soepelquote:
quote:Nieuwe vissoort in Nederland: de knorrepos
Nieuwe vissoorten uit den vreemde blijven Nederland overspoelen. Het RIVO (Instituut voor Visserijonderzoek in IJmuiden) ontving afgelopen najaar een tweetal 'vreemde vissen' van een beroepsvisser op het Noordzeekanaal. Bij nader inzien bleek het om de 'Atlantic Croaker', te gaan, een Amerikaanse vissoort die nog niet uit de Nederlandse wateren is gemeld.
Knorrende geluiden
De Atlantic Croaker (Micropogonias undulatus) is een vis, die sterk op een pos lijkt en bij aanraking knorrende geluiden maakt. Het RIVO heeft de vis dan ook omgedoopt tot knorrepos.
Knorrepos
Deze typisch baarsachtige vis komt van origine voor langs de Atlantische kust van Noord-Amerika, van de noordelijke Golf van Mexico tot bij Nova Scotia, en kan tot 55 cm lang kan worden. Ze komen voor in kustwateren en estuaria, meestal op zandige of slibbige bodem, waar ze leven op een dieet van wormen, kleine kreeftachtigen en vis. De jonge dieren trekken dikwijls riviermonden binnen, waar ze zich voeden en opgroeien.
ik ga mijn tagline maar updatenquote:Er is een fles wijn uitgeloofd, voor degene die het RIVO een knorrepos bezorgt.
quote:Op dinsdag 19 juli 2011 02:42 schreef Wasknijper21 het volgende:
goh zelfs zijn geluid staat online
http://www.ghvdenhaag.nl/downloads/knorreposgeluid.wma
ook:
[..]
ik ga mijn tagline maar updaten
Ik dacht dat je "Er is een fles wijn uitgeloofd, voor degene die het RIVO een knorrepos bezorgt." in je tagline ging zettenquote:
quote:Op dinsdag 19 juli 2011 02:51 schreef Wasknijper21 het volgende:
ik vrees dat ik het antwoord schuldig moet blijven
Dacht dat het bekender zou zijnquote:
quote:Een community-spel met maximaal 10 spelers aan tafel, waarbij iedereen vier kaarten voor zichzelf krijgt en die moet combineren met vijf gemeenschappelijke kaarten die open op tafel komen te liggen. Je moet exact 2 kaarten uit je hand gebruiken en 3 van tafel, om de best mogelijke pokerhand te maken. De inzetprocedure volgt die van Texas Hold'em.
quote:
Racing Genk iddquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nog 1 voordat ik in slaap val
wie in welke film?Waarom uitstellen tot morgen als je het overmorgen nog kunt doen?
quote:
Goed idee, ik zou alleen suggereren om deel 2 en 3 te laten liggenquote:
Ik doe in/uit principe niet aan sequelsquote:Op dinsdag 19 juli 2011 03:28 schreef theSummoner het volgende:
[..]
Goed idee, ik zou alleen suggereren om deel 2 en 3 te laten liggen
quote:Op dinsdag 19 juli 2011 03:40 schreef theSummoner het volgende:
Weet je waar Brigham Young University ligt? (publiceren af en toe hele gare papers die het nieuws halen)
Inderdaadquote:
een echte all-american band met een van de grootste evergreens allertijdenquote:Op dinsdag 19 juli 2011 03:52 schreef theSummoner het volgende:
Dat ligt ergens heeeeeeeeel ver achterin mn geheugen
quote:Op dinsdag 19 juli 2011 03:58 schreef lubje25 het volgende:
een van deze nachten
Ik kan je niet zeggen waarom.
Ken je de Eagles niet?quote:
Stand #2309quote:
gelukkig je was er nog en is wist hetquote:
How could I forget, m'n pa heeft nog een simultaan tegen hem gespeeldquote:Op dinsdag 19 juli 2011 04:33 schreef lubje25 het volgende:
[..]
gelukkig je was er nog en is wist het![]()
Stand #2309
4 lubje25
1 Wasknijper21
1 Baszh
3 theSummoner
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wie een kuil graaft voor een ander
is een arbeider.
Stand #2309quote:
Misschien moeten we hem even bellen, wat is het netnummer van Groningen? (Verkapte opstartvraagquote:
Stand #2309quote:
Dacht ik ook in eerste instantie, maar volgens mij is dat niet zo...quote:Op dinsdag 19 juli 2011 10:53 schreef Bart het volgende:
Doet Joost Prinsen dat niet zelf? Lang geleden dat ik het programma gezien heb...
Stand #2309quote:
Wat vrolijkheid in de tentquote:
Uit welk nummer komt dit?quote:It is the soundtrack of your ever-flowing life
It is the wind beneath your feet that makes you fly
Stand #2309quote:
Goeie shitquote:Op dinsdag 19 juli 2011 12:32 schreef Da_Sandman het volgende:
Kan niets anders zijn dan Fitz and The Tantrums dan.
Stand #2309quote:
En dader gaat vrijuit omdat die 10 was tijdens de mishandeling.quote:
quote:
Goed.quote:
Stand #2309quote:
Ga je gang.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 13:38 schreef Michelangelo2 het volgende:
Mag ik het goede antwoord nu geven, of moet ik eerst weer wachten totdat mijn vorige antwoord is foutgerekend?
Inderdaad.quote:
Goed.quote:
Ik kan het niet aanzien als het niet op volgorde staat.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 13:48 schreef Flitspaal het volgende:
Waarom verander je de volgorde in de stand?
Is voor mij als verwerker/teller verwarrend.
Hoezo is dat voor jou verwarrend? Je pakt toch gewoon de laatste stand van het topic, maakt het dan wat uit in welke volgorde die staat? Gewoon uit nieuwsgierigheid hoor.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 13:48 schreef Flitspaal het volgende:
Waarom verander je de volgorde in de stand?
Is voor mij als verwerker/teller verwarrend.
Het staat nu niet op alfabetische volgorde.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 13:48 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Ik kan het niet aanzien als het niet op volgorde staat.
en ook niet meer chronologischquote:Op dinsdag 19 juli 2011 13:49 schreef Bart het volgende:
[..]
Het staat nu niet op alfabetische volgorde.
Stand #2309quote:
Wel op scorevolgorde.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 13:49 schreef Bart het volgende:
[..]
Het staat nu niet op alfabetische volgorde.
Als de naam van iemand niet precies juist is, gaar mijn excel een melding geven dat het een onbekende usernaam is . Dan ga ik het topic door om te kijken of dit terecht is of niet. En als de stand in groeivolgorde staat, zoekt dat veel makkelijker dan wanneer ik elke tussenstand op puntenstand zie staan.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 13:49 schreef Bart het volgende:
[..]
Hoezo is dat voor jou verwarrend? Je pakt toch gewoon de laatste stand van het topic, maakt het dan wat uit in welke volgorde die staat? Gewoon uit nieuwsgierigheid hoor.
Dat kan ik niet aanzien.quote:
Logischquote:Op dinsdag 19 juli 2011 13:53 schreef Flitspaal het volgende:
[..]
Als de naam van iemand niet precies juist is, gaar mijn excel een melding geven dat het een onbekende usernaam is . Dan ga ik het topic door om te kijken of dit terecht is of niet. En als de stand in groeivolgorde staat, zoekt dat veel makkelijker dan wanneer ik elke tussenstand op puntenstand zie staan.
Kijk de afgelopen 58 topics maar na, hoeveel verschillende versies van jouw naam er al te lezen zijn.quote:
Maar ik ben dan ook speciaalquote:Op dinsdag 19 juli 2011 13:55 schreef Flitspaal het volgende:
[..]
Kijk de afgelopen 58 topics maar na, hoeveel verschillende versies van jouw naam er al te lezen zijn.
En dat is er maar 1......
Ik copy-paste altijd de naam uit de quote als hij er nog niet tussenstaat... Kan je het nooit fout spellenquote:Op dinsdag 19 juli 2011 13:55 schreef Flitspaal het volgende:
[..]
Kijk de afgelopen 58 topics maar na, hoeveel verschillende versies van jouw naam er al te lezen zijn.
En dat is er maar 1......
quote:
Maar als Iriadal er wel al tussen staat en Iridial ook, dan krijgt Iridal ook een vermelding.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 13:56 schreef Bart het volgende:
[..]
Ik copy-paste altijd de naam uit de quote als hij er nog niet tussenstaat... Kan je het nooit fout spellen.
Egoïstisch om te beslissen dat je het maar ff verandert omdat jij je eraan ergert, zonder rekening te houden met het feit dat iemand anders zich misschien daar weer aan ergert.quote:
Ik dacht juist dat het mooier zou staan voor iedereen, wist ik veel dat ik de AKQ-ME op mijn dak zou krijgen.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 13:57 schreef Bart het volgende:
[..]
Egoïstisch om te beslissen dat je het maar ff verandert omdat jij je eraan ergert, zonder rekening te houden met het feit dat iemand anders zich misschien daar weer aan ergert.
En iedere keer dat iemand een puntje scoort waarmee ie stijgt, moet je de stand weer om gaan gooien. Lekker handigquote:Op dinsdag 19 juli 2011 13:58 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Ik dacht juist dat het mooier zou staan voor iedereen, wist ik veel dat ik de AKQ-ME op mijn dak zou krijgen.
Nee niet te serieus, en die moeite wilde ik doen. Maar:quote:Op dinsdag 19 juli 2011 13:59 schreef Bart het volgende:
[..]
En iedere keer dat iemand een puntje scoort waarmee ie stijgt, moet je de stand weer om gaan gooien. Lekker handig.
Maar niet te serieus hoor.
quote:Op dinsdag 19 juli 2011 13:58 schreef Iridal het volgende:
Ik zeg: verhuis de discussie naar een ander topic, en laten we hier vooral vragen stellen
en beantwoorden
Hadden die mensen maar een simpele, herkenbare, duidelijke, 4-letterige username moeten nemen!quote:Op dinsdag 19 juli 2011 13:57 schreef Flitspaal het volgende:
[..]
Maar als Iriadal er wel al tussen staat en Iridial ook, dan krijgt Iridal ook een vermelding.
En Wasknijper, Wasknijper2 en Waskijnper21 kennen we ook.
Aye captain.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 13:58 schreef Iridal het volgende:
Ik zeg: verhuis de discussie naar een ander topic, en laten we hier vooral vragen stellen
en beantwoorden
7 letters is ook makkelijkquote:Op dinsdag 19 juli 2011 13:59 schreef Bart het volgende:
[..]
Hadden die mensen maar een simpele, herkenbare, duidelijke, 4-letterige username moeten nemen!
Wat zeg je Doopkoe?quote:
Vet praktisch, alt-225quote:
Copy-paste uit de quote is makkelijker als ie het eerste punt in een topic scoortquote:
Inderdaad, ofwel de ßquote:
Stand #2309quote:Op dinsdag 19 juli 2011 14:14 schreef Iridal het volgende:
En die gast: dat was de NL tegenhanger van Slim Shady ofwel Slimme Schemer
Ermm.... Gibraltar ?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 14:21 schreef Flitspaal het volgende:
Hoe heten de twee Spaanse plaatsen aan de Afrikaanse kant van de Middellandse Zee?
Klopt alvast.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 14:25 schreef Ireyon het volgende:
Ceuta in ieder geval direct aan de overkant.. geen idee wat daar verder nog ligt.
Stand #2309quote:Op dinsdag 19 juli 2011 14:25 schreef Ireyon het volgende:
Ceuta in ieder geval direct aan de overkant.. geen idee wat daar verder nog ligt.
Stand #2309quote:
Die zocht ik. Hieronder het verschil tussen mini-USB en micro-USB:quote:
GMTA.quote:
quote:
Emma Maersk:quote:
Islamquote:Op dinsdag 19 juli 2011 15:09 schreef Bart het volgende:
Noem zes van de tien grootste wereldreligies.
Valt onder Neopaganisme/Modern Heidendom en staat op nr. 17 aldus Wikipediaquote:
Sikhisme staat op 8quote:
Eens.quote:
Stand #2309quote:
Dat is juistquote:
quote:
Wie bedacht hem?quote:
Stand #2309quote:
Checkquote:
Stand #2309quote:
Dat magquote:Op dinsdag 19 juli 2011 16:02 schreef picodealion het volgende:
En Rob Zombie, als ik nog een antwoord mag posten?.
Stand #2309quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |