abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100605822
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 12:52 schreef VladimirPoetin het volgende:

[..]

Noord-Korea gaat echt geen buitenlanders vast houden als ze niks hebben gedaan. En als je er al heel vaak bent geweest weet je wel wat mag en niet. Als ze buitenlanders gaan vast houden komt er minder toerisme = minder geld.
Ze houden nooit buitenlanders vast, ook nooit gebeurd. Die worden het land uitgezet als ze zich "misdragen". Dat is overheidsbeleid.

Dus hier is iets anders aan de hand.
pi_100605994
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 13:11 schreef meth77 het volgende:

[..]

Maar hij is weg en komt niet weerom
Misschien heeft ie iets gezien dat niet mocht??
Of foto's lopen maken van hongerige stervende kinderen of prison camps, je weet het niet
Zulke dingen moet je niet doen denk ik
Jij denkt kennelijk écht dat een Westerling in een straal van 50km van het binnenlandse leed mag komen/kan komen. Uitgesloten. Laat staan in het gezichtsveld ervan, láát stáán op foto/videoafstand.
  donderdag 11 augustus 2011 @ 17:17:47 #203
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_100607085
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 16:40 schreef Chooselife het volgende:
Ze houden nooit buitenlanders vast, ook nooit gebeurd. Die worden het land uitgezet als ze zich "misdragen". Dat is overheidsbeleid.

Het ligt er inderdaad aan. Er zijn al eens Amerikaanse missionarissen vast gehouden.... maar ja, die hadden drie dingen tegen zich: 1) ze waren (Koreaans-)Amerikaan en 2) ze probeerden mensen te converteren naar het Christendom en 3) ze kwamen illegaal de grens over vanuit China.

Tja, vragen om problemen. Wellicht was die Nederlander op de verkeerde plek op de verkeerde tijd, en nam ergens een foto van wat niet had gemogen.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_100607606
quote:
2s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 17:17 schreef maartena het volgende:

[..]

Tja, vragen om problemen. Wellicht was die Nederlander op de verkeerde plek op de verkeerde tijd, en nam ergens een foto van wat niet had gemogen.
Dan moet je 'm wissen. Meer niet. Staan geen sancties op.
  donderdag 11 augustus 2011 @ 17:34:57 #205
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_100607739
quote:

Nou ja, hij komt niet weer terug denk ik, het is al veel te lang stil, er zal wel een soort van verklaring komen, dat ie daar wilde blijven voortaan, als ze hem goed conserveren , dan kunne ze hem nog wel een paar keer in die stoel zetten, met een bloem in zijn hand of een foto van de grote leider
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 11 augustus 2011 @ 18:46:49 #206
282087 abdalfawaz
Ilharaqa Baraka
pi_100610497
Blijft een raar verhaal.. Ik denk dat hij serieus "kwijt" is (lees: gevlucht van zijn begeleiders). Zie geen enkele reden voor NK om die man vast te houden..

Hij valt iig wel op daar, dus hem vinden moet lukken ;)
pi_100610661
quote:

[..]

Het ligt er inderdaad aan. Er zijn al eens Amerikaanse missionarissen vast gehouden.... maar ja, die hadden drie dingen tegen zich: 1) ze waren (Koreaans-)Amerikaan en 2) ze probeerden mensen te converteren naar het Christendom en 3) ze kwamen illegaal de grens over vanuit China.

Dan vragen ze bij de grens als ze vluchtig enkele camera's controleren of je die betreffende foto wist. Ik had vorige jaar "per ongeluk" wat geschut wat op het spoor stond gefotografeerd niets aan de hand. Het regime is niet best maar het is serieus de beste vakantie die ooit heb gehad
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  donderdag 11 augustus 2011 @ 19:01:25 #208
323876 michaelmoore
pi_100611075
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 18:46 schreef abdalfawaz het volgende:
Blijft een raar verhaal.. Ik denk dat hij serieus "kwijt" is (lees: gevlucht van zijn begeleiders). Zie geen enkele reden voor NK om die man vast te houden..

Als ze hem niet dood gemaakt hebben dan zal ie wel een keer bellen naar huis.
Maar het duurt wel erg lang nu, zonder enig levensteken
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 11 augustus 2011 @ 19:04:02 #209
344173 VladimirPoetin
is geen Poetin-fan
pi_100611185
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 18:46 schreef abdalfawaz het volgende:

Hij zal wel niet gevlucht zijn. Anders komt hij niet in de krant te staan. Hij is veel vaker in Noord-Korea geweest dus hij zal zich wel goed aan de regels houden.
  donderdag 11 augustus 2011 @ 19:04:47 #210
344173 VladimirPoetin
is geen Poetin-fan
pi_100611224
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 19:01 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Als ze hem niet dood gemaakt hebben dan zal ie wel een keer bellen naar huis.
Maar het duurt wel erg lang nu, zonder enig levensteken
Als hij dood zou zijn, komt hij vast niet in de Pyongyang Times met een artikel hoe geweldig hij de "verkiezingen" vind.
pi_100611692
quote:

[..]

Een Italiaanse journalist heeft jaren vastgezeten wegens belediging van de Grote Leider.
  donderdag 11 augustus 2011 @ 19:20:17 #212
323876 michaelmoore
pi_100611784
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 19:04 schreef VladimirPoetin het volgende:

[..]

Hij zal wel niet gevlucht zijn. Anders komt hij niet in de krant te staan. Hij is veel vaker in Noord-Korea geweest dus hij zal zich wel goed aan de regels houden.
nou ja dode mensen vluchten toch niet meer.
Er zullen daar genoeg criminelen zijn die op zijn geld, creditcard of telefoon uit zijn en nu succes hadden
quote:
Woensdag werd bekend dat de vermiste Utrechter is opgedoken in een artikel in de Pyongyang Times. In het stuk prijst Van der Bijl het kiesstelsel in het geïsoleerde land. "Dit is mijn 24e bezoek aan Noord-Korea, maar de eerste keer dat ik een stemlokaal bezocht. Ik ben erg onder de indruk van de vrije en democratische verkiezingen en heb meer begrip gekregen voor de situatie in Noord-Korea", citeert de krant Van der Bijl.

Of het echt de woorden van de Nederlander zijn of dat ze afkomstig zijn uit de propagandamachine van het land, is echter onduidelijk.
_O-

[ Bericht 17% gewijzigd door michaelmoore op 11-08-2011 19:26:05 ]
pi_100612375
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 19:17 schreef k_man het volgende:

[..]

Een Italiaanse journalist heeft jaren vastgezeten wegens belediging van de Grote Leider.
Vertel daar eens meer over?

Journalisten zijn trouwens geen toeristen hè.
pi_100613004
Ik kan er zo niks over vinden, maar het stond in m'n LP. :)

Je zei trouwens 'buitenlanders', niet 'toeristen'. Deze Nederlander kun je waarschijnlijk ook niet echt een toerist noemen. Hij was er voor zaken.
  donderdag 11 augustus 2011 @ 19:53:52 #215
323876 michaelmoore
pi_100613241
quote:
7s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 19:49 schreef k_man het volgende:
Ik kan er zo niks over vinden, maar het stond in m'n LP. :)

Je zei trouwens 'buitenlanders', niet 'toeristen'. Deze Nederlander kun je waarschijnlijk ook niet echt een toerist noemen. Hij was er voor zaken.
Ik snap het niet hij kan die postzegels toch laten opsturen, stuur die verkoper een mailtje met wat je wilt en klaar, kost wat hoor, daar helemaal heen gaan
Misschien was ie wel aan het spioneren

Alhoewel ze daar wel veel mooie postzegels zullen maken, met steeds de grote leider erop uiteraard.
Het is toch een soort geld drukken
  donderdag 11 augustus 2011 @ 20:07:07 #216
344173 VladimirPoetin
is geen Poetin-fan
pi_100613857
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 19:53 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ik snap het niet hij kan die postzegels toch laten opsturen, stuur die verkoper een mailtje met wat je wilt en klaar, kost wat hoor, daar helemaal heen gaan
Misschien was ie wel aan het spioneren

Alhoewel ze daar wel veel mooie postzegels zullen maken, met steeds de grote leider erop uiteraard.
Het is toch een soort geld drukken
Denk je nou echt dat hij aan het spioneren is :')
  donderdag 11 augustus 2011 @ 20:07:19 #217
344173 VladimirPoetin
is geen Poetin-fan
pi_100613871
En:
http://www.nu.nl/binnenla(...)melaar--in-orde.html

quote:
'Vermiste Utrechtse postzegelverzamelaar in orde'

Welke ambassade RTV Utrecht heeft gesproken, is niet duidelijk. Een woordvoerder van de Noord-Koraanse ambassade in Zwitserland meldt niet te weten hoe het Van der Bijl gaat.
"We wachten op informatie over hem", aldus deze zegsman. Ook de woordvoerder die RTV Utrecht sprak stelt op meer informatie te wachten. Noord-Korea heeft geen ambassade in Nederland.
Willem van der Bijl vertrok enkele weken geleden naar Noord-Korea om zeldzame postzegels te zoeken. Vorige week zou de filatelist terugvliegen naar Nederland, maar hij is spoorloos.
Buitenlandse Zaken
Bezorgde familieleden hebben het ministerie van Buitenlandse Zaken ingeschakeld, maar dat kan weinig doen omdat Nederland geen diplomatieke betrekkingen heeft met de communistische dictatuur.
Woensdag werd bekend dat de vermiste Utrechter is opgedoken in een artikel in de Pyongyang Times. In het stuk prijst Van der Bijl het kiesstelsel in het geïsoleerde land.
"Dit is mijn 24e bezoek aan Noord-Korea, maar de eerste keer dat ik een stemlokaal bezocht. Ik ben erg onder de indruk van de vrije en democratische verkiezingen en heb meer begrip gekregen voor de situatie in Noord-Korea", citeert de krant Van der Bijl.
Of het echt de woorden van de Nederlander zijn of dat ze afkomstig zijn uit de propagandamachine van het land, is echter onduidelijk.
  donderdag 11 augustus 2011 @ 20:13:31 #218
344173 VladimirPoetin
is geen Poetin-fan
pi_100614233
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 19:20 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nou ja dode mensen vluchten toch niet meer.
Er zullen daar genoeg criminelen zijn die op zijn geld, creditcard of telefoon uit zijn en nu succes hadden

[..]

_O-
Zo vreemd is dat niet als het uit zijn eigen mond komt. Zie hier het KFA gerund door een dikke spanjaard:
http://www.korea-dpr.com/forum/?p=937
en
http://www.korea-dpr.com/forum/?p=968
  donderdag 11 augustus 2011 @ 20:19:52 #219
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_100614550
Zijn uitspraken over de verkiezingen doen me denken aan die sketch met Adriaan van Dis, die zie je onder fel lamplicht zitten, achter hem een kale muur, stem vraagt wat en van Dis met kapotte lip en dik oog zegt dan dat ie Jiskefet een heel leuk programma vindt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 11 augustus 2011 @ 20:37:35 #220
323876 michaelmoore
pi_100615407
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 20:13 schreef VladimirPoetin het volgende:

[..]

Zo vreemd is dat niet als het uit zijn eigen mond komt. Zie hier het KFA gerund door een dikke spanjaard:
http://www.korea-dpr.com/forum/?p=937
en
http://www.korea-dpr.com/forum/?p=968
quote:
President Kim Il Sung was a peerlessly great man who enjoyed admiration from all the people for his noble personality.
Numerous foreigner, irrespective of ideology, political view, nationality, religious belief, race and language, were fascinated by his warm love of mankind, great magnanimity, unexcelled wisdom and outstanding strategy. Jimmy Carter, former US President, said that President Kim Il Sung was as great as George Washington, Thomas Jefferson, and Abraham Lincoln, the most illustrious early US presidents, all combined. And Luise Rinser, a German woman writer, said that he was a godlike m
volstrekt zinloos en dom gezwets, god je zou dat maar uit je strot moeten laten komen die onzin, wat heeft dat nu voor nut om een heel volk die klets te laten zeggen, terwijl er waarschijnlijk onnoemelijk veel onbenut talent is in Noord_Korea.
Tenminste als je ziet wat Zuid-Korea presteert, de laatste twintig jaar

[ Bericht 6% gewijzigd door michaelmoore op 11-08-2011 20:47:34 ]
pi_100707840
De vermiste postzegelhandelaar is weer terecht
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  zondag 14 augustus 2011 @ 12:39:23 #222
45206 Pietverdriet
pi_100707901
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 12:37 schreef vipergts het volgende:
De vermiste postzegelhandelaar is weer terecht
Maar willen niets zeggen
http://www.telegraaf.nl/b(...)_in_Nederland__.html
  zondag 14 augustus 2011 @ 12:55:28 #223
323876 michaelmoore
pi_100708375
quote:
Nee die heeft wel geleerd om niets te zeggen anders mag ie geen zeldzame postzegels meer kopen
  zondag 14 augustus 2011 @ 19:36:06 #224
323876 michaelmoore
pi_100724690
Hij mag blij zijn dat ie nog leeft
Die gaat noooit meer naar Noord-Korea
http://mediaplayer.rtvutrecht.nl/stream/4b23669d.wmv
quote:
zondag 14 augustus 2011 15:52 uur
Van der Bijl zat gevangen in Noord-Korea

UTRECHT - Utrechter Willem van der Bijl heeft twee weken gevangen gezeten in Noord-Korea. Dat heeft een vriend van de familie exclusief tegenover RTV Utrecht bevestigd.

De postzegelhandelaar raakte vermist tijdens zijn reis door het communistische land en zijn lot was lange tijd onzeker. Naar nu blijkt werd hij aan het eind van zijn rondreis opgepakt op beschuldiging van staatsgevaarlijke activiteiten. Ook enkele Noord-Koreaanse medewerkers van het bedrijf van Van der Bijl werden gevangen gezet.

Van der Bijl is twee weken lang ondervraagd en mocht pas gaan toen hij een bekentenis had ondertekend. Zaterdag is hij op het vliegtuig naar Peking gezet en daarna is hij direct naar Utrecht teruggekeerd. Hoe het met de Noord-Koreaanse medewerkers is, is onduidelijk.

Van der Bijl zelf mijdt contacten met de media, omdat hij bang is dat hij daarmee mensen in Noord-Korea in gevaar brengt.
pi_100736625
quote:

[..]

:')
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
  maandag 15 augustus 2011 @ 08:25:39 #226
324665 meth77
to do or not to do
pi_100748915
Kun je zien hoe link het is met die postzegelbusiness
Hij heeft vast foto's gemaakt van dingen zoals uitgehongerde mensen of een DVD met US films gegeven

quote:
De postzegelhandelaar raakte vermist tijdens zijn reis door het communistische land en zijn lot was lange tijd onzeker.
Naar nu blijkt werd hij aan het eind van zijn rondreis opgepakt op beschuldiging van staatsgevaarlijke activiteiten
  maandag 15 augustus 2011 @ 08:27:32 #227
45206 Pietverdriet
pi_100748939
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 08:25 schreef meth77 het volgende:

[..]

Tja, je moet je stevig inlikken
  maandag 15 augustus 2011 @ 11:59:52 #228
344173 VladimirPoetin
is geen Poetin-fan
pi_100753710
quote:
Hij heeft vast foto's gemaakt van dingen zoals uitgehongerde mensen of een DVD met US films gegeven

[..]

Hij krijgt niet eens uitgehongerde mensen te zien. Hij komt er niet eens dicht bij.
pi_100770864
quote:

[..]

Ach hij kan ook iets verkeerd hebben gezegd over de opvolging van Kim 2 door Kim 3 het werkt daar gewoon niet zoals bij ons. en als hij daar meer als 40 keer is geweest valty nog mee aangezien wij als Nederlanders vrij direct zxijn en zo ongeveer alles zeggen
  maandag 15 augustus 2011 @ 19:49:29 #230
323876 michaelmoore
pi_100773140
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 18:57 schreef vipergts het volgende:

[..]

Ach hij kan ook iets verkeerd hebben gezegd over de opvolging van Kim 2 door Kim 3 het werkt daar gewoon niet zoals bij ons. en als hij daar meer als 40 keer is geweest valty nog mee aangezien wij als Nederlanders vrij direct zxijn en zo ongeveer alles zeggen
Hij zal wel iets over de verkiezingen gezegd hebben daar
Ik heb in Afrika ook wel een iets gezegd over dictator Jammeh, en toen bleek dat overal in het cafe afluisteraars zaten
Ze zetten je zo een paar weken vast
Vreselijk als mensen elkaar verraden en er geen vrijheid van meningsuiting bestaat
Alleen in hun eigen taxi durven ze vrijuit te spreken

Mooi dat er steeds meer landen hun dictator aan de kant schuiven
pi_100775404
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 19:49 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Hij zal wel iets over de verkiezingen gezegd hebben daar
Ik heb in Afrika ook wel een iets gezegd over dictator Jammeh, en toen bleek dat overal in het cafe afluisteraars zaten
Ze zetten je zo een paar weken vast
Vreselijk als mensen elkaar verraden en er geen vrijheid van meningsuiting bestaat
Alleen in hun eigen taxi durven ze vrijuit te spreken

Mooi dat er steeds meer landen hun dictator aan de kant schuiven
Ik heb in de DPRK openlijk kritiek geuit op de leider.

Ergens hier wel gepost hoe dat verliep. Op zich een heel merkwaardige ervaring. Maar ik wéét dat dè sanctie is, dat je het land uitgezet wordt. Dat word je tevoren ook gezegd. Flik je iets, dan word je ongeschikt bevonden en op het vliegtuig gezet.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 09:53:25 #232
324665 meth77
to do or not to do
pi_100796879
Noord-Korea gaat wat lekken dichten, kennelijk weten er nog teveel de rivier over te zwemmen of lopen s'nachts door de bergen die grens is 1300 km lang dus wel moeilijk te bewaken
Die zijn kennelijk geschikt bevonden om binnen te blijven
http://www.telegraaf.nl/b(...)innenland,buitenland
quote:
di 16 aug 2011, 09:39
Noord-Korea pakt vluchtelingen naar China aan

SEOUL - Noord-Korea is een nieuwe campagne begonnen om de vluchtenlingenstroom en smokkel naar China te stoppen.
Dat meldde het Zuid-Koreaanse persbureau Yonhap dinsdag.

Het regime heeft camera's langs de grens geïnstalleerd en extra prikkeldraad aangebracht. Het stalinistische land hoopt zo ook buitenlandse invloeden tegen te houden.
Toen de leider Kim Jong-il begin vorige maand het gebied bezocht, bekritiseerde hij de bewoners, omdat ze zouden zijn beïnvloed door het kapitalisme.

Veel Noord-Koreanen willen vluchten vanwege de onderdrukking, armoede en voedseltekorten

[ Bericht 4% gewijzigd door meth77 op 16-08-2011 11:04:00 ]
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 10:32:09 #233
45206 Pietverdriet
pi_100797781
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 09:53 schreef meth77 het volgende:
Noord-Korea gaat wat lekken dichten, kennelijk weten er nog teveel de rivier over te zwemmen
Die zijn kennelijk geschikt bevonden om binnen te blijven
http://www.telegraaf.nl/b(...)innenland,buitenland

[..]

Je zou verwachten dat ze blij zouden zijn ze kwijt te zijn, minder monden te voeden. Het laat het sektedenken weer goed zien.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 10:48:24 #234
324665 meth77
to do or not to do
pi_100798262
Goed en leesbaar stuk uit Gents librarie
http://lib.ugent.be/fullt(...)640_2011_0001_AC.pdf
Hier blijkt ook al een begin van de steeds sterker wordende angst voor het opkomende Chinese kapitalisme en de merkbare voorspoed in China
quote:
5.2 Noord-Korea
Het Noord-Koreaanse beleid ten aanzien van mensen die het land illegaal verlaten is zeer
streng.
Een Noord-Koreaanse staatsburger die het land legaal wil verlaten, moet altijd toestemming vragen aan de overheid.
De overheid kan dan toestemming verlenen of weigeren.
Ook voor binnenlandse reizen hebben Noord-Koreaanse burgers toestemming nodig van de overheid.
De overheid beperkt de burgers dus sterk in hun mobiliteit. Het is Noord-Koreanen sowieso niet toegestaan om het land definitief te verlaten. Vergunningen om naar het buitenland te gaan zijn dus altijd tijdelijke vergunningen.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 14:09:09 #235
324665 meth77
to do or not to do
pi_100805517
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/382634
Ja, foto's maken -O- , maar dat kan zomaar niet he :@
Nou landen waar ik was moest je vaak wel je klep dicht houden, maar fotos maken was geen enkel probleem

quote:
Van der Bijl werd aan het einde van zijn reis door het communistische land opgepakt nadat hij foto's had gemaakt.
Hij werd twee weken lang afgezonderd van de buitenwereld.

De gebeurtenis heeft een flinke impact op de Utrechter.
Hij wil zelf niet praten over zijn gevangenschap in Noord-Korea omdat hij bang is dat twee Noord-Koreaanse medewerkers die nog vastzitten daarmee in gevaar gebracht worden gebracht.
Het drietal werd beschuldigd van staatsgevaarlijke activiteiten.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 14:14:18 #236
45206 Pietverdriet
pi_100805738
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 14:09 schreef meth77 het volgende:
Nou landen waar ik was moest je vaak wel je klep dicht houden, maar fotos maken was geen enkel probleem

[..]

Leuke vakantiebestemmingen kies jij.
pi_100812001
quote:
Wel vreemd. Je begeleiders laten je meestal heel duidelijk weten wat wel en niet gefotografeerd mag worden.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 17:31:58 #238
323876 michaelmoore
pi_100813618
Maar hij kwam er al jaren.

Krijg je dan toch steeds een stel waakhonden mee die moeten voorkomen dat je een foto maakt van bedelende mensen??
Die zie je toch overal??
In Indonesië staan ze bij elk stoplicht
pi_100815668
Bedelende mensen? In Noord Korea? :?
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 19:02:35 #240
323876 michaelmoore
pi_100817127
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 18:24 schreef k_man het volgende:
Bedelende mensen? In Noord Korea? :?
of uitgehongerde
pi_100817784
Er zijn helemaal geen uitgehongerde mensen in Noord-Korea, dat is gewoon propaganda. Typisch westers weer dit.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 19:21:49 #242
45206 Pietverdriet
pi_100817847
quote:
13s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 19:20 schreef Jirdo het volgende:
Er zijn helemaal geen uitgehongerde mensen in Noord-Korea, dat is gewoon propaganda. Typisch westers weer dit.
Nee, ze zijn allemaal op dieet.
  woensdag 17 augustus 2011 @ 00:17:37 #243
282087 abdalfawaz
Ilharaqa Baraka
pi_100834452
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 19:02 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

of uitgehongerde
Die zul je echt niet zien, je wordt van de echte ellende wel weggehouden. In Pyongyang, waar je het grootste deel van de reis bent, is het in verhouding best goed toeven en hebben de mensen het redelijk (zeker voor Noord-Koreaanse begrippen)

Ben benieuwd of deze man nog ooit teruggaat ;)
pi_100835545
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 00:17 schreef abdalfawaz het volgende:
Ben benieuwd of deze man nog ooit teruggaat ;)
Nou, wat denk je zelf? :P

Overigens slagen ze er in Noord Korea echt niet in om de schijn op te houden dat alles picobello in orde is. Ik zag bijv ossenkarren langs de weg staan, gevuld met zakken voedselhulp (de logo's op de zakken verklapten het).
  woensdag 17 augustus 2011 @ 07:23:31 #245
323876 michaelmoore
pi_100841113
quote:
7s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 00:40 schreef k_man het volgende:

[..]

Overigens slagen ze er in Noord Korea echt niet in om de schijn op te houden dat alles picobello in orde is. Ik zag bijv ossenkarren langs de weg staan, gevuld met zakken voedselhulp (de logo's op de zakken verklapten het).
Misschien wilde hij daar een foto van maken
Idioot dat je twee begeleiders meekrijgt die je vertellen wat je mag fotograferen, dan kom je thuis met een schijnwereld
Overigens denk ik dat de ommekeer aan de grens met China zal gebeuren, als Kim naar China gaat om hulp, dan zal ie ook die Nationale gevangenis moeten openen

quote:
In de grensregio zijn ook mobiele telefoons vanuit China gesmokkeld. Daardoor kan nieuws worden verspreid en contact worden onderhouden met mensen in China en Zuid-Korea.
In Noord-Korea is het officieel verboden om naar nieuws uit het buitenland te luisteren
pi_100844036
quote:

[..]

Ongetwijfeld is dat het probleem niet geweest. Ik weet exact hoe het gaat met fout fotomateriaal. In het ergste geval lopen ze bij het verlaten van het land tegen -waar ze je fotocamera controleren- tegen foute foto's aan. Die moet je dan wissen.
Als ze je op heterdaad betrappen, moet je ze ook ter plekke wissen. Er staan verder geen sancties op.
Ik heb een Nikon D80. Daar zit een "hide" functie op. Vandaar dat het mij gelukt is allerlei fout fotomateriaal mee het land uit te smokkelen, zoals foto's van de geheime 5e verdieping in het Yanggakdo hotel. Maar het is absoluut spannend aan de grens, want bij het scrollen van de foto's -stel je hebt foto's 3,4,5 en 6 verstopt-, scrollt het toestel van 2 naar 7. Alleen snappen ze dat gelukkig niet. Grensbeambten weten de landen van Europa niet eens. :')

Hier is iets anders aan de hand.
pi_100844158
quote:
7s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 00:40 schreef k_man het volgende:

[..]

Bij de Mass-games stonden auto's van "world food programme" op de parkeerplaats.
  woensdag 17 augustus 2011 @ 11:20:13 #248
282087 abdalfawaz
Ilharaqa Baraka
pi_100845436
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 10:32 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Ongetwijfeld is dat het probleem niet geweest. Ik weet exact hoe het gaat met fout fotomateriaal. In het ergste geval lopen ze bij het verlaten van het land tegen -waar ze je fotocamera controleren- tegen foute foto's aan. Die moet je dan wissen.
Als ze je op heterdaad betrappen, moet je ze ook ter plekke wissen. Er staan verder geen sancties op.
Ik heb een Nikon D80. Daar zit een "hide" functie op. Vandaar dat het mij gelukt is allerlei fout fotomateriaal mee het land uit te smokkelen, zoals foto's van de geheime 5e verdieping in het Yanggakdo hotel. Maar het is absoluut spannend aan de grens, want bij het scrollen van de foto's -stel je hebt foto's 3,4,5 en 6 verstopt-, scrollt het toestel van 2 naar 7. Alleen snappen ze dat gelukkig niet. Grensbeambten weten de landen van Europa niet eens. :')

Hier is iets anders aan de hand.
Het was inderdaad aardig spannend aan de grens, waar ik een stapeltje NK-bankbiljetten onder mijn kussen had verstopt ;)

Ik heb me wel nog altijd afgevraagd wat ze ermee doen als je batterij "per ongeluk" leeg is van je toestel?
pi_100846316
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 11:20 schreef abdalfawaz het volgende:

[..]

Het was inderdaad aardig spannend aan de grens, waar ik een stapeltje NK-bankbiljetten onder mijn kussen had verstopt ;)

Ik heb me wel nog altijd afgevraagd wat ze ermee doen als je batterij "per ongeluk" leeg is van je toestel?
Haha, ik had meerdere fototoestellen, waarvan een point-and-shoot dingetje met een lege batterij. Deden ze niet moeilijk over!
  woensdag 17 augustus 2011 @ 11:52:07 #250
324665 meth77
to do or not to do
pi_100846411
Hoe weten ze dan wie er gewonnen heeft bij het voetballen
In Thailand en Vietnam zit iedereen naar Engels en Nederlands voetbal te kijken
Zelfs in de bergen van Kirgizie kennen ze Nederlandse voetballers

Ze hebben dan ook geen TV kanalen ??

quote:
In Noord-Korea is het officieel verboden om naar nieuws uit het buitenland te luisteren
Wat een raar land
pi_100847320
Ze hebben wel tv-kanalen, maar alleen van de staat. De staat controleert alle media en bepaalt dus wat men wel of niet weet.

Toen ik er was, was het begin oktober 2001. Toevallig stond in een restaurant waar we 's avonds met de gidsen dineerden, een tv aan. Daar waren beelden op te zien van 9/11. Wij besteedden er aanvankelijk weinig aandacht aan, want we hadden dat in de voorafgaande weken natuurlijk al tot vervelens toe op tv gezien. Onze gidsen waren echter compleet gefascineerd. Het bleek de eerste keer te zijn dat dit werd uitgezonden. Drie weken na dato...

De reactie was trouwens ook wel typisch. Ze vroegen ons wie er in die gebouwen werkten, of dat alleen Amerikanen waren of ook anderen. Toen wij zeiden dat in het WTC allerlei internationale bedrijven gevestigd waren en er dus ook vele buitenlanders om het leven gekomen waren, vonden ze het ook wel erg. Met andere woorden, als het alleen Amerikanen waren geweest... *O*
pi_100847399
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 07:23 schreef michaelmoore het volgende:
Idioot dat je twee begeleiders meekrijgt die je vertellen wat je mag fotograferen, dan kom je thuis met een schijnwereld
Joh, echt?

Da's nou juist één van de fascinerende dingen van een bezoek aan het land. Dat surrealistische.
pi_100847658
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 11:52 schreef meth77 het volgende:
Hoe weten ze dan wie er gewonnen heeft bij het voetballen
In Thailand en Vietnam zit iedereen naar Engels en Nederlands voetbal te kijken
Zelfs in de bergen van Kirgizie kennen ze Nederlandse voetballers

Ze hebben dan ook geen TV kanalen ??

[..]

Wat een raar land
Ze wisten opvallend veel van het WK voetbal. Dus dat is daar kennelijk wel "normaal" uitgezonden. En moesten ook wel lachen om de prestaties van het eigen land. Vond die zelfspot wel getuigen van affiniteit met de werkelijkheid. Gidsen met interesse in voetbal waren ook wel op de hoogte van teams als Man Utd, FC Barcelona.
Nog die geruchten dat coach en/of spelers na WK waren bestraft besproken. Was vrij gemakkelijk te parreren met de informatie dat ze een paar weken na het WK met dezelfde coach/spelers een oefenduel speelden tegen Thailand. Dus blijkbaar totaal geen sprake van sancties/straffen na tegenvallende resultaten.
pi_100847818
quote:
10s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 12:20 schreef k_man het volgende:

[..]

Joh, echt?

Da's nou juist één van de fascinerende dingen van een bezoek aan het land. Dat surrealistische.
Michaelmoore, wel eens geprobeerd om op Kreta een foto te nemen van het lokale vliegveld? Dan flikkeren ze je de cel in. Hebben we het over Europa hè!
Hij zit opgesloten in z'n eigen fantasie. Het is vooral de wereld zoals hij zich er een voorstelling bij maakt. Gebaseerd op youtube en flitsende televisie met ondertitels.

[ Bericht 11% gewijzigd door Chooselife op 17-08-2011 12:43:46 ]
  woensdag 17 augustus 2011 @ 13:31:34 #255
324665 meth77
to do or not to do
pi_100849923
Krijg jij betaalt om de grote leider te verdedigen in het buitenland ????

[ Bericht 46% gewijzigd door meth77 op 17-08-2011 13:39:03 ]
pi_100850110
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 13:31 schreef meth77 het volgende:
stikt van de vliegtuigspotters daar, ben er zelf geweest om mijn fiets op te halen op vrachtafdeling
Eigenlijk was ik te lui om het op te zoeken, maar hier alsnog:

Citaat wikipedia:

quote:
In sommige landen trekt het al te nadrukkelijk volgen van vooral militaire vliegtuigen de aandacht van de autoriteiten, en kunnen vliegtuigspotters vastgezet worden op verdenking van spionage. Een geval uit 2002 betrof een groep van 12 Engelse en 2 Nederlandse spotters in Griekenland. Zij kwamen pas vrij na een rechtszaak, waarin o.a. ook Mat Herben, zelf een luchtvaartliefhebber, getuigde.
http://buitenland.nieuws.nl/122048
http://www.standaard.be/a(...)elid=DST27042002_050
http://www.novatv.nl/page(...)tters+in+Griekse+cel

Veroordeeld tot 3 jaar cel. :')
  woensdag 17 augustus 2011 @ 18:46:59 #257
344173 VladimirPoetin
is geen Poetin-fan
pi_100862839
...
  woensdag 17 augustus 2011 @ 18:48:57 #258
344173 VladimirPoetin
is geen Poetin-fan
pi_100862928
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 17:31 schreef michaelmoore het volgende:
Maar hij kwam er al jaren.

Krijg je dan toch steeds een stel waakhonden mee die moeten voorkomen dat je een foto maakt van bedelende mensen??
Die zie je toch overal??
In Indonesië staan ze bij elk stoplicht
Er zijn geen bedelende mensen in ieder geval niet waar je als toerist komt.
  woensdag 17 augustus 2011 @ 20:06:24 #259
323876 michaelmoore
pi_100866408
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 18:48 schreef VladimirPoetin het volgende:

[..]

Nou dan weet ik niet wat ie wel gefotografeerd zou hebben , dat de Kim regering het niet leuk vind, om een Europeaan twee weken op te sluiten
  woensdag 17 augustus 2011 @ 20:10:51 #260
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_100866613
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 18:48 schreef VladimirPoetin het volgende:
Inderdaad. Reizen naar Noord-Korea worden streng en strikt georganiseerd. Je wordt opgehaald bij je hotel, de route die je rijdt gaat alleen over de beste straten, je wordt gebracht naar allerlei toeristische attracties, voornamelijk te maken met de verheerlijking van Noord Korea, en hoe geweldig hun land wel niet is, en dan weer terug naar het hotel. Je mag het hotel zelf niet verlaten, alleen elke dag op georganiseerde tours.

De arme delen van Noord Korea krijg je nauwelijks te zien. Hier en daar rij je langs verpauperde wijken, maar men probeert op allerlei manieren te voorkomen dat je foto's maakt van wat men niet wil dat de buitenwereld ziet.

Ben er zelf nooit geweest, maar heb het land op een of andere wijze, door de geheimzinnigheid en zo, toch altijd interessant gevonden.

Dit soort blogs zijn leuk om te lezen:

http://www.blogjam.com/2005/10/23/north-korea-day-one/
http://bcam.spb.ru/dprk/index_e.html

Dit zijn foto's van het wat meer "echte" Noord Korea, alhoewel ook hier veel is opgezet voor de pers.

http://www.boston.com/big(...)nto_north_korea.html
http://www.time.com/time/(...)3919_1895459,00.html
http://news.bbc.co.uk/2/s(...)rth_korea/html/1.stm

[ Bericht 6% gewijzigd door maartena op 17-08-2011 20:17:23 ]
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 17 augustus 2011 @ 22:03:22 #261
344173 VladimirPoetin
is geen Poetin-fan
pi_100871638
Ik heb trouwens 1 keer een verhaal gelezen dat Kim jong il zei dat er niemand in de kamer mocht komen terwijl Kim il sung lag te sterven. Dat zou komen omdat ze ruzie hadden. Want kim jong il zou zijn vader (Kim il sung) hebben voor gelogen over de staat van het land en over de beschrikbaarheid van voedsel. Ook zou Kim il sung hervormingen willen doorvoeren met als voorbeeld China. En dat wou Kim jong il niet.

Ik weet niet of dit verhaal klopt maar dit heb een keer ergens gelezen.
  woensdag 17 augustus 2011 @ 22:12:01 #262
344173 VladimirPoetin
is geen Poetin-fan
pi_100872097
Gevonden:
http://vorige.nrc.nl/article1978319.ece

Als ik dit zo lees denk ik dat Kim il sung veel beter is geweest dan zijn zoon, die ook het militaire eerst beleid heeft ingevoerd.
  donderdag 18 augustus 2011 @ 11:17:22 #263
323876 michaelmoore
pi_100888617
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 22:12 schreef VladimirPoetin het volgende:
Gevonden:
http://vorige.nrc.nl/article1978319.ece

Als ik dit zo lees denk ik dat Kim il sung veel beter is geweest dan zijn zoon, die ook het militaire eerst beleid heeft ingevoerd.
het is beter als ze allebei snel opgeruimd worden in het kader van, zet je leider aan de kant
  donderdag 18 augustus 2011 @ 11:20:19 #264
344173 VladimirPoetin
is geen Poetin-fan
pi_100888711
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 11:17 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

het is beter als ze allebei snel opgeruimd worden in het kader van, zet je leider aan de kant
Hoe bedoel je allebei? Kim il-sung is allang dood?
  donderdag 18 augustus 2011 @ 11:21:08 #265
323876 michaelmoore
pi_100888740
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 11:20 schreef VladimirPoetin het volgende:

[..]

Hoe bedoel je allebei? Kim il-sung is allang dood?
hij is toch nog president??
  donderdag 18 augustus 2011 @ 11:24:19 #266
344173 VladimirPoetin
is geen Poetin-fan
pi_100888844
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 11:21 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

hij is toch nog president??
Ja, maar hij is al dood. Officieel is Kim il-sung nog president.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Eeuwig_President_van_de_Republiek
  donderdag 18 augustus 2011 @ 11:28:06 #267
344173 VladimirPoetin
is geen Poetin-fan
pi_100888983
Website van Koryo Tours, een organisatie die reizen aanbied is sinds kort geblockeerd in Zuid-Korea:
http://www.northkoreatech(...)th-korean-web-block/
  donderdag 18 augustus 2011 @ 11:28:51 #268
344173 VladimirPoetin
is geen Poetin-fan
pi_100889016
Meer informatie over de Nederlandse postzegelhandelaar:
http://mediaplayer.rtvutrecht.nl/stream/9e923af2.wmv
  donderdag 18 augustus 2011 @ 12:08:39 #269
323876 michaelmoore
pi_100890502

open riool, die sloppenwijken doen niet veel onder voor die in johannesburg , maar doen wel wat denken aan hutjes in de Oekraïne
  donderdag 18 augustus 2011 @ 12:25:13 #270
344173 VladimirPoetin
is geen Poetin-fan
pi_100891118
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 12:08 schreef michaelmoore het volgende:
[ afbeelding ]
open riool, die sloppenwijken doen niet veel onder voor die in johannesburg , maar doen wel wat denken aan hutjes in de Oekraïne
Mhaw ik zou toch liever in Noord-Korea wonen dan in een of ander pauper land in Afrika.
pi_100901791
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 11:28 schreef VladimirPoetin het volgende:
Website van Koryo Tours, een organisatie die reizen aanbied is sinds kort geblockeerd in Zuid-Korea:
http://www.northkoreatech(...)th-korean-web-block/
Wat een debielen. Koryo is een heel zuiver bedrijf, geleid door een Brit, Simon Cockerell. Ik ben wel eens in Peking op hun kantoor geweest.
pi_100901996
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 11:28 schreef VladimirPoetin het volgende:
Meer informatie over de Nederlandse postzegelhandelaar:
http://mediaplayer.rtvutrecht.nl/stream/9e923af2.wmv
Ik heb hier verteld dat we daar ook het regime op de hak namen, in een open discussie en dat er een Engelstalige Noord Koreaanse vreemdeling in kostuum naast ons kwam zitten aan de bar. Die kwam gezellig meeluisteren.
Achteraf -nu- ben ik heel blij dat we dat direct doorhadden en gauw van onderwerp veranderden.

Je zal er maar in een cel belanden, met je goeie gedrag. :o
  donderdag 18 augustus 2011 @ 17:12:34 #273
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_100902076
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 12:25 schreef VladimirPoetin het volgende:

[..]

Mhaw ik zou toch liever in Noord-Korea wonen dan in een of ander pauper land in Afrika.
Afrika kan je weg. Afrika kan je iets opbouwen. In Afrika kan je piraat worden :7 .
  donderdag 18 augustus 2011 @ 17:15:41 #274
45206 Pietverdriet
pi_100902189
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 17:10 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Ik heb hier verteld dat we daar ook het regime op de hak namen, in een open discussie en dat er een Engelstalige Noord Koreaanse vreemdeling in kostuum naast ons kwam zitten aan de bar. Die kwam gezellig meeluisteren.
Achteraf -nu- ben ik heel blij dat we dat direct doorhadden en gauw van onderwerp veranderden.

Je zal er maar in een cel belanden, met je goeie gedrag. :o
En twee weken verhoord worden..
http://www.dumpert.nl/med(...)_in_noord_korea.html
pi_100902388
quote:
Dat lijken me echt propagandafilmpjes.
  donderdag 18 augustus 2011 @ 17:23:19 #276
45206 Pietverdriet
pi_100902434
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 17:21 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Ik vrees dat Noord Koreanen die gepakt worden nog flink wat harder worden aangepakt...
pi_100902504
quote:

[..]

Ik Noord Korea krijg je tenminste de nodige hersenspoeling. Ignorance is bliss.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  donderdag 18 augustus 2011 @ 18:49:16 #278
344173 VladimirPoetin
is geen Poetin-fan
pi_100905600
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 17:21 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Beter gezegt het is een propagandafilmpje, want ze gaan dat echt niet filmen.
pi_100905690
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 18:49 schreef VladimirPoetin het volgende:

[..]

Beter gezegt het is een propagandafilmpje, want ze gaan dat echt niet filmen.
Kunnen ze niet eens. #fail.
  donderdag 18 augustus 2011 @ 18:57:59 #280
344173 VladimirPoetin
is geen Poetin-fan
pi_100905974
De Nederlandse vertaling van het boek Over de Juche filesofie van Kim Jong-il vertaald door Stichting DPRK in PDF formaat:

http://www.multiupload.com/MF2HWAAL0C
  donderdag 18 augustus 2011 @ 20:00:20 #281
323876 michaelmoore
pi_100908559
quote:

[..]

zielepiet
  donderdag 18 augustus 2011 @ 20:41:34 #282
344173 VladimirPoetin
is geen Poetin-fan
pi_100910404
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 20:00 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

zielepiet
:')
  donderdag 18 augustus 2011 @ 20:43:31 #283
45206 Pietverdriet
pi_100910479
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 20:00 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

zielepiet
Ik zou ook niet in Afrika willen wonen
  donderdag 18 augustus 2011 @ 20:56:25 #284
344173 VladimirPoetin
is geen Poetin-fan
pi_100911044
http://www.aziatischetijg(...)urlanden-gesmokkeld/

Wat onzin dat er eerst toestemming moet worden gevraagd in zuid Korea.
  donderdag 18 augustus 2011 @ 20:57:27 #285
323876 michaelmoore
pi_100911093
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 20:43 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik zou ook niet in Afrika willen wonen
ik wel
  donderdag 18 augustus 2011 @ 20:59:16 #286
344173 VladimirPoetin
is geen Poetin-fan
  donderdag 18 augustus 2011 @ 21:00:34 #287
344173 VladimirPoetin
is geen Poetin-fan
pi_100911266
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 20:57 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ik wel
:') Wanneer vertrek je? Wel naar naar pauper landen in Afrika zoals Zimbabwe, Somalië gaan.
  donderdag 18 augustus 2011 @ 21:01:45 #288
344173 VladimirPoetin
is geen Poetin-fan
  donderdag 18 augustus 2011 @ 21:07:17 #289
344173 VladimirPoetin
is geen Poetin-fan
pi_100911643
Oops :@
  donderdag 18 augustus 2011 @ 21:07:32 #290
344173 VladimirPoetin
is geen Poetin-fan
pi_100911665
..
  donderdag 18 augustus 2011 @ 21:07:49 #291
344173 VladimirPoetin
is geen Poetin-fan
pi_100911686
...
  donderdag 18 augustus 2011 @ 21:08:00 #292
344173 VladimirPoetin
is geen Poetin-fan
pi_100911694
....
  donderdag 18 augustus 2011 @ 21:09:34 #293
323876 michaelmoore
pi_100911784
quote:
1s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 21:00 schreef VladimirPoetin het volgende:

[..]

:') Wanneer vertrek je? Wel naar naar pauper landen in Afrika zoals Zimbabwe, Somalië gaan.
Ben in heel wat landen geweest en daar kun je van alles foto's maken, wat je maar wilt, zonder begeleiders
  donderdag 18 augustus 2011 @ 21:10:52 #294
344173 VladimirPoetin
is geen Poetin-fan
pi_100911864
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 21:09 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ben in heel wat landen geweest en daar kun je van alles foto's maken, wat je maar wilt
Je maar jij zei dat je wel in een pauper land in Afrika wilde wonen. Dus wanneer emigreer je naar Zimbabwe of Somalië?
  donderdag 18 augustus 2011 @ 21:12:03 #295
323876 michaelmoore
pi_100911929
quote:
1s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 21:10 schreef VladimirPoetin het volgende:

[..]

Je maar jij zei dat je wel in een pauper land in Afrika wilde wonen. Dus wanneer emigreer je naar Zimbabwe of Somalië?
In Afrika, niet in pauperlanden met een absolute dictator zonder democratie als Zimbabwe of Noord-Korea

Angola heeft een economische groei van 12%, het sterkst groeiende land ter wereld
  donderdag 18 augustus 2011 @ 21:14:04 #296
344173 VladimirPoetin
is geen Poetin-fan
pi_100912050
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 21:12 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

In Afrika, niet in pauperlanden als Zimbabwe of Noord-Korea

Angola heeft een economische groei van 12%
Ik zei:
  donderdag 18 augustus 2011 @ 21:14:21 #297
45206 Pietverdriet
pi_100912069
  donderdag 18 augustus 2011 @ 21:15:53 #298
323876 michaelmoore
pi_100912158
quote:
1s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 21:14 schreef VladimirPoetin het volgende:

[..]

Ik zei:
Ja liever in Noord Korea dan in CUBA , Iran of Venezuela??
  donderdag 18 augustus 2011 @ 21:16:00 #299
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_100912165
quote:
Nou.... nee. Doe mij dan toch echt maar een mooi huisje langs de kust van Namibië of zo.....als de keuze ligt tussen ergens in Afrika en Noord-Korea.
-
  donderdag 18 augustus 2011 @ 21:18:16 #300
323876 michaelmoore
pi_100912282
quote:
1s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 21:14 schreef VladimirPoetin het volgende:

[..]

Ik zei:
Toevallig ga ik in November naar Mozambique, voor zes weken, ga je mee of mag je niet van Ome Kim??

http://www.google.nl/sear(...)=wi&biw=1440&bih=710
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')