Nee, we hebben het over een systeem dat een exacte voorspelling kan doen van zichzelf op elk willekeurig tijdstip.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 11:59 schreef SingleCoil het volgende:
Ik ben het niet helemaal met je eens,maar voor de discussie maakt dat niet zo veel uit.
Ik denk dat het probleem is dat je een systeem zoekt dat op basis van een onzeker feit een juiste voorspelling diet, en dat bovendien dat de uitkomst van dat onzekere feit ten minste ten dele bepaald wordt door eerdere uitkomsten uit het systeem zelf.
Klopt dat?
Dat heb ik al beschreven. Lees nu eerst eens goed wat ik hierboven schrijf. Of geef een ondubbelzinnige definitie van "exacte voorspelling van zichzelf".quote:Op vrijdag 22 juli 2011 13:31 schreef Murvgeslagen het volgende:
[..]
Nee, we hebben het over een systeem dat een exacte voorspelling kan doen van zichzelf op elk willekeurig tijdstip.
Noem de voorspelling A, en het voorspelde systeem B.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 13:34 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Dat heb ik al beschreven. Lees nu eerst eens goed wat ik hierboven schrijf. Of geef een ondubbelzinnige definitie van "exacte voorspelling van zichzelf".
Onderhevig aan veranderingen. Dus B op tijdstip T0 is ongelijk aan B op tijdstip T1. (En ook niet circulair, dat wil zeggen: voor elke m > n geldt dat B op tijdstip Tn ongelijk is aan B op tijdstip Tm.)quote:
Hoe is daarin aan de eerste voorwaarde (A is een subsysteem van B) voldaan?quote:
Dat B daarin dynamisch is ben ik met je eens (hoewel het statisch gedrag is). Wat ik bedoel is dat A (de voorspelling van B) een onderdeel van B is. Dus wanneer je B op Tn voorspelt voorspel je ook An.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 15:07 schreef SingleCoil het volgende:
Wat versta jij onder "een subsysteem van B"? En met die reeks ben je het wel eens?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |