abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99954501
Aangetekend, 3x, deurwaarder, enz enz. Eventueel aangifte doen met alle bewijzen die je hebt aan smsjes e.d. Wat ik me wel afvraag heb jij uberhaubt iets op papier staan in de vorm van een huurcontract? Ben jij eigenaar van het huis, of verhuur jij het ook illegaal onder? Kom jij al je afspraken na betreffende onderhoud. Want in dat geval mag de huurder zelf bepalen minder huur te betalen omdat jij in gebreke blijft.

Ben benieuwd naar jou antwoorden TS op bovenstaand.....

Toch blijft de huurder rechten houden al volg je al deze stappen.
...
pi_99954585
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 11:33 schreef Ivotje het volgende:
Aangetekend, 3x, deurwaarder, enz enz. Eventueel aangifte doen met alle bewijzen die je hebt aan smsjes e.d. Wat ik me wel afvraag heb jij uberhaubt iets op papier staan in de vorm van een huurcontract? Ben jij eigenaar van het huis, of verhuur jij het ook illegaal onder? Kom jij al je afspraken na betreffende onderhoud. Want in dat geval mag de huurder zelf bepalen minder huur te betalen omdat jij in gebreke blijft.

TS heeft een huurcontract met de huurders en is eigenaar van de woning.

Ik denk dat aangifte doen geen zin heeft want dit is niet strafrechtelijk, helaas.
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_99954709
en aangifte van flessentrekkerij dan of daarmee dreigen?

Flessentrekken of flessentrekkerij is een vorm van bedrog, waarbij iemand zich een dienst laat verlenen, wetende dat hij niet zal (kunnen) betalen, zoals de eetpiraat. Andere klassieke voorbeelden zijn: het nemen van een taxi, het logeren in een hotel, het voltanken van een auto. In tegenstelling tot bij een gewone verkoop kan de verkoper de waar niet terughouden of terugnemen. Wie zijn rekeningen niet kan betalen is op zich niet strafbaar, men kan per vergissing te weinig geld bij zich hebben of de kaart kan het laten afweten, alleen de opzettelijke flessentrekker is strafbaar. Het is een ander misdrijf dan diefstal, aangezien de dader niets wegneemt: hij krijgt het aangeboden.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 11:43:41 #154
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_99954817
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 11:20 schreef Cyan het volgende:

[..]

Je kan niet zomaar de sloten vervangen als zij er nog wonen. Ze hebben een huurcontract en ondanks dat ze niet betalen hebben ze nog steeds rechten.
Ja, dat weet ik. Oplichters zijn een beschermd volkje in Nederland. Waar topicstarter zijn eigen advocaat moet betalen, krijgen zij er gewoon een op basis van toevoeging, omdat ze zo zielig zijn en natuurlijk geen cent te makken hebben.

Toch denk ik dat dit de snelste manier is om zonder alteveel kosten van ze af te komen. Want: rechtzaak > rekken > jaar verder. En dan ben je al 12k kwijt aan huuropbrengsten die ze echt niet zullen betalen. Plus advocaatskosten, rechtbankkosten, de nodige stress, en meer. Om maar te zwijgen over het geloof in het Nederlands rechtssysteem dat je erdoor gaat krijgen.

Ze zijn idd beschermd, maar als er een ander met eveneens huurcontract ingezet wordt, dan kan de politie ook niet veel doen. Als deze laatste tenminste ingeschreven staan. Dan is het een zaak van eerste huurders vs. verhuurder en civielrechtelijk.

Maar lastige zaak, je wilt je ook geen extra problemen op de hals halen en dit bovenstaande is natuurlijk voor mij als niet-betrokkene makkelijk te zeggen.
Ook hoi !
  dinsdag 26 juli 2011 @ 11:47:05 #155
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_99954926
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 11:33 schreef Ivotje het volgende:

Heb je het topic wel gelezen?
Ook hoi !
pi_99954996
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 11:43 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Ja, dat weet ik. Oplichters zijn een beschermd volkje in Nederland. Waar topicstarter zijn eigen advocaat moet betalen, krijgen zij er gewoon een op basis van toevoeging, omdat ze zo zielig zijn.

Toch denk ik dat dit de snelste manier is om zonder alteveel kosten van ze af te komen. Want: rechtzaak > rekken > jaar verder. En dan ben je al 12k kwijt aan huuropbrengsten die ze echt niet betalen. Plus advocaatskosten, rechtbankkosten.

Ze zijn idd beschermd, maar als er een ander met eveneens huurcontract ingezet wordt, dan kan de politie ook niet veel doen. ALs deze laatste tenminste ingeschreven staan. Dan is het een zaak van eerste huurders vs. verhuurder en civielrechtelijk.

Maar lastige zaak, je wilt je ook geen extra problemen op de hals halen en dit bovenstaande is natuurlijk voor mij als niet-betrokkene makkelijk te zeggen.
Stel dat jij de woning binnengaat als de huurders er niet zijn en je vervangt alle sloten, dan kunnen zij er idd niet meer in. Maar al hun spullen staan in die woning, er is een huurcontract met de verhuurder, er is geen brief gestuurd over een huurachterstand. En dan kan de huurder nog aangifte doen van huisvredebreuk en misschien verzint ie er wel een vernieling of diefstal bij.

Ik denk dat TS het beste kan proberen te bluffen met een huuropzegging. Gewoon een aangetekende brief met daarin een opzegging van de huur, de reden en een datum waarop het huis schoon en leeg opgeleverd moet worden.

Op de gestelde datum moet TS natuurlijk wel zelf aanwezig zijn bij de woning om de sleutels in ontvangst te nemen.

In het ergste geval reageren de huurders niet en zijn ze ook niet aanwezig maar dan kan TS nog altijd een aangetekende brief sturen dat ie het nu via de juridische weg gaat en dat alle kosten op hun verhaald worden.
  Redactie Frontpage dinsdag 26 juli 2011 @ 11:50:07 #157
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_99955025
FOK knokploegh Leijuh meldt zich voor JDx :x
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_99955057
ik zou ook bluffen en dreigen, grote kans dat zij de gang naar de rechter niet eens maken omdat ze denken geen schijn van kans te hebben. stel ze een ultimatum met wanneer het huis leeg en opgeleverd moet zijn en dan hun reactie afwachten.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 11:52:46 #159
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_99955116
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 11:51 schreef missyB het volgende:
ik zou ook bluffen en dreigen, grote kans dat zij de gang naar de rechter niet eens maken omdat ze denken geen schijn van kans te hebben. stel ze een ultimatum met wanneer het huis leeg en opgeleverd moet zijn en dan hun reactie afwachten.
Als het daadwerkelijk oplichters zijn dan kennen ze die mallemolen tot in de details. JdX kan nu geen financiële problemen gebruiken dan moet ie in de schuldsanering.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_99955174
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 11:52 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Als het daadwerkelijk oplichters zijn dan kennen ze die mallemolen tot in de details. JdX kan nu geen financiële problemen gebruiken dan moet ie in de schuldsanering.
Hij zit al in de financiële problemen dus hij moet in actie komen. Niet meer bellen of smsen maar een aangetekende brief sturen over of de huurachterstand of bluffen en opzegging van de huur sturen.
pi_99955455
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 11:47 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Heb je het topic wel gelezen?
Ja maar niet de tijd gehad om alle posts te lezen.....solly!
...
pi_99955486
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 11:50 schreef JeMoeder het volgende:
FOK knokploegh Leijuh meldt zich voor JDx :x
Nice als backup ;)

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 11:54 schreef Cyan het volgende:

[..]

Hij zit al in de financiële problemen dus hij moet in actie komen. Niet meer bellen of smsen maar een aangetekende brief sturen over of de huurachterstand of bluffen en opzegging van de huur sturen.
Nouja ik heb mijn buffer gebruikt voor de afgelopen maand, zo gauw als 2 augustus de bank gaat proberen mijn hypotheek af te schrijven, dan zit ik inderdaad in de problemen.
pi_99955497
misschien is een wsnp wel het beste voor hem gezien de restschuld als hij de woning verkoopt en de financiele shit die hem nu te wachten staat.Als ik zie dat hij nu ook maar 300 overhoud per maand om van te eten en te drinken, sparen, kapper, onderhoud huis etc zit hij er zonder wsnp veeeeel langer aan vast dan 3 jaar.
pi_99955757
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 12:04 schreef missyB het volgende:
misschien is een wsnp wel het beste voor hem gezien de restschuld als hij de woning verkoopt en de financiele shit die hem nu te wachten staat.Als ik zie dat hij nu ook maar 300 overhoud per maand om van te eten en te drinken, sparen, kapper, onderhoud huis etc zit hij er zonder wsnp veeeeel langer aan vast dan 3 jaar.
Je komt niet zomaar in de WSNP terecht. Je kan niet bellen en je aanmelden. Daar gaat een heel traject aan vooraf.
pi_99956437
dat klopt maar het zou voor TS denk ik de beste optie zijn dus proberen kan altijd toch?maar zoals nu zou hij er niet eens inkomen dan moet hij eerst die schulden hebben.
pi_99956557
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 12:35 schreef missyB het volgende:
dat klopt maar het zou voor TS denk ik de beste optie zijn dus proberen kan altijd toch?maar zoals nu zou hij er niet eens inkomen dan moet hij eerst die schulden hebben.
Zolang er nog een huis in bezit is lijkt het me sterk dat je voor WSNP in aanmerking komt, dat huis zal dan toch eerst verkocht moeten worden om te zien hoeveel schulden TS nu echt overhoudt.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 13:13:37 #167
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_99957770
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 11:20 schreef Ivotje het volgende:

[..]

Is het niet ...? Zoek maar op ... en opgelicht.........?? En hij staat met meerdere achternamen bekend.....
Gut... Dit kon wel eens over dezelfde persoon gaan... Maar is dit ook de huurder uit dit topic? (En ja, ik ben te beroerd om het helemaal te gaan lezen.)

[ Bericht 0% gewijzigd door Cat-astrophe op 31-07-2011 17:48:22 (naam weggehaald) ]
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
pi_99957789
dat hoeft niet perse, ook zolang het huis te koop staat en ts bijv 3 maand zn hypo niet zou betalen. en daarbij dus wat andere schulden zou hebben, een wsnp geraak je niet in met 1 schuldeiser heb ik me laten vertellen.
pi_99958496
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 13:13 schreef Beelzebufo het volgende:

[..]

Gut... Dit kon wel eens over dezelfde persoon gaan... Maar is dit ook de huurder uit dit topic? (En ja, ik ben te beroerd om het helemaal te gaan lezen.)
Nee geen idee waar je het over hebt met die persoon.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 14:33:32 #170
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_99960961
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 13:31 schreef JDx het volgende:

[..]

Nee geen idee waar je het over hebt met die persoon.
Geen geld nog? Heb je de boel nou laten afsluiten?
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_99961289
Ziggo was gisteren onbereikbaar, hoe gas/elektra af te sluiten heb ik vandaag onderzocht. Je kan het fysiek laten afsluiten, kost iets van 100 euro doormiddel van een zekering achter de hoofdaansluiting.

Als ik het gewoon afsluit en zeg dat ik er niet meer woon, maar ze blijven het gebruiken zonder zich zelf aan te melden, dan blijf ik de rekening gewoon krijgen omdat ik de eigenaar ben van het pand.

Als er niemand thuis is, dan moeten ze het van buiten afsluiten doormiddel van een gat graven en de kabels doorknippen, dat kost meer dan 1000 euro en opnieuw aansluiten ook. Dus moet nog even bedenken wat ik ga doen.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 14:51:26 #172
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_99961610
Dat is een tegenvaller want die gaan natuurlijk voor niemand meer opendoen.

Zou nu toch echt brieven gaan sturen. Zijn genoeg users hier die je ermee willen helpen.
Elke dag is er één van die drie maanden dat je het niet doet.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_99962019
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 14:51 schreef Staal het volgende:
Dat is een tegenvaller want die gaan natuurlijk voor niemand meer opendoen.

Ik zou dan gewoon toch (zogenaamd voor onderhoud) de deur openmaken voor de ziggo/eneco manne om de hoofdzekering eruit te laten halen. 8-)

TS maakt gewoon een eenzijdige afspraak op papier en stapt met ziggo man naar binnen.
  † In Memoriam † dinsdag 26 juli 2011 @ 15:08:46 #174
43556 miss_dynastie
pi_99962199
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 15:03 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik zou dan gewoon toch (zogenaamd voor onderhoud) de deur openmaken voor de ziggo/eneco manne om de hoofdzekering eruit te laten halen. 8-)

TS maakt gewoon een eenzijdige afspraak op papier en stapt met ziggo man naar binnen.
Toch gaan die mensen zich niet zomaar mengen in die discussie. Als ze binnen zijn en vertellen wat ze komen doen en ze ondervinden weerstand en een huurcontract, dan gaan ze waarschijnlijk zonder iets te doen weer weg (zeker de energieboer). Ja, de rekening wordt wel aan TS gestuurd, dat dan weer wel.
pi_99962359
Dit soort ellende veroorzaakt de verhuurder grotendeels zelf door een contract aan te gaan met schorem.

Ik zou dit soort volk nooit mn huis laten huren, als betaalden ze het dubbele.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')