Kortom, hij bakt er niks van en loste niet expres.quote:Gesink ontbreekt in criteriums na de Tour
Laatste update: 20 juli 2011 08:00 info
GAP - Robert Gesink laat de criteriums na Ronde van Frankrijk links liggen. De kopman van Rabobank heeft na een teleurstellende Tour behoefte aan een rustperiode. Daarna richt hij zich op de wedstrijden in het najaar.
Misschien als ze boven op de Alp gaan klaverjassen ja.quote:
en hoe zit het met Ten Dam... die heeft wel aanvalsplannen.quote:Op woensdag 20 juli 2011 09:16 schreef starla het volgende:
Lol
Ik zie nog eerder ruigh winnen op alp d'huez.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
heitieh
Hij kan momenteel gewoon niet beter. Dat heeft niets met beentjes sparen te maken.quote:Op woensdag 20 juli 2011 09:40 schreef Roflbroek het volgende:
Gesink gaat winnen op ale d'Huez, lekker de afgelopen dagen de beentjes gespaard. Waarom zou hij de afgelopen dagen zich druk moeten maken om het klassement? Dat is toch al verloren.
Tussen willen en kunnen zit een groot verschil, Ten Dam is ook niet meer in goede doen. Paar dagen rondrijden terwijl je amper kan eten is niet echt bevorderlijk voor je herstel.quote:Op woensdag 20 juli 2011 09:24 schreef 19patje72 het volgende:
[..]
en hoe zit het met Ten Dam... die heeft wel aanvalsplannen.
http://www.robertgesink.n(...)21b87fd9fd56ba4f/53/quote:Hoop voor de Alpen
De aanmoedigingen van de vele Nederlanders langs de route in zowel de Pyreneeën als in de rit naar Montpellier hebben me goed gedaan. Eerlijk gezegd voelde ik me redelijk opgelaten. De mensen klappen daar voor mij, terwijl ik toch op een hele andere positie had willen rijden. Toch deed die warmte me goed. Het voelde als begrip, als steun voor wat er de afgelopen dagen allemaal met mij is gebeurd.
Vijf dagen heb ik na de val geknokt in de hoop dat ik op tijd hersteld zou zijn. Op de Tourmalet bleek dat ik het fysiek niet aankon. Het is me ook duidelijk geworden dat je mentaal veel minder pijn kunt verdragen wanneer je geen doel meer voor ogen hebt. Iedere pedaalslag is dan lastig. Wanneer je hoog in het klassement staat, ga je tot het uiterste om aan te klampen. Dan kom je in een drive en kun je heel veel hebben. Mentaal pijn lijden is normaal juist één van mijn sterke punten. Dit is voor mij dan ook veruit de moeilijkste grote ronde uit mijn carrière. Naar huis gaan was natuurlijk de gemakkelijkste optie, maar dat wilde en kon ik niet maken. Ik heb daar ook geen seconde over getwijfeld.
Natuurlijk zat ik na de Tourmalet in een enorm wak. Het is niet zomaar een doel dat verdwijnt. Hier heb ik maanden naar toegeleefd. Al in de winter zijn we begonnen met de windtunneltest en speciale trainingen. De laatste maanden waren we alleen bezig met een specifieke training voor de Tour. Hoogtestages, trainingskampen. Enkele ploegmaats waren met me mee en hebben voor mij ook al die opofferingen ondergaan. De Tour is niet zomaar iets.
Ik hoop dat ik alle ellende nu achter me heb gelaten. Ik wil in de Alpen graag nog iets laten zien. Het blijft afwachten hoe ik er fysiek voor sta, maar mentaal heb ik zeker de kracht om voor een mooi resultaat te vechten. De ervaring leert dat het voor een klassementsrenner moeilijk is om de knop om te zetten. Om je nog te motiveren om een rit te winnen, terwijl je grote doel is mislukt. Toch ben ik daar op gebrand.
Het is hopen dat ik de vrijheid krijg om in een vroege ontsnapping mee te gaan. Normaal is het niet mijn sterkste punt om direct in een rit mee in de aanval te gaan. Ik ben meer een diesel die eerst op gang moet komen. En natuurlijk is het ook nog maar de vraag of andere renners met mij in een ontsnapping in een bergrit willen doorrijden. Anders moet ik later in de rit misschien iets proberen.
De wilskracht is er weer. Ik wil deze Tour nog iets rechtzetten. Ik heb nu ook mijn dagen dat ik niet voluit ben gegaan omdat het klassement toch al om zeep is. Ik hoop dat ik in die ritten genoeg krachten heb gespaard om het fysieke tekort van de blessures van de val te compenseren. Ik wil in ieder geval nog iets moois aan het Nederlandse volk laten zien. Dat ze me in één van die ritten kunnen toejuichen terwijl ik weer bezig ben met een topprestatie neer te zetten.
Wat ik wel bijzonder vind is dat jij zegt:quote:Op woensdag 20 juli 2011 11:15 schreef Ericr het volgende:
[..]
Tussen willen en kunnen zit een groot verschil, Ten Dam is ook niet meer in goede doen. Paar dagen rondrijden terwijl je amper kan eten is niet echt bevorderlijk voor je herstel.
Heb zelf in ieder geval de Tour qua Nederlandse inbreng al afgeschreven of er moet een relatief grote groep mogen wegrijden in de komende etappes. Maar dan vraag ik me af wie het moet doen. Mollema heeft al aangetoond dat hij niet de benen er voor heeft, Gesink rijdt nog steeds als een drol en Ten Dam zal nog niet terug op niveau zijn. Bij Vacansoleil rijden geen mannen die een kans gaan maken tegen ontstnappers die nog klimbenen hebben. Alleen Ruijgh dan maar die laten ze niet rijden als hij vandaag ook weer redelijk vooraan eindigt.
Gesink wordt harder afgerekend dan de anderen omdat hij de enige kopman is, daar naar betaald wordt, en een volledige ploeg in zijn dienst had. Je gaat toch niet zeggen dat een kopman een goede ronde heeft gereden omdat zijn knechten het even slecht deden? Overigens zei Gesink dat een week geleden zijn pijn al bijna weg was, en het steeds beter ging, hij zal best in zijn reserves getast hebben om die week door te komen, maar hij heeft nu ook een paar dagen niks hoeven te doen. Als hij het niet goed doet in de Alpen is dat of omdat hij gewoon verkeerd gepiekt heeft, of mentaal geknakt is.quote:Op woensdag 20 juli 2011 12:50 schreef Pro_Shifty het volgende:
[..]
Wat ik wel bijzonder vind is dat jij zegt:
Mollema heeft al aangetoond dat hij niet de benen ervoor heeft.
Gesink rijdt nog steeds als een drop
Ten Dam zal nog niet terug op niveau zijn.
Je bent eigenlijk als enige echt negatief over Gesink terwijl hij samen met Ten Dam degene zijn die hard zijn gevallen.
Mollema is nu niet in vorm
Gesink is hard gevallen
Ten Dam is hard gevallen
Ik vind het eerlijk gezegd niet gek dat Gesink niet goed is nu. Als jij of ik zo hard zouden vallen waren wij afgestapt en naar huis gegaan en dan de baas opgebeld en verteld dat ik de komende weken niet kan komen werken omdat ik met 70 km/uur van de fiets ben gevallen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |