Modebewust: Gucci-heuptasje om je nek hangen, matje in je nek en shinen met je neppe frenkie morello´squote:Op dinsdag 19 juli 2011 19:50 schreef HAKIM_1988 het volgende:
Vaak zijn ze hartstikke modebewust en bereid om fors voor sieraden te betalen. Als ik die jongens ga weigeren, kan ik de zaak net zo goed sluiten.?
Nou ja, laten we wel wezen, je moet blijkbaar bij zijn toko al binnengelaten worden (...Soms laat ik mensen voor de deur even wachten. Als ze dan...).quote:Op dinsdag 19 juli 2011 19:50 schreef HAKIM_1988 het volgende:
Ik koop zelf ook weleens een kettinkje dus ben blij dat er toch nog enige nuchterheid heerst onder juweliers.
Zou best kunnen, al vind ik wel dat de naam: "Paul Welzenbagh" weinig Koelie lijkt.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 20:04 schreef Marlan het volgende:
De Amsterdamse juweliers zijn toch vaak koelies (hindoestanen) ?
Die schijten meestal alle kleuren van de regenboog als ze straatmarokkanen zien of tegenkomen. Het is dus niet gek dat ze dit zeggen.
Ziehier het prachtige resultaat van onze multiculturele droom...quote:Op dinsdag 19 juli 2011 20:04 schreef Marlan het volgende:
Die schijten meestal alle kleuren van de regenboog als ze straatmarokkanen zien of tegenkomen. Het is dus niet gek dat ze dit zeggen.
Maar is uiterlijk vertoon, het oppervlakkige type, terwijl je voor de rest overwegend aan de onderkant van de samenleving staat, je bent dus alleen een mooi beeld aan het ophouden, dan niet bekrompen?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 20:13 schreef skrn het volgende:
Wat een bekrompen kut-reacties allemaal. Het is namelijk wel zo: allochtonen besteden net iets meer aan hun uiterlijk dan kaaskoppen...
Kan kloppen. Ze besteden ook meer aan criminaliteit.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 20:13 schreef skrn het volgende:
Het is namelijk wel zo: allochtonen besteden net iets meer aan hun uiterlijk dan kaaskoppen.
Ik zag volgens mij was het op geenstijl die man in een praatprogramma. Hij zette het heel netjes uiteen. In feite was zijn grootste klacht dat de overheid geen reet deed.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 20:16 schreef HAKIM_1988 het volgende:
@ SeculasStatius
Begrijp ik, maar naar wie was dat statement gericht? Eventuele (toekomstige) allochtone klanten stonden en staan aan de kant van de juwelier. Ik denk eerder dat het een impulsief iets was en dat het zoals jij ook zegt wel zal meevallen met de uitvoering.
Materialisme is wel een positieve eigenschap. Consumptiedrang niet. En ja, beeld is wel belangrijk. Je wilt toch ook een in mooi huis wonen? Of een mooie auto of motor hebben?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 20:17 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Maar is uiterlijk vertoon, het oppervlakkige type, terwijl je voor de rest overwegend aan de onderkant van de samenleving staat, je bent dus alleen een mooi beeld aan het ophouden, dan niet bekrompen?
Materialisme is niet zonder meer een positieve eigenschap.
Ik denk het niet.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 20:27 schreef skrn het volgende:
[..]
Materialisme is wel een positieve eigenschap.
Materialisme en consumptiedrang hebben niks met elkaar te maken?quote:.... Consumptiedrang niet.
Natuurlijk. Maar de vraag is wat het je oplevert en kost.quote:En ja, beeld is wel belangrijk. Je wilt toch ook een in mooi huis wonen? Of een mooie auto of motor hebben?
quote:Al draagt een aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding.
Fixed.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 20:13 schreef skrn het volgende:
Wat een bekrompen kut-reacties allemaal. Het is namelijk wel zo: allochtonen besteden net iets meer aan hun uiterlijkgoedkope paupermerkkleding en 3e hands BMW's dan kaaskoppen. Daarom zijn allochtone mannen ook beter in het versieren van vrouwengoedkope sletten dan autochtonen.
Sieraden hebben wel een praktisch nut want je ontmoet mooiere vrouwen.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 20:34 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Ik denk het niet.
[..]
Materialisme en consumptiedrang hebben niks met elkaar te maken?
[..]
Natuurlijk. Maar de vraag is wat het je oplevert en kost.
En dan vallen sieraden per definitie in het vakje kost aardig en heeft voor de rest geen praktisch nut. Een mooier huis zal vaak wat groter zijn. Je gaat niet in een ander huis wonen wat precies even groot is omdat het 'mooier' is.
En wat doet je kettinkje? Misschien ziet iemand een reepje goudkleurig draad rond je nek.
Nederlands kent een mooi spreekwoord hierover:
[..]
Helemaal mee eens.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 20:48 schreef BansheeBoy het volgende:
Je hebt als juwelier juist meer aan allochtone jongeren dan aan autochtone jongeren. Die laatste groep koopt voor hun vriendin liever een zak kruidnoten of een stuk peperkoek dan wat degelijke goudwaar. Ja.²
Een bepaald slag vrouwen, zeg maarquote:Op dinsdag 19 juli 2011 20:43 schreef skrn het volgende:
[..]
Sieraden hebben wel een praktisch nut want je ontmoet mooiere vrouwen.
Nu is de ene juwelier de andere niet, er zijn verschillende segmenten.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 20:48 schreef BansheeBoy het volgende:
Je hebt als juwelier juist meer aan allochtone jongeren dan aan autochtone jongeren. Die laatste groep koopt voor hun vriendin liever een zak kruidnoten of een stuk peperkoek dan wat degelijke goudwaar. Ja.²
Ik volg je verhaal, maar toch is er niets leukers als in je oude kloffie bij een dure zaak naar binnen te stappen en dan achteloos een paar duizend euro neer te leggen. Uiterlijk bepaalt veel en niet aan dat beeld voldoen is soms meer dan grappig.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 21:17 schreef StateOfMind het volgende:
Maar als jij met een stel maten met petten en capuchons en afgezakte broeken enzo naar binnen wil, dan kun je het idd vergeten.
quote:Op dinsdag 19 juli 2011 20:13 schreef skrn het volgende:
Wat een bekrompen kut-reacties allemaal. Het is namelijk wel zo: allochtonen besteden net iets meer aan hun uiterlijk dan kaaskoppen. Daarom zijn allochtone mannen ook beter in het versieren van vrouwen dan autochtonen.
quote:Wat een bekrompen kut-reacties allemaal.
Het is namelijk wel zo: allochtonen besteden net iets meer aan hun uiterlijk goedkope paupermerkkleding en 3e hands BMW's dan kaaskoppen.
Daarom zijn allochtone mannen ook beter in het versieren van vrouwen goedkope sletten dan autochtonen
Ja jullie kopen ringetjes van een meier en vinden dat dan bling blingquote:Op dinsdag 19 juli 2011 20:48 schreef BansheeBoy het volgende:
Dat denken ze ook echt he. Wat een wansmaak.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 22:08 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja jullie kopen ringetjes van een meier en vinden dat dan bling bling
Ja prachtig hoor.
Het schijnt te werken bij die Hollandse girls. Dus wie is er goedkoop?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 22:08 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja prachtig hoor.
quote:Op dinsdag 19 juli 2011 22:29 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het schijnt te werken bij die Hollandse girls. Dus.²
alleen jouw gebruikersnaam al zegt genoegquote:Op dinsdag 19 juli 2011 22:08 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja prachtig hoor.
Dat is enorm gemixed, van Hollanders tot Arabieren, Turken en Chinezen.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 20:04 schreef Marlan het volgende:
quote:Op dinsdag 19 juli 2011 20:13 schreef skrn het volgende:
Wat een bekrompen kut-reacties allemaal. Het is namelijk wel zo: allochtonen besteden net iets meer aan hun uiterlijk dan kaaskoppen. Daarom zijn allochtone mannen ook beter in het versieren van vrouwen dan autochtonen.
Hier niet hoor (West)quote:Op dinsdag 19 juli 2011 20:04 schreef Marlan het volgende:
* rationalitisme kijkt eens naar zijn "normale" outfit.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 20:43 schreef skrn het volgende:
[..]
Sieraden hebben wel een praktisch nut want je ontmoet mooiere vrouwen.
quote:Op dinsdag 19 juli 2011 21:17 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Nu is de ene juwelier de andere niet, er zijn verschillende segmenten.
Het overgrote deel van de juweliers bevind zich in het lagere en middensegment. Bij hen kun je uitstekend terecht voor een kettinkje voor je meisje of een setje oorbellen en zo.
Qua horlogemerken zal hun collectie over het algemeen bestaan uit Seiko's, Pulsars, Tissots, Fossil, Festina e.d., maar ook de onder jongeren populaire 'modemerken' zoals Hugo Boss, Armani, TW Steel e.d.Beetje in de prijsklasse tot maximaal een paar honderd euro zeg maar.
Ook voor batterijtjes wisselen kun je hier terecht.
Dit soort juweliers is er voor iedereen: van jong tot oud en voor ieder budget.
Daarnaast is er nog een select groepje juweliers uit het topsegment, gericht op een geheel ander publiek. De horloges en juwelen die zij verkopen variëren in prijs van een paar duizend euro tot enkele tienduizenden euro's per stuk.
Kamerbeek is zo'n juwelier.
En hoe je het ook went of keert, als jongere (zowel autochtoon als allochtoon) heb heb je daar over het algemeen niks te zoeken als serieuze klant (al kun je nooit in iemands portemonnee kijken).
En als jij als jonge allochtoon OF autochtoon met je vrouw/vriendin naar binnen wil, laten ze je echt wel binnen bij dat soort zaken, mits je er een beetje fatsoenlijk bij loopt.
Maar als jij met een stel maten met petten en capuchons en afgezakte broeken enzo naar binnen wil, dan kun je het idd vergeten.
quote:Op woensdag 20 juli 2011 14:26 schreef rationalitisme het volgende:
als je al dure sierraden/kleding nodig hebt om mooie interressante vrouwen te ontmoeten dan ben je bij voorbaat al kansloos. Enige wat je dan krijgt zijn goedkope hoeren waar de hele buurt al overheen is geweest
Dit kan gebeuren. Dus moet de verkoper het inschatten.quote:Op woensdag 20 juli 2011 21:14 schreef TweeGrolsch het volgende:
Natuurlijk.
Al die negers kopen graag blingbling met hun bij elkaar gehosselde vermogen.
Je noemt dat nuchterheid? Ik noem het liever berusting. Ze berusten in hun lot, namelijk dat ze een risicovol beroep moeten uitvoeren voor een zuurverdiende boterham. Lees dit stukje nog eens:quote:Op dinsdag 19 juli 2011 19:50 schreef HAKIM_1988 het volgende:
Ik koop zelf ook weleens een kettinkje dus ben blij dat er toch nog enige nuchterheid heerst onder juweliers.
quote:'Ik zit in Amsterdam-West en heb dus veel met die jongens te maken. Vaak zijn ze hartstikke modebewust en bereid om fors voor sieraden te betalen. Als ik die jongens ga weigeren, kan ik de zaak net zo goed sluiten.'
Toch is hij er niet volledig gerust op. Zijn winkel is net als die van Kamerbeek al acht keer overvallen. Welzenbagh en zijn personeel voelen zich dagelijks wel een keer bedreigd. 'Elke dag is er wel een moment dat we voor de zekerheid naar de telefoon grijpen. We zijn niet alleen alert als een groepje Marokkanen of Antillianen voor de deur hangt, maar ook in het geval van blanke buitenlanders.'
Holy blaf. Je klinkt gelovig! Islamitisch toevallig? Geloof je echt in die oude zedelijkheidswetten? Een man en een vrouw die voor elkaar gemaakt zijn?quote:Op woensdag 20 juli 2011 14:26 schreef rationalitisme het volgende:
[..]
[me=rationalitisme] kijkt eens naar zijn "normale" outfit.
[/me]
-paar chucks
-simpel spijkerbroekje jack&jones
-t-shirt H&M
-parnis automaat horloge a 50 euro
-paar leren armbandjes
[me=rationalitisme] denkt terug aan gisternacht...
[/me] Enige wat je dan krijgt zijn goedkope hoeren waar de hele buurt al overheen is geweest
Dan heeft die groep natuurlijk ook vaak een zeer goed betaalde baan he, je ziet ze toch ook veel in dure BMW's rondrijden.quote:Vaak zijn ze hartstikke modebewust en bereid om fors voor sieraden te betalen.
Kortom,... hij moet gewoon 'buitenlanders' zeggen in plaats van Marokanen......quote:Op dinsdag 19 juli 2011 19:50 schreef HAKIM_1988 het volgende:
AMSTERDAM - Juwelier Jos Kamerbeek uit Nijmegen laat na acht overvallen geen jonge Marokkanen en Antillianen meer binnen. Juweliers in Amsterdam zien hen juist als goede klant en voelen dreiging van Bulgaren, Polen en Roemenen.
?Ik begrijp die man voor tweehonderd procent?, zegt Paul Welzenbagh van Juwelier Nusselein in Amsterdam. ?De meeste juweliers hadden het bijltje er allang bij neergegooid.? Volgens Welzenbagh hangt het deurbeleid vooral af van de doelgroep. ?Als je Kamerbeek mag geloven, kopen die Marokkaanse en Antilliaanse jongens nooit iets bij hem. Logisch dat hij ze buiten wil houden. Bij ons is dat anders. Ik zit in Amsterdam-West en heb dus veel met die jongens te maken. Vaak zijn ze hartstikke modebewust en bereid om fors voor sieraden te betalen. Als ik die jongens ga weigeren, kan ik de zaak net zo goed sluiten.?
Toch is hij er niet volledig gerust op. Zijn winkel is net als die van Kamerbeek al acht keer overvallen. Welzenbagh en zijn personeel voelen zich dagelijks wel een keer bedreigd. ?Elke dag is er wel een moment dat we voor de zekerheid naar de telefoon grijpen. We zijn niet alleen alert als een groepje Marokkanen of Antillianen voor de deur hangt, maar ook in het geval van blanke buitenlanders.
Vooral die Oostblokkers kunnen van die criminele koppen hebben. Je kunt niet op huidskleur selecteren, maar op verdacht gedrag.? Een medewerker van Jesse Jewelry zegt een open deurbeleid te voeren, maar herkent het heel goed. ?De laatste tijd zijn het vooral Bulgaren, Polen en Roemenen die dreiging vormen. Soms laat ik mensen voor de deur even wachten. Als ze dan nerveus worden, weet je genoeg.?
http://www.gelderlander.n(...)st-goede-klanten.ece
Maar dat is dan tenminste nog betaald, en niet gehosselt.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 20:48 schreef BansheeBoy het volgende:
"hey meisje.. hé meisje!quote:Op dinsdag 19 juli 2011 20:13 schreef skrn het volgende:
quote:Op donderdag 21 juli 2011 13:14 schreef Boris_Karloff het volgende:
Tja, ze moeten hun bij elkaar geroofde geld toch ergens uitgeven.
Geroofd? Misschien is het wel drugsgeld, dan is het vraag en aanbod.quote:Op donderdag 21 juli 2011 13:14 schreef Boris_Karloff het volgende:
Tja, ze moeten hun bij elkaar geroofde geld toch ergens uitgeven.
Helemaal eens met je verdeling in typen juweliers.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 21:17 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Nu is de ene juwelier de andere niet, er zijn verschillende segmenten.
Het overgrote deel van de juweliers bevind zich in het lagere en middensegment. Bij hen kun je uitstekend terecht voor een kettinkje voor je meisje of een setje oorbellen en zo.
Qua horlogemerken zal hun collectie over het algemeen bestaan uit Seiko's, Pulsars, Tissots, Fossil, Festina e.d., maar ook de onder jongeren populaire 'modemerken' zoals Hugo Boss, Armani, TW Steel e.d.Beetje in de prijsklasse tot maximaal een paar honderd euro zeg maar.
Ook voor batterijtjes wisselen kun je hier terecht.
Dit soort juweliers is er voor iedereen: van jong tot oud en voor ieder budget.
Daarnaast is er nog een select groepje juweliers uit het topsegment, gericht op een geheel ander publiek. De horloges en juwelen die zij verkopen variëren in prijs van een paar duizend euro tot enkele tienduizenden euro's per stuk.
Kamerbeek is zo'n juwelier.
En hoe je het ook went of keert, als jongere (zowel autochtoon als allochtoon) heb heb je daar over het algemeen niks te zoeken als serieuze klant (al kun je nooit in iemands portemonnee kijken).
En als jij als jonge allochtoon OF autochtoon met je vrouw/vriendin naar binnen wil, laten ze je echt wel binnen bij dat soort zaken, mits je er een beetje fatsoenlijk bij loopt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |