Ligt deze aankomst niet juist hoger dan de passage een dag later? Ik heb hier in mijn etappeoverzicht staan dat ze de dag erna op 2556m passeren, terwijl deze aankomst op 2646 is.quote:Op woensdag 20 juli 2011 11:45 schreef Maver24 het volgende:
Dit wordt me toch een etappe, heb er nu al zin in,![]()
wat ik afvraag, hoe komt het dat deze aankomst op de Galibier lager ligt als de aankomst een dag later?, gaan we dan over een ander gedeelte van de Galibier of wat ?
Komt omdat ze de andere kant van de Galibier beklimmen. Het noorden en dat is het pittigstquote:Op woensdag 20 juli 2011 12:00 schreef baggerbaas het volgende:
[..]
Ligt deze aankomst niet juist hoger dan de passage een dag later? Ik heb hier in mijn etappeoverzicht staan dat ze de dag erna op 2556m passeren, terwijl deze aankomst op 2646 is.
Klopt maar dat hoeft voor de hoogte weer niet uit te maken. Dat Serre-Chevalier zal wel een soort van zijweg zijn naar een skistation (het skigebied aldaar heet namelijk ook Serre Chevalier) en daardoor net iets hoger.quote:Op woensdag 20 juli 2011 12:07 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Komt omdat ze de andere kant van de Galibier beklimmen. Het noorden en dat is het pittigst
Klopt. Vrijdag nemen ze de tunnel onder de top.quote:Op woensdag 20 juli 2011 12:00 schreef baggerbaas het volgende:
[..]
Ligt deze aankomst niet juist hoger dan de passage een dag later? Ik heb hier in mijn etappeoverzicht staan dat ze de dag erna op 2556m passeren, terwijl deze aankomst op 2646 is.
Nee hoor. Is reclame voor het het skigebied omdat ze daarvoor betaald hebben. Aankomst is gewoon op de Galibier.quote:Op woensdag 20 juli 2011 12:11 schreef baggerbaas het volgende:
[..]
Klopt maar dat hoeft voor de hoogte weer niet uit te maken. Dat Serre-Chevalier zal wel een soort van zijweg zijn naar een skistation (het skigebied aldaar heet namelijk ook Serre Chevalier) en daardoor net iets hoger.
Ah natuurlijk de tunnelquote:Op woensdag 20 juli 2011 12:13 schreef SuikerVuist het volgende:
[..]
Klopt. Vrijdag nemen ze de tunnel onder de top.
Zie ook: http://en.wikipedia.org/wiki/Col_du_Galibier
[..]
Nee hoor. Is gewoon reclame voor het het skigebied omdat ze daarvoor betaald hebben. Aankomst is gewoon op de Galibier.
Klopt. Maar dan moet er wel voldoorgetrokken worden. Contador kan dat idd, maar er zijn er nog wel.quote:Op woensdag 20 juli 2011 12:54 schreef Gitank2 het volgende:
Interessante aankomst, op grote hoogte. Als Contador of een ander flink doorrijdt kan dat grote verschillen geven door de ijlere lucht.
De Belg begint rond 13.35 zei Wuyts net dacht ik.quote:Op woensdag 20 juli 2011 17:27 schreef Van_Poppel het volgende:
Jammer dat de uitzending pas om 14:15 uur begint...
Dan vrees ik dat de tourorganisatie op safe gaat spelen.quote:Op woensdag 20 juli 2011 17:34 schreef INViCTuS het volgende:
Boven zal het fris zijn met kans op buien maar het zou ook droog kunnen blijven...
Over het weer tijdens deze etappe is de afgelopen dagen al veel gesproken. De hoge aankomst, 2645m, kon wel eens samengaan met buien in de vorm van sneeuw. Maar niet alleen de Galibier is hoog. De Col Agnel ligt op maar liefst 2744m , dus daar zal het nog iets kouder zijn.
Na het prima weer van de woensdag wordt het donderdag opnieuw wisselvallig. In de loop van de dag ontstaan er in de Alpen diverse buien. Dat kunnen pittige buien zijn met onweer en hagel. Doordat we nu zeer hoog de bergen ingaan moeten we goed op de temperatuur letten. Op 1500m ligt die tijdens buien rond een graad of 10. Op 2500m daalt het kwik echter tot een paar graden boven het vriespunt. Er kan tijdens een forse bui dan natte sneeuw vallen!
En dat is? Etappe annuleren?quote:Op woensdag 20 juli 2011 17:36 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Dan vrees ik dat de tourorganisatie op safe gaat spelen.
Tot de laatste 2 km van de laatste klim, want dat bedoel je natuurlijk, zullen ze écht niet wachten. Zeker van Contador kan ik het me niet voorstellen. Als hij zich morgen goed voelt, gaat hij een stuk eerder aan.quote:Op woensdag 20 juli 2011 17:36 schreef Sautor het volgende:
Wat een heldenetappe nu al![]()
Als ze het echt episch willen maken starten ze op de Agnel al. Het zou de etappe echt teniet doen als ze weer tot de laatste 2 km wachten
quote:Op woensdag 20 juli 2011 17:32 schreef Szura het volgende:
Webcam op de Galibier: http://pv.viewsurf.com/?id=74
Nahja, dat dacht ik in de Pyreneen ook, en daar wachtten ze ook veel te langquote:Op woensdag 20 juli 2011 17:37 schreef Contador_The_Best het volgende:
[..]
Tot de laatste 2 km van de laatste klim, want dat bedoel je natuurlijk, zullen ze écht niet wachten. Zeker van Contador kan ik het me niet voorstellen. Als hij zich morgen goed voelt, gaat hij een stuk eerder aan.
Zet je Spaanse bril eens af. Andy gaat vlammen, hopelijk al vroeg.quote:Op woensdag 20 juli 2011 17:37 schreef Contador_The_Best het volgende:
[..]
Tot de laatste 2 km van de laatste klim, want dat bedoel je natuurlijk, zullen ze écht niet wachten. Zeker van Contador kan ik het me niet voorstellen. Als hij zich morgen goed voelt, gaat hij een stuk eerder aan.
Sammy Sanchez zie ik ook nog wel eerder aangaan. En wellicht zelfs nog een paar anderen.
38 p/h: 16:47quote:Op woensdag 20 juli 2011 17:37 schreef Keauning het volgende:
Iemand enig idee hoe laat ze zouden binnenkomen?
Rond een uur of 6?
De eerste 2 bergen skippen. Klimmen op een gladde weg kan misschien nog, maar afdalen op een ijsweg met een ravijn van 1 kilometer diep is ronduit suïcidaal...quote:
Andy gaat juist niks doen. Of hij gaat weer de laatste 500 meter aanvallen.quote:Op woensdag 20 juli 2011 17:39 schreef De_kromme het volgende:
[..]
Zet je Spaanse bril eens af. Andy gaat vlammen, hopelijk al vroeg.
Ik zeg wat ik denk. Wat anderen daarvan vinden, is nog wel mijn laatste zorg. Andy is een leuk rennertje, maar hij koerst laf, of ben je dat ook al niet met me eens?quote:Op woensdag 20 juli 2011 17:39 schreef De_kromme het volgende:
[..]
Zet je Spaanse bril eens af. Andy gaat vlammen, hopelijk al vroeg.
Nou, ik denk dat Evans geen hongerklop gaat krijgen. Zou erg sneu zijn, dat hij daardoor zijn Tour verliest.quote:Op woensdag 20 juli 2011 17:40 schreef farscapevr8 het volgende:
gaat leuk worden voor evans, al die mensen op die bergen die em aan kunnen raken. die gaat al zijn energie steken in schelden, vergeet te eten en krijgt op de 2e HC een hongerklop:D
Achter Contador die natuurlijk al 1 minuut weg is.Owja. Acher Vanendert die al verder weg isquote:Op woensdag 20 juli 2011 17:41 schreef One_of_the_few het volgende:
Nu al zin in de sprint van Andy voor 2 seconden.
Veel Spanjaarden hier.quote:Op woensdag 20 juli 2011 17:41 schreef Sasman het volgende:
[..]
Andy gaat juist niks doen. Of hij gaat weer de laatste 500 meter aanvallen.
Ik moet om 17:00 werken, maar ik MOET dit zien.quote:Op woensdag 20 juli 2011 17:40 schreef Contador_The_Best het volgende:
[..]
38 p/h: 16:47
36 p/h: 17:04
34 p/h: 17:24
weet je nog niet,quote:Op woensdag 20 juli 2011 17:43 schreef De_kromme het volgende:
[..]
Veel Spanjaarden hier.
Andy knalt alles en iedereen eraf morgen.
Ziek melden.quote:Op woensdag 20 juli 2011 17:43 schreef Keauning het volgende:
[..]
Ik moet om 17:00 werken, maar ik MOET dit zien.
En Mollema die nog verder weg is (als de Back 2 Back tweede = eerste de dag daarna etappes niet plots so last week zijn.)quote:Op woensdag 20 juli 2011 17:42 schreef Sasman het volgende:
[..]
Achter Contador die natuurlijk al 1 minuut weg is.Owja. Acher Vanendert die al verder weg is.
Dat is zo, maar nu de knie van Contador weer aan de betere hand is, weten we ook dat hij in deze Tour weer ouderwets gaat knallen. Echt strijden voor de eindzege, nu Andy Schleck en zijn broer nog minder laf koersen en wie weet wordt het dan nog wel een échte strijd tussen Contador en hun.quote:Op woensdag 20 juli 2011 17:38 schreef Sautor het volgende:
[..]
Nahja, dat dacht ik in de Pyreneen ook, en daar wachtten ze ook veel te lang
Wellicht, maar zo'n sur place 'spelletje' zoals vorig jaar zal het dan niet worden. Als het zover komt, ben ik benieuwd hoe dat dan gaat.quote:Op woensdag 20 juli 2011 17:43 schreef j0rdiiii het volgende:
Andy wacht gewoon op de aanval van Contador en dan is hij uiteindelijk de enigste die hem kan volgen.
daarvoor zit dan gesink die keurig afgezet is onderaan de laatste col door mollema en nu zelf is gegaanquote:Op woensdag 20 juli 2011 17:44 schreef Gitank2 het volgende:
[..]
En Mollema die nog verder weg is (als de Back 2 Back tweede = eerste de dag daarna etappes niet plots so last week zijn.)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |