Modebewust: Gucci-heuptasje om je nek hangen, matje in je nek en shinen met je neppe frenkie morello´squote:Op dinsdag 19 juli 2011 19:50 schreef HAKIM_1988 het volgende:
Vaak zijn ze hartstikke modebewust en bereid om fors voor sieraden te betalen. Als ik die jongens ga weigeren, kan ik de zaak net zo goed sluiten.?
Nou ja, laten we wel wezen, je moet blijkbaar bij zijn toko al binnengelaten worden (...Soms laat ik mensen voor de deur even wachten. Als ze dan...).quote:Op dinsdag 19 juli 2011 19:50 schreef HAKIM_1988 het volgende:
Ik koop zelf ook weleens een kettinkje dus ben blij dat er toch nog enige nuchterheid heerst onder juweliers.
Zou best kunnen, al vind ik wel dat de naam: "Paul Welzenbagh" weinig Koelie lijkt.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 20:04 schreef Marlan het volgende:
De Amsterdamse juweliers zijn toch vaak koelies (hindoestanen) ?
Die schijten meestal alle kleuren van de regenboog als ze straatmarokkanen zien of tegenkomen. Het is dus niet gek dat ze dit zeggen.
Ziehier het prachtige resultaat van onze multiculturele droom...quote:Op dinsdag 19 juli 2011 20:04 schreef Marlan het volgende:
De Amsterdamse juweliers zijn toch vaak koelies (hindoestanen) ?
Die schijten meestal alle kleuren van de regenboog als ze straatmarokkanen zien of tegenkomen. Het is dus niet gek dat ze dit zeggen.
Maar is uiterlijk vertoon, het oppervlakkige type, terwijl je voor de rest overwegend aan de onderkant van de samenleving staat, je bent dus alleen een mooi beeld aan het ophouden, dan niet bekrompen?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 20:13 schreef skrn het volgende:
Wat een bekrompen kut-reacties allemaal. Het is namelijk wel zo: allochtonen besteden net iets meer aan hun uiterlijk dan kaaskoppen...
Kan kloppen. Ze besteden ook meer aan criminaliteit.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 20:13 schreef skrn het volgende:
Het is namelijk wel zo: allochtonen besteden net iets meer aan hun uiterlijk dan kaaskoppen.
Ik zag volgens mij was het op geenstijl die man in een praatprogramma. Hij zette het heel netjes uiteen. In feite was zijn grootste klacht dat de overheid geen reet deed.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 20:16 schreef HAKIM_1988 het volgende:
@ SeculasStatius
Begrijp ik, maar naar wie was dat statement gericht? Eventuele (toekomstige) allochtone klanten stonden en staan aan de kant van de juwelier. Ik denk eerder dat het een impulsief iets was en dat het zoals jij ook zegt wel zal meevallen met de uitvoering.
Materialisme is wel een positieve eigenschap. Consumptiedrang niet. En ja, beeld is wel belangrijk. Je wilt toch ook een in mooi huis wonen? Of een mooie auto of motor hebben?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 20:17 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Maar is uiterlijk vertoon, het oppervlakkige type, terwijl je voor de rest overwegend aan de onderkant van de samenleving staat, je bent dus alleen een mooi beeld aan het ophouden, dan niet bekrompen?
Materialisme is niet zonder meer een positieve eigenschap.
Ik denk het niet.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 20:27 schreef skrn het volgende:
[..]
Materialisme is wel een positieve eigenschap.
Materialisme en consumptiedrang hebben niks met elkaar te maken?quote:.... Consumptiedrang niet.
Natuurlijk. Maar de vraag is wat het je oplevert en kost.quote:En ja, beeld is wel belangrijk. Je wilt toch ook een in mooi huis wonen? Of een mooie auto of motor hebben?
quote:Al draagt een aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding.
Fixed.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 20:13 schreef skrn het volgende:
Wat een bekrompen kut-reacties allemaal. Het is namelijk wel zo: allochtonen besteden net iets meer aan hun uiterlijkgoedkope paupermerkkleding en 3e hands BMW's dan kaaskoppen. Daarom zijn allochtone mannen ook beter in het versieren van vrouwengoedkope sletten dan autochtonen.
Sieraden hebben wel een praktisch nut want je ontmoet mooiere vrouwen.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 20:34 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Ik denk het niet.
[..]
Materialisme en consumptiedrang hebben niks met elkaar te maken?
[..]
Natuurlijk. Maar de vraag is wat het je oplevert en kost.
En dan vallen sieraden per definitie in het vakje kost aardig en heeft voor de rest geen praktisch nut. Een mooier huis zal vaak wat groter zijn. Je gaat niet in een ander huis wonen wat precies even groot is omdat het 'mooier' is.
En wat doet je kettinkje? Misschien ziet iemand een reepje goudkleurig draad rond je nek.
Nederlands kent een mooi spreekwoord hierover:
[..]
Helemaal mee eens.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 20:48 schreef BansheeBoy het volgende:
Je hebt als juwelier juist meer aan allochtone jongeren dan aan autochtone jongeren. Die laatste groep koopt voor hun vriendin liever een zak kruidnoten of een stuk peperkoek dan wat degelijke goudwaar. Ja.²
Een bepaald slag vrouwen, zeg maarquote:Op dinsdag 19 juli 2011 20:43 schreef skrn het volgende:
[..]
Sieraden hebben wel een praktisch nut want je ontmoet mooiere vrouwen.
Nu is de ene juwelier de andere niet, er zijn verschillende segmenten.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 20:48 schreef BansheeBoy het volgende:
Je hebt als juwelier juist meer aan allochtone jongeren dan aan autochtone jongeren. Die laatste groep koopt voor hun vriendin liever een zak kruidnoten of een stuk peperkoek dan wat degelijke goudwaar. Ja.²
Ik volg je verhaal, maar toch is er niets leukers als in je oude kloffie bij een dure zaak naar binnen te stappen en dan achteloos een paar duizend euro neer te leggen. Uiterlijk bepaalt veel en niet aan dat beeld voldoen is soms meer dan grappig.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 21:17 schreef StateOfMind het volgende:
Maar als jij met een stel maten met petten en capuchons en afgezakte broeken enzo naar binnen wil, dan kun je het idd vergeten.
quote:Op dinsdag 19 juli 2011 20:13 schreef skrn het volgende:
Wat een bekrompen kut-reacties allemaal. Het is namelijk wel zo: allochtonen besteden net iets meer aan hun uiterlijk dan kaaskoppen. Daarom zijn allochtone mannen ook beter in het versieren van vrouwen dan autochtonen.
quote:Wat een bekrompen kut-reacties allemaal.
Het is namelijk wel zo: allochtonen besteden net iets meer aan hun uiterlijk goedkope paupermerkkleding en 3e hands BMW's dan kaaskoppen.
Daarom zijn allochtone mannen ook beter in het versieren van vrouwen goedkope sletten dan autochtonen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |