BD-speler en een Asus-mobo.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:04 schreef Santello het volgende:
Waarom is :
http://www.dragoncomputer(...)irtuemart/Itemid,26/
500 euro duurder dan;
http://www.dragoncomputer(...)/Itemid,26/vmcchk,1/
Ik kom er niet uit
Geen idee of ie heel veel beter is, wel duurder.quote:
Goedkoopste BD-spelers (dus niet branders) zijn zo'n 50 euro.quote:Kost een BD speler tegenwoordig echt zoveel
Nooit gedaan, kan ik nietquote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:09 schreef Bart het volgende:
[..]
Geen idee of ie heel veel beter is, wel duurder.
[..]
Goedkoopste BD-spelers (dus niet branders) zijn zo'n 50 euro.
Persoonlijk zou ik, als ik moest kiezen, ook voor de goedkoopste gaan. Maar nog beter is zelfbouwen, dan heb je voor hetzelfde geld een snellere pc.
Natuurlijk kan je dat wel. Het is niet echt moeilijk ofzo. Nagenoeg alles kan maar op 1 manier in elkaar gestoken of gezet worden. Genoeg filmpjes op youtube. Handleiding moederbord is over het algemeen ook wel duidelijk.quote:
Grootste probleem is toch wel dat ik niet weet of ik de juiste componenten koop, ik kan het gewoon het beste aan een expert overlaten!quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:12 schreef Bart het volgende:
[..]
Natuurlijk kan je dat wel. Het is niet echt moeilijk ofzo. Nagenoeg alles kan maar op 1 manier in elkaar gestoken of gezet worden. Genoeg filmpjes op youtube. Handleiding moederbord is over het algemeen ook wel duidelijk.
Zelfs daar zijn ze overbodig voor dusquote:Op dinsdag 26 juli 2011 08:26 schreef DeeCruise het volgende:
Valt me overigens op dat veel van de gebruikelijke DIG users niet aanwezig zijn hier, even los gezien van de hoeveelheid onzin die hier voorbijkomt..
Voor de juiste componenten kun je dus wat experts hier op FOK! raadplegenquote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:13 schreef Santello het volgende:
[..]
Grootste probleem is toch wel dat ik niet weet of ik de juiste componenten koop, ik kan het gewoon het beste aan een expert overlaten!
Waarom een Mug 2 erin? De enige reden om zo'n overpowered koeling te hebben is overclocking wat dan weer niet correspondeert met het goedkope geheugen wat je erin drukt.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 08:41 schreef Bart het volgende:
[..]
Voor TS: dit systeem is een mooie basis. Op zich is de voeding iets zwaarder dan nodig, kan best een 500-550W exemplaar in. Persoonlijk zou ik dan voor de paar tientjes die je dan bezuinigt op de voeding, een GTX570 erin gooien.
Conclusie: i5 2500k plus GTX570 (of HD6970, al naar gelang je voorkeur voor nVidia of ATI), en 8GB DDR3 is een perfecte basis voor een game-pc waar je weer jaren mee vooruit kan. Zoek er nog een mooi socket 1155-moederbordje bij dat aan al je wensen voldoet, bij voorkeur van Gigabyte, Asus of MSI, en een kast naar keuze. Wil je wat meer stilte dan de standaard cooler, dan kun je er nog een Scythe Mugen 2 bijkopen. Niet noodzakelijk, de bijgeleverde standaardcooler voldoet prima, maar maakt wat meer herrie.
Eventueel een HDD en dvd-brander erbij kopen (alhoewel je die misschien ook wel uit je oude pc kan halen), en als je helemaal geld over hebt, koop je nog een SSD.
Voorbeeldsysteem:
[ afbeelding ]
Klik hier voor linkje naar Tweakers Pricewatch.
Succes ermee!
Dat ga ik dus mooi niet doen, 1x gedaan, het enige wat ik naar me kop kreeg was ''Als je er geen flikker vanaf weet moet je het niet proberen''quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:18 schreef Bart het volgende:
[..]
Voor de juiste componenten kun je dus wat experts hier op FOK! raadplegen. Wel eerst achterhalen wie experts zijn, er staat genoeg bullshit in dit topic
.
Natuurlijk is dat niet de enige reden. Ik zeg toch juist dat het voor stilte is? Met zo'n grote cooler kan je de fanspeed minimaal zetten waardoor je hem helemaal niet meer hoort, terwijl je dan nog steeds genoeg koeling hebt.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:19 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Waarom een Mug 2 erin? De enige reden om zo'n overpowered koeling te hebben is overclocking wat dan weer niet correspondeert met het goedkope geheugen wat je erin drukt.
Ja, die josti's heb je hier ook rondlopen.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:20 schreef Santello het volgende:
[..]
Dat ga ik dus mooi niet doen, 1x gedaan, het enige wat ik naar me kop kreeg was ''Als je er geen flikker vanaf weet moet je het niet proberen''
Ik had de bijbehorende uitleg niet gelezenquote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:20 schreef Bart het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat niet de enige reden. Ik zeg toch juist dat het voor stilte is? Met zo'n grote cooler kan je de fanspeed minimaal zetten waardoor je hem helemaal niet meer hoort, terwijl je dan nog steeds genoeg koeling hebt.
Het makkelijkste is gewoon om je pc te laten bouwen bij de zaak waar je je computer vandaan haalt. Kost wel iets van 40 a 50 euro.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:13 schreef Santello het volgende:
[..]
Grootste probleem is toch wel dat ik niet weet of ik de juiste componenten koop, ik kan het gewoon het beste aan een expert overlaten!
Dat is wel makkelijker ja. En garantie. Maar ja, betalen voor iets wat leuk is om zelf te doenquote:Op dinsdag 26 juli 2011 14:21 schreef editoor het volgende:
[..]
Het makkelijkste is gewoon om je pc te laten bouwen bij de zaak waar je je computer vandaan haalt. Kost wel iets van 40 a 50 euro.
tot iets niet werkt en je garantie moet claimen en de zaak aankomen met 'ja heb je zelf gedaan'.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 14:22 schreef Bart het volgende:
[..]
Dat is wel makkelijker ja. En garantie. Maar ja, betalen voor iets wat leuk is om zelf te doen.
Je hebt nog steeds gewoon garantie op de losse onderdelen als je de pc zelf in elkaar gezet hebt hoor.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 14:30 schreef Catch22- het volgende:
[..]
tot iets niet werkt en je garantie moet claimen en de zaak aankomen met 'ja heb je zelf gedaan'.
Die 50 euro is dan al gauw de moeite om dat te voorkomen.
Als je het leuk vind om te doen zou ik het ook zelf doen maar mijn ding is het niet. Ik vind 1 onderdeel vervangen al een hele klus. Laatst nog mijn videokaart vervangen. Kon ik hem dus mooi niet dichtschroeven. Het metaalplaat verhinderde dat. Voortaan breng ik hem gewoon naar de computerboer als ik ergens niet uitkom en dan fixxen ze het voor een paar 10tjes.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 14:22 schreef Bart het volgende:
[..]
Dat is wel makkelijker ja. En garantie. Maar ja, betalen voor iets wat leuk is om zelf te doen.
Wat voor een beest heb jij staan dan?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 20:50 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
je mag mijn PC ook kopen, 5500 euro, kun je jaren voorruit
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |