abonnement Unibet Coolblue
pi_100211013
Vol
I feel kinda Locrian today
pi_100211241
haha ok dan wacht ik wel even :)
pi_100211579
Voor de Maastrichtenaren (o.a.?) die Stahl's Essential Psychopharmacology nog moeten aanschaffen, dit filmpje maakt het wellicht wat dragelijker er ¤70 aan uit te geven:

pi_100211829
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 21:46 schreef devbarca het volgende:

[..]

Graag :) AMC (2011)
Goede keus! ;) Ingeloot of decentraal? En al ingeschreven voor de introductieweek?
pi_100212247
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 22:26 schreef Merel1808 het volgende:

[..]

Goede keus! ;) Ingeloot of decentraal? En al ingeschreven voor de introductieweek?
Haha dankje ;) Heb decentraal geprobeert maar faalde hard op de toets, en toen ingeloot in de C-klasse en gelijk mijn 1e keus!! En tuurlijk al ingeschreven voor de introductieweek :P alleen twijfel of ik ook de algemene UVA-intree zal doen...
pi_100212380
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 22:34 schreef devbarca het volgende:

[..]

Haha dankje ;) Heb decentraal geprobeert maar faalde hard op de toets, en toen ingeloot in de C-klasse en gelijk mijn 1e keus!! En tuurlijk al ingeschreven voor de introductieweek :P alleen twijfel of ik ook de algemene UVA-intree zal doen...
;(

Beetje opvoeden, die eerstejaars >:)
pi_100212532
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 22:36 schreef dotKoen het volgende:

[..]

;(

Beetje opvoeden, die eerstejaars >:)
;( het spijt mij meneer ;(
pi_100213251
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 22:34 schreef devbarca het volgende:

[..]

Haha dankje ;) Heb decentraal geprobeert maar faalde hard op de toets, en toen ingeloot in de C-klasse en gelijk mijn 1e keus!! En tuurlijk al ingeschreven voor de introductieweek :P alleen twijfel of ik ook de algemene UVA-intree zal doen...
Ik heb destijds beide weken gedaan en ze hebben allebei hun sterke punten. De MFAS-week is veel nuttiger voor het AMC, de studie en je practicumgroepsgenootjes, maar natuurlijk redelijk kleinschalig. De Intreeweek is enorm, met weer een andere groep mensen (wel van je eigen studie), en heeft natuurlijk de meest geweldige feesten, maar vond ik heel ruim in de tijd opgezet, waardoor je veel tijd zelf moest vullen met je groepje, en als je dan mentoren hebt die niet echt leuke dingen weten om te doen zit je dus de hele week in hetzelfde cafe kaartspelletjes te doen :P
pi_100213545
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 22:51 schreef Merel1808 het volgende:

[..]

Ik heb destijds beide weken gedaan en ze hebben allebei hun sterke punten. De MFAS-week is veel nuttiger voor het AMC, de studie en je practicumgroepsgenootjes, maar natuurlijk redelijk kleinschalig. De Intreeweek is enorm, met weer een andere groep mensen (wel van je eigen studie), en heeft natuurlijk de meest geweldige feesten, maar vond ik heel ruim in de tijd opgezet, waardoor je veel tijd zelf moest vullen met je groepje, en als je dan mentoren hebt die niet echt leuke dingen weten om te doen zit je dus de hele week in hetzelfde cafe kaartspelletjes te doen :P
Ja, ik heb zelf heel erg het gevoel dat de UVA-intree echt is voor de mensen die naar het UVA gaan, terwijl het AMC echt zo "apart" is en buiten alles ligt. Dus niet echt aansluit bij zo een massale week
pi_100214048
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 22:57 schreef devbarca het volgende:

[..]

Ja, ik heb zelf heel erg het gevoel dat de UVA-intree echt is voor de mensen die naar het UVA gaan, terwijl het AMC echt zo "apart" is en buiten alles ligt. Dus niet echt aansluit bij zo een massale week
Ik vond de Intreeweek wel heel nuttig om de stad Amsterdam te leren kennen, je komt toch op plekken waar je zelf niet snel naar toe fietst. En de feesten zijn geniaal, met de MFAS-intro sta je op woensdag in de Epsteinbar te hossen met 350 man, met de Intreeweek sta je op woensdag met 3500 man en een top-dj in de Gashouder, dat is toch wel net even iets anders ;)
  maandag 1 augustus 2011 @ 23:44:03 #186
299601 ZwarteSteen
Kop die steen
pi_100215853
Maastrichtenaar meldt zich.

Ik heb even rond gekeken op de site van de studievereniging en daar kom ik deze boekenlijst tegen:

V. Kumar et al. Robbins and cotran Pathologic Basis of Disease 8th edition.
J. Hall et al. Guyton and hall Textbook of Medical Physiology 12th edition.
Schunke et al. 3-delige set Prometheus Anatomische Atlas 2e druk. I
L. Junqueira et al. Functionele histologie 11e druk.

Is dit alles? En heb je ze allemaal ook nodig? (Seam O-) )
Medicine must bring back the joy in the life of the patient.Medicine must give the patient something to celebrate.When medicine cannot achieve this, the goal must be to allow the patient to die a death as quickly and as painlessly as possible
pi_100217117
Over de boekenlijsten inderdaad, kan iemand die op het AMC zit misschien aangeven welke boeken je echt moet kopen, en welke er echt niet nodig zijn?

Blok 1.1
Fundamentals of anatomy and physiology Martini 8e ¤49,78
Rubin’s Pathology Rubin 5e ¤62.88
Atlas of Human Anatomy Netter 5e ¤49.30
Leerboek medische genetica Bijlsma 7e ¤77.05
Medical Biochemistry Baynes 3e ¤45.75
Medical pharmacology and therapeutics Waller 3e ¤48.13

Blok 1.2
Kindergeneeskunde van den Brande 2009 ¤99,55
Interne Geneeskunde van der Meer 14e ¤95.05
Epidemiology, the essentials Fletcher 4e ¤25.74
Inleiding in evidence-based medicine Offringa 3e ¤53.61

Blok 1.3
Human embryology and developmental biology Carlson 4e ¤48,99
Clinically oriented anatomy Moore 6e ¤39.29
Neuronatomy Crossman 4e ¤32.37
Diagnostiek van alledaagse klachten de Jong 2e ¤77.01
Medische psychologie Kaptein 1e ¤36.51

Blok 1.4
Microbiologie en infectieziekten Hoepelman 1e ¤81.10
The Immune System Parham 2e ¤40.14
Oogheelkunde Stilma 2e ¤45.55

Blok 1.5
Essentials of radiology Mettler 2e ¤48.17
Anamnese en lichamelijk onderzoek van der Meer 5e ¤67.60

Alvast bedankt :)
pi_100218422
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 00:07 schreef devbarca het volgende:
Over de boekenlijsten inderdaad, kan iemand die op het AMC zit misschien aangeven welke boeken je echt moet kopen, en welke er echt niet nodig zijn?

Blok 1.1
Fundamentals of anatomy and physiology Martini 8e ¤49,78
Rubin’s Pathology Rubin 5e ¤62.88
Atlas of Human Anatomy Netter 5e ¤49.30
Leerboek medische genetica Bijlsma 7e ¤77.05
Medical Biochemistry Baynes 3e ¤45.75
Medical pharmacology and therapeutics Waller 3e ¤48.13

Blok 1.2
Kindergeneeskunde van den Brande 2009 ¤99,55
Interne Geneeskunde van der Meer 14e ¤95.05
Epidemiology, the essentials Fletcher 4e ¤25.74
Inleiding in evidence-based medicine Offringa 3e ¤53.61

Blok 1.3
Human embryology and developmental biology Carlson 4e ¤48,99
Clinically oriented anatomy Moore 6e ¤39.29
Neuronatomy Crossman 4e ¤32.37
Diagnostiek van alledaagse klachten de Jong 2e ¤77.01
Medische psychologie Kaptein 1e ¤36.51

Blok 1.4
Microbiologie en infectieziekten Hoepelman 1e ¤81.10
The Immune System Parham 2e ¤40.14
Oogheelkunde Stilma 2e ¤45.55

Blok 1.5
Essentials of radiology Mettler 2e ¤48.17
Anamnese en lichamelijk onderzoek van der Meer 5e ¤67.60

Alvast bedankt :)
Even in een spoiler:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_100218615
super Merel1808!!! dankjewel :)
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 01:00:31 #190
144030 fusionfake
aint nuthin after that!
pi_100219070
Rubins is btw wel de bijbel van 1.1, je eerste blok, dus zou 'm wel gewoon het 1e jaar kopen :)

Good old times, ik weet nog dat ik Merel 2 jaar geleden dezelfde vraag stelde :9

quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 22:34 schreef devbarca het volgende:

[..]

Haha dankje ;) Heb decentraal geprobeert maar faalde hard op de toets, en toen ingeloot in de C-klasse en gelijk mijn 1e keus!! En tuurlijk al ingeschreven voor de introductieweek :P alleen twijfel of ik ook de algemene UVA-intree zal doen...
Ik was zelf toentertijd op vakantie bij de mfas-intro maar was er wel bij de uva-intree. Op zich is dat inderdaad grootschalig maar als het goed is zit je dan ook gewoon bij geneeskunde studenten en papa's/mama's in het groepje dus zo heel wereldvreemd is het niet :P

Het ligt denk ik zoals merel zegt inderdaad aan je groepje of het leuk wordt, in mijn ervaring zou ik het voor geen goud gemist willen hebben.
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubt
pi_100219225
Wel grappig dat minder dan de helft van de boeken op die lijst in Nijmegen gebruikt worden: veel verschil tussen faculteiten.
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 01:15:26 #192
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_100219477
Hoepelman is awesome :7
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_100220711
In Groningen gebruik je ook lang niet alle boeken maar eigenlijk moet je ze wel allemaal kopen omdat je ze mag gebruiken bij open boek deel van tentamen. Als je dus een boek niet koopt loop je dus kans op minder punten tijdens tentamen
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_100225542
Hier ook nog een Groninger!

Ergens is het toch ook gewoon mooi om zo'n kast vol met boeken te hebben?
Bla blabla bla bladiebladiebla
pi_100225893
Ik hou van kasten vol boeken O+

Maar niets ergert mij zo erg als een boek waarvan je weet dat je ouders er 80 euro voor betaald hebben, maar dat na een jaar nog steeds in het folie in de kast staat ;(
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 11:16:59 #196
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_100226489
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 23:44 schreef ZwarteSteen het volgende:
Maastrichtenaar meldt zich.

Ik heb even rond gekeken op de site van de studievereniging en daar kom ik deze boekenlijst tegen:

V. Kumar et al. Robbins and cotran Pathologic Basis of Disease 8th edition.
J. Hall et al. Guyton and hall Textbook of Medical Physiology 12th edition.
Schunke et al. 3-delige set Prometheus Anatomische Atlas 2e druk. I
L. Junqueira et al. Functionele histologie 11e druk.

Is dit alles? En heb je ze allemaal ook nodig? (Seam O-) )
Ik zit dan weliswaar in groningen maar die boeken stonden ook allemaal op mijn lijst (al had ik een andere anatomie atlas) en ze zijn wel allemaal bijbels die je wil hebben.
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_100229168
quote:
1s.gif Op maandag 1 augustus 2011 14:15 schreef Merel1808 het volgende:
Vaak heb je lang niet al die boeken (direct) nodig! Als je je lijst even hier neerzet, en aan welke universiteit je gaat studeren, is er hier vast wel iemand die je advies kan geven, het zou zonde zijn als je allemaal onnodige boeken koopt :)
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 14:17 schreef dotKoen het volgende:
Dat bedrag is overigens inderdaad gebruikelijk als je alle boeken koopt. Engelstalige boeken kun je vaak goedkoper kopen via sites als Bookdepository (nieuw dan, tweedehands kan nog goedkoper zijn).

Ik heb in mijn eerste jaar alle boeken gekocht (en de rekening naar mijn ouders gestuurd) :'). Daarna wel wat selectiever geworden. Boeken kopiëren heb ik nooit gedaan.
quote:
1s.gif Op maandag 1 augustus 2011 15:54 schreef _Lily_ het volgende:
Ik heb inderdaad zo'n 1000 euro gelapt voor boeken maar ik wou ze gewoon graag hebben. Niet alle boeken zijn noodzakelijk maar ik heb er toch profijt van gehad (ook bij coschappen) en ik vind het gewoon fijn, een kast vol interessante boeken.

Vandaag begonnen met coschap kinder in klein perifeer ziekenhuis. Ben nu al verknocht aan die kleine schatjes. Al die baby's! *vrouwensentiment*

Gruwelijke jet lag haha maar 2 uur geslapen. Die kinderarts meteen: oh maar ben je niet doodmoe?! (ja natuurlijk haha) wil je anders niet lekker eerder naar huis? (1e dag) je moet goed voor jezelf zorgen hoor!

Ik: ik hoef niet eerder naar huis hoor, het gaat prima. Ik ga zo de hele middag naar de poli.

Lily is back to business ;)
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 18:27 schreef Pluizel het volgende:

[..]

je hebt ze láng niet allemaal nodig. Ik heb alleen de verplichte gekocht, en zelfs daarvan heb ik een deel niet eens allemaal open gehad. Oh en bij ons kon je voor het hele jaar in 1 keer kopen, maar ook per blok, dat heb ik dan ook gedaan. Dan nog ben je de eerste ronde zo 500/600 euro kwijt maar er zijn gewoon en paar (dure) boeken die écht heel erg nodig zijn en goed.
Ik heb altijd in de bibliotheek gestudeerd en dan kon ik de boeken die ik niet had daar gewoon lenen (zoals bijvoorbeeld een medisch woordenboek)
Yes, bedankt! Hier kan ik echt wat mee! Als ik het goed heb begrepen is het voor mij nu dus zaak om a) te ontdekken welke boeken ik écht nodig zal hebben en alleen die te kopen of b) uit te vogelen welke boeken je per blok nodig hebt, zodat ik meer tijd heb om het geld bijeen te schrapen :')
B lijkt me ideaal, want ik moet toegeven: Het lijkt me wel heel fijn om een boekenkast vol interessante boeken over mijn studie te hebben.

Alleen is dat zó ongelooflijk onoverzichtelijk weergegeven :')
Ik had verwacht met de post netjes een lijst te krijgen met wat ik wanneer nodig heb, maar in plaats daarvan heb ik het zelf op internet maar moeten zoeken en stuitte ik gelukkig op de websites van het LUMC en de MFLS, maar anders wist ik nog niks.
Of ik ben gewoon voorbarig en ze zijn nog van plan om ons per post (of mail?) op de hoogte te stellen, kan ook :@

Het LUMC kwam in elk geval met deze kernboekenlijst - En het MFLS (Medische Faculteit der Leidse Studenten) had deze - ik vond deze stukken duidelijker, trouwens.
Volgens mij weken deze twee lijsten een beetje af van elkaar dus dat moet ik nog uitzoeken.
Maar hoe weet ik nou welke boeken bij welk blok horen?
Ik zag in de lijst van het LUMC wel een kolom "vakgebied" staan, dus ik ga straks die nog ff proberen te linken aan de juiste blokken denk ik.

Bedankt voor jullie advies en zo! :)
pi_100229875
Het staat inderdaad wel mooi in je boekenkast, alleen jammer dat het zo duur is ;(
pi_100232923
Tijd voor een snelle casus!

Mevrouw I.C. Notting, oogarts wordt naar de spoed gebracht met een wijde, lichtstijve pupil links en een EMV van 3.

Wat is de meest waarschijnlijke diagnose?

a) Systemische bijwerking van atropine na oogdruppeling links.
b) Fysiologische anisocorie tijdens diepe slaap.
c) Uncale inklemming bij RIP.
d) Conversie.
I feel kinda Locrian today
pi_100234115
Na het zoet komt het zuur,...

Op mijn machtigingsformulier van de RuG staat dat ik het instellingscollegegeld moet betalen voor jaar 2011/2012. Dacht dat voor een tweede studie in de gezondheidszorg gewoon het wettelijke collegegeld moet worden betaald. Iemand met dit bijltje gehakt?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')