Ligt deze aankomst niet juist hoger dan de passage een dag later? Ik heb hier in mijn etappeoverzicht staan dat ze de dag erna op 2556m passeren, terwijl deze aankomst op 2646 is.quote:Op woensdag 20 juli 2011 11:45 schreef Maver24 het volgende:
Dit wordt me toch een etappe, heb er nu al zin in,![]()
wat ik afvraag, hoe komt het dat deze aankomst op de Galibier lager ligt als de aankomst een dag later?, gaan we dan over een ander gedeelte van de Galibier of wat ?
Komt omdat ze de andere kant van de Galibier beklimmen. Het noorden en dat is het pittigstquote:Op woensdag 20 juli 2011 12:00 schreef baggerbaas het volgende:
[..]
Ligt deze aankomst niet juist hoger dan de passage een dag later? Ik heb hier in mijn etappeoverzicht staan dat ze de dag erna op 2556m passeren, terwijl deze aankomst op 2646 is.
Klopt maar dat hoeft voor de hoogte weer niet uit te maken. Dat Serre-Chevalier zal wel een soort van zijweg zijn naar een skistation (het skigebied aldaar heet namelijk ook Serre Chevalier) en daardoor net iets hoger.quote:Op woensdag 20 juli 2011 12:07 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Komt omdat ze de andere kant van de Galibier beklimmen. Het noorden en dat is het pittigst
Klopt. Vrijdag nemen ze de tunnel onder de top.quote:Op woensdag 20 juli 2011 12:00 schreef baggerbaas het volgende:
[..]
Ligt deze aankomst niet juist hoger dan de passage een dag later? Ik heb hier in mijn etappeoverzicht staan dat ze de dag erna op 2556m passeren, terwijl deze aankomst op 2646 is.
Nee hoor. Is reclame voor het het skigebied omdat ze daarvoor betaald hebben. Aankomst is gewoon op de Galibier.quote:Op woensdag 20 juli 2011 12:11 schreef baggerbaas het volgende:
[..]
Klopt maar dat hoeft voor de hoogte weer niet uit te maken. Dat Serre-Chevalier zal wel een soort van zijweg zijn naar een skistation (het skigebied aldaar heet namelijk ook Serre Chevalier) en daardoor net iets hoger.
Ah natuurlijk de tunnelquote:Op woensdag 20 juli 2011 12:13 schreef SuikerVuist het volgende:
[..]
Klopt. Vrijdag nemen ze de tunnel onder de top.
Zie ook: http://en.wikipedia.org/wiki/Col_du_Galibier
[..]
Nee hoor. Is gewoon reclame voor het het skigebied omdat ze daarvoor betaald hebben. Aankomst is gewoon op de Galibier.
Klopt. Maar dan moet er wel voldoorgetrokken worden. Contador kan dat idd, maar er zijn er nog wel.quote:Op woensdag 20 juli 2011 12:54 schreef Gitank2 het volgende:
Interessante aankomst, op grote hoogte. Als Contador of een ander flink doorrijdt kan dat grote verschillen geven door de ijlere lucht.
De Belg begint rond 13.35 zei Wuyts net dacht ik.quote:Op woensdag 20 juli 2011 17:27 schreef Van_Poppel het volgende:
Jammer dat de uitzending pas om 14:15 uur begint...
Dan vrees ik dat de tourorganisatie op safe gaat spelen.quote:Op woensdag 20 juli 2011 17:34 schreef INViCTuS het volgende:
Boven zal het fris zijn met kans op buien maar het zou ook droog kunnen blijven...
Over het weer tijdens deze etappe is de afgelopen dagen al veel gesproken. De hoge aankomst, 2645m, kon wel eens samengaan met buien in de vorm van sneeuw. Maar niet alleen de Galibier is hoog. De Col Agnel ligt op maar liefst 2744m , dus daar zal het nog iets kouder zijn.
Na het prima weer van de woensdag wordt het donderdag opnieuw wisselvallig. In de loop van de dag ontstaan er in de Alpen diverse buien. Dat kunnen pittige buien zijn met onweer en hagel. Doordat we nu zeer hoog de bergen ingaan moeten we goed op de temperatuur letten. Op 1500m ligt die tijdens buien rond een graad of 10. Op 2500m daalt het kwik echter tot een paar graden boven het vriespunt. Er kan tijdens een forse bui dan natte sneeuw vallen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |