Thanks for working with me on this one, Steve.quote:Op woensdag 20 juli 2011 17:37 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
[..]
Zie je wel dat Steve meeleest.
quote:Op woensdag 20 juli 2011 17:46 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Full-screen iTunes en iWork Support
Dat iemand dat überhaupt nog gebruikt terwijl er Chrome (en Safari) bestaan.quote:Op woensdag 20 juli 2011 17:51 schreef Renesite het volgende:
En mijn hele firefox is ook aan het kotsen
Safari vind ik niet fijn, en eigenlijk Chrome ook niet. Wat ik al zei over top/down en met 3 vingers naar vorige en volgende paginaquote:Op woensdag 20 juli 2011 17:54 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Dat iemand dat überhaupt nog gebruikt terwijl er Chrome (en Safari) bestaan.
Lees m'n link hierbovenquote:Op woensdag 20 juli 2011 17:55 schreef Renesite het volgende:
[..]
Safari vind ik niet fijn, en eigenlijk Chrome ook niet. Wat ik al zei over top/down en met 3 vingers naar vorige en volgende pagina
quote:
Gizmodo dus nog steeds zuur nav het iPhone 4 akkefietje.quote:Okay, so OS X Lion isn't perfect. But chances are, that probably isn't going to stop you from picking it up today.
Eigenlijk veel logischer toch. Alsof je je vingers echt op de pagina hebt liggen en die wegschuift.quote:Op woensdag 20 juli 2011 17:49 schreef Renesite het volgende:
Ewwwwwww dat andere kant op scrollen MOET ik veranderen
Idd. En al helemaal logisch als je ook een iPad gebruikt.quote:Op woensdag 20 juli 2011 17:58 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Eigenlijk veel logischer toch. Alsof je je vingers echt op de pagina hebt liggen en die wegschuift.
Heb ik nietquote:Op woensdag 20 juli 2011 17:59 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Idd. En al helemaal logisch als je ook een iPad gebruikt.
Nee inderdaad. Ik kan nog steeds niet top/down terug vinden...quote:Op woensdag 20 juli 2011 18:00 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Mja, 6 jaar aan multi-touch scrollgedrag verander ik niet zomaar even.
Is gewoon een kwestie van wennenquote:Op woensdag 20 juli 2011 17:58 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Eigenlijk veel logischer toch. Alsof je je vingers echt op de pagina hebt liggen en die wegschuift.
Heb wel een timemachine backup van een uur geleden, zou in principe genoeg moeten zijn?quote:Op woensdag 20 juli 2011 17:45 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Je moet niets, maar het is wel zo veilig. Je gaat tenslotte systeembestanden overschrijven.
OP staat trouwens hier: http://wiki.fok.nl/index.php?title=OP/Apple_SC2
Dezelfde build als degene die Lion niet gekocht hebben.quote:Op woensdag 20 juli 2011 18:01 schreef BradSpit het volgende:
degene die Lion gekocht hebben wat is het Buildnummer van jullie Lion?
ga naar Appeltje (linksboven in)>Over deze Mac>klik op Versie 10.7..
Installing. Benieuwd of ik er aan kan wennen.quote:Op woensdag 20 juli 2011 18:00 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Mja, 6 jaar aan multi-touch scrollgedrag verander ik niet zomaar even.
en dat is?quote:Op woensdag 20 juli 2011 18:02 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Dezelfde build als degene die Lion niet gekocht hebben.
Tweakers?quote:Op woensdag 20 juli 2011 18:05 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Fokking hell, google gewoon ff tien seconden en je weet het.
Nope..zojuist nog wat kunnen updaten.quote:Op woensdag 20 juli 2011 18:06 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
iTunes App updates doen het al sinds vanmorgen niet. Bij jullie ook niet?
Omdat Apple.quote:Op woensdag 20 juli 2011 18:08 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Dat het op Tweakers staat vooruit, maar waarom staat een speedbump van een fucking willekeurige laptop van Apple op de voorpagina van Fok! en nu.nl?
Inderdaadquote:Op woensdag 20 juli 2011 18:11 schreef phantom222 het volgende:
als ik nu expose doe, zie ik maar 1 scherm? raarrrr
Vreemd, opgelost door de apps één voor één te updaten.quote:Op woensdag 20 juli 2011 18:10 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Nope..zojuist nog wat kunnen updaten.
In de App Store.quote:Op woensdag 20 juli 2011 18:10 schreef dj_ko het volgende:
Download loopt hier inmiddels, maar hoe kan je meer details zien over de downloadsnelheide.d.?
ik zie nu alleen een Lion icoontje met een laadbalkje rechts onderin mijn dock staan
Veegbeweging voor Mission Control is de andere kant op.quote:Op woensdag 20 juli 2011 18:11 schreef phantom222 het volgende:
als ik nu expose doe, zie ik maar 1 scherm? raarrrr
ja maar ik wil geen mission controlquote:Op woensdag 20 juli 2011 18:12 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Vreemd, opgelost door de apps één voor één te updaten.
[..]
In de App Store.
[..]
Veegbeweging voor Mission Control is de andere kant op.
Dat had je je eerder moeten beseffen denk ik.quote:Op woensdag 20 juli 2011 18:13 schreef phantom222 het volgende:
[..]
ja maar ik wil geen mission control
If it ain't broke....quote:Op woensdag 20 juli 2011 18:13 schreef Swetsenegger het volgende:
time machine draait. Straks toch maar naar Lion. Wat zal ik doen. Huidige installatie is een upgrade vanaf tiger en al op 3 machine's geinstalleerd geweest.
Zelfs met Apple is heel soms een volledig schone installatie best wel lekker.quote:Op woensdag 20 juli 2011 18:13 schreef Swetsenegger het volgende:
time machine draait. Straks toch maar naar Lion. Wat zal ik doen. Huidige installatie is een upgrade vanaf tiger en al op 3 machine's geinstalleerd geweest.
expose bestaat gewoon nog, kijk maar bij instellingen, alleen het werkt anders dan op het voorbeeldquote:Op woensdag 20 juli 2011 18:14 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Dat had je je eerder moeten beseffen denk ik.
Waarom ga je muziek en foto's apart backuppen als je Time Machine hebt? Dat zijn juist de bestanden die ik regelmatig zou willen backuppen....quote:Op woensdag 20 juli 2011 18:42 schreef grindfreakje het volgende:
Doen jullie een timemachine van alles wat je hebt of zo?
Mijn timemachine is altijd onder de 100GB, films en die zooi zit ik niet mee als ik die even op nieuw moet downloaden (en met 1080P loopt het ook wel fucking rap op), en grote folders zoals muziek en foto’s worden apart geback-upped, zodat time-machine altijd lekker snel en kort is.
Gewoon mijn complete harde schijf. Heb 200 film bestanden erin staan die ik allemaal heb omgezet met HandBrake. Dat ga ik niet nog een keer doen.quote:Op woensdag 20 juli 2011 18:42 schreef grindfreakje het volgende:
Doen jullie een timemachine van alles wat je hebt of zo?
Mijn timemachine is altijd onder de 100GB, films en die zooi zit ik niet mee als ik die even op nieuw moet downloaden (en met 1080P loopt het ook wel fucking rap op), en grote folders zoals muziek en foto’s worden apart geback-upped, zodat time-machine altijd lekker snel en kort is.
Maar die kun je toch gewoon als folder even naar een back-up slepen, en zo je time-machine back-up’s kleiner en handzamer houden.quote:Op woensdag 20 juli 2011 18:49 schreef nelisb het volgende:
[..]
Gewoon mijn complete harde schijf. Heb 200 film bestanden erin staan die ik allemaal heb omgezet met HandBrake. Dat ga ik niet nog een keer doen.
Zolang die films niet veranderen maakt het toch niets uit voor de "handzaamheid"?quote:Op woensdag 20 juli 2011 18:55 schreef grindfreakje het volgende:
[..]
Maar die kun je toch gewoon als folder even naar een back-up slepen, en zo je time-machine back-up’s kleiner en handzamer houden.
Zou kunnen. Maar wat is het verschil? Ik maak toch in beide gevallen een back-up en zet het daarna wel terug.quote:Op woensdag 20 juli 2011 18:55 schreef grindfreakje het volgende:
[..]
Maar die kun je toch gewoon als folder even naar een back-up slepen, en zo je time-machine back-up’s kleiner en handzamer houden.
Nou, tot morgenquote:Op woensdag 20 juli 2011 18:34 schreef Breuls het volgende:
Nou, download is klaar. Nu nog even 230GB timemachinen.
Dat weet nog niemand.quote:Op woensdag 20 juli 2011 19:07 schreef ATOMIC_FUUU het volgende:
Ik heb een TM van alles van een uur geleden, dus dan is het toch gewoon 'safe' om Lion te runnen? En hoe zit dat met downgraden als hij me niet bevalt?
Ik voorspel dat jij het aan 100 mensen moet gaan uitleggen in de winkel hoe je het moet uitzetten.quote:Op woensdag 20 juli 2011 19:10 schreef no1uknow het volgende:
Ik voorspel nog minstens 10 mensen die gaan melden dat het scrollen even wennen is.
[ afbeelding ]
Waar is een Thunderbolt schijf als je hem nodig hebt...quote:Op woensdag 20 juli 2011 19:15 schreef Renesite het volgende:
[..]
Met 100gb was ik al 4 uur bezig of zo
Mja. Ik zit nu op 6.6 GB. Misschien moet ik er niet teveel van verwachten voor vanavond.quote:Op woensdag 20 juli 2011 19:15 schreef Renesite het volgende:
[..]
Met 100gb was ik al 4 uur bezig of zo
Wil je meer gaan doen, dan Pro.quote:Op woensdag 20 juli 2011 19:19 schreef Saninl het volgende:
Hmm,
Lastig.
Pro 13" of Air 13" als vervanging voor mijn unibody white Macbook.
Het is thuis, aan een beeldscherm, toetsenbord en magic mouse mijn werkplek en speel games als tropico en simcity op WinXP via bootcamp/VMware en het is op de studie mijn studiemaatje voor alles wat ik nodig heb..
Moeilijk...
Bedankt.quote:Op woensdag 20 juli 2011 19:23 schreef Junkie het volgende:
[..]
Wil je meer gaan doen, dan Pro.
Wil je dezelfde dingen blijven doen maar dat ietsje luxer maken, dan Air.
Ik ben zelf voor de Pro gegaan. Maar heb de kracht nodig voor video monteren.
Dat durf ik niet te zeggen. Het is wel een i-serie, maar weet niet hoe dat zit met de Mhz-en t.o.v. de Core2Duo's.quote:Op woensdag 20 juli 2011 19:29 schreef Saninl het volgende:
[..]
Bedankt.
Ik heb nu minder Ghz als ik de Air aanschaf, merk ik dat met het werken/"low-gamen" niet?
Chrome kon allang fullscreen. Hell, heel veel apps kunnen dat al heel lang. Lion voegt er alleen wat functionaliteit aan toe, maar doet alsof ze "het concept fullscreen" hebben uitgevonden.quote:Op woensdag 20 juli 2011 19:31 schreef Studiotje het volgende:
Oef, Lion is nice
Zie ik een fullscreen knop in Chromekrijg ik hem nu niet kleiner
Gevonden
En je draait ook 10.6.6 op dit moment?quote:Op woensdag 20 juli 2011 19:57 schreef Adelante het volgende:
Ik mag Lion niet downloaden uit de App store: MacBook Intel Core Duo
Kun je gewoon in settings aanpassen.quote:Op woensdag 20 juli 2011 20:09 schreef Swetsenegger het volgende:
Dat scrollen kan je toch wel uit zetten he
Je processor is niet 64-bit, helaas.quote:Op woensdag 20 juli 2011 19:57 schreef Adelante het volgende:
Ik mag Lion niet downloaden uit de App store: MacBook Intel Core Duo
Make An OS X Lion Boot Discquote:Op woensdag 20 juli 2011 20:36 schreef nelisb het volgende:
160 gig back up klaar na 1,5 uur.
Nog 230 gig te gaan. Vannacht dus.
Maar nu is lion klaar met downloaden.
Moet ik eerst wachten op Time machine denk ik?
Ik wil lion ook op dvd branden voor m'n MacBook. Waar doe ik dat?
Ik las deze post en ging automatisch ook zo scrollen, maar ik ben Lion nog aan het downloaden. Ik denk dus dat ik er wel snel aan ga wennen.quote:
Eerst wachten op Time Machine inderdaad.quote:Op woensdag 20 juli 2011 20:36 schreef nelisb het volgende:
160 gig back up klaar na 1,5 uur.
Nog 230 gig te gaan. Vannacht dus.
Maar nu is lion klaar met downloaden.
Moet ik eerst wachten op Time machine denk ik?
Ik wil lion ook op dvd branden voor m'n MacBook. Waar doe ik dat?
Dat wordt voor mij dan gewoon een nieuwe Mac..quote:Op woensdag 20 juli 2011 20:39 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Je processor is niet 64-bit, helaas.
Knalt er bij mij uit tijdens het opstartenquote:
Als je 'm nu afbreekt en gaat updaten, gaat er onherroepelijk iets fout. Ik heb op mijn oude pc vele malen zitten kloten met partities, vrijwel altijd een backup gemaakt en alles zonder problemen doorlopen. 1 keer geen backup gemaakt en de boel mislukte natuurlijk net die ene keer.quote:Op woensdag 20 juli 2011 19:56 schreef Breuls het volgende:
En natuurlijk zit ik me nu stiekem af te vragen of een backup-voor-update wel strict noodzakelijk is.
Wel de nieuwste Adium, of moet je die gewoon eens updaten?quote:Op woensdag 20 juli 2011 20:59 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
Knalt er bij mij uit tijdens het opstartenNaja, ik zag dat er inmiddels een nieuwe MSN is voor Mac, probeer ik die wel weer even. Adium had de laatste tijd sowieso moeite met accountsynchronatie.
Ik was net op tijd volgens mij, deed er ongeveer 30 tot 60 minuten over, weet niet precies, ben ondertussen wat anders gaan doenquote:Op woensdag 20 juli 2011 21:04 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Downloaden gaat trouwens wel even duren. Zou ik allicht niet de enige zijn? Hoe lang heeft het ongeveer geduurd bij de mensen die mij voorgingen?
Probeer de beta eens, die werkte wel bij mijquote:Op woensdag 20 juli 2011 20:59 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
Knalt er bij mij uit tijdens het opstartenNaja, ik zag dat er inmiddels een nieuwe MSN is voor Mac, probeer ik die wel weer even. Adium had de laatste tijd sowieso moeite met accountsynchronatie.
Ik heb alle tijd om nog even een backup te maken, vermoed ik. Dus ik heb mijn Time Machine schijf maar nog even aangesloten. Alleen is er volgens mij verdomd weinig veranderd sinds de laatste (enkele dagen terug).quote:Op woensdag 20 juli 2011 21:08 schreef DaMook het volgende:
Backup, nergens voor nodig.
Scrollen wel weer meteen op "normaal" gezet.
Kom je snel genoeg achter aangezien het delta backups zijn.quote:Op woensdag 20 juli 2011 21:11 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ik heb alle tijd om nog even een backup te maken, vermoed ik. Dus ik heb mijn Time Machine schijf maar nog even aangesloten. Alleen is er volgens mij verdomd weinig veranderd sinds de laatste (enkele dagen terug).
Ik had hem met een klein uurtje binnenquote:Op woensdag 20 juli 2011 21:10 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik ben al 2 uur aan het downloaden en zit op 2.05GB van de 3.75
Dat weet ik, hij zal ook vlot klaar zijn waarschijnlijk.quote:Op woensdag 20 juli 2011 21:12 schreef ATOMIC_FUUU het volgende:
[..]
Kom je snel genoeg achter aangezien het delta backups zijn.
Waar zie ik hoever de download is?quote:Op woensdag 20 juli 2011 21:10 schreef Swetsenegger het volgende:
Nu dus. De afgelopen 2 dagen inderdaad maar weinig gedaan.quote:Op woensdag 20 juli 2011 21:12 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Dat weet ik, hij zal ook vlot klaar zijn waarschijnlijk.
Amerika wordt wakker, denk ik. Ik had hem met een kwartiertje binnen nl.quote:Op woensdag 20 juli 2011 21:10 schreef Swetsenegger het volgende:
Wow...quote:Op woensdag 20 juli 2011 21:10 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik ben sowieso niet zo van de back-upsquote:Op woensdag 20 juli 2011 21:11 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ik heb alle tijd om nog even een backup te maken, vermoed ik. Dus ik heb mijn Time Machine schijf maar nog even aangesloten. Alleen is er volgens mij verdomd weinig veranderd sinds de laatste (enkele dagen terug).
Ik had hem echt binnen een half uurquote:Op woensdag 20 juli 2011 21:25 schreef Junkie het volgende:
5 uur verder, en Ik heb nog geen reactie op mijn 'up-to-date'-aanvraag.![]()
Steve doe eens liev, en laat me toch maar toe.![]()
Moest jij je kassabon uploaden?quote:Op woensdag 20 juli 2011 21:26 schreef Studiotje het volgende:
[..]
Ik had hem echt binnen een half uur
Nee, het komt nog niet in de buurt van de maximale snelheid (een bescheiden 40 Mbit)quote:Op woensdag 20 juli 2011 21:22 schreef ATOMIC_FUUU het volgende:
Hebben jullie allemaal budget internet of zo?Kan me bijna niet voorstellen dat die servers van Apple zo ontzettend sloom zijn.
Famous last wordsquote:Op woensdag 20 juli 2011 21:25 schreef DaMook het volgende:
[..]
Ik ben sowieso niet zo van de back-ups. Wel alle muziek ed gemirrord opgeslagen.
Ik denk dat je blij mag zijn als er iemand binnen twee weken naar je bonnetje gaat kijken.quote:
Ja, dat zal je net zien.quote:Op woensdag 20 juli 2011 21:00 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Als je 'm nu afbreekt en gaat updaten, gaat er onherroepelijk iets fout. Ik heb op mijn oude pc vele malen zitten kloten met partities, vrijwel altijd een backup gemaakt en alles zonder problemen doorlopen. 1 keer geen backup gemaakt en de boel mislukte natuurlijk net die ene keer.
Hoe heb jij trouwens zo weinig loadcycles van je MBP? 24/7 aan de lader laten?quote:Op woensdag 20 juli 2011 21:33 schreef Breuls het volgende:
[..]
Ja, dat zal je net zien.
Ach, ik wacht wel gewoon. Ik had al een tijdje geen actuele backup en het is nou ook weer niet the second coming, zo'n OS, dus ik laat 'm wel een nachtje backups draaien en dan regel ik het morgen wel.
Dat viel mij ook op ja.quote:
http://docs.info.apple.co(...)ac/10.5/nl/9036.htmlquote:Op woensdag 20 juli 2011 21:42 schreef ATOMIC_FUUU het volgende:
[..]
Hoe heb jij trouwens zo weinig loadcycles van je MBP? 24/7 aan de lader laten?
Is het trouwens beter, als je je MBP niet verplaatst, hem 24/7 aan de oplader te laten of om hem af en toen leeg te laten lopen of zo?
Ik heb weinig loadcycles omdat ik mijn Mac pas een paar weken heb.quote:Op woensdag 20 juli 2011 21:42 schreef ATOMIC_FUUU het volgende:
[..]
Is het trouwens beter, als je je MBP niet verplaatst, hem 24/7 aan de oplader te laten of om hem af en toen leeg te laten lopen of zo?
Capacity lijkt wel laag al.quote:Op woensdag 20 juli 2011 21:42 schreef ATOMIC_FUUU het volgende:
[..]
Ik wil mijn imac de deur uitdoen en een air halen, maar ben bang dat ik teveel bij moet leggen helaasquote:Op woensdag 20 juli 2011 22:08 schreef Saninl het volgende:
Hmm, Macbook White Unibody (maart 2010) maar in de verkoop doen voor 750,- + sleeve en de Air halen (13" i5).
Dat wordt dan mn desktop en laptop
60,- Besparen door je reeds aangeschafte DMG op een usb te zetten, ik mis hier iets denk ik.quote:Op woensdag 20 juli 2011 22:20 schreef Mr.Noodle het volgende:
Hmm, ik kan natuurlijk ook die Dmg-file van die Lion Bootdisk natuurlijk ook op een USB-stickie zetten zodat ik ten eerste ¤60,- bespaar en ten tweede niet meer via disk hoef te installeren..
10.7 GM circuleerde al..quote:Op woensdag 20 juli 2011 22:21 schreef grindfreakje het volgende:
[..]
60,- Besparen door je reeds aangeschafte DMG op een usb te zetten, ik mis hier iets denk ik.
Als het goed is niet...quote:Op woensdag 20 juli 2011 22:23 schreef LudoSanders het volgende:
Stomme vraag waarschijnlijk, maar ik had die .DMG zeker voordat ik hem installeerde ergens moeten opslaan?
Ik kan hem nergens meer vinden.quote:
Een troost, je hebt em al aangeschaft ze zullen je er niet 2x om factureren..quote:
In de Appstore kan je hem resumen.quote:Op woensdag 20 juli 2011 22:17 schreef Mindstate het volgende:
Toch ook maar besloten meteen te updaten, maar heb een probleempje. Heb hem gekocht in de App Store en hij begon gelijk met downloaden. Die heb ik eventjes onderbroken, en nu wil hij niet meer verder! De status is OS X Lion - Onderbroken, druk ik met control+klik dan kan ik op Hervatten drukken, maar er gebeurt dan helemaal niks.
Al geprobeerd de Mac opnieuw te laten opstarten, maar nog steeds hetzelfde probleem, iemand een idee?
quote:Op woensdag 20 juli 2011 22:26 schreef Studiotje het volgende:
De dmg/lion 'app' is na installatie verwijderd
Mooi, gelukkig heb ik met deze Mac helemaal niet vaak HDD problemen en komt opnieuw installeren zelden voor.quote:Op woensdag 20 juli 2011 22:27 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Een troost, je hebt em al aangeschaft ze zullen je er niet 2x om factureren..
Thanks, maar dat lukt helaas ook niet. Hij staat op 'Installatie' en reageert niet als ik erop drukquote:
Staat hij wel bij "Purchased" ?quote:Op woensdag 20 juli 2011 22:31 schreef Mindstate het volgende:
[..]
Thanks, maar dat lukt helaas ook niet. Hij staat op 'Installatie' en reageert niet als ik erop druk
[ afbeelding ]
Ah, bij Purchased staat vreemd genoeg wel de knop 'Installeer' en daar doet hij het (alhoewel erg traag, maar dat is opzich wel logisch nu iedereen dat ding download)quote:Op woensdag 20 juli 2011 22:37 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
Staat hij wel bij "Purchased" ?
Zal wel vanwege de drukte komen..quote:Op woensdag 20 juli 2011 22:48 schreef Blaxje het volgende:
Ik heb Lion gekocht via de MAS, alleen hij downloadt niet? balkje blijft op nul, maar ben bang om MAS af te sluiten en nog een keer te downloaden/kopen? Wie nog meer dit?
is 750 voor mn macbook een redelijke prijs denk je?quote:Op woensdag 20 juli 2011 22:18 schreef DaMook het volgende:
[..]
Ik wil mijn imac de deur uitdoen en een air halen, maar ben bang dat ik teveel bij moet leggen helaas.
Die wordt na de installatie automatisch verwijderd.quote:Op woensdag 20 juli 2011 22:47 schreef TwyLight het volgende:
zoek gewoon even met spotlight naar Lion, dan staat er waarschijnlijk een dmg
Zolang hij bij "Purchased" staat is er niets aan de hand. de app is dan aan je idd gekoppeld.quote:Op woensdag 20 juli 2011 22:48 schreef Blaxje het volgende:
Ik heb Lion gekocht via de MAS, alleen hij downloadt niet? balkje blijft op nul, maar ben bang om MAS af te sluiten en nog een keer te downloaden/kopen? Wie nog meer dit?
Ja, hij staat erbij. En zie dat ie nu ook progress maakt, alleen ongeveer met 100kb/squote:Op woensdag 20 juli 2011 22:56 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
Zolang hij bij "Purchased" staat is er niets aan de hand. de app is dan aan je idd gekoppeld.
Gone.quote:Op woensdag 20 juli 2011 23:20 schreef Alec690 het volgende:
Is de standaard Macbook nu verdwenen? Was daar pas nog voor aan het kijken...
Ook verkrijgbaar als e-bookquote:Op woensdag 20 juli 2011 23:00 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ars Technica zal ff een review schrijven van Lion zeg
Protip voor de volgende keer: http://blog.jorijn.com/een-schone-installatie-met-mac-os-x-lionquote:Op woensdag 20 juli 2011 22:56 schreef ATOMIC_FUUU het volgende:
[..]
Die wordt na de installatie automatisch verwijderd.
Het zou me niks verbazen als ze helemaal niks controleren. Deden ze met hun family packs ook nooit, een beetje vertrouwen in de trouwheid van de klant zeg maar. Die DVD image in de App Store bundle wordt niet per gebruiker aangepast (altijd dezelfde checksum), en daarmee heb ik een machine bijgewerkt zonder dat ik daar ooit mijn Apple ID heb ingevuld (oude Mac Mini)quote:Op woensdag 20 juli 2011 22:32 schreef ATOMIC_FUUU het volgende:
Je mag hem op 5 verschillende Mac's installeren, en neem aan dat ze kijken naar S/N of hardware id en dus zou een re-install op dezelfde computer niet als een nieuw apparaat moeten gelden.
Al de preferences goed gezet?quote:Op donderdag 21 juli 2011 00:46 schreef Renesite het volgende:
Hebben andere mensen dat niet? Mijn toetsenbord blíjft lichtgeven terwijl ik dat niet wil
Link naar het pdfje?quote:
Gemiste kans om Google te testen in lion.quote:
Is er al een verlijkingstest hoe de nieuwe MBA presteert tov de MBP?quote:Op donderdag 21 juli 2011 02:06 schreef TC03 het volgende:
Die 11,6" is met studentenkorting best wel heel erg interessant.
cmd + up/down arrow werkt niet?quote:Op donderdag 21 juli 2011 08:57 schreef Renesite het volgende:
Missen jullie dat niet? Top/down scrollen in je internetbrowser? Ik heb bijna een scrollhand
Heldquote:Op donderdag 21 juli 2011 09:02 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
cmd + up/down arrow werkt niet?
Hoe deed je dat voor Lion dan? Ik ken daar alleen toetscombinaties voor, zoals die Swets noemt.quote:Op donderdag 21 juli 2011 08:57 schreef Renesite het volgende:
Missen jullie dat niet? Top/down scrollen in je internetbrowser? Ik heb bijna een scrollhand
Dat heeft bij mij alleen gewerkt in Firefox, nooit in Chome of Safari. En nee, want mijn trackpad staat op zijn hoogste sensitivityquote:Op donderdag 21 juli 2011 08:57 schreef Renesite het volgende:
In Firefox kan je dacht ik met 3 vingers naar beneden/boven scrollenquote:Op donderdag 21 juli 2011 09:05 schreef Breuls het volgende:
[..]
Hoe deed je dat voor Lion dan? Ik ken daar alleen toetscombinaties voor, zoals die Swets noemt.
In firefox 3 vingers scrollen...quote:Op donderdag 21 juli 2011 09:05 schreef Breuls het volgende:
[..]
Hoe deed je dat voor Lion dan? Ik ken daar alleen toetscombinaties voor, zoals die Swets noemt.
Hier 3 keer dezelfde flash playerquote:Op donderdag 21 juli 2011 08:51 schreef TwyLight het volgende:
Door Launchpad kom ik er wel achter dat ik veel te veel zooi heb
Dat werkt inmiddels bij mij niet meer in Firefox, dat drukt de pret wel een beetje....quote:Op donderdag 21 juli 2011 09:05 schreef ATOMIC_FUUU het volgende:
In Firefox kan je dacht ik met 3 vingers naar beneden/boven scrollen.
Eeh, ik neem aan dat je F5 en F6 geprobeerd hebt?quote:Op donderdag 21 juli 2011 00:46 schreef Renesite het volgende:
Hebben andere mensen dat niet? Mijn toetsenbord blíjft lichtgeven terwijl ik dat niet wil
Je kunt alle App Store apps altijd opnieuw downloaden. Een clean install kan vanaf de recovery-partitie die Lion aangemaakt heeft.quote:Op donderdag 21 juli 2011 08:52 schreef TwyLight het volgende:
Trouwens hè, ik kan hem gewoon opnieuw downloaden van de App Store als ik een clean install wil doen toch? (Eerst Leopard er op, en dan Lion er overheen)
Dat lijkt me heel sterk...quote:Op donderdag 21 juli 2011 09:22 schreef Jahr00n het volgende:
Ik heb mn app store account nergens aan gekoppeld, maar ik kon Lion wel downloaden? Hoe heb ik er dan voor betaalt?
Jawel, maar in toetsenbordfuncties werkt dat dus niet meer. And tháts making it annoying.quote:Op donderdag 21 juli 2011 09:30 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Eeh, ik neem aan dat je F5 en F6 geprobeerd hebt?
En fn+F5 of F6quote:Op donderdag 21 juli 2011 09:32 schreef Renesite het volgende:
[..]
Jawel, maar in toetsenbordfuncties werkt dat dus niet meer. And tháts making it annoying.
Het wérkt wel, maar in het 'voorkeurenpaneel toetsenbord' kan ik het niet (MEER!) met het vinkje aan/uit zetten.quote:
Toch wel.quote:Op donderdag 21 juli 2011 09:43 schreef Breuls het volgende:
Okay, het lijkt erop dat SwitchResX niet Lion-proof is.
Better Touch Tool installeren. Daarmee kun je dat weer instellen: http://www.boastr.de/quote:Op donderdag 21 juli 2011 09:47 schreef Breuls het volgende:
Oh, en de two-finger swipe is ook geclaimed door Mission Control. Daarmee kon je voor- en achteruit in applicaties (zoals browsers), maar dat werkt niet meer.
Ik moet nu weer op de Back button klikken in Chrome. Dat is weird.
In Safari swipe je gewoon naar de vorige pagina. Erg mooi, en stiekem zelfs leuk!quote:Op donderdag 21 juli 2011 09:47 schreef Breuls het volgende:
Oh, en de two-finger swipe is ook geclaimed door Mission Control. Daarmee kon je voor- en achteruit in applicaties (zoals browsers), maar dat werkt niet meer.
Ik moet nu weer op de Back button klikken in Chrome. Dat is weird.
http://www.macrumors.com/(...)nd-2010-macbook-pro/quote:Early Benchmarks Reveal New MacBook Air Rivaling High-End 2010 MacBook Pro
[...]
The new 13-inch MacBook Air earned a Geekbench score of 5860, a bump in performance of over 100 percent compared to last year’s model. The 11-inch MacBook Air was even more impressive, skyrocketing from 2024 to 5040 for 149 percent increase.
To put these benchmarks into perspective, the 2010 17-inch 2.67 GHz Core i7 MacBook Pro scored 5423. For £849 the 11-inch MacBook Air offers a benchmark on par with last year’s £2099 17-inch MacBook Pro.
Is dat anders dan wanneer je ctrl-pijl gebruikt?quote:Op donderdag 21 juli 2011 10:34 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Als je in een vloeiende beweging swipet (swiped?), dan gaat de overgang naar een andere space hier gewoon erg vloeiend.
Ja, ik ook wel. Ik had een 2x2 grid, en elke van de vier spaces had een bepaald doel. Ik wil zoiets wel weer terug, maar als het allemaal op 1 rij staat heeft het minder zin weer met dezelfde vier spaces te gaan werken, omdat je niet snel van space 1 naar space 4 kunt. (toch?)quote:Spaces is idd veranderd; ik vond die 16 desktops in een overzicht ook wel handig, maar ik kan hier wel aan wennen. Ik zie graag dat ze Mission Control een beetje een dock-achtig idee geven, zodat je een space kunt vergroten als je er over heen gaat met je muiscursor.
En apps verplaatsen vanuit je niet-actieve desktop naar je actieve desktop zou ook niet misstaan; dat gebruikte ik nl. erg vaak.
Ik gebruik Magicprefs voor uber coole instellingen voor mijnquote:Op donderdag 21 juli 2011 10:20 schreef Breuls het volgende:
Ik moet m'n Spaces opnieuw indelen, zie ik. Kijken hoe dat nu werkt. Ik heb al gemerkt dat het wisselen van space een schuifbeweging met een beetje vertraging is. Trager dan voorheen, en dus licht irriterend. Ik merk dat mijn ogen proberen te focussen op het nog-niet-stilstaande beeld en dat is een vreemd gevoel.
Met andere woorden: dat is ook al verkloot.
Met Control - [nummer] kun je naar de Space van je keuze.quote:Op donderdag 21 juli 2011 10:41 schreef Breuls het volgende:
[..]
Is dat anders dan wanneer je ctrl-pijl gebruikt?
[..]
Ja, ik ook wel. Ik had een 2x2 grid, en elke van de vier spaces had een bepaald doel. Ik wil zoiets wel weer terug, maar als het allemaal op 1 rij staat heeft het minder zin weer met dezelfde vier spaces te gaan werken, omdat je niet snel van space 1 naar space 4 kunt. (toch?)
Die heb ik ook, maar nooit echt veel mee gedaan. Misschien dat ik daar nu meer gebruik van ga maken.quote:Op donderdag 21 juli 2011 10:41 schreef jackson het volgende:
[..]
Ik gebruik Magicprefs voor uber coole instellingen voor mijnMagic Mouse
. Zeker eens proberen, kan je veel zaken instellen. Je kan in systeemvoorkeuren ook de nodige zaken instellen.
Ah, handig!quote:Op donderdag 21 juli 2011 10:42 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Met Control - [nummer] kun je naar de Space van je keuze.
Waarom zou je dat willen?quote:Op donderdag 21 juli 2011 10:44 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Ik denk trouwens dat ik dat full-disk encryption maar eens ga proberen. Wist niet dat het zo fundamenteel anders was als de Filevault in vorige versies, en de performance hit schijnt nauwelijks waar te nemen te zijn.
Notebook en diefstal? Soms is de vertrouwelijkheid van gegevens meer waard dan die hele machine. Bovendien hebben modere CPU's tegenwoordig speciale encryptie instructies, dus zou het niet te merken moeten zijn.quote:
Ahja, daar zat ik ook al naar te loeren ja. Ziet er wel goed uit idd.quote:Op donderdag 21 juli 2011 10:44 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Ik denk trouwens dat ik dat full-disk encryption maar eens ga proberen. Wist niet dat het zo fundamenteel anders was als de Filevault in vorige versies, en de performance hit schijnt nauwelijks waar te nemen te zijn.
Ja natuurlijk maar dan kan je toch ook gedeeltelijk encrypten. Ik weet niet hoe het precies zit met een mac, maar straks crashed je hdd, heb je niet een goede backup en ben je al je data kwijt omdat het geencrypt stond.quote:Op donderdag 21 juli 2011 10:45 schreef Henno het volgende:
[..]
Notebook en diefstal? Soms is de vertrouwelijkheid van gegevens meer waard dan die hele machine.
Daar zat ik dus ook 's aan te denken, maar ergens in mijn Leopard tijd leverde die filevault me een reinstall opquote:Op donderdag 21 juli 2011 10:44 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Ik heb een laptop, die kan gestolen worden of kwijt raken. Ook al zit er een password op mijn account, alle data staat open en bloot op de schijf. Niet dat ik zulke ultragevoelige informatie erop heb staan, maar toch heb ik liever niet dat mijn data beschikbaar is voor derden.quote:
Hier loopt het ook vloeiend, perfect zelfs, beter dan ooit. Alleen het opstarten leek iets langer te durenquote:Op donderdag 21 juli 2011 10:34 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Als je in een vloeiende beweging swipet (swiped?), dan gaat de overgang naar een andere space hier gewoon erg vloeiend.
Spaces is idd veranderd; ik vond die 16 desktops in een overzicht ook wel handig, maar ik kan hier wel aan wennen. Ik zie graag dat ze Mission Control een beetje een dock-achtig idee geven, zodat je een space kunt vergroten als je er over heen gaat met je muiscursor.
En apps verplaatsen vanuit je niet-actieve desktop naar je actieve desktop zou ook niet misstaan; dat gebruikte ik nl. erg vaak.
Volgens mij is daar nog niets over bekend, maar ik verwacht hem eigenlijk niet snel. En als je alleen Pages nodig hebt voorlopig: hij is maar ¤ 15,99 in de App Store.quote:Op donderdag 21 juli 2011 10:55 schreef RaymanNL het volgende:
Eigenlijk wil ik nu ook gewoon de nieuwe iLife hebbenIs er al iets bekend over een nieuwe iWork? Ik zit al een half jaar mijn iWork aanschaf uit te stellen omdat er een nieuwe aan zit te komen
Zit dus ook al sinds ik m'n MacBook heb zonder tekstverwerker
De laatste keer dat mijn HDD crashte was het een angstaanjagend krassend-metaal geluid en daarna helemaal niets meer... dus die volledige backup heb je toch wel nodig. En als ie gejat wordt heb je ook die backup nodig. Alleen in mijn geval heeft de dief dan niet mijn gegevens in handen.quote:Op donderdag 21 juli 2011 10:48 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Ja natuurlijk maar dan kan je toch ook gedeeltelijk encrypten. Ik weet niet hoe het precies zit met een mac, maar straks crashed je hdd, heb je niet een goede backup en ben je al je data kwijt omdat het geencrypt stond.
De oude FileVault werkte met een sparsebundle voor je homedirectory, bovenop je bestaande filesystem. Bij het uitloggen ging ie dan de boel compacten e.d. en gevoeligheid voor fouten bij crashes was hoog. Ook werkte Time Machine er niet goed mee samen, je eigen bestanden backuppen kon niet als je was ingelogd... lekker praktischquote:Op donderdag 21 juli 2011 10:49 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Daar zat ik dus ook 's aan te denken, maar ergens in mijn Leopard tijd leverde die filevault me een reinstall op
Nope, je kan het sowieso op 5 machines installeren.quote:Op donderdag 21 juli 2011 11:05 schreef w00h00 het volgende:
Ik heb een Macbook en een iMac, nu zal ik 2x OS X Lion moeten aanschaffen toch?
Nope. Gewoon op je account kopen en twee keer gebruiken. Je mag tot 5 machines installeren met één versie.quote:Op donderdag 21 juli 2011 11:05 schreef w00h00 het volgende:
Ik heb een Macbook en een iMac, nu zal ik 2x OS X Lion moeten aanschaffen toch?
Hoe vind je de animatie naar full-screen in bijvoorbeeld Quicktime? Op mijn 320M is die wat schokkerig (op 1680x1050). Minder vloeiend dan in Snow Leopard in elk geval.quote:Op donderdag 21 juli 2011 11:05 schreef Henno het volgende:
Op m'n oude Mac Mini met 9400M GPU gingen animaties op een externe monitor trouwens niet altijd even vloeiend, bijvoorbeeld een Exposé met veel vensters. Mission Control met heel veel shit werkt echter primaIk weet niet wat ze gedaan hebben met de grafische afhandeling, maar petje af.
Zelfs vijf Windows OEM licenties zijn duurder, ook de gestripte varianten zoals Home Premium e.d.quote:Op donderdag 21 juli 2011 11:07 schreef jackson het volgende:
[..]
Nope. Gewoon op je account kopen en twee keer gebruiken. Je mag tot 5 machines installeren met één versie.
Dat trekt die Mac Mini ook niet zo lekker, zodra er een beetje video bij komt kijken zakt het in. Geen problemen op m'n Macbook Pro (een of andere Intel intern, nVidia GT 330M extern), ik zie niet echt verschil in vergelijking met SL.quote:Op donderdag 21 juli 2011 11:08 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Hoe vind je de animatie naar full-screen in bijvoorbeeld Quicktime? Op mijn 320M is die wat schokkerig (op 1680x1050). Minder vloeiend dan in Snow Leopard in elk geval.
Nicequote:Op donderdag 21 juli 2011 11:13 schreef w00h00 het volgende:
In dat geval kan ik Lion alvast op me Macbook op het werk installeren:
[ afbeelding ]
Euh... ik heb nooit iets gekocht in de App Store op die tweede machine, en ook m'n Apple ID daar niet mee geregistreerd... Was gewoon DVD erin, installer starten en ik kreeg geen gemekker.quote:Op donderdag 21 juli 2011 11:16 schreef Junkie het volgende:
Ik gok dat in het bestand wat je download een fingerprint zit van mn account. Maar in dat 'InstallESD.dmg' bestand zullen ze dat nog beveiligd of gefingerprint hebben?
Laat even weten hoe het werkt; ik wil het nl. ook doen met mijn Air. Tenzij ik hem snel kan sobchakken, want dan doe ik het met mijn nog nieuw aan te schaffen Air.quote:
Ik heb die recovery code niet eens opgeschreven... maar ach, mijn loginwachtwoord is er zo ingesleten dat dat wel los zal lopenquote:
En die DVD komt van?quote:Op donderdag 21 juli 2011 11:21 schreef Henno het volgende:
[..]
Euh... ik heb nooit iets gekocht in de App Store op die tweede machine, en ook m'n Apple ID daar niet mee geregistreerd... Was gewoon DVD erin, installer starten en ik kreeg geen gemekker.
Apple heeft niet zo'n geschiedenis van het maken van verschrikkelijk taaie beveiligingen met serials of fingerprints e.d. .. kan best dat ze die check alleen maar doen bij aankopen uit de App Store...
Maar even bijna 20 GB zitten downloaden om het voor 5 machines te installeren is natuurlijk wat onzinnig, dus dan maar zo
Maar je zou je bijna schuldig gaan voelen als je daar misbruik van zou maken, gezien de belachelijk lage prijs voor 5 licenties, wat voor de meesten genoeg is om al hun computers te upgradenDus als je meer dan 5 machines hebt die Lion überhaupt kunnen draaien, dan is ¤ 48 voor 10 licenties gewoon een superprijs.
quote:Op donderdag 21 juli 2011 10:58 schreef Marurk het volgende:
Bij de apple premium reseller hebben ze de nieuwe MBA nog niet. Als ik 'm nu gewoon zelf via de Apple Store bestel, heb ik 'm dan niet gewoon veel sneller in huis?
Dat dacht ik dus ook.quote:Op donderdag 21 juli 2011 11:21 schreef Henno het volgende:
[..]
Euh... ik heb nooit iets gekocht in de App Store op die tweede machine, en ook m'n Apple ID daar niet mee geregistreerd... Was gewoon DVD erin, installer starten en ik kreeg geen gemekker.
Apple heeft niet zo'n geschiedenis van het maken van verschrikkelijk taaie beveiligingen met serials of fingerprints e.d. .. kan best dat ze die check alleen maar doen bij aankopen uit de App Store...
Maar even bijna 20 GB zitten downloaden om het voor 5 machines te installeren is natuurlijk wat onzinnig, dus dan maar zo
Maar je zou je bijna schuldig gaan voelen als je daar misbruik van zou maken, gezien de belachelijk lage prijs voor 5 licenties, wat voor de meesten genoeg is om al hun computers te upgradenDus als je meer dan 5 machines hebt die Lion überhaupt kunnen draaien, dan is ¤ 48 voor 10 licenties gewoon een superprijs.
How to create an OS X Lion installation discquote:
Ik zeg gewoon dat 't niet kan.quote:Op woensdag 20 juli 2011 19:12 schreef Junkie het volgende:
[..]
Ik voorspel dat jij het aan 100 mensen moet gaan uitleggen in de winkel hoe je het moet uitzetten.
[ afbeelding ]
Het i5-model zou misschien vanmiddag of morgen bij de reseller zijn, maar het i7-model zou nog even op zich laten wachten blijkbaar.quote:Op donderdag 21 juli 2011 11:40 schreef ATOMIC_FUUU het volgende:
[..]
Ja, tenzij hij morgen bij de reseller komt of zo.
quote:Op donderdag 21 juli 2011 11:53 schreef Jarno het volgende:
Waarom zet iedereen overal de '' achter?
Gebruik het al 3 weken.... Werkt sick! In positieve zin that is.quote:
Je moet hier beginnen: http://www.apple.com/macosx/uptodate/quote:Op donderdag 21 juli 2011 11:54 schreef Funkel het volgende:
Hoe zit dat met de gratis update als je je macbook na 6 juni hebt gekocht? Bij m'n vriendin is dat het geval, maar in de Applestore staat gewoon 23,99 waar je op moet klikken..
Office 2004 is een Power-PC app, die gaat niet meer werken. Office 2008 werkt wel, maar de installer is Power-PC dus die werkt niet. Installeren voordat je upgrade dus. Office 2011 werkt volledig.quote:Op donderdag 21 juli 2011 11:54 schreef Funkel het volgende:
Hoe zit dat met de gratis update als je je macbook na 6 juni hebt gekocht? Bij m'n vriendin is dat het geval, maar in de Applestore staat gewoon 23,99 waar je op moet klikken..
Maar dan zou ik m dus op mijn macbook ook kunnen zetten als zij m gedownload heeft? En hoe zit dat met Office? Ik heb nog een oude, 2003 geloof ik. Blijft die erop staan of moet die opnieuw geïnstalleerd worden?
Thnx alvast
Dat vraag ik me dus ook af, want zo'n Hengedock lijkt me echt een kek ding!quote:Op donderdag 21 juli 2011 12:04 schreef Saninl het volgende:
Ik ga een Air aanschaffen (13") als vervanger voor mijn White Unibody Macbook. (verkoop --> 750,-).
Het wordt, zoals mijn Macbook al was, mijn desktop vervanger. Ik hang hem aan een monitor, muis en toetsenbord.
Nu wil ik een kek standaard oid kopen om hem in te zetten als ik thuis werk aan mijn studie.
Is het slecht om hem dus redelijk vaak dicht te hebben staan ivm koeling ofzo? Ook met games zal hij dus vaak dichtstaan..
Biiiiiiiiiiiiiiiitch!quote:Op donderdag 21 juli 2011 12:18 schreef Tijn het volgende:
Een kantoorgenoot van me laat altijd z'n laptop op z'n bureau slingeren, ook als 'ie uuuren weggaat. Soms laat 'ie 'em zelfs liggen als 'ie er pas over 2 dagen weer is. Hij staat altijd aan en heeft geen wachtwoord. Ik moest er gewoon een keer misbruik van maken. Dus toen 'ie zojuist weer eens wegging en z'n laptop pontificaal ingelogd en wel liet slingeren, ben ik even naar z'n Facebookpagina gegaan en heb ik bij de privacyinstellingen ingesteld dat berichten die hij post alleen voor hemzelf zichtbaar zijn en verder niemandIk ben benieuwd hoe lang het duurt voordat 'ie erachter komt dat er iets niet klopt
http://www.mac-hatter.com/blog/frontrowenablerforlionquote:Op donderdag 21 juli 2011 12:18 schreef Breuls het volgende:
De zorgvuldig gebackupte Front Row applicatie wil overigens onder Lion niet meer starten. Stiekem de app zelf houden is dus geen workaround, lijkt het.
Straks bezorg je die jongen nog een eenzame kerst.quote:Op donderdag 21 juli 2011 12:18 schreef Tijn het volgende:
Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat 'ie erachter komt dat er iets niet klopt
Haha, nou als 'ie het volgende week nog niet door heeft (wat echt bizar, maar ook grappig zou zijn), vertel ik het 'em wel, hoorquote:Op donderdag 21 juli 2011 12:39 schreef Junkie het volgende:
[..]
Straks bezorg je die jongen nog een eenzame kerst.
Ja, hier! Werkt echt behoorlijk relaxt. Gewoon een bestandje slepen naar een ander persoon in het AirDrop en op verstuur klikken. Diegene moet dan op accepteren klikken, en dan gaat 'ie al.quote:
Lion Specsquote:Boot Camp
supports existing Boot Camp installations with Windows XP Service Pack 2, Windows Vista, or Windows 7. New Boot Camp installations require Windows 7 (sold separately).
Geen WinXP meer op Bootcamp?! Win7 wil ik helemaal niet op Bootcamp, ik wil WinXPquote:Op donderdag 21 juli 2011 13:05 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Lion Specs
Nu snap ik waarom Bootcamp XP continu in een zwart scherm opstartte. Bullocks.
Ik ga het nogmaals proberen, maar dan installeer ik even handmatig de drivers ipv via de bootcamp-setup in Windows.quote:Op donderdag 21 juli 2011 13:12 schreef Saninl het volgende:
[..]
Geen WinXP meer op Bootcamp?! Win7 wil ik helemaal niet op Bootcamp, ik wil WinXP
Ow ik had verkeerd gekeken, ik heb office 2008. Die staat al geïnstalleerd, als ik dan update blijft deze dan staan?quote:Op donderdag 21 juli 2011 12:00 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Office 2004 is een Power-PC app, die gaat niet meer werken. Office 2008 werkt wel, maar de installer is Power-PC dus die werkt niet. Installeren voordat je upgrade dus. Office 2011 werkt volledig.
quote:Op donderdag 21 juli 2011 13:29 schreef rubje het volgende:
Of je kijkt even op tweedehandsmac waar ongewtijfeld legio zullen zijn te vinden na vandaag.![]()
btw. zijn er nog mensen die Lion voorlopig laten voor wat het is en nog bij Snow blijven?
Hij blijft sowieso staan, maar ik kan niet 100 % garanderen dat alles werkt. Je moet maar even naar ervaringen Googlen.quote:Op donderdag 21 juli 2011 13:34 schreef Funkel het volgende:
[..]
Ow ik had verkeerd gekeken, ik heb office 2008. Die staat al geïnstalleerd, als ik dan update blijft deze dan staan?
Ik copy/paste even iets dat ik op een andere site gepost heb:quote:Op donderdag 21 juli 2011 13:29 schreef rubje het volgende:
Of je kijkt even op tweedehandsmac waar ongewtijfeld legio zullen zijn te vinden na vandaag.![]()
btw. zijn er nog mensen die Lion voorlopig laten voor wat het is en nog bij Snow blijven?
Ben er nog niet uit. Eerst ArsTechnica doorlezen.quote:Op donderdag 21 juli 2011 13:29 schreef rubje het volgende:
Hij draait prima op mijn mini uit 2009. Af en toe haperen de animaties iets, maar absoluut niets ergs.quote:Op donderdag 21 juli 2011 13:56 schreef Aether het volgende:
[..]
Ben er nog niet uit. Eerst ArsTechnica doorlezen.
Moet nog nagaan of het draait op een 2GHz/2GB mini 2009.
Ook niet met MAMP?quote:Op donderdag 21 juli 2011 14:53 schreef Breuls het volgende:
Apache is op Lion echt niet vooruit te branden.
Ik gebruik Zend Server, da's hetzelfde idee. Maar het lijkt niet aan Apache te liggen, maar aan een netwerk-tussenstop er vlak voor. Ofzo. Ben nog aan het uitzoeken.quote:
Onder Weergave (in de prefs, niet in het menu) kun je kiezen voor de klassieke weergave (bovenste optie).quote:Op donderdag 21 juli 2011 16:01 schreef Swetsenegger het volgende:
Hmz, kan ik in mail niet gewoon de layout van voorheen instellen. Ik vind dat zo'n gezeik maillijst en geopende mail náást elkaar ipv onder elkaar
You were saying..?quote:Op donderdag 21 juli 2011 13:14 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Ik krijg Windows XP altijd een binnen een half uur zo ver dat explorer.exe crasht. Nergens last van met Windows 7.
Het lijkt een DNS issue. Ik gebruik custom hostnames die ik in /etc/hosts definieer, maar er is steeds een halve minuut nodig om uit te zoeken welk IP er bij zo'n hostname hoort. Als ik requests direct naar localhost richt is het snel zat.quote:Op donderdag 21 juli 2011 16:02 schreef Breuls het volgende:
[..]
het lijkt niet aan Apache te liggen, maar aan een netwerk-tussenstop er vlak voor. Ofzo. Ben nog aan het uitzoeken.
Thnx.quote:Op donderdag 21 juli 2011 16:02 schreef Breuls het volgende:
Onder Weergave (in de prefs, niet in het menu) kun je kiezen voor de klassieke weergave (bovenste optie).
En de oplossing is zoals hier beschreven: meerdere hosts vermelden achter 1 IP is traagheid. Zodra ik een dergelijke hostname op een nieuwe regel zet is-ie weer retesnel.quote:Op donderdag 21 juli 2011 16:13 schreef Breuls het volgende:
[..]
Het lijkt een DNS issue. Ik gebruik custom hostnames die ik in /etc/hosts definieer, maar er is steeds een halve minuut nodig om uit te zoeken welk IP er bij zo'n hostname hoort. Als ik requests direct naar localhost richt is het snel zat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |