abonnement Unibet Coolblue
pi_99720516


Om nou elk topic opnieuw te beginnen met ALLE clips, interviews en previews gaat ook nergens over. In dit topic komen vooral de nieuwe dingen te staan. Nieuws van de jeugd en aanverwante projecten. Iedereen kent het huidige repertoire al wel. Speciaal voor de mensen die nu pas komen kijken, korte samenvatting:

Pre-2004 maakten Pepijn (rapper), Bas (producer) en een handjevol anderen muziek onder de naam De Spaarndammerbuurtkliek. Zonder label of commercieel doel gewoon eens in de maand een track opnemen en bier drinken in de schuur. In 2004 namen Bas en Pepijn samen een track op, als een nieuw idee voor een house-achtige beat . Pepijn (Toen nog P Dronq) en Freddie (Vieze Fur, rapper) rappen wat onzin op de beat en daar was Watskeburt.

Het was de eerste keer dat Fur een mic onder zijn neus kreeg en Ollie (Willie Warchild, rapper) staat niet op deze track. Die hebben ze er later pas bijgehaald omdat Fur en Willie samen het duo Baksteen vormen. Al hebben ze nooit opgenomen of opgetreden. (Baksteen heeft na het eerste album van de jeugd trouwens wel enkele mixtapes gehost, o.a. van Turk en de Opposites). Terwijl Fur en Pepijn Watskeburt opnamen zou Willie kip hebben gegeten. Plausibel.

Watskeburt ontplofte op korte tijd op het internet en in 2005 heb je de clip gezien. Bas en Kostijn (de manager van de jeugd, DJ en labelbaas) richtten het label Magnetron Music op en sinds het succes van Watskeburt besluiten ze om op zeer korte tijd (minder dan een half jaar) een album op te nemen. Willie Wartaal mocht nu tussen het kip eten door ook mee rappen. Dit album is Parels Voor De Zwijnen geworden. Uitgekomen in September 2005. Parels werd gevolgd door de DVD 'Tarrels voor de zwijnen' waarop je naast een enorm moeilijk te navigeren DVD-menu ook alle clips van hun TV-show 'Hard Gaan' kan bekijken.

In 2008 kwam het vervolg op Parels, namelijk De Machine. De grootste verschillen waren de sound van de beats, de structuur van de nummers en de flow van vooral Pepijn -die sinds dit album rapt als Faberyayo- en Fur. De nummers klinken toegankelijker, richting pop en refreintjes zijn meer gezongen. Ook wat auto-tune, maar niet op een storende manier.

Het vooral stoer doen in de teksten maakt plaats voor arrogantie en schuddende kutten. Genieten. Pepijn schakelt zijn flow in een nieuwe versnelling en Fur zingt wat meer. Willie Wartaal blijkt een talentje op de auto tune. De Machine was een prima vervolg en heeft enkele awards binnengetrokken. De rappers hebben in 2009 ook hun show een beetje aangepast zodat ze, indien Bas mee gaat, wat gevarieerder kunnen spelen met de beats. Pinkpop 2009 is hier een perfect voorbeeld van. Ze werden meermaals benoemd tot beste optreden van een festival.




Er valt een hele boel te vertellen over De Jeugd, maar het lijkt me zoals eerder gezegd toch beter om dit topic te richten op actuele en nieuwe dingen. Iedereen kan wel aan Parels of De Machine raken. Iedereen in dit topic koopt de albums 4 keer bij release.

Naast De Jeugd doen de leden ook nog aan andere projecten. Misschien fijn om deze even te vermelden:

Bas Bron (producer) is het brein achter de muziek. Je herkent de DJVT sound misschien een beetje in zijn andere projecten zoals:

Comtron (samen met Rimer Veeman van Le Le)
Seymour Bits
Bastian (7-mans band onder de begeleiding van Bas)
Gifted
Fatima Yamaha

Pepijn/Faberge/Yayo hoor je ook in:

Le Le (beats door Rimer Veeman en Piet 'Parra' Janssen)
B.R.U.C.E (beat door Tom Trago)
• Als solo rapper op mixtapes, vooral van Patta, onder naam Faberyayo. (Eigen mixtape: Het Grote Gedoe)

Willie Wartaal doet ook:

AKA The Junkies
• DJ act onder zelfde naam.
• Beats proberen maken. Vooralsnog een mysterie.

Vieze Fur heeft niet echt muziekprojecten naast de jeugd, maar is samen met Willie wel Baksteen (de rare stemmetjes die mixtapes hosten, vergelijkbaar met de intro van De Stofzuiger)

Andere verwante muziek is het nieuwe project Veeman Janssen (Eerste EP -5beers for the woodmill: Instrumentale disco-house door de producers van Le Le. Rimer Veeman heeft ook een deel van de sound van parels mee bepaald. Synths en drums, vooral).

Rimer London (aka Rimeroni Vumani) is de moeite waard. Je herkent hier aardig zijn deel van de Parels sound in terug.

Eigenlijk kan je ook gewoon magnetronmusic.com checken, staat praktisch alles op met een boel voorbeelden in de music player.

Nieuw album:

Het nieuwe album van De Jeugd komt uit op 26 november 2010.

Hier wat previewachtige dingetjes:


En de eerste single: Sterrenstof:

Vorige topics:
Watskeburt?!
Watskeburt 2: Het Jeugd Van Tegenwoordig topic (sjembek zonder klauw!)
De Jeugd van Tegenwoordig #3 - Je kijkt oh zo zuur naar me haute couture!
De Jeugd van Tegenwoordig #4 - Datvindjeleukhe
De Jeugd van Tegenwoordig #5 - Je ziet me nooit met Gucci.
De Jeugd van Tegenwoordig #6: Gooi bier over neppe gasten
De Jeugd van Tegenwoordig #7 - 12 december in Oosterpoort
De Jeugd van Tegenwoordig #8
De Jeugd Van Tegenwoordig #9
De Jeugd Van Tegenwoordig #10 Nieuw album op 23 november
De Jeugd van Tegenwoordig #13 - Huilend naar de club

Lyrics doen we hier ook :')

Topic sluiten = nieuwe openen. OP staat hier :*



_O_ _O_ _O_ De nieuwe clip: _O_ _O_ _O_



[ Bericht 0% gewijzigd door Mascini op 20-07-2011 20:37:25 (Topicreeks OP) ]
pi_99720672
Laatste posts in vorige topic gingen over de nieuwe track van Ski Leraar Bruin Money Gang, 'Jagerfeestje', en het feit dat er zondag een gratis concert JVT in Amsterdam is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mascini op 20-07-2011 22:26:06 ]
  woensdag 20 juli 2011 @ 21:00:26 #3
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_99721702
Jägerfeestje is aan.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_99722649
“SLB maakt muziek over Sneeuw, Veuve Clicquot, Jaeger, Swarovski-shine en je moeder."

Prachtig toch?
pi_99726106
Tranen van pure ontroering.
Money won is twice as sweet as money earned.
pi_99726685
---dubbel---mod verwijder doet?---
pi_99738267
In de OP ontbreekt nog de samenwerking van Vieze met Aux Raus en Malle Pietje & de Bimbo's.
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
pi_99916909
Gister naar de show in Vondelpark geweest, was heel raar. Publiek bestond voornamelijk uit 13 en 14 jarige rokende skater stakkertjes en sletjes, gezinnen met kleine kinderen en dikke studentensletjes. JvT hield zich ook een beetje in, bij Applaus loopte Bas het steeds zodat je geen kut hoorde maar alleen 'schuddenschuddenschuddenlinkslinkslinkslinksrechtsrechtsrechtsschuddenschuddenschudden'. Heel irritant. Verder vooral tracks van De Lachende Derde en minder van de oude albums, wat ook jammer was.

En het was kutweer. Leuke show verder, blij dat ik ben gegaan en jammer dat ik er niet op tijd was om ook Rimer London te zien.
  maandag 25 juli 2011 @ 12:45:06 #9
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_99917580
Daarom had je vroeger naar de jeugd moeten gaan O+
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_99918246
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 12:45 schreef One_conundrum het volgende:
Daarom had je vroeger naar de jeugd moeten gaan O+
Ben ook vroeger wel een paar keer gegaan maar vrees dat ik alsnog iets te laat was. Eerste keer was mei 2009. Heb ze dus nooit pre-Machine gezien.
  maandag 25 juli 2011 @ 13:30:47 #11
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_99919038
Hier was ik

Willie vertelde een tijd later nog (in een interview) dat het de eerste keer was dat ze uitverkocht waren. Super vet was het toen.

Een jaar later nog es gezien in de Oosterpoort, maar toen was het al te laat...
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  maandag 25 juli 2011 @ 13:48:17 #12
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_99919643
In maart was ik bij de Jeugd in de oosterpoortje en dat was echt wel een vette show hoor.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_99923890
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 13:48 schreef Catch22- het volgende:
In maart was ik bij de Jeugd in de oosterpoortje en dat was echt wel een vette show hoor.
November komen ze weer naar de oosterpoort
Er overheen omdat ik naar het randje zocht...
pi_99927347
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 12:23 schreef Mascini het volgende:
Gister naar de show in Vondelpark geweest, was heel raar. Publiek bestond voornamelijk uit 13 en 14 jarige rokende skater stakkertjes en sletjes, gezinnen met kleine kinderen en dikke studentensletjes. JvT hield zich ook een beetje in, bij Applaus loopte Bas het steeds zodat je geen kut hoorde maar alleen 'schuddenschuddenschuddenlinkslinkslinkslinksrechtsrechtsrechtsschuddenschuddenschudden'. Heel irritant. Verder vooral tracks van De Lachende Derde en minder van de oude albums, wat ook jammer was.

En het was kutweer. Leuke show verder, blij dat ik ben gegaan en jammer dat ik er niet op tijd was om ook Rimer London te zien.
Kankerterechte klacht.
celebrate your money
pi_99931582
SLBMG - Ski or Die, op de Luisterpaal, nu aan het luisteren ^O^ .
http://3voor12.vpro.nl/luisterpaal/
Money won is twice as sweet as money earned.
pi_99931770
quote:
2s.gif Op maandag 25 juli 2011 17:17 schreef leRomein het volgende:

[..]

Kankerterechte klacht.
Vriend van me was een paar maanden geleden ook naar een concert, merkte het ook al op. Moet zeggen dat ik zelf ook nog redelijk jong ben maar toch stoort het me. Letterlijk 12 jarige negerts en negerinnerts die helemaal blij zijn, zelfs het lef hebben mij om een ballon te vragen als ik met lachgas in de weer ben. Mijn zicht werd belemmerd door twee kinders van 2 of 3 op de schouders van hun paps. Zal ook wel komen doordat het gratis was in het Vondelpark maar ja, toch irritant.

neilpad, thanks voor de link! staat nu ook bij mij op :)
  maandag 25 juli 2011 @ 20:31:22 #17
209973 Slickk
Flügeldrinkprivéles
pi_99934015
Ga dan niet naar zo'n achterlijk gratis concert of zeur niet, bij concerten puur alleen voor de Jeugd zijn er alleen maar fans en is de sfeer dus veel toffer. In het begin van het jaar in Oosterpoort zat de sfeer vanaf het eerste nummer gelijk goed in :)
pi_99934207
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 20:31 schreef Slickk het volgende:
Ga dan niet naar zo'n achterlijk gratis concert of zeur niet, bij concerten puur alleen voor de Jeugd zijn er alleen maar fans en is de sfeer dus veel toffer. In het begin van het jaar in Oosterpoort zat de sfeer vanaf het eerste nummer gelijk goed in :)
Helemaal gelijk :Y. Maar ik woon in de buurt, dus waarom zou ik er niet heen gaan?
pi_99938711
Spacekees vind ik toch wel echt de mindere, voor de rest kan ik na 1 x luisteren nog weinig zeggen, maar echte toppertjes lijken er niet op te staan.
Er overheen omdat ik naar het randje zocht...
  FOK!Babe maandag 25 juli 2011 @ 22:10:38 #20
166319 Ian_Nick
You'll Never Find Me...
pi_99938726
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 19:32 schreef neilpad het volgende:
SLBMG - Ski or Die, op de Luisterpaal, nu aan het luisteren ^O^ .
http://3voor12.vpro.nl/luisterpaal/
:9 :9 :9
pi_99940126
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 20:31 schreef Slickk het volgende:
Ga dan niet naar zo'n achterlijk gratis concert of zeur niet, bij concerten puur alleen voor de Jeugd zijn er alleen maar fans en is de sfeer dus veel toffer. In het begin van het jaar in Oosterpoort zat de sfeer vanaf het eerste nummer gelijk goed in :)
Ik zag laatst bij een DJVT-optreden ook een vader met kinderen vooraan het podium staan, iets dat ik pakweg drie jaar geleden niet zag gebeuren.
celebrate your money
  maandag 25 juli 2011 @ 23:32:57 #22
209973 Slickk
Flügeldrinkprivéles
pi_99942691
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 20:35 schreef Mascini het volgende:

[..]

Helemaal gelijk :Y. Maar ik woon in de buurt, dus waarom zou ik er niet heen gaan?
Oh, ik zeg ook niet dat je dan niet moet gaan maar dat je dan wel dus meer 'dagjesmensen' kunt verwachten.

quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:38 schreef leRomein het volgende:

[..]

Ik zag laatst bij een DJVT-optreden ook een vader met kinderen vooraan het podium staan, iets dat ik pakweg drie jaar geleden niet zag gebeuren.
Vreemd genoeg was ik helemaal vergeten dat ik genoeg gezinnetjes (lees: zoon/zonen met vader en moeder) heb zien zitten in de Oosterpoort. :') Dan heb je eerlijk gezegd niet helemaal door waar het tekstueel allemaal over gaat.
pi_99943672
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 23:32 schreef Slickk het volgende:

[..]

Oh, ik zeg ook niet dat je dan niet moet gaan maar dat je dan wel dus meer 'dagjesmensen' kunt verwachten.

[..]

Vreemd genoeg was ik helemaal vergeten dat ik genoeg gezinnetjes (lees: zoon/zonen met vader en moeder) heb zien zitten in de Oosterpoort. :') Dan heb je eerlijk gezegd niet helemaal door waar het tekstueel allemaal over gaat.
Volgens mij zijn dat kindertjes die Get Spanish op TMF uit hun kop hebben geleerd en dan naar hun eerste echte concert willen, maar dan alleen mag gaan als mama of papa mee gaat, omdat het nog te jong is alleen te gaan.

Zal inderdaad niet al te goed doorhebben waar het lyrisch om draait nee.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 00:27:04 #24
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_99944900
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2011 15:43 schreef Respecttothemanwiththeice het volgende:

[..]

November komen ze weer naar de oosterpoort
Ik ben erbij.

Zelfde fenomeen vond ook plaats bij Opgezwolle. Het laatste jaar stond het vol met Gerrit en Gerda.

Achja, ik ga voor de muziek en niet voor het gezelschap. Als ik leuk gezelschap wil ga ik wel alleen in een kamertje zitten.. ;)
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  FOK!Babe donderdag 28 juli 2011 @ 09:41:20 #25
166319 Ian_Nick
You'll Never Find Me...
pi_100037107
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 22:10 schreef Respecttothemanwiththeice het volgende:
Spacekees vind ik toch wel echt de mindere, voor de rest kan ik na 1 x luisteren nog weinig zeggen, maar echte toppertjes lijken er niet op te staan.
Spacekees is een baas. Punt.
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
pi_100037139
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 09:46 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:

[..]

Spacekees is een baas. Punt.
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
pi_100040756
Ian Nick, ik krijg video not available? Wat was het?
  donderdag 28 juli 2011 @ 11:48:18 #29
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_100040783
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 09:46 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:

[..]

Spacekees is een baas. Punt.
spacekees in de SLBMG is als James bij de Fakkelbrigade.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  FOK!Babe donderdag 28 juli 2011 @ 11:50:45 #30
166319 Ian_Nick
You'll Never Find Me...
pi_100040865
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 11:47 schreef Mascini het volgende:
Ian Nick, ik krijg video not available? Wat was het?
Weird, hier doet 'ie het? SLBMG videoclip, via Twitter gekregen.
  donderdag 28 juli 2011 @ 11:53:47 #31
141012 Suikeroom
Kijk daar heb je..
pi_100040974
heerlijke video jeetje wat lekker
de wereld is weer plat ja, op je bolle bips na
  vrijdag 29 juli 2011 @ 10:44:19 #32
9689 RedGuy
I'll Smash Glasses
pi_100080196
-weg-

[ Bericht 90% gewijzigd door krioro op 29-07-2011 20:57:21 ]
The Most Incredible, Baby
  vrijdag 29 juli 2011 @ 11:00:23 #33
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_100080641
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2011 19:37 schreef Mascini het volgende:

[..]

Vriend van me was een paar maanden geleden ook naar een concert, merkte het ook al op. Moet zeggen dat ik zelf ook nog redelijk jong ben maar toch stoort het me. Letterlijk 12 jarige negerts en negerinnerts die helemaal blij zijn, zelfs het lef hebben mij om een ballon te vragen als ik met lachgas in de weer ben. Mijn zicht werd belemmerd door twee kinders van 2 of 3 op de schouders van hun paps. Zal ook wel komen doordat het gratis was in het Vondelpark maar ja, toch irritant.

neilpad, thanks voor de link! staat nu ook bij mij op :)
Het publiek van de jeugd is altijd een mengelmoes geweest tussen jong en oud. De tracks van de jeugd zijn qua dubbelzinnigheid ook zo dat ze voor beide groepen leuk zijn. Meeste "die hard" fans zijn zo rond de 8-10 en tussen de 15 en de 19. Ook dat is jong, maar ook dat is prima. De muziek spreekt die leeftijdsgroepen nou eenmaal het meeste aan. Stoere blowende pubers en tegen de muur hangende negers zijn een wezenlijk onderdeel van de hiphop scene.

Vanwege het baggerweer had Willie niet heel veel zin om afgelopen zondag te komen opdraven voor het gratis concert. Maar goed, de fans (en met name de jeugdige) fans komen wel ondanks de regen, dus dan is het een kleine moeite om toch even aan te komen fietsen met de hele crew. Paar bier en koffie weghakken en het beste er van te maken. Naar wat ik gehoord hebt vond iedereen het uiteindelijk erg geslaagd, ondanks de regen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  FOK!Babe vrijdag 29 juli 2011 @ 11:25:41 #34
166319 Ian_Nick
You'll Never Find Me...
pi_100081405
Zondag gewoon gratisch in hoge kwaliteit te downloaden.

[ Bericht 80% gewijzigd door krioro op 29-07-2011 20:58:29 (reactie op edit) ]
  vrijdag 29 juli 2011 @ 11:55:15 #35
9689 RedGuy
I'll Smash Glasses
pi_100082361
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 11:25 schreef Ian_Nick het volgende:

[..]

Zondag gewoon gratisch in hoge kwaliteit te downloaden.
Zondag koop ik 'm gewoon op Appelsap, maar ik wilde 'm al op mijn iPod zetten.
The Most Incredible, Baby
pi_100168715
Is hij al ergens te downloaden?
  zondag 31 juli 2011 @ 21:34:28 #37
51794 Rahl
Life is just a game we play
pi_100170547
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 20:57 schreef Max-Westerman het volgende:
Is hij al ergens te downloaden?
http://www.slbmg.com/
'Very funny Scotty, now beam down my clothes.'
Klippend door je schuur, dorp of plantsoen.
last.fm
pi_100937314
DJVT op Lowlands 2011 is hier te beluisteren.

[ Bericht 63% gewijzigd door leRomein op 20-08-2011 13:12:14 ]
celebrate your money
pi_101060015
Morgen kaartjes kopen voor 16 dec. in Eindhoven.
Hoi
  donderdag 15 september 2011 @ 01:44:05 #40
209973 Slickk
Flügeldrinkprivéles
pi_101965426
Samenwerking van Vjezze Fur en Bastiaan van Aux Raus; "Coevorduh".

Sms Oranje aaan :9
  donderdag 15 september 2011 @ 08:59:34 #41
51794 Rahl
Life is just a game we play
pi_101967307
quote:
10s.gif Op donderdag 15 september 2011 01:44 schreef Slickk het volgende:
Samenwerking van Vjezze Fur en Bastiaan van Aux Raus; "Coevorduh".

Sms Oranje aaan :9
Wat een kutclip zeg. :{
'Very funny Scotty, now beam down my clothes.'
Klippend door je schuur, dorp of plantsoen.
last.fm
  donderdag 13 oktober 2011 @ 22:52:08 #42
261030 Heufd
schouders, knie en teen.
pi_104508137
Ze stoppen ermee man -O-

GewoonVjeze twitterde op vrijdag 18-11-2011 om 11:51:30 Oke. Alle Jeugd members suces met de solo projecten. Eindje een mooie afsluiter. 16 dec. reageer retweet
pi_104508284
Wat is dit voor een misselijke grap? :'( :'(
  vrijdag 18 november 2011 @ 12:32:58 #45
261030 Heufd
schouders, knie en teen.
pi_104508958
Geintje, toch?
pi_104509035
Mss alleen een break? Lijkt me sterk dat ze er voorgoed de brui aangeven.
Pepijn zat geloof ik in de studio voor Le Le misschien dat die wel gaat touren ofzo..
Of het is weer reclame voor hun optreden in het Klokgebouw, wordt aardig gepusht dat optreden.
Money won is twice as sweet as money earned.
  vrijdag 18 november 2011 @ 12:37:49 #47
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_104509090
Faberyayo doet al heel lang projecten ernaast, net als Wiwa en Vjeze trouwens.

Ik denk dat het wel eens kan kloppen. 3 Albums, mooie getoured, is ook wel mooi geweest natuurlijk. Gezien de verschillen tussen die gasten had je wel kunnen raden dat dit niet heeel lang ging duren.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_104509217
Het is overigens wel de officiële afsluiting van hun De Lachende Derde tour dus misschien zoeken we er ook wel te veel achter.
Money won is twice as sweet as money earned.
pi_104510124
“@keesdekoning: Het naar maar waar”
pi_104510261
Dat gaat over die tweet erna :') ."Award shows zijn alleen leuk voor winnaars" .
Money won is twice as sweet as money earned.
  vrijdag 18 november 2011 @ 13:43:10 #51
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_104511089
quote:
9s.gif Op vrijdag 18 november 2011 12:06 schreef kikoooooo het volgende:
Ze stoppen ermee man -O-

GewoonVjeze twitterde op vrijdag 18-11-2011 om 11:51:30 Oke. Alle Jeugd members suces met de solo projecten. Eindje een mooie afsluiter. 16 dec. reageer retweet
Niks mis mee ^O^
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_104513747
Bullshit dus, zie twitter Vjeze. Wel weer lekker Klokgebouwtje geplugd, misschien moet ik toch maar gaan :% .
Money won is twice as sweet as money earned.
  vrijdag 18 november 2011 @ 15:07:56 #53
51794 Rahl
Life is just a game we play
pi_104514140
Liever gehad dat ze stopten. Steil dalende lijn na Parels.
'Very funny Scotty, now beam down my clothes.'
Klippend door je schuur, dorp of plantsoen.
last.fm
  vrijdag 18 november 2011 @ 15:14:02 #54
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_104514363
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 14:58 schreef neilpad het volgende:
Bullshit dus, zie twitter Vjeze. Wel weer lekker Klokgebouwtje geplugd, misschien moet ik toch maar gaan :% .
heb je de lachende derde show al gezien? Zo nee, gaan.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_104518368
Over twee weken ga ik die zien, benieuwd! Over het stoppen: we gaan het zien, geloof er vooralsnog niet zoveel van.

Catch22 :W
pi_104519063
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2011 15:07 schreef Rahl het volgende:
Liever gehad dat ze stopten. Steil dalende lijn na Parels.
Oneens, hoewel Parels wel nog altijd zeer goed is.
celebrate your money
  vrijdag 18 november 2011 @ 17:21:54 #57
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_104519207
Mjaa, hun commerciele succes is nog steeds stijgende, maar als ze gezegd hadden; We kappen er mee, het is niet briljant meer, dan had ik daar zeer veel respect voor gehad. Weinig bands die dat durven.
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_104521498
Gelukkig was het maar een grapje O+.
pi_104578350
Er komt trouwens 2 december een speciale editie uit van De Lachende Derde. Ik zie in het bestelsysteem 'Lachende Derde Del Ed' staan. Iets van deleted edition ofzo?

Maar ik kan verder niets over de cd vinden.
  zondag 20 november 2011 @ 11:54:44 #60
209973 Slickk
Flügeldrinkprivéles
pi_104579917
quote:
1s.gif Op zondag 20 november 2011 10:58 schreef Beaudelaire het volgende:
Er komt trouwens 2 december een speciale editie uit van De Lachende Derde. Ik zie in het bestelsysteem 'Lachende Derde Del Ed' staan. Iets van deleted edition ofzo?

Maar ik kan verder niets over de cd vinden.
'Deluxe Edition' klinkt logischer in mijn oren. ;)
pi_104581139
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2011 11:54 schreef Slickk het volgende:

[..]

'Deluxe Edition' klinkt logischer in mijn oren. ;)
O ja. :D
  maandag 21 november 2011 @ 08:26:47 #62
141012 Suikeroom
Kijk daar heb je..
pi_104618709
harde sessie weer van Yayo, vanaf 4:20

de wereld is weer plat ja, op je bolle bips na
pi_106072410
1:09
Yayo in een wolvenshirt. _O_ _O_
  dinsdag 27 december 2011 @ 15:50:11 #64
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_106088600
Ze staan in de zogenaamde nieuwe 'journalistieke glossy' Park.

http://www.parkmagazine.n(...)nwoordig-in-PARK.htm

Het lijkt erop dat ze een nieuwe clip filmen.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
  donderdag 29 december 2011 @ 08:33:27 #65
141012 Suikeroom
Kijk daar heb je..
pi_106155640
de wereld is weer plat ja, op je bolle bips na
pi_106382494
Donderdag Coevorduh.


Coevorduh - Tony Feestneus door magnetron music
pi_106605875
Weet iemand hier toevallig of het klopt dat het optreden van De Jeugd op eurosonic-noorderslag voorlopig het laatste optreden is?
Er overheen omdat ik naar het randje zocht...
pi_106606381
Lijkt me wel ja. Geloof dat ze wat eigen projectjes gaan doen. Vanavond nieuwe Le Le single bij 3voor12 radio bijvoorbeeld.
Money won is twice as sweet as money earned.
  maandag 9 januari 2012 @ 17:06:29 #69
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_106606420
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 16:52 schreef Respecttothemanwiththeice het volgende:
Weet iemand hier toevallig of het klopt dat het optreden van De Jeugd op eurosonic-noorderslag voorlopig het laatste optreden is?
Treden ze wel op als de Jeugd? Wat ik begreep dat ze los optraden
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_106606518
quote:
11s.gif Op maandag 9 januari 2012 17:06 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Treden ze wel op als de Jeugd? Wat ik begreep dat ze los optraden
Ja dat dacht ik dus ook. Maar op de site van noorderslag staat wel gewoon DJVT.
Money won is twice as sweet as money earned.
  dinsdag 10 januari 2012 @ 14:19:49 #71
131729 jna
Je lul hangt uit je broek
pi_106641143

Le Le - Neen door magnetron music
Jawel, je keek.
pi_106656644
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 14:19 schreef jna het volgende:

Le Le - Neen door magnetron music
Dankuwel maar daarvoor is een speciaal Le Le topic.
celebrate your money
pi_106657873
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 14:19 schreef jna het volgende:

Le Le - Neen door magnetron music
wat een clip O+ ! Prachtig
  zondag 29 april 2012 @ 23:30:22 #74
141012 Suikeroom
Kijk daar heb je..
pi_110950984
deze tape wordt ook wel hard volgens mij:

de wereld is weer plat ja, op je bolle bips na
  vrijdag 1 juni 2012 @ 19:26:10 #75
261030 Heufd
schouders, knie en teen.
pi_112318587
Faberyayo (DJVT) maakt album met Benny Sings

quote:
De Jeugd van Tegenwoordig en Le Le-lid Pepijn Lanen aka Faberyayo heeft een nieuw soloalbum gemaakt. Na mixtapes Het Grote Gedoe en Head Banger Boogie is dit zijn eerste officiële albumrelease. De plaat verschijnt al op 15 juni via Magnetron/Universal. Het album, Coco gedoopt, is geheel geproduceerd door Benny Sings, die bekend is als soloartiest en producer van onder meer Giovanca en Wouter Hamel. De eerste single van Coco heet Een Echte, hiervan zal binnenkort een video verschijnen.

Coco is een verrassende plaat geworden. Niet alleen vanwege de stilte rondom het project en de plotselinge release, ook vanwege de producties en thematiek. “De plaat is een ode aan de liefde, aan mijn meisje en de huiselijkheid”, zegt Faberyayo. Single Een Echte verhaalt over het feit dat zijn meisje bij hem is ingetrokken ‘met al haar prinsessenjurken’. Geen brag ‘n boost op Coco, maar liedjes over zijn kat, over restjesdag en heimwee naar huis, met vrolijke en ‘kleine’ producties. Een conceptplaat? “Ja, zo kun je het noemen, maar niet zoals Histoire de Melody Nelson van Serge Gainsbourg. Dat is toch echt van een andere orde.”

Faberyayo heeft het maken van de plaat niet bewust stil gehouden, het is gewoon zo gegaan. “Lang wist ik niet waar het toe zou leiden, dan heeft het geen zin om te blaten. Ik zat al twee jaar geleden met Benny Sings (echte naam Tim Berkestijn, red.) in de studio voor de track Solonaise (die verscheen op Het Grote Gedoe en ook een plek heeft gekregen op Coco, red.), toen spraken we al af om het een vervolg te geven. We hebben steeds wat afgesproken, op een gegeven moment wekelijks, zo rolden de tracks er langzaam uit. Eerst dacht ik dat het een EP zou worden, maar uiteindelijk ligt er een heel album.”

De rapper zegt tijdens het maken van de plaat nergens rekening mee te hebben gehouden. “Het label wist van niets. Ik heb me niet druk gemaakt over de marketingkant, gewoon muziek maken. Toen alles af was heb ik een USB-stick gegeven en dat is het.” Maar hoe zat het nou met de tracks die Yayo met Tom Trago aan het maken was? “Euhm ja, die zijn er. Dat is ook nog een plaat, maar dit is dit.”

Fabaryayo is al lang fan van Berkestijn’s producties. “Hij heeft een heel eigen geluid. Ik ben geen producer dus aanwijzingen of verzoekjes gaan hooguit in de vorm van een track die ik laat horen of een iets snellere beat. Vervolgens wordt het alsnog iets heel anders. Ik liet hem A$AP Rocky’s Peso horen, ik wilde ook iets dromerigs met een harde beat, dan wordt het uiteindelijk iets heel anders, maar wel goed.” Op Coco zingt Faberyayo meer dan ooit, iets waar hij zich niet zo druk over maakt. “Ik ben niet de beste zanger, dat weet ik best. Maar bij deze thematiek en producties hoeft dat voor mij ook niet. Het mag een beetje breekbaar zijn.”

Faberyayo is van plan om een aantal optredens rond Coco te doen. "Ik wil zeker een aantal leuke dingen doen, maar het is wel een heel persoonlijk en intiem album, ik denk niet dat er een gigantische tour omheen moet komen. Eens kijken hoe de reacties zijn."
bron

Onder andere Solonaise dus, één van mijn favorieten op HGG. Eerste single Een Echte is ook al te luisteren op Spotify en te downloaden op iTunes en klinkt ook heel vet. Heb hier echt heel veel zin in.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')