet gewenst is, maar dat het kind zelf niet als duiveltje gezien wordt. Soms heeft een kind geen andere manier van communiceren, of zoals bij Leander moet bepaald aangeleerd gedrag weer in perspectief geplaatst worden.

Haha, in de speeltuin laatst, zei ik ook tegen een jongetje dat bijten niet de bedoeling was. Een andere moeder zei niks. Ik merk wel dat ik door de kresj minder moeite heb andere kindjes op hun gedrag aan te spreken.

[..]
:')
Nouja ik vind gewoon dat als de moeder er niets van zegt, ik dat zeker wel mag doen, mijn kind is de dupe van het gedrag van haar kind en ik voed mijn kind wel graag op.

En ik herken wat je zegt oeke, Elin wil ook met iedereen spelen en van iedereen aandacht, ook in de bus, met alle mevrouwen en meneren, en dan is t zo sneu als er eens zo'n chaggo tussenzit, die dan net doet of ie t niet ziet ofzo :P

en McLaura, dat is idd wel heeeel kort door de bocht :D ik pak een hoop heel AP :') aan, maar merk ook dat de echte APérs zoals ze zichzelf noemen vaak doorslaan en dna zelf geen grenzen meer kunnen stellen. En wat voor t ene kindje werkt, hoeft voor de ander niet te werken. Zoals dat 'vriendinnetje' die zal een hoop baat hebben bij wat structuur..

en GWS, ik ga echt niet aan Elin vragen of ik haar 'mag duwen' hoor :D
ik duw r lekker op t bed en dan weet ze wel dat het een grapje is, ook zonder dat ik t vraag, bij kindjes idem, kinderen registreren echt wel of iets 'gemeen' is of voor de lol
pi_100081106
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 10:47 schreef McLaura het volgende:
AP sucks
Oké, dan ga ik nuanceren : de mensen die ik ken en die AP toepassen, sucken!
Ik vind niks mis met AP op zich, maar als dat 'gebrek aan opvoeding' betekent ben ik tegenstander.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  vrijdag 29 juli 2011 @ 11:21:51 #230
12913 GreatWhiteSilence
pi_100081285
Als ik vraag of ik haar mag duwen, is het antwoord soms 'Nee'. Dat heb ik liever dan een huilend kind omdat ze geen zin had geduwd te worden. :P

Als we al aan het donderjagen zijn, is de noodzaak er niet echt, dan verwacht ze het wel. Maar als ze het niet verwacht kan het nog pijnlijk zijn ook. Een beetje een whiplash idee.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_100081440
Ik ben ook niet te bang om andere kindjes ergens op aan te spreken als hun ouders dat niet doen op het moment dat ik dat wel normaal zou vinden.

Alleen ging dat laatst niet helemaal goed :')
In de speeltuin een marrokaanse of turkse vrouw met 4 of 5 kinderen van een jaar of 6/7 denk ik.

Dana en een ander meisje van haar leeftijd waren op een glijbaan aan het spelen..komt een van die knullen aangerend en wilt de dames zo van het trapje afduwen om zelf door te kunnen..dus ik ga ervoor staan en zeg tegen die knul dat hij maar even moet wachten omdat de kleintjes er anders afvallen. Begint ie toch te krijsen en zichzelf te slaan :o Dus ik vraag of hij wel goed bij zijn hoofd is en zich niet zo moet aanstellen :6 blijkt dat hij best zwaar autistisch is :@ ja sorry hoor, maar hou dan je kind beter in de gaten...dat kan ik ook niet ruiken :@
pi_100082553
Bla :D
pi_100084036
Wat sneu dat Elin zich niet op haar gemak lijkt te voelen.

Ik zeg er ook wat van.hoor als een.ander kindjw iets doet bij Tess waar ik.niet van gediend ben.
Op vakantie was Tess aan het spelen in ht kibderzwembadje. Er komt een jochie aan en die duwt Tess zo 2x onderwater. M en ik sprongen er beide op af. Ouders van het jochie uiteraard nergens te bekennen. Ventje rende naar papa en mama en toen ben ik er achteraan gegaan. Hij mocht niet meer zwemmen en kreeg ook flink op zijn lazer.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_100084491
Bla dat hebben wij dus hier met een buurjongentje J. Die is bijna 4 en duwt en bijt en doet ook bij alles en iedereen. In het begin ook bij Leander en Mikael. Die deden niks terug. En die ouders zeiden er ook niks van als ze erbij zaten. Ik dus een keer wel en toen werd diie moeder me toch boos. Ja J is autistisch en die moet je gewoon laten gaan. Ja rot ff lekker op zeg. Mijn kinderen zaten elke dag onder de krassen in het gezicht waar hij ze gekrabt had. En tandafdrukken in de armen. Als je er zelf niks van zegt doe ik het wel. J probeert het nu nog steeds maar Mikael die slaat nu hard terug dus hij denkt wel eerst na voordat ie iets doet. En voor Leander is ie al bang dus dat probleem is perongeluk al opgelost.

Tis hier trouwens niet zo dat Leander de schrik van de buurt is hoor. Eigenlijk red ie zich op zijn manier wel. De oudere kindjes weten nu dat ie niet kan praten en dus soms boos word. Ze helpen hem dan door dingen te laten zien wat ie misschien wil en dan komen ze vanzelf wel iets tegen. Tis alleen oppassen als ie met verkeerde been uit bed is gestapt of tussen de middag als ie moe word. Hier spreken andere moeder-vaders hem er ook wel op aan als ie iets doet wat niet mag. Mag van mij ook gerust want ik zie ook niet alles. Maar ligt wel een beetje aan de manier waarop. Buurman van 2 deuren verderop trok Mikael van de week van de glijbaan omdath ij vond dat zijn dochter eerst mocht. Er was niks aan de hand, gee ruzie niks. Toen heb ik Mikael ook gezegd dat ie de volgend keer maar moest zeggen dat die man zich er niet mee moest bemoeien. Dat is dus een manier van tegen mijn kind praten die ik niet wil hebben
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_100086972
Jan, naja ik snap best dat een autistisch kindje anders reageerd als een ander kindje, maar daar hoeven andere kinderen inderdaad niet de dupe van te worden. en als ouder heb je sowiezo de verantwoordelijkheid om je kind in de gaten te houden en in te grijpen als er iets is.

Het verbaasde me gister ook weer hoeveel ouders er gewoon ergens op een terras gaan zitten en hun kinderen gewoon "loslaten"

Dat gaat vast prima als je kind wat ouder is. Maar als ik een jongetje van een jaar of 1/ 1,5 een kwartier lang in de ballenbak om zijn mama zie huilen dan wordt ik toch een beetje boos. dat doe je toch niet. Toen ik naar het knulletje toe ging om te kijken of ik m een beetje kon troosten of afleiden kwam er ineens een verontwaardigde moeder aangelopen
pi_100100093
KD, hoe ging het vandaag?

Autisme is ook wel een ander geval. Maar dan nog hoeven de andere kinderen daar niet voor opzij. Hier een kindje in de buurt met pdd-nos, de kindjes uit de buurt houden er rekening mee, maar wel tot hun grenzen. Als het kindje te bazig/agressief wordt, lopen ze gewoon weg. De moeder houdt dat nu niet continu meer in de gaten, nu er een acceptabel evenwicht is. Maar eerder begeleide ze dan beide kindjes in de situatie..

Opvoeding verschilt, maar het algemene fatsoen zou niet zoveel hoeven te verschillen. Ze moeten allemaal leren op hun beurt te wachten, te delen, niet agressief zijn, elkaar respecteren. Als je die grenzen als ouder niet aangeeft, kun je wachten op andere ouders die je kind wel aanspreken..
  zaterdag 30 juli 2011 @ 12:33:10 #237
12913 GreatWhiteSilence
pi_100121411
De laatste tijd komt Annicka tussen middernacht en 5 uur 's ochtends naar ons toe, om in ons bed verder te slapen. Verder geen problemen mee, maar voor straks zou het toch wel fijn zijn als ze in haar eigen bed blijft ivm de baby. Het bed is wel groot, maar zo mega ook weer niet.

Gisteravond heb ik haar in een opwelling als experiment nog even opgezocht en laten drinken toen ik zelf naar bed ging, en vanmorgen was ze er pas om half zeven. Zou het zo simpel zijn? :o
pi_100121494
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 20:22 schreef Deepfreeze het volgende:
KD, hoe ging het vandaag?

Autisme is ook wel een ander geval. Maar dan nog hoeven de andere kinderen daar niet voor opzij. Hier een kindje in de buurt met pdd-nos, de kindjes uit de buurt houden er rekening mee, maar wel tot hun grenzen. Als het kindje te bazig/agressief wordt, lopen ze gewoon weg. De moeder houdt dat nu niet continu meer in de gaten, nu er een acceptabel evenwicht is. Maar eerder begeleide ze dan beide kindjes in de situatie..

Opvoeding verschilt, maar het algemene fatsoen zou niet zoveel hoeven te verschillen. Ze moeten allemaal leren op hun beurt te wachten, te delen, niet agressief zijn, elkaar respecteren. Als je die grenzen als ouder niet aangeeft, kun je wachten op andere ouders die je kind wel aanspreken..
het ging wel oke,mijn vriend heeft ze echt duidelijk gemaakt dit niet te kunnen waarderen en eist dna ook dat ze er alles aan doen om Dewi met die onzin te laten kappen (ze doet het blijkbaar bij alle kindjes :') )
pi_100122131
Oeke, had je meegekregen dat in de laatste Ouders van Nu een stuk stond over een crèche gerund door ouders?
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_100122900
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 11:16 schreef McLaura het volgende:

[..]

Ik vind niks mis met AP op zich, maar als dat 'gebrek aan opvoeding' betekent ben ik tegenstander.
Maar dan zijn die mensen toch het probleem, niet AP
Ap zegt sowieso weinig over de opvoeding maar voornamelijk over borstvoeden, dragen, cosleepen etc.

[ Bericht 29% gewijzigd door Pvoesss op 30-07-2011 13:38:49 (dubbel) ]
pi_100131998
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 13:24 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Maar dan zijn die mensen toch het probleem, niet AP
Ap zegt sowieso weinig over de opvoeding maar voornamelijk over borstvoeden, dragen, cosleepen etc.
bij mijn weten was het idee nu juist dat die dingen die jij noemt niet alleszeggend zijn over of je aan ap doet, het gaat juist om de manier waarop je je kind benadert.

quote:
The essence of Attachment Parenting is about forming and nurturing strong connections between parents and their children
bron

je kan prima via ap te werk gaan qua opvoeding zonder borstvoeden, dragen of samen slapen. het is geen setje regels waar je e aan dient te houden ;)

edit. hier staat wat beter beschreven wat bedoeld wordt:
quote:
Hierboven staan een aantal onderwerpen beschreven die onderdeel kunnen uitmaken van Natuurlijk Ouderschap. Er zijn er nog veel meer!

Zoals gezegd is het absoluut niet noodzakelijk al deze onderwerpen toe te passen in het eigen gezinsleven. Veel ouders passen één of meerdere richtlijnen toe maar wijken op andere punten weer af, omdat dat nu eenmaal beter bij hun situatie past.
bron

[ Bericht 20% gewijzigd door simmu op 30-07-2011 19:47:44 ]
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  zaterdag 30 juli 2011 @ 20:13:50 #242
12913 GreatWhiteSilence
pi_100134685
Als ik kijk op de site van attachement parenting Europe staan toch echt borstvoeding, dragen en cosleeping expliciet genoemd. Je kan daar natuurlijk wel extreem van afwijken, maar in hoeverre is het dan nog 'echt' AP? :?

Annicka is trouwens lekker 'eigenwijs', denk ik? We waren met een rekenmachine aan het spelen: ik noem een getal, zij tikt het in. Ik vraag een acht, zij tikt de acht in. Ik vraag een drie, zij tikt een drie in. En dan: ik vraag een twee, zij tikt een zes in. Ik vraag: 'Is dat een twee?' Zij: 'Nee, dat is een zes!' Ik: 'Maar ik vroeg om een twee...' Zij: '... :? ' Juistem, raar kind... :')
pi_100134944
Tjah dan noem je ook wel een bron als laatste.
De opvoedings richting wat velen bedoelen met AP is de term UP oftewel Unconditional Parenting
AP staat echt voor die bepaalde regeltjes (al vind ik dat een beetje lame woordkeuze maarja) / doelen

Natuurlijk ouderschap

Natuurlijk Ouderschap gaat uit van de volgende doelen: ken je kind, help je kind zich goed te voelen en geniet van het ouderschap. Om deze doelen te kunnen bereiken zijn handvatten geformuleerd:

1. Blijf na de geboorte in contact met je baby. Als na de geboorte het contact om medische of sociale redenen wordt verbroken, probeer dit dan te herstellen zodra dat kan.
2. Geef gehoor aan de signalen van je kind. Laat je kind niet alleen als het huilt maar koester het, ook als je het verdriet niet kunt wegnemen.
3. Geef zolang mogelijk borstvoeding. Borstvoeding is meer dan voeding. Het is een ideaal troostmiddel en kan op verzoek van het kind gegeven worden. Geef je geen borstvoeding, probeer dan flesvoeding op verzoek te geven en doe dit als ouders zoveel mogelijk zelf.
4. Draag je kind zoveel mogelijk bij je. Je kunt een drager gebruiken waardoor je je handen vrij hebt.
5. Slaap samen met je kind of zet een co-slaper tegen je bed aan.
6. Geef ruimte aan de ontwikkeling van empathie door positief in te grijpen en geen agressie te gebruiken. (bijvoorbeeld UP dus )
7. Vermijd vaak voorkomende of langdurige scheiding.
8. Bewaar het evenwicht in je gezinsleven.
pi_100135016
ik weet niet hoe jij dan leest hoor, want wat ik quotte staat er ook expliciet. het een sluit het ander niet zomaar uit. uiteraard tenzij je een fanatiekeling bent, ook die staan genoemd op de beide sites die ik noemde :6

prachtig gevalletje oorzaak/gevolg omdraaien. "als je aan ap doet moet je alles uit het lijstje doen". is er ook een regel dat als je, ik noem maar iets, aan 60% van de regels wel voldoet, je mag zeggen dat je ap doet? of telt dat dan niet?

ik ken wel iemand die borstvoed maar desondanks imho werkelijk het moederschap niet waard is. jeugdzorg staat al klaar zeg maar.
pi_100135117
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 20:20 schreef Pvoesss het volgende:
Tjah dan noem je ook wel een bron als laatste.
De opvoedings richting wat velen bedoelen met AP is de term UP oftewel Unconditional Parenting
AP staat echt voor die bepaalde regeltjes (al vind ik dat een beetje lame woordkeuze maarja) / doelen

Natuurlijk ouderschap

Natuurlijk Ouderschap gaat uit van de volgende doelen: ken je kind, help je kind zich goed te voelen en geniet van het ouderschap. Om deze doelen te kunnen bereiken zijn handvatten geformuleerd:

1. Blijf na de geboorte in contact met je baby. Als na de geboorte het contact om medische of sociale redenen wordt verbroken, probeer dit dan te herstellen zodra dat kan.
2. Geef gehoor aan de signalen van je kind. Laat je kind niet alleen als het huilt maar koester het, ook als je het verdriet niet kunt wegnemen.
3. Geef zolang mogelijk borstvoeding. Borstvoeding is meer dan voeding. Het is een ideaal troostmiddel en kan op verzoek van het kind gegeven worden. Geef je geen borstvoeding, probeer dan flesvoeding op verzoek te geven en doe dit als ouders zoveel mogelijk zelf.
4. Draag je kind zoveel mogelijk bij je. Je kunt een drager gebruiken waardoor je je handen vrij hebt.
5. Slaap samen met je kind of zet een co-slaper tegen je bed aan.
6. Geef ruimte aan de ontwikkeling van empathie door positief in te grijpen en geen agressie te gebruiken. (bijvoorbeeld UP dus )
7. Vermijd vaak voorkomende of langdurige scheiding.
8. Bewaar het evenwicht in je gezinsleven.
de essentie van je post is dat AP zoals hier genoemd, op het forum in deze discussie, plus de minimaal 2 bronnen (slinger zelf ook gerust google aan) helemaal geen AP is! neenee, ze noemen het wel zo, maar dat is het niet. nou! mooi dan, want ik had het over AP zoals ik dat hier en vanuit verschillende bronnen had begrepen heb :Y
pi_100135236
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 20:22 schreef simmu het volgende:
ik weet niet hoe jij dan leest hoor, want wat ik quotte staat er ook expliciet. het een sluit het ander niet zomaar uit. uiteraard tenzij je een fanatiekeling bent, ook die staan genoemd op de beide sites die ik noemde :6

prachtig gevalletje oorzaak/gevolg omdraaien. "als je aan ap doet moet je alles uit het lijstje doen". is er ook een regel dat als je, ik noem maar iets, aan 60% van de regels wel voldoet, je mag zeggen dat je ap doet? of telt dat dan niet?

ik ken wel iemand die borstvoed maar desondanks imho werkelijk het moederschap niet waard is. jeugdzorg staat al klaar zeg maar.
Dat zeg ik totaal niet in mijn zin..
Lees nog een keer zou ik zeggen..
AP oftewel natuurlijk ouderschap is die punten..
Moet je daaraan voldoen om redelijk ap te zijn nee.
Maar ap is de levensstijl en up de opvoeding..
AP zegt niet zoveel over de opvoeding zelf
pi_100135411
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 20:29 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

sorrie. ik ben oprecht van mening dat je het doel en de middelen daartoe met elkaar verward. het doel is het smeden van sterke onderlinge binding in het gezin. de middelen daartoe zijn dingen als borstvoeden, dragen, etc...

overigens wat *die* post idd bedoeld voor gws ;)
pi_100135631
ja klopt ook wel, maar ik doel meer op het feit dat mensen die dragen of/en voeden en zelfs eventueel samen slapen niet per definitie UP opvoeden.. al gaat dat vaak wel samen.. en dan zijn die dingen idd de middelen.. maar AP = niet up en vaak halen mensen dat wel door elkaar neem bijvoorbeeld

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 11:16 schreef McLaura het volgende:

[..]

Ap is hier dan dus volgens Mclauraeen gebrek aan opvoeding.
Terwijl Ap meer staat voor bepaalde levensgewoontes/middelen..
De bijpassende opvoeding is UP
pi_100135719
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 20:29 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

ik vind het overigens een hele sterke (op een nare manier) bewoording zo die me totaal niet zint. je sluit namelijk een groep gezinnen al bij voorbaat uit. iedereen die door welke omstandigheid dan ook geen borstvoeding kan geven kan volgens jou niet aan ap doen. medicijngebruik waardoor je niet samen kan slapen? geen ap. huilbaby (een echte!) geen ap
:N

ik denk waarlijk niet dat zulks de bedoeling is. bovendien heb ik dan ook nog mijn eigen mening. tis even lastig uitleggen voor me hoor, dus lief zijn! :* :s) zijnde: maakt niet uit welke opvoedmethode je gebruikt. uiteindelijk is wie je bent veel bepalender. je kan nog 100x elke keer heel begripvol en volgens regels X je kind duidelijk maken dat gedrag Y niet de bedoeling is en het kind zal dat leren. maar wat veel meer blijft hangen in the end wanneer het kind uiteindelijk volwassen is, dat is bijvoorbeeld de manier, ik noem maar iets!, ruzie had met tante Z waar het kind dol op was en die het kind nooit meer ziet. en dat zie ik nu juist terug bij ap! de noodzaak om uit te gaan van de behoefte van het kind en niet die van jou. niet een verplicht lijstje dingen die je moet doen.
pi_100135826
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 20:42 schreef simmu het volgende:

[..]

ik vind het overigens een hele sterke (op een nare manier) bewoording zo die me totaal niet zint. je sluit namelijk een groep gezinnen al bij voorbaat uit. iedereen die door welke omstandigheid dan ook geen borstvoeding kan geven kan volgens jou niet aan ap doen. medicijngebruik waardoor je niet samen kan slapen? geen ap. huilbaby (een echte!) geen ap
:N

Nee dat zeg ik dus niet.. Ik zeg niet dat je overal aan moet voldoen om ap te zijn
Waar zeg ik dat je pas AP bent als je aan al die punten vol doet??

ik denk waarlijk niet dat zulks de bedoeling is. bovendien heb ik dan ook nog mijn eigen mening. tis even lastig uitleggen voor me hoor, dus lief zijn! :* :s) zijnde: maakt niet uit welke opvoedmethode je gebruikt. uiteindelijk is wie je bent veel bepalender. je kan nog 100x elke keer heel begripvol en volgens regels X je kind duidelijk maken dat gedrag Y niet de bedoeling is en het kind zal dat leren. maar wat veel meer blijft hangen in the end wanneer het kind uiteindelijk volwassen is, dat is bijvoorbeeld de manier, ik noem maar iets!, ruzie had met tante Z waar het kind dol op was en die het kind nooit meer ziet. en dat zie ik nu juist terug bij ap! de noodzaak om uit te gaan van de behoefte van het kind en niet die van jou. niet een verplicht lijstje dingen die je moet doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')