abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 20 juli 2011 @ 20:25:33 #31
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_99720038
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 20:03 schreef JDx het volgende:

[..]

Ja idd, zij had zijn bankpassen? Nou ideaal, dan kan ze alles betalen.

Als ze de waarheid sprak krijg ik vanavond een mailtje en vrijdag een deel van de huur, ben benieuwd. Ben vrijdagavond ook in de buurt, kan niet wachten om er langs te gaan.
Kom je biertje doen dan :P
If God was a woman, wouldn't sperm taste like chocolat?
[b]AirwiN schreef [/b]
De posts van Huppelmuts onderscheiden zich toch al door hun grammaticale correctheid en scherpe spitsvondigheden? Daar heb je geen UI voor nodig om ze te herkennen.
  woensdag 20 juli 2011 @ 20:25:53 #32
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_99720058
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 20:22 schreef Scorpie het volgende:
Even een knokploeg samenstellen die hun naar buiten begeleid.
Kan die knokploeg dan ook meteen even langs mijn buren? :@
[b]AirwiN schreef [/b]
De posts van Huppelmuts onderscheiden zich toch al door hun grammaticale correctheid en scherpe spitsvondigheden? Daar heb je geen UI voor nodig om ze te herkennen.
  woensdag 20 juli 2011 @ 20:33:52 #33
247775 Gemaskerde
JerseyShore GUIDO.
pi_99720415
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 20:22 schreef Scorpie het volgende:
Even een knokploeg samenstellen die hun naar buiten begeleid.
Ik zou wel willen komen, mits ik opgehaald en gebracht wordt ^O^
Doe ik meteen m'n jas met bontkraag aan en koop ik even een nektasje.
Hey hallo wat een enorm kuttopic.
pi_99720429
Hm, ik overweeg ook te gaan verhuren maar al die spookverhalen. En altijd maar die smoezen...

Als hij echt in de bak zit en zij is een dagje weg...spullen eruit halen en andere sloten erin, opnieuw inrichten en de politie bellen als er een stel paupers jou huis in willen... ?
Niet zoals het hoort maar veel sneller dan via de rechter.
  woensdag 20 juli 2011 @ 20:35:59 #35
247775 Gemaskerde
JerseyShore GUIDO.
pi_99720497
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 20:34 schreef m1155 het volgende:
Hm, ik overweeg ook te gaan verhuren maar al die spookverhalen. En altijd maar die smoezen...

Als hij echt in de bak zit en zij is een dagje weg...spullen eruit halen en andere sloten erin, opnieuw inrichten en de politie bellen als er een stel paupers jou huis in willen... ?
Maar ze hebben toch een contract ondertekend.
Hey hallo wat een enorm kuttopic.
  woensdag 20 juli 2011 @ 20:36:54 #36
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_99720548
quote:
14s.gif Op woensdag 20 juli 2011 20:33 schreef Gemaskerde het volgende:

[..]

Ik zou wel willen komen, mits ik opgehaald en gebracht wordt ^O^
Doe ik meteen m'n jas met bontkraag aan en koop ik even een nektasje.
Dan denken ze meteen dat je al jaren hier in de wijk woont _O-
[b]AirwiN schreef [/b]
  woensdag 20 juli 2011 @ 20:42:03 #37
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_99720820
En hoe gaat het nu verder dan? En je kan echt geen cent lenen van derden?
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
  woensdag 20 juli 2011 @ 20:55:28 #38
207400 rac
Handleiding in uitvoer
pi_99721474
Tvp
  woensdag 20 juli 2011 @ 21:20:39 #39
310900 Doutzen
winnen is voor winnaars
pi_99722785
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 20:34 schreef m1155 het volgende:

Ja, dan werk je jezelf alleen maar tegen.

TS, heb je al een dossier waarin je alle contactmomenten met je huurder hebt vastgelegd aan de hand van korte notities? Mocht je het huurcontract willen ontbinden omdat de huurder een wanprestatie levert, het niet betalen of op tijd betalen van de huur, dan werkt het in je voordeel als je kunt aantonen dat de huurder veel loze beloften heft gemaakt.
  woensdag 20 juli 2011 @ 21:26:24 #40
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_99723107
Betaalt TS soms ook de gas/water/licht rekeningen? In dat geval is een belletje zo gepleegd om daar een stop op te zetten in het kader van opschorting (wederom mits dossier correct bijgehouden).
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_99723349
Heb alle smsjes en telefoontjes sowieso nog in mijn geheugen staan, dus zal ze eens opschrijven. Ook alle gesprekken weet ik bijna nog uit mn hoofd.

quote:
7s.gif Op woensdag 20 juli 2011 20:35 schreef Gemaskerde het volgende:

[..]

Maar ze hebben toch een contract ondertekend.
Yep, hij alleen trouwens.
pi_99723572
denk ook niet dat je een deel moet accepteren...kunnen ze straks nog langer blijven wonen omdat ze al iets betaald hebben.

mensen die zoiets doen hebben volgens mij al vaker met het bijltje gehakt en weten precies hoe ze het systeem naar hun hand moeten zetten..
pi_99723863
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 21:33 schreef tntkiller het volgende:
denk ook niet dat je een deel moet accepteren...kunnen ze straks nog langer blijven wonen omdat ze al iets betaald hebben.

mensen die zoiets doen hebben volgens mij al vaker met het bijltje gehakt en weten precies hoe ze het systeem naar hun hand moeten zetten..
Ja dat idee heb ik ook, maar hoe wil je ze er zsm uitzetten?

Enige wat ik kan bedenken is op een manier dat zij denken dat ze er goed van af komen.
  woensdag 20 juli 2011 @ 22:06:02 #44
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_99725504
quote:
14s.gif Op woensdag 20 juli 2011 20:01 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

met een knuppel lukt alles.
Ja, maar als meneer nu al in de bak zit... wat kun je dan verwachten als tegenmaatregel van 'm?
Dat je dadelijk alles in huis kapotgeslagen aan zal treffen?

Meneer is dus duidelijk geen lieverdje :(
Ook hoi !
  woensdag 20 juli 2011 @ 22:09:04 #45
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_99725671
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 21:30 schreef JDx het volgende:
Heb alle smsjes en telefoontjes sowieso nog in mijn geheugen staan, dus zal ze eens opschrijven. Ook alle gesprekken weet ik bijna nog uit mn hoofd.

[..]

Yep, hij alleen trouwens.
Nu hopen dat hij langdurig vast zit en dan kan je haar er wel uitzetten *O*

Ook dat gaat zeker niet zo makkelijk? -O-
[b]AirwiN schreef [/b]
  woensdag 20 juli 2011 @ 22:14:07 #46
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_99725988
Misschien wat investeren en een recherchebureau hem en zn kredietwaardig toetsen? Maar dat kost dan wel weer een paar honderd euro waarschijnlijk. Maar dan weet je wel waar je aan toe bent, of en waarvoor ie een strafblad heeft, waar ie zn inkomen vandaan haalt.

Op dit moment vrees is het ergste: vooral om meneer nu in de bak zit en die zit daar echt niet vanwege het feit dat ie zonder rijbewijs heeft gereden. Daar is wel meer voor nodig.

Komt bij dat het een en al list en bedrog is. Uit met zn vriendin, die zn pasjes heeft terwijl de vriendin dr gewoon woont met de hondjes.

Heb je een kopie van zn ID trouwens of heb je ook niet gecontroleerd wie ie nu werkelijk is?
Ook hoi !
  woensdag 20 juli 2011 @ 22:19:18 #47
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_99726287
Oh, en doemscenario 2: De huurders stappen naar de huurcommissie en jouw huurprijs wordt door hen te hoog bevonden en wordt verlaagd.
Ook hoi !
  woensdag 20 juli 2011 @ 22:24:27 #48
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_99726603
Kan je dat grietje geen automatische incasso machtiging laten tekenen?
  woensdag 20 juli 2011 @ 22:26:58 #49
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_99726772
Ik zou trouwens per direct het gas water en licht stopzetten totdat ze over de brug zijn gekomen met het geld.
  † In Memoriam † woensdag 20 juli 2011 @ 22:34:42 #50
43556 miss_dynastie
pi_99727220
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 22:24 schreef Mishu het volgende:
Kan je dat grietje geen automatische incasso machtiging laten tekenen?
Dat lijkt me niet zo'n goed idee. Zo'n incasso kan je tot 8 weken na dato terugdraaien. Betaal je vrolijk je rekeningen, halen ze het na 55 dagen terug, zit je zelf in de min.
  woensdag 20 juli 2011 @ 22:40:55 #51
310900 Doutzen
winnen is voor winnaars
pi_99727585
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 22:19 schreef Inlognaam het volgende:
Oh, en doemscenario 2: De huurders stappen naar de huurcommissie en jouw huurprijs wordt door hen te hoog bevonden en wordt verlaagd.
Zou kunnen. TS, betalen jouw huurders een vast bedrag per maand voor de woning inclusief gas/water/electra of zijn deze kosten opgesplitst?

Ik ga er vanuit dat de woning een zelfstandig woning betreft (eigen voorzieningen) en de prijs zit in het geliberaliseerde segment (is boven de 650 p/m volgens mij). Huurders kunnen alleen met succes de huurprijs laten toetsen en wijzigen als ze een inclusief bedrag per maand betalen.

[ Bericht 9% gewijzigd door Doutzen op 20-07-2011 22:46:22 ]
  woensdag 20 juli 2011 @ 22:56:41 #52
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_99728589
inclusief verhuren _mag_ niet en _kan_ niet. Ts moet aan het einde van een jaar overleggen wat er betaald is aan de betreffende nuts bedrijven en welk deel v/d huur daarvoor bestemd was en wat er nog bijbetaald moet worden en/of terug betaald wordt door hem! De zgn service kosten specificatie. Dit is een gigantische fout van TS en zijn standaard contract met die fout erin.

Verder ga je niet de bak in voor een misdrijf als rijden met een rijbewijs dat ingenomen is. Je krijgt gewoon weer een boete en als je echt eigenwijs bent pakken ze tijdelijk je auto(s) af. Tenzij die huurder als hobby op schoolklasjes inrijden heeft :') Ik vermoed dat het een smoes was.

Als ik TS was zou ik ik blijven drukken, netjes, op het betalen v/d achterstand. Gewoon per post. 1 herinnering per 2 weken. En dan in de 3e maand achterstand gaan melden dat je ze eruit gaat laten zetten als ze niet de achterstand voldoen.

En dan na 3 maanden een kort geding aanspannen ivm 3 mnd achterstand, en ze eruit laten flikkeren + de vordering voor die 3 mnd houden. Als ze nu ook maar 1 euro betalen kan dat niet meer! Dus geen gedeeltelijke betalingsregelingen oid accepteren! het kort geding win je geheid. Of ze kunnen niet betalen en moeten er weer uit (en omdat ze nog maar zo kort huren mogen ze vast niet er nog lang in blijven) of ze betalen ineens.
Dum de dum
pi_99737728
Dus de huurder zit in de bak vanwege rijden zonder rijbewijs of zoiets

Dus hij spoorde al niet voordat hij je huis ging huren.
Dit komt vrees ik nooit meer goed

Zijn jonge (blonde) vriendin woont daar nog terwijl liefje in bak zit, ik zou hem meteen weggaan

Ik vermoed zo'n Tokkie stelletje
pi_99738362
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 22:19 schreef Inlognaam het volgende:
Dat kan niet he, het is geliberaliseerde huur. En heb het zelfs uitgerekend via zo'n model met een puntensysteem, ik zit nog onder de prijs die dat aangeeft.

Huur is opgesplitst in huur en voorschot op gas/elektra etc. staat ook netjes in het contract.
  donderdag 21 juli 2011 @ 09:08:13 #55
207400 rac
Handleiding in uitvoer
pi_99738822
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 08:36 schreef JDx het volgende:

[..]

Dat kan niet he, het is geliberaliseerde huur. En heb het zelfs uitgerekend via zo'n model met een puntensysteem, ik zit nog onder de prijs die dat aangeeft.

Huur is opgesplitst in huur en voorschot op gas/elektra etc. staat ook netjes in het contract.
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 15:14 schreef JDx het volgende:

[..]

Hypotheek 550
Gas/elektra 200
Water e.d. 100
Internet/Digitaletv etc 50

+ 100 euro opzij voor onderhoud
---
1000 euro/maand
Ben bang dat je nog grotere fouten hebt gemaakt dan dat je zelf door hebt.

Huurliberalisatie

Wat staat er precies in je contract deze bedragen?
geliberaliseerde huurprijs is pas vanaf 652,52 kalehuur
all-in prijzen niet.
Probeer ze er zo snel mogelijk uit te krijgen.
En zorg er dan ook voor dat ze zich uitschrijven zodat je niet met hun ellende blijft zitten
  donderdag 21 juli 2011 @ 09:12:42 #56
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_99738911
Het plot verdikt!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  donderdag 21 juli 2011 @ 09:55:38 #57
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_99739817
Note to self:

- Zoek geen huurders via marktplaats..

@ TS:
Probeer jezelf een beetje onder controle te houden en laat jezelf niet helemaal gek maken anders kost het je je geld, je werk en je alles.

Je komt financieel niet uit zonder de huurinkomsten van je koophuis en het lijkt me dat je er rekening mee moet houden dat je huurders nooit normaal zullen gaan betalen dus bedenk een andere manier om zelf toch aan je betalingen te kunnen voldoen voor een periode van 6 maanden.

Je mag er verder vanuit gaan dat ze dit kunstje eerder hebben geflikt en dat ze goed weten hoe ze een huis zo lang mogelijk kunnen bewonen voor zo weinig mogelijk geld. Luister naar tips als: Neem geen deelbetalingen aan want dan loopt de termijn van 3 maanden achterstand niet. Jij weet niet wat de consequenties zijn van het aannemen van 250 euro en denkt "lekker... 250 euro" maar ondertussen heeft dit wellicht consequenties voor het uiteindelijk eruit krijgen van de huurders.

Zorg voor nu dat je de lasten een periode kan dragen. Het is minder dramatisch dan je denkt, ik bedoel.. Ze betalen 1000 euro per maand maar je hebt die 1000 euro niet tot aan de laatste cent nodig om op je tenen lopend de maand te halen. Stel dat je er 700 euro van nodig had, nu kan je nog wat extra zuinig leven (lang leve de euro pizzas en de pindakaas) en heb je slechts 500 euro nodig.

Om 6 maanden te overbruggen heb je het dan over een bedrag van 3000 euro. 3000 euro die je zelf nergens vandaan kan halen maar je hebt familie/vrienden/etc. Houdt er rekening mee dat je die contacten aan moet spreken om je te helpen bij het overbruggen van deze periode als de situatie niet verbeterd (en dat doet hij waarschijnlijk niet).

Probeer in ieder geval een stukje gemoedsrust te vinden. Zorg dat je die buffer leent bij paps en mams (en wellicht nog wat meer als het kan, 5 k zou perfect zijn) en wacht het vervolgens af. Het is niet jouw probleem dat haar vriend in de bak zit het is haar probleem. Ze kan betalen en anders kan ze na 3 maanden achterstand opbokken.

Wat jij moet doen is officiele aanmaningen sturen en dergelijk en verder je hoofd koel houden en je concentreren op je nieuwe baan. Misschien is er een fokker die verstand heeft van dergelijke zaken die je er bij kan helpen. Maar houdt de relatie met je huurders afstandelijk en kom niet in een situatie waar huurderlief huilend op de bank je tweede kopje thee inschenkt
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
  donderdag 21 juli 2011 @ 10:04:55 #58
207400 rac
Handleiding in uitvoer
pi_99739983
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 09:52 schreef Spatzmann het volgende:

[..]

650 is alleen voor woningstichtignen. Een particulier die verhuurt zit al bij 550 aan de vrije prijs.
Dat heb ik niet kunnen vinden , linkje?
  donderdag 21 juli 2011 @ 10:43:08 #59
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_99740858
Hij heeft het huurcontract ondertekend (en is daarmee de huurder) en omdat hij in de bak zit voldoet hij z'n verplichtingen tegenover jou niet?

Als hij wat langer vastzit dan zou het nog wel eens de oplossing kunnen zijn, haar dus absoluut niet als medehuurder registreren.

De huurbescherming in NL is wel heel leuk, maar ik kan me zomaar voorstellen dat een rechter daar in het geval van een wanbetalende gedetineerde wat minder strak aan vasthoudt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_99743182
maar de vraag is, heb je nu al een brief gestuurd met een bevestiging van de achterstand? je hebt een hoop gedaan tot nu toe, je weet een hoop, maar geen enkele dossieropbouw..

zelf dingen opschrijven is GEEN dossieropbouw. mensen in gebreke stellen, afspraken bevestigen, dat is dossieropbouw en ga je nodig hebben als je morgen geen geld hebt gekregen.
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')