TS heeft een huurcontract met de huurders en is eigenaar van de woning.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:33 schreef Ivotje het volgende:
Aangetekend, 3x, deurwaarder, enz enz. Eventueel aangifte doen met alle bewijzen die je hebt aan smsjes e.d. Wat ik me wel afvraag heb jij uberhaubt iets op papier staan in de vorm van een huurcontract? Ben jij eigenaar van het huis, of verhuur jij het ook illegaal onder? Kom jij al je afspraken na betreffende onderhoud. Want in dat geval mag de huurder zelf bepalen minder huur te betalen omdat jij in gebreke blijft.
Ben benieuwd naar jou antwoorden TS op bovenstaand.....
Toch blijft de huurder rechten houden al volg je al deze stappen.
Ja, dat weet ik. Oplichters zijn een beschermd volkje in Nederland. Waar topicstarter zijn eigen advocaat moet betalen, krijgen zij er gewoon een op basis van toevoeging, omdat ze zo zielig zijn en natuurlijk geen cent te makken hebben.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:20 schreef Cyan het volgende:
[..]
Je kan niet zomaar de sloten vervangen als zij er nog wonen. Ze hebben een huurcontract en ondanks dat ze niet betalen hebben ze nog steeds rechten.
Heb je het topic wel gelezen?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:33 schreef Ivotje het volgende:
Aangetekend, 3x, deurwaarder, enz enz. Eventueel aangifte doen met alle bewijzen die je hebt aan smsjes e.d. Wat ik me wel afvraag heb jij uberhaubt iets op papier staan in de vorm van een huurcontract? Ben jij eigenaar van het huis, of verhuur jij het ook illegaal onder? Kom jij al je afspraken na betreffende onderhoud. Want in dat geval mag de huurder zelf bepalen minder huur te betalen omdat jij in gebreke blijft.
Ben benieuwd naar jou antwoorden TS op bovenstaand.....
Toch blijft de huurder rechten houden al volg je al deze stappen.
Stel dat jij de woning binnengaat als de huurders er niet zijn en je vervangt alle sloten, dan kunnen zij er idd niet meer in. Maar al hun spullen staan in die woning, er is een huurcontract met de verhuurder, er is geen brief gestuurd over een huurachterstand. En dan kan de huurder nog aangifte doen van huisvredebreuk en misschien verzint ie er wel een vernieling of diefstal bij.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:43 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik. Oplichters zijn een beschermd volkje in Nederland. Waar topicstarter zijn eigen advocaat moet betalen, krijgen zij er gewoon een op basis van toevoeging, omdat ze zo zielig zijn.
Toch denk ik dat dit de snelste manier is om zonder alteveel kosten van ze af te komen. Want: rechtzaak > rekken > jaar verder. En dan ben je al 12k kwijt aan huuropbrengsten die ze echt niet betalen. Plus advocaatskosten, rechtbankkosten.
Ze zijn idd beschermd, maar als er een ander met eveneens huurcontract ingezet wordt, dan kan de politie ook niet veel doen. ALs deze laatste tenminste ingeschreven staan. Dan is het een zaak van eerste huurders vs. verhuurder en civielrechtelijk.
Maar lastige zaak, je wilt je ook geen extra problemen op de hals halen en dit bovenstaande is natuurlijk voor mij als niet-betrokkene makkelijk te zeggen.
Als het daadwerkelijk oplichters zijn dan kennen ze die mallemolen tot in de details. JdX kan nu geen financiële problemen gebruiken dan moet ie in de schuldsanering.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:51 schreef missyB het volgende:
ik zou ook bluffen en dreigen, grote kans dat zij de gang naar de rechter niet eens maken omdat ze denken geen schijn van kans te hebben. stel ze een ultimatum met wanneer het huis leeg en opgeleverd moet zijn en dan hun reactie afwachten.
Hij zit al in de financiële problemen dus hij moet in actie komen. Niet meer bellen of smsen maar een aangetekende brief sturen over of de huurachterstand of bluffen en opzegging van de huur sturen.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:52 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Als het daadwerkelijk oplichters zijn dan kennen ze die mallemolen tot in de details. JdX kan nu geen financiële problemen gebruiken dan moet ie in de schuldsanering.
Nice als backupquote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:50 schreef JeMoeder het volgende:
FOK knokploegh Leijuh meldt zich voor JDx :x
Nouja ik heb mijn buffer gebruikt voor de afgelopen maand, zo gauw als 2 augustus de bank gaat proberen mijn hypotheek af te schrijven, dan zit ik inderdaad in de problemen.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:54 schreef Cyan het volgende:
[..]
Hij zit al in de financiële problemen dus hij moet in actie komen. Niet meer bellen of smsen maar een aangetekende brief sturen over of de huurachterstand of bluffen en opzegging van de huur sturen.
Je komt niet zomaar in de WSNP terecht. Je kan niet bellen en je aanmelden. Daar gaat een heel traject aan vooraf.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 12:04 schreef missyB het volgende:
misschien is een wsnp wel het beste voor hem gezien de restschuld als hij de woning verkoopt en de financiele shit die hem nu te wachten staat.Als ik zie dat hij nu ook maar 300 overhoud per maand om van te eten en te drinken, sparen, kapper, onderhoud huis etc zit hij er zonder wsnp veeeeel langer aan vast dan 3 jaar.
Zolang er nog een huis in bezit is lijkt het me sterk dat je voor WSNP in aanmerking komt, dat huis zal dan toch eerst verkocht moeten worden om te zien hoeveel schulden TS nu echt overhoudt.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 12:35 schreef missyB het volgende:
dat klopt maar het zou voor TS denk ik de beste optie zijn dus proberen kan altijd toch?maar zoals nu zou hij er niet eens inkomen dan moet hij eerst die schulden hebben.
Gut... Dit kon wel eens over dezelfde persoon gaan... Maar is dit ook de huurder uit dit topic? (En ja, ik ben te beroerd om het helemaal te gaan lezen.)quote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:20 schreef Ivotje het volgende:
[..]
Is het niet ...? Zoek maar op ... en opgelicht.........?? En hij staat met meerdere achternamen bekend.....
Nee geen idee waar je het over hebt met die persoon.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:13 schreef Beelzebufo het volgende:
[..]
Gut... Dit kon wel eens over dezelfde persoon gaan... Maar is dit ook de huurder uit dit topic? (En ja, ik ben te beroerd om het helemaal te gaan lezen.)
Geen geld nog? Heb je de boel nou laten afsluiten?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:31 schreef JDx het volgende:
[..]
Nee geen idee waar je het over hebt met die persoon.
Ik zou dan gewoon toch (zogenaamd voor onderhoud) de deur openmaken voor de ziggo/eneco manne om de hoofdzekering eruit te laten halen.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 14:51 schreef Staal het volgende:
Dat is een tegenvaller want die gaan natuurlijk voor niemand meer opendoen.
Toch gaan die mensen zich niet zomaar mengen in die discussie. Als ze binnen zijn en vertellen wat ze komen doen en ze ondervinden weerstand en een huurcontract, dan gaan ze waarschijnlijk zonder iets te doen weer weg (zeker de energieboer). Ja, de rekening wordt wel aan TS gestuurd, dat dan weer wel.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:03 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik zou dan gewoon toch (zogenaamd voor onderhoud) de deur openmaken voor de ziggo/eneco manne om de hoofdzekering eruit te laten halen.![]()
TS maakt gewoon een eenzijdige afspraak op papier en stapt met ziggo man naar binnen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |