Volgens die redenatie moet ik nu minstens een plan in ontwikkeling hebben waar een atoombom en de aardkern in voor komen.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 10:53 schreef MissVanity het volgende:
Kan me goed voorstellen dat je vergeet in te checken.
De conducteur had wss ruzie gehad met zijn vrouw die ochtend.
En al 3 weken geen seks gehad ofzo.
Lullig voor je ts.
Studenten niet man.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 10:57 schreef PeZu het volgende:
je moet toch altijd inchecken ook al reis je niet op saldo
10 maanden wat?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 10:53 schreef ericosman het volgende:
ik wil wel 10 maanden rijzen voor 40 euro met de trein! dus ga ergens anders huilie huilie doen![]()
Dat jij niet studeert is wel duidelijk! Volgens mij heb je zelfs de middelbare school niet gehaald!quote:Op dinsdag 19 juli 2011 10:53 schreef ericosman het volgende:
ik wil wel 10 maanden rijzen voor 40 euro met de trein! dus ga ergens anders huilie huilie doen![]()
Verander ff je nickname in "deegman" ofzo...quote:Op dinsdag 19 juli 2011 10:53 schreef ericosman het volgende:
waarom hangen dan overal van die bordjes, ov chipkaart? altijd in- en uitchecken?quote:
Als je mijn post goed gelezen hebt dan kan je toch echt lezen dat ik tegoed op mijn chipkaart had gezet, Voordat ik in de trein stap moet ik een stuk met de metro. Hier had ik wel ingecheckt om dat het altijd moet zelfs al reis je op een abonnement. Hierdoor is het een automatisme, bij de trein hoeft het nooit en nu wel. Nuff said?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 10:51 schreef KhaZ het volgende:
Epic fail, terechte boete.
Je dacht er zeker goedkoop mee weg te komen?
En het riskeren om opgepakt te worden en een nog veel hogere boete te krijgen. Liever nietquote:Op dinsdag 19 juli 2011 10:59 schreef djgrasveld het volgende:
.. maar heb je die conducteur nou nog op zn bakkes geslagen of wat?
Dat is iets anders dan OV studentenkaart? Afgelopen jaar heb ik nooit een opmerking gehad van de conducteur.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 11:03 schreef PeZu het volgende:
[..]
waarom hangen dan overal van die bordjes, ov chipkaart? altijd in- en uitchecken?
Dan ben je echt KEIHARD genaaid. Want het is altijd 35 euro plus de kosten van de rit.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 11:08 schreef Ahmad1nejad het volgende:
Die boetes zijn normaal veel hoger. Ik was ook eens mijn OV kwijt (kwam ik pas in de trein achter) en moest mooi iets van 65 euro aftikken, plus de kosten van een kaartje![]()
ooh ok, ik dacht de ov studenten kaart ook gewoon een een soort ov chip kaart wasquote:Op dinsdag 19 juli 2011 11:07 schreef Thory het volgende:
[..]
Dat is iets anders dan OV studentenkaart? Afgelopen jaar heb ik nooit een opmerking gehad van de conducteur.
dus tochquote:Op dinsdag 19 juli 2011 11:36 schreef Tamashii het volgende:
Sowieso onzin, want ook als student zijnde met een ov chipkaart moet je inchecken, je hebt namelijk of een week of een weekendov en het ene is gratis en het andere is met 40 % korting. Kan je ook boetes voor krijgen, ook al reis je op dat moment gratis.
met de trein hoef je niet in te checken...quote:Op dinsdag 19 juli 2011 11:36 schreef Tamashii het volgende:
Sowieso onzin, want ook als student zijnde met een ov chipkaart moet je inchecken, je hebt namelijk of een week of een weekendov en het ene is gratis en het andere is met 40 % korting. Kan je ook boetes voor krijgen, ook al reis je op dat moment gratis.
mooie graphicsquote:Op dinsdag 19 juli 2011 10:53 schreef ericosman het volgende:
ik wil wel 10 maanden reizen voor 40 euro met de trein! dus ga ergens anders huilie huilie doen![]()
---------------------
rijzen = reizen
---------------------
Voor de tram en bus maatschappijen heb je inderdaad een punt maar bij de ns hoef je in geval van abonnement/studentenkaart niet in te checken.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 11:36 schreef Tamashii het volgende:
bah wat flauw zegquote:Op dinsdag 19 juli 2011 11:52 schreef Max-Westerman het volgende:
Ik heb gister iemand vermoord ennu zit ik in de gevangenis
Ik was helemaal vergeten dat dat niet mag maar die agent hield zich strikt aan de regels![]()
![]()
Vergelijking van hier tot en met tokioquote:Op dinsdag 19 juli 2011 11:52 schreef Max-Westerman het volgende:
Ik heb gister iemand vermoord ennu zit ik in de gevangenis
Ik was helemaal vergeten dat dat niet mag maar die agent hield zich strikt aan de regels![]()
![]()
nee hoor, ik kreeg vorige week ook een waarschuwingquote:Op dinsdag 19 juli 2011 12:47 schreef linpunt het volgende:
als een meisje dan heel zielig gaat doen dan krijgt ze een waarschuwing, als een jongen dan zielig gaat doen wordt hij uitgelachen..
maar jij bent poppendokter.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 13:05 schreef PeZu het volgende:
[..]
nee hoor, ik kreeg vorige week ook een waarschuwing
Oh lol, ik vergeet soms een kaartje te halen.. thank god nooit een boete gehad..quote:Op dinsdag 19 juli 2011 13:05 schreef PeZu het volgende:
[..]
nee hoor, ik kreeg vorige week ook een waarschuwing
Hoewel een waarschuwing in jouw geval niet zo gek is(maar dat kan de conducteur niet weten), heeft de beste man totaal gelijk.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 10:50 schreef brickster het volgende:
Geachte medefokkers,
Vandaag is mij iets minder leuks overkomen en ik moest dit even delen.
Als student heb ik natuurlijk een ov studentenkaart, al een maand of 10 reis ik elke dag op en neer richting Vlaardingen met de trein. Tot voor kort was dit 'gratis' en inchecken hoefde dan ook niet.
( Bij de andere openbaar vervoer maatschappijen is inchecken altijd verplicht. )
Nu zit er sinds deze week een tijdelijke vakantiestop op het 'gratis' reizen als student.
Ik was hier van op de hoogte en had dan ook braaf geld op de ov kaart gezet om zo betaald te kunnen reizen. Vanochtend zat is dus in de trein en er word door de conducteur gevraagd om mijn kaartje. Kom ik er op dat moment achter dat ik ben vergeten in te checken![]()
In plaats van dat de conducteur dan zegt van in het vervolg opletten dat je incheckt kreeg ik gewoon een boete en een heel verhaal dat "Jullie" studenten er altijd een potje van maken en maar denken dat je er mee weg kan komen. Ik weet dat het mijn eigen schuld is dat ik een boete krijg maar als je 10 maanden lang dezelfde route neemt word het een automatisme, en inchecken hoorde hier niet bij.
Mijn mening is dat hij me ook een waarschuwing had kunnen geven in plaats van meteen een boete van 40 euro
Je hoeft je normaal ook niet in te checken bij NS, Syntus weer wel.. Kakzooi.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 13:23 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Hoewel een waarschuwing in jouw geval niet zo gek is(maar dat kan de conducteur niet weten), heeft de beste man totaal gelijk.
Studenten maken er daadwerkelijk een teringzooi van met dit soort dingen. Inchecken hoeft niet van ze, want het is toch gratis en meer van dat soort redenaties. Hoe moeilijk is het nou?
quote:
ja als ik 's ochtends vroeg om 9 uur de treinmoet halen vergeet ik dat ook wel eens met mijn slaaphoofdquote:Op dinsdag 19 juli 2011 13:21 schreef linpunt het volgende:
[..]
Oh lol, ik vergeet soms een kaartje te halen.. thank god nooit een boete gehad..
Maar; ik vergeet het dan ook echt, het is niet zo dat ik het express doe om gewoon gratis te reizen
Of ik koop hem met korting.. en dan is het nog maar 7 uurquote:Op dinsdag 19 juli 2011 13:31 schreef PeZu het volgende:
[..]
![]()
ik ben teddyberen hersenchirurg
[..]
ja als ik 's ochtends vroeg om 9 uur de treinmoet halen vergeet ik dat ook wel eens met mijn slaaphoofd
Pertinente onzin.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 11:36 schreef Tamashii het volgende:
quote:2. Als je vrij reist met je studentenreisproduct, is in- en uitchecken nog niet verplicht.
Eh jawel. Bij de NS moet je ook inchecken miepquote:Op dinsdag 19 juli 2011 13:28 schreef linpunt het volgende:
[..]
Je hoeft je normaal ook niet in te checken bij NS, Syntus weer wel.. Kakzooi.
Nee hoeft niet. Hij scant of je week/weekend OV hebt, en als dat overeenkomt met de dag van reizen is het prima.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 11:36 schreef Tamashii het volgende:
Nooit verplicht geweest. Iedereen die beweert van wel is of een leugenaar of gewoon onwetend.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 14:06 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Eh jawel. Bij de NS moet je ook inchecken miep
Dat is dus het hele punt.
-edit- wtf? Sinds wanneer is dat niet verplicht meer?
Ik kan me anders nog topics herinneren van mensen die klaagden over boetes wat dat betreft.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 14:20 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Nooit verplicht geweest. Iedereen die beweert van wel is of een leugenaar of gewoon onwetend.
Volgens de NS is het nog niet verplicht. Ik kan me wel vaag herinneren dat een conducteur mij meldde dat het verplicht zou worden vanaf februari dit jaar, maar ik heb doordeweeks nooit ingecheckt en daar op die ene keer na ook nooit meer iets over gehoord.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 14:06 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Eh jawel. Bij de NS moet je ook inchecken miep
Dat is dus het hele punt.
-edit- wtf? Sinds wanneer is dat niet verplicht meer?
in de trein tijdens je gratis periode niet. in de trein tijdens kortingsperiode of inchecken of kaartje kopen. in de bus altijd inchecken.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 11:36 schreef Tamashii het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |