Begrijp je zorgen wel, je kunt ook teveel op je bord krijgen. Maar laat de huurders weten dat je alles laat afsluiten.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 16:21 schreef JDx het volgende:
Geen antwoord op smsjes of telefoon en geen geld nog.
Maak me momenteel meer zorgen over hoe ik de rekeningen kan betalen en tot hoe ver de schuld op zal lopen.
Kan ik het maken om de telefoon, televisie, internet, gas, elektra en water af te sluiten als er volgende week nog geen geld binnen is?
Maar dat hebben we toch ook al 3 pagina's terug gezegdquote:Op maandag 25 juli 2011 10:51 schreef JDx het volgende:
Vandaag met de advocaat gesproken, dat afsluiten van gas en elektra e.d. als eerste dreiging kunnen we allemaal overslaan en zal geen effect hebben, ook omdat als ze blijven gebruiken de kans bestaat dat het alsnog op mijn rekening komt omdat ik de eigenaar ben.
Volgens haar kunnen we meteen beginnen met de eerste brieven in aanloop tot een uitzettingsprocedure.
Inderdaad. Je had die brief al lang verstuurd kunnen hebben. Hoe langer jij wacht, hoe langer zij "gratis" in jouw huis verblijven. Dus ik zou maar eens actie ondernemen en vandaag nog een brief typen en hem vandaag of uiterlijk morgen per aangetekende en gewone post versturen.quote:Op maandag 25 juli 2011 12:29 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Maar dat hebben we toch ook al 3 pagina's terug gezegd?
Maar ja nu ben je wel weer geld kwijt aan advocaat terwijl de handel manier hier al best vaak gezegd is.
Als het allemaal zo makkelijk was dan was hier vast geen 2e deel van dit topic geopend.quote:Op maandag 25 juli 2011 13:06 schreef Hydrogeny het volgende:
Respect voor je geduld! Maar als hij gehuurd heeft kun je ook nog kijken of zij daar wel op papier woont... anders zet je haar uit de woning zonder pardon. Of haal de boel overhoop en bel de politie. Of ga naar de gevangenis en regel dat iemand hem daar klappen geeft.
Maar inderdaad k*t voor je. Aanmaningen blijven sturen en administratieve kosten flink opvoeren.
Ik kan zo'n brief zelf niet schrijven en ik ging er nog lange tijd vanuit dat ze zouden betalen. Mijn pa wil zelfs vandaag nog afwachten of het geld wat vrijdag beloofd was misschien te laat was. Zo goedgelovig ben ik opgevoed.quote:Op maandag 25 juli 2011 13:04 schreef Cyan het volgende:
[..]
Inderdaad. Je had die brief al lang verstuurd kunnen hebben. Hoe langer jij wacht, hoe langer zij "gratis" in jouw huis verblijven. Dus ik zou maar eens actie ondernemen en vandaag nog een brief typen en hem vandaag of uiterlijk morgen per aangetekende en gewone post versturen.
quote:Op maandag 25 juli 2011 14:17 schreef JDx het volgende:
[..]
Ik kan zo'n brief zelf niet schrijven en ik ging er nog lange tijd vanuit dat ze zouden betalen. Mijn pa wil zelfs vandaag nog afwachten of het geld wat vrijdag beloofd was misschien te laat was. Zo goedgelovig ben ik opgevoed.
Als ik zelf zo'n brief ga schrijven dan staan er sowieso een paar fouten in en haal ik er waarschijnlijk dingen bij die niet handig zijn. Ik denk momenteel niet rationeel meer over deze mensen, kan ze wel wat aandoen, mijn leven opnieuw overhoop te gooien en voel me zo verrot als wanneer je vriend/vriendin het uitmaakt na een lange relatie. Leeg en machteloos.
En blut... en dat machteloze maakt me agressief, niet constant, maar in vlagen, soms ineens de neiging om mijn laptop tegen de muur te smijten, dat soort dingen. Omdat je niks kan doen en mensen rustig misbruik van je blijven maken. En de wet zegt: pech jonge.
Gebruik dan bovenstaande brief als voorbeeld of vul daar gewoon de bedragen, namen, rekeningnummers en data's in.quote:Geachte heer/mevrouw *achternaam* (let op dat je hier alleen de huurder noemt waarmee je een contract hebt)
via deze weg attendeer ik u erop dat u tot heden (datum) een huurachterstand heeft van *bedrag*.
Dit bedrag bestaat uit *bedrag huur* en *bedrag gwl*.
Ik verzoek u dringend om dit volledige bedrag voor uiterlijk *datum* op *rekeningnummer* te voldoen ten name van *jouw naam* onder vermelding van *huur en naam bijvoorbeeld*.
Mocht het totale bedrag van *bedrag* op *datum* niet voldaan zijn dan ben ik genoodzaakt om juridische stappen te ondernemen. Eventuele kosten die ik hiervoor moet maken zal ik op u verhalen.
Ik vertrouw erop u hierbij voldoende geïnformeerd te hebben. Deze brief zal zowel aangetekend als per post worden verstuurd.
M.v.g.
*Jouw naam*
Ik kan me voorstellen dat je de kriebels krijgt van nog een keer verhuren. Maar je moet voor jezelf een afweging maken:quote:Op maandag 25 juli 2011 15:05 schreef JDx het volgende:
Nog even iets.
Stel je voor ik krijg ze eruit, al dan niet na een paar maanden, ik krijg al de kriebels als ik alleen maar denk aan nog een keer verhuren.
Ik heb een appartement hier tot en met december en een contract op mijn werk tot en met september. Alles lijkt erop dat die verlengd gaat worden. Kan ook iets meer gaan verdienen, maar niet genoeg voor 2 huizen.
Wat moet ik dan? Ik heb hier zeker een paar topics aan besteed voordat ik de keus had gemaakt om hier te gaan wonen en werken. De andere optie was toen in de WW blijven zitten profiteren van jullie geld.
Ps. huis verkopen is mogelijk, maar gaat me zeker 15.000 euro schuld opleveren. Er staan huizen bij dat huis in de buurt voor nog eens 15.000 minder en die zijn nog niet verkocht na 6maanden of langer. Die van mij was wel netter, nieuwe keuken, etc.
Het kan alle kanten opgaan. Ze kunnen de huurachterstand opeens gaan betalen of een gedeelte daarvan. Ze kunnen niets betalen en na een aantal pittige brieven zelf vertrekken. Ze kunnen pas vertrekken nadat een rechter zich ermee bemoeit heeft. Dat kun je nu niet inschatten.quote:Op maandag 25 juli 2011 16:39 schreef JDx het volgende:
Dus volgens jou kan ik sowieso uitgaan van een schuld van 5000 euro die ik de komende maanden ga opbouwen? Plus alle bijkomende stress. Nou dan weet ik zeker dat ik straks bij een psycholoog zit of een burnout heb oid.
quote:Op maandag 25 juli 2011 16:57 schreef JDx het volgende:
Nouja die brief is onderweg, wordt gemaakt door de advocaat as we speak.
Tja dan houdt het op!quote:Op maandag 25 juli 2011 17:15 schreef JDx het volgende:
Tjah, als het aan mij ligt had ik dat allang voorgesteld, en daar heb ik ook allang aan gedacht.
Wat mij betreft neem ik die 1250 euro voor lief die ze achterlopen en zijn ze morgen nog weg. Maar elke keer als ik zeg van laten we even overleggen of erover praten, of als je niet kan betalen zeg dan, dan regelen we iets, dan zeggen ze, morgen krijg ik geld, dan betaal ik.
Of zoals nog vaker, reageren ze helemaal niet.
Waarschijnlijk hebben ze schulden en vullen ze het ene gat met het andere. Of misschien hebben ze geen inkomsten meer. Het blijft gissen maar het is wel heel erg frustrerend voor jou als verhuurder.quote:Op maandag 25 juli 2011 17:27 schreef JDx het volgende:
Ja echt he, ik kan gewoon niet in zo iemands hoofd komen, hoe die mensen denken. Denken ze nou echt je blijft geloven dat ze die week wel betalen? Hebben ze voorheen iemand gehad die wel elke keer zei, ok is goed ofzo?
Ik snap dat niet, toen ik een keer te laat was met betalen van iets van 50 euro ofzo, voelde ik me zwaar schuldig en meteen gebeld dat het later werd etc. Ik heb nog niet 1x een telefoontje of smsje gehad dat het geld later was. Gewoon niet betalen en maar hopen dat het goed komt.
Ik kan het gewoon niet bevatten hoe die mensen denken.
As we speak was dus 3 voor 5. Dus vandaag kan hij al niet meer met de post mee. Dat wordt dus morgen of overmorgen. Voordat zij hem hebben is het donderdag of vrijdag. En dan is het alweer bijna agustus.quote:Op maandag 25 juli 2011 16:57 schreef JDx het volgende:
Nouja die brief is onderweg, wordt gemaakt door de advocaat as we speak.
Dat is sinds 2007 (daarvoor 3 jaar grafisch vormgever / webdesigner geweest, sinds crisis bijna geen werk in te vinden, sowieso weinig werk in Drenthe) een paar keer gelukt, heb echt zo'n 20 brieven per week geschreven, complete topics over geschreven, maar telkens tijdelijke baantjes en dan zat ik weer thuis en dan had ik weer wat, van benzinepomp tot administratie.quote:Op maandag 25 juli 2011 19:36 schreef Ixnay het volgende:
Jij gaat verkeerd om met de beloftes van de huurder.
Zet meteen op papier.
"U heeft mondeling vermeld dat u morgen (datum) geld krijgt en vervolgens direct het bedrag overmaakt naar mijn rekening."
Doen ze dat niet. Dan heb je weer iets waar je mogelijk wat mee kunt in de rechtzaak.
En dat geldt dan voor alle leugens die zijn doen. Heb je zo 20 leugens verzameld en kun je aantonen dat je hier met zeer slechte huurders te maken hebben.
En dat huurders beschermd worden is omdat verhuurders vaak rijk worden door huurders jaren lang uit te buiten. Dit is compleet andersom, ik denk dat jij de wind meekrijgt als het op justitie aankomt.
En dan nog eens iets anders, TS. Ik neem aan dat je ook hebt geprobeerd om in de regio van je koophuis een baan te vinden. Die dan maar iets in een andere richting ligt. Hoe is dat gegaan?
Tjah, ik had ook liever 1 juli al mijn geld in plaats van nooit.quote:Op maandag 25 juli 2011 19:57 schreef amaranta het volgende:
[..]
As we speak was dus 3 voor 5. Dus vandaag kan hij al niet meer met de post mee. Dat wordt dus morgen of overmorgen. Voordat zij hem hebben is het donderdag of vrijdag. En dan is het alweer bijna agustus.
Ja het liefst sta ik elke ochtend om 7uur en savonds om 10uur op de stoep, maar ik zit nou eenmaal aan de andere kant van het land. Ik stuur wel regelmatig mensen langs en ik kan gewoon geen goede brief schrijven.quote:Op maandag 25 juli 2011 20:28 schreef Peter het volgende:
JDx, je gedraagt je veel te soft. Je laat over je heen lopen.
Stel alles wat je op papier bent strak en zakelijk op. Mocht de huurder er vanaf willen wijken, maak dan eerst mondeling een afspraak en zet gelijk zaken op papier. Geen handtekening van de huurder ( die op het contract), dan geen deal.
Het lijkt wel alsof ze je zo ruïneren. En ze uit huis krijgen via de rechter is niet goedkoop, snel en het is maar de vraag hoe snel je dan je geld krijgt..
Vraag eens aan je advocaat na of zij dan wel het recht heeft om in jouw woning te wonen?quote:
Hij smste dit, dus hij zit niet in de bak. Ook is het gesmst vanaf een ander nummer, niet vanaf zijn nummer.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 09:55 schreef Ivotje het volgende:
Welke gevangenis zit hij? Navraag doen, zeggen dat je op bezoek wil. Nummers achterhalen van familie. Als hij huurt bij jou weet je toch alles neem ik aan? Voornaam, achternaam, waar die werkt enz enz...Hop gas erop 007!!
Als we er even vanuit gaan dat ze niet vrijwillig vertrekken, zul je naar de rechter moeten. Die zal de overeenkomst niet ontbinden, tenzij er 3 maanden achterstand is. De rechter wijst de mensen daar ook nog op (ik was ooit bij zo'n zitting en de rechter zei: 'u moet de achterstand onder de 3 maanden hebben als ik uitspraak doe, al is het maar 1 euro').quote:Op dinsdag 26 juli 2011 09:45 schreef JDx het volgende:
Ik geloof er niks van en ben blij met elke cent die nog binnenkomt, maar eigenlijk wil ik ze er gewoon uit hebben. Stel ze betalen, dan kan het zeker nog langer duren voordat ik ze eruit kan zetten?
Je kan niet zomaar de sloten vervangen als zij er nog wonen. Ze hebben een huurcontract en ondanks dat ze niet betalen hebben ze nog steeds rechten.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 10:54 schreef Inlognaam het volgende:
Als het een spoedoverboeking is, dan moet het bedrag er elk moment opstaan. Maar gezien de historie zal die spoedoverboeking ook wel weer mis gegaan zijn.
Beter vervangt TS gewoon alle sloten op de deur en zet ie er zo snel mogelijk andere mensen in. Die knakkers gaan echt niet naar de rechter, en al zouden ze dat wel doen, dan zijn zij maandenlang aan het procederen. Wel even de nieuwe mensen ook een contract geven, zodat politie op dat moment ook niets meer kan doen en deze mensen diret laten inschrijven.
Doemscenario X: de nu zittende huurders bestellen op jouw naam en adres spullen die ze nooit zullen betalen.
Inderdaad, huurders hebben heel veel rechten. Zelfs als ze de huur niet betalen....En relaxt als je het huis verhuurd aan nieuwe huurders met nieuwe sloten en ineens staat de "echte" huurder aan de deur, die breekt de tent gewoon open. En waar ga je heen met alle spullen? Wil je die gewoon ook onderhuren? Of weggooien.....Je mag zelfs als huurbaas niet eens binnen ivm de wet op de privacy!!quote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:20 schreef Cyan het volgende:
[..]
Je kan niet zomaar de sloten vervangen als zij er nog wonen. Ze hebben een huurcontract en ondanks dat ze niet betalen hebben ze nog steeds rechten.
En zo is het. Ja, je mag wel naar binnen want een huurder moet je toegang verschaffen om bijvoorbeeld onderhoud te plegen. Maar ik zie niet in wat TS daar nu zou moeten doen.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:22 schreef Ivotje het volgende:
[..]
Inderdaad, huurders hebben heel veel rechten. Zelfs als ze de huur niet betalen....En relaxt als je het huis verhuurd aan nieuwe huurders met nieuwe sloten en ineens staat de "echte" huurder aan de deur, die breekt de tent gewoon open. En waar ga je heen met alle spullen? Wil je die gewoon ook onderhuren? Of weggooien.....Je mag zelfs als huurbaas niet eens binnen ivm de wet op de privacy!!
TS heeft een huurcontract met de huurders en is eigenaar van de woning.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:33 schreef Ivotje het volgende:
Aangetekend, 3x, deurwaarder, enz enz. Eventueel aangifte doen met alle bewijzen die je hebt aan smsjes e.d. Wat ik me wel afvraag heb jij uberhaubt iets op papier staan in de vorm van een huurcontract? Ben jij eigenaar van het huis, of verhuur jij het ook illegaal onder? Kom jij al je afspraken na betreffende onderhoud. Want in dat geval mag de huurder zelf bepalen minder huur te betalen omdat jij in gebreke blijft.
Ben benieuwd naar jou antwoorden TS op bovenstaand.....
Toch blijft de huurder rechten houden al volg je al deze stappen.
Ja, dat weet ik. Oplichters zijn een beschermd volkje in Nederland. Waar topicstarter zijn eigen advocaat moet betalen, krijgen zij er gewoon een op basis van toevoeging, omdat ze zo zielig zijn en natuurlijk geen cent te makken hebben.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:20 schreef Cyan het volgende:
[..]
Je kan niet zomaar de sloten vervangen als zij er nog wonen. Ze hebben een huurcontract en ondanks dat ze niet betalen hebben ze nog steeds rechten.
Heb je het topic wel gelezen?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:33 schreef Ivotje het volgende:
Aangetekend, 3x, deurwaarder, enz enz. Eventueel aangifte doen met alle bewijzen die je hebt aan smsjes e.d. Wat ik me wel afvraag heb jij uberhaubt iets op papier staan in de vorm van een huurcontract? Ben jij eigenaar van het huis, of verhuur jij het ook illegaal onder? Kom jij al je afspraken na betreffende onderhoud. Want in dat geval mag de huurder zelf bepalen minder huur te betalen omdat jij in gebreke blijft.
Ben benieuwd naar jou antwoorden TS op bovenstaand.....
Toch blijft de huurder rechten houden al volg je al deze stappen.
Stel dat jij de woning binnengaat als de huurders er niet zijn en je vervangt alle sloten, dan kunnen zij er idd niet meer in. Maar al hun spullen staan in die woning, er is een huurcontract met de verhuurder, er is geen brief gestuurd over een huurachterstand. En dan kan de huurder nog aangifte doen van huisvredebreuk en misschien verzint ie er wel een vernieling of diefstal bij.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:43 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik. Oplichters zijn een beschermd volkje in Nederland. Waar topicstarter zijn eigen advocaat moet betalen, krijgen zij er gewoon een op basis van toevoeging, omdat ze zo zielig zijn.
Toch denk ik dat dit de snelste manier is om zonder alteveel kosten van ze af te komen. Want: rechtzaak > rekken > jaar verder. En dan ben je al 12k kwijt aan huuropbrengsten die ze echt niet betalen. Plus advocaatskosten, rechtbankkosten.
Ze zijn idd beschermd, maar als er een ander met eveneens huurcontract ingezet wordt, dan kan de politie ook niet veel doen. ALs deze laatste tenminste ingeschreven staan. Dan is het een zaak van eerste huurders vs. verhuurder en civielrechtelijk.
Maar lastige zaak, je wilt je ook geen extra problemen op de hals halen en dit bovenstaande is natuurlijk voor mij als niet-betrokkene makkelijk te zeggen.
Als het daadwerkelijk oplichters zijn dan kennen ze die mallemolen tot in de details. JdX kan nu geen financiële problemen gebruiken dan moet ie in de schuldsanering.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:51 schreef missyB het volgende:
ik zou ook bluffen en dreigen, grote kans dat zij de gang naar de rechter niet eens maken omdat ze denken geen schijn van kans te hebben. stel ze een ultimatum met wanneer het huis leeg en opgeleverd moet zijn en dan hun reactie afwachten.
Hij zit al in de financiële problemen dus hij moet in actie komen. Niet meer bellen of smsen maar een aangetekende brief sturen over of de huurachterstand of bluffen en opzegging van de huur sturen.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:52 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Als het daadwerkelijk oplichters zijn dan kennen ze die mallemolen tot in de details. JdX kan nu geen financiële problemen gebruiken dan moet ie in de schuldsanering.
Nice als backupquote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:50 schreef JeMoeder het volgende:
FOK knokploegh Leijuh meldt zich voor JDx :x
Nouja ik heb mijn buffer gebruikt voor de afgelopen maand, zo gauw als 2 augustus de bank gaat proberen mijn hypotheek af te schrijven, dan zit ik inderdaad in de problemen.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:54 schreef Cyan het volgende:
[..]
Hij zit al in de financiële problemen dus hij moet in actie komen. Niet meer bellen of smsen maar een aangetekende brief sturen over of de huurachterstand of bluffen en opzegging van de huur sturen.
Je komt niet zomaar in de WSNP terecht. Je kan niet bellen en je aanmelden. Daar gaat een heel traject aan vooraf.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 12:04 schreef missyB het volgende:
misschien is een wsnp wel het beste voor hem gezien de restschuld als hij de woning verkoopt en de financiele shit die hem nu te wachten staat.Als ik zie dat hij nu ook maar 300 overhoud per maand om van te eten en te drinken, sparen, kapper, onderhoud huis etc zit hij er zonder wsnp veeeeel langer aan vast dan 3 jaar.
Zolang er nog een huis in bezit is lijkt het me sterk dat je voor WSNP in aanmerking komt, dat huis zal dan toch eerst verkocht moeten worden om te zien hoeveel schulden TS nu echt overhoudt.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 12:35 schreef missyB het volgende:
dat klopt maar het zou voor TS denk ik de beste optie zijn dus proberen kan altijd toch?maar zoals nu zou hij er niet eens inkomen dan moet hij eerst die schulden hebben.
Gut... Dit kon wel eens over dezelfde persoon gaan... Maar is dit ook de huurder uit dit topic? (En ja, ik ben te beroerd om het helemaal te gaan lezen.)quote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:20 schreef Ivotje het volgende:
[..]
Is het niet ...? Zoek maar op ... en opgelicht.........?? En hij staat met meerdere achternamen bekend.....
Nee geen idee waar je het over hebt met die persoon.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:13 schreef Beelzebufo het volgende:
[..]
Gut... Dit kon wel eens over dezelfde persoon gaan... Maar is dit ook de huurder uit dit topic? (En ja, ik ben te beroerd om het helemaal te gaan lezen.)
Geen geld nog? Heb je de boel nou laten afsluiten?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:31 schreef JDx het volgende:
[..]
Nee geen idee waar je het over hebt met die persoon.
Ik zou dan gewoon toch (zogenaamd voor onderhoud) de deur openmaken voor de ziggo/eneco manne om de hoofdzekering eruit te laten halen.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 14:51 schreef Staal het volgende:
Dat is een tegenvaller want die gaan natuurlijk voor niemand meer opendoen.
Toch gaan die mensen zich niet zomaar mengen in die discussie. Als ze binnen zijn en vertellen wat ze komen doen en ze ondervinden weerstand en een huurcontract, dan gaan ze waarschijnlijk zonder iets te doen weer weg (zeker de energieboer). Ja, de rekening wordt wel aan TS gestuurd, dat dan weer wel.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:03 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik zou dan gewoon toch (zogenaamd voor onderhoud) de deur openmaken voor de ziggo/eneco manne om de hoofdzekering eruit te laten halen.![]()
TS maakt gewoon een eenzijdige afspraak op papier en stapt met ziggo man naar binnen.
TS is eigenaar van het pand. TS is de klant van Ziggo niet de huurders.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:08 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Toch gaan die mensen zich niet zomaar mengen in die discussie. Als ze binnen zijn en vertellen wat ze komen doen en ze ondervinden weerstand en een huurcontract, dan gaan ze waarschijnlijk zonder iets te doen weer weg (zeker de energieboer). Ja, de rekening wordt wel aan TS gestuurd, dat dan weer wel.
En als die komen met een huurcontract en dreigen met de politie, heb je de poppen aan het dansen waarschijnlijk. In zoverre dat Ziggo denkt: zoek het lekker uit, wij gaan weer.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:19 schreef Staal het volgende:
[..]
TS is eigenaar van het pand. TS is de klant van Ziggo niet de huurders.
Tja het is nu schorem omdat ze helemaal niet betalen. En ze betalen nog niet eens de enkele huurprijs laat staan het dubbele.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:12 schreef PierreBetfair het volgende:
Dit soort ellende veroorzaakt de verhuurder grotendeels zelf door een contract aan te gaan met schorem.
Ik zou dit soort volk nooit mn huis laten huren, als betaalden ze het dubbele.
Je moet alleen even vragen of er dan ook daadwerkelijk geen internet en tv meer ontvangen kan worden. En een bevestiging van je opzegging naar je huidige woonadres laten sturen, natuurlijk.quote:De abonnementen van Ziggo (en Casema, @Home en Multikabel) zijn elke dag opzegbaar. De opzegtermijn is 1 maand en gaat in op de dag dat Ziggo je opzegging ontvangt. Dus opzegging op 13 mei betekent dat 12 juni de eerst mogelijke einddatum van het abonnement is. Natuurlijk kun je ook een latere einddatum kiezen.
Om je abonnement te beëindigen, neem je contact op met onze Klantenservice via telefoonnummer 1200 vanaf je vaste telefoonaansluiting van Ziggo (gratis) of 0900-1884 (¤ 0,10 per minuut). Kies in het hoofdmenu voor de optie Opzeggen.
Wil je het abonnement liever schriftelijk opzeggen, stuur dan een brief naar:
Ziggo
Postbus 43048
3540 AA Utrecht.
Facturatie na opzegging
Valt de einddatum van je abonnement halverwege de maand, dan ontvang je mogelijk een rekening voor de gehele maand. Dat komt omdat Ziggo vooruit factureert, en de factuur in dat geval al is aangemaakt voor je opzegging verwerkt is.
Na beëindiging van het abonnement verrekenen we eventuele ontstane tegoeden met komende facturen. Zijn er geen facturen te verrekenen, dan storten we het bedrag op je rekening.
Als eigenaar moeten huurders je toegang verschaffen voor onderhouds werkzaamheden. Aangezien de TS eigenaar is en gewoon kan zeggen dat hij een afspraak heeft gemaakt vraag ik me af of de huurders met hun contract er zo makkelijk mee weg kunnen komen.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:51 schreef miss_dynastie het volgende:
En als die komen met een huurcontract en dreigen met de politie, heb je de poppen aan het dansen waarschijnlijk. In zoverre dat Ziggo denkt: zoek het lekker uit, wij gaan weer.
Regel het iig.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 16:15 schreef JDx het volgende:
Ziggo hoeft niet langs ofzo, die kunnen alles op afstand afsluiten.
Dat afsluiten thuis is bij Essent.
Ja dat mogen ze zelf betalen, Ziggo kost mij 60euro/maand. Alles scheelt.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 17:14 schreef Inlognaam het volgende:
Ja, en dan hebben ze geen ziggo meer. Wat doen ze dan? Voor 8.50 euro per maand digitenne.
Gas/water/energie afsluiten, of ze helemaal kapot intimideren.
Het analoge signaal afsluiten daarvoor moet ziggo nog echt wel langs, kennissen van mij die naar schotel zijn overgestapt en ziggo hebben opgezegd kunnen na 2 jaar ook nog steeds het analoge signaal ontvangen. Dat analoge singaal afsluiten is denk ik dan teveel werk voor ziggo.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 16:15 schreef JDx het volgende:
Ziggo hoeft niet langs ofzo, die kunnen alles op afstand afsluiten.
Straatkast jah.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 18:01 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Ziggo hoeft daarvoor niet langs hoor. Kan volgens mij in de wijkkast gebeuren
Oeps, dat zou nog wel eens heel vervelend voor de eigenaar kunnen worden, hypotheekverstrekkers zijn daar niet blij mee.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 18:18 schreef Scorpie het volgende:
Whehe, hoorde net dat er in een koophuis hier in het dorp drugs dealende huurders zaten. Vanochtend inval gehad in dat huis, lol !
Nou ja kans dat een tweede verhuurpoging mag is nihil.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 18:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oeps, dat zou nog wel eens heel vervelend voor de eigenaar kunnen worden, hypotheekverstrekkers zijn daar niet blij mee.
Dat is inderdaad een dilemma, het liefst heb ik de bewoners eruit, maar dan het liefst deze week nog, zodat ik het vanaf 1 augustus opnieuw kan verhuren en deze maand kan betalen van hun borg zeg maar. Als het te lang duurt heb ik de kans dat ik de komende maanden nog zelf moet blijven betalen en dat geld nooit meer zie en sowieso al met 3000 schuld zit.quote:Op donderdag 28 juli 2011 02:49 schreef Ixnay het volgende:
TS heeft gewoon snel geld nodig.
Wat is dan slimmer? Met andere woorden, wanneer krijg je eerder geld?
1. Wachten totdat de huidige huurders beginnen te betalen.
2. Deze huurders eruit kicken. Nieuwe huurders zoeken. En wachten op hun eerste betaling.
Ik denk dat dit het grootste dillema is voor TS.
Ik zou dat wel doen met veel dreiging trouwens. Als het flessentrekkers zijn dan zijn ze wel weg als je met politie / fysiek geweld dreigt. Aangifte zullen ze niet doen als ze bekend zijn bij de politie.quote:Op donderdag 28 juli 2011 09:11 schreef rac het volgende:
Ik denk dat je eieren voor je geld moet kiezen als dit door gaat maak jezelf helemaal gek , puur door alle onzekerheid.
Geef ze de ruimte om dit weekend nog te vertrekken cq oprotten
En of smoesjes zullen blijven komen zolang ze geaccepteerd worden, en dat worden ze.quote:Op donderdag 28 juli 2011 09:04 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
De smoesjes zijn nu inmiddels van een niveau dat ze er zich ook voor moeten gaan schamen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |