abonnement Unibet Coolblue
pi_99669258
Ik ben aan het struinen naar het antwoord op deze vraag, maar het vlot niet echt.
Mogelijk weet iemand het hier.

Mijn vader is geboren in Schotland, moeder gewoon NL. Ik heb dus een dubbele nationaliteit.
Heeft mijn dochter, geboren in NL, nu ook de Britse nationaliteit? Ik meen gehoord te hebben dat ik het als vader nog 1 keer de dubbele nationaliteit 'doorgeef', maar kan dat nergens vinden.

De meneer van de burgelijke stand wist het ook niet zeker. Wat wel zeker is dat het niet in de Gemeentelijke Basis Administratie is opgenomen, maar dat zou nog kunnen komen.

Wie helpt?
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
pi_99669307
even de ambassade bellen ?
[b]Op <ahref="http://forum.fok.nl/topic/1286014/2/50#68576888" target="_blank" >vrijdag 1 mei 2009 23:32</a> schreef swarmahoer het volgende:[/b]
neem een voorbeeld aan de kwaliteitsposts van gers :P
pi_99669351
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 17:00 schreef gers het volgende:
even de ambassade bellen ?
Das een goede, dat ga ik doen als ik hier geen bevredigende antwoorden krijg (vast wel).
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
pi_99669471
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 17:01 schreef mcintosh het volgende:

[..]

Das een goede, dat ga ik doen als ik hier geen bevredigende antwoorden krijg (vast wel).
Maar de ambassade weet het en wij niet. Daarbij waarom zou je dat willen? Ze woont toch in NL of niet soms
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_99669661
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 17:04 schreef Chinless het volgende:

[..]

Maar de ambassade weet het en wij niet. Daarbij waarom zou je dat willen? Ze woont toch in NL of niet soms
Het antwoord ligt in de Britse wetgeving, lijkt me geen kennis die alleen die Britse ambassade heeft, vandaar de vraag hier.

Waarom? Stukje roots en er zitten alleen maar voordelen aan, geen nadelen.
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
pi_99669805
Volgens mij moet je dan zelf ingeschreven hebben gestaan in het VK, er dus gewoond hebben. Dit omdat je citizen by decent bent. Zie:

http://www.ukba.homeoffic(...)dren/britishcitizen/
pi_99669995
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 17:13 schreef dotKoen het volgende:
Volgens mij moet je dan zelf ingeschreven hebben gestaan in het VK, er dus gewoond hebben. Dit omdat je citizen by decent bent. Zie:

http://www.ukba.homeoffic(...)dren/britishcitizen/
Daar ben ik al eens beland. Deze zin gaat het om:

Children who have automatically become British citizens do not need to register. You should read the page Who has citizenship for more details.

De vraag is dus of mijn dochter automatisch Britse is geworden of niet. Die pagina waarover gesproken wordt, die kan ik niet vinden op die site ..
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
pi_99670036
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 17:17 schreef mcintosh het volgende:

[..]

Daar ben ik al eens beland. Deze zin gaat het om:

Children who have automatically become British citizens do not need to register. You should read the page Who has citizenship for more details.

De vraag is dus of mijn dochter automatisch Britse is geworden of niet. Die pagina waarover gesproken wordt, die kan ik niet vinden op die site ..
Waar ben jij geboren en heb je ooit in het VK gewoond?
pi_99670258
Ik heb het gevonden volgens mij:

If you were born outside the United Kingdom or qualifying territory and your parents were British citizens by descent, you are not a British citizen. However, you may be able to apply to register as a British citizen (see registration of a child).

Ik ben Brits 'by descent', dus mijn dochter is niet automatisch Brits.
Wellicht kan ik haar wel registreren, maar dat ga ik bekijken.
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
pi_99670275
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 17:18 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Waar ben jij geboren en heb je ooit in het VK gewoond?
In NL geboren, nooit in VK gewoond.
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
pi_99670466
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 17:24 schreef mcintosh het volgende:

[..]

In NL geboren, nooit in VK gewoond.
Precies, dus je bent Brit doordat je moeder Britse is, niet omdat je er geboren of gewoond hebt. Citizen by decent. Die kunnen nationaliteit niet doorgeven. Alleen bij bijzondere reden (omdat jullie bijvoorbeeld naar het VK gaan verhuizen) kun je de Britse nationaliteit voor je dochter aanvragen, als ik het goed begrijp. Je dochter heeft namelijk geen entitlement en de UKBA mag dan zelf beslissen of het noodzakelijk is dat ze Britse wordt.
pi_99672451
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 17:29 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Precies, dus je bent Brit doordat je moeder Britse is, niet omdat je er geboren of gewoond hebt. Citizen by decent. Die kunnen nationaliteit niet doorgeven. Alleen bij bijzondere reden (omdat jullie bijvoorbeeld naar het VK gaan verhuizen) kun je de Britse nationaliteit voor je dochter aanvragen, als ik het goed begrijp. Je dochter heeft namelijk geen entitlement en de UKBA mag dan zelf beslissen of het noodzakelijk is dat ze Britse wordt.
Vader is Brits, maar verder correct. Had dat inderdaad al gevonden.
Zie, we hebben geen ambassade nodig :P
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')