Ze dachten 'gewoon' een griepje, maar wat precies verder is niet duidelijk.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 17:32 schreef Rewimo het volgende:
Fijn dat hij weer thuis is. Maar het is niet duidelijk wat hij nou eigenlijk mankeert?
In de loop van de ochtend werd ie erg warm vandaar ook dat we naar de dierenarts zijn gegaan.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 17:51 schreef Sylver_ het volgende:
Dus toch koorts - dat kan iig al de sloomheid en het niet willen eten verklaren![]()
Hoop dat het snel beter gaat met Oscar!
Maar hij heeft al iets binnenquote:Op dinsdag 26 juli 2011 19:14 schreef Oognip het volgende:
Ik heb Oscar net gedwangvoerd. Hij moet 3 spuitjes van 5 ml binnen krijgen en bij het eerste spuitje begon ie zelf aan het spuitje te likken omdat ie het toch wel lekker vondHalverwege het 2e spuitje wilde hij het toch echt niet meer. Ik heb er ongeveer 10/11 ml in gekregen. Dat vind ik voor nu prima en dan kijk ik over een paar uur nog eens.
Sneu kippetje is het
Als ik het in een bakje doe dan eet ie niks, hij likte het alleen van het flesje af ipv dat ik het in zijn bek moest spuiten. Nu kon het gewoon op zijn tongetje evenquote:Op dinsdag 26 juli 2011 19:19 schreef indaha het volgende:
[..]
Maar hij heeft al iets binnen, mischien was hij ook wel te moe om verder te eten en eet hij straks de rest op
Wil hij niet etenquote:Op dinsdag 26 juli 2011 20:53 schreef Oognip het volgende:
Ik ga maar weer eens overleggen want het gaat niks beter en weet even niet wat ik moet doen
Eten en drinken wil hij sowieso niet, daarom wordt ie gedwangvoerd maar ik krijg het niet voor elkaar. Als hij 5 ml op heeft mag ik blij zijn, want meer gaat echt niet dan verzet hij zich hevig, gaat miauwen en verdrietig doen. Het lukt niet en ik vind het zo sneu.quote:
Ach wat een gedoe toch, ik kan je niet helpen maar wens je sterktequote:Op dinsdag 26 juli 2011 21:22 schreef Oognip het volgende:
[..]
Eten en drinken wil hij sowieso niet, daarom wordt ie gedwangvoerd maar ik krijg het niet voor elkaar. Als hij 5 ml op heeft mag ik blij zijn, want meer gaat echt niet dan verzet hij zich hevig, gaat miauwen en verdrietig doen. Het lukt niet en ik vind het zo sneu.
De bedoeling was dat hij nu 15 ml binnen zou krijgen en om 11 uur weer, vannacht moet ik ook 1x dwangvoeren en morgenochtend moet ik werken, helemaal kut. Vriend heeft zijn werk afgezegd, maar dat kan ik niet. Vriend kan hem iig morgen dwangvoeren maar dan nog... Ik zit met m'n handen in het haar
Ja al 8 keer of zo vandaagquote:Op dinsdag 26 juli 2011 21:31 schreef indaha het volgende:
[..]
Ach wat een gedoe toch, ik kan je niet helpen maar wens je sterkteen ik hoop dat Oscar gauw opknapt.
Heb je nog contact gehad met de coordinator?
Nee hij likt er niks vanaf, maar ik maak me op dit moment meer zorgen om de koorts.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 21:48 schreef ferrari_rood het volgende:
En als je het op zijn snoet smeert? likt hij het er dan vanaf?
Je hebt ook van die astronauten pasta daar zitten heel veel voedingsstoffen in.
Goed dat je het eten erin gekregen hebt maar wel hoge koorts , ik brand nog maar een kaarsje voor hem, ik hoop dat het morgenvroeg beter met hem gaat(ik ga nu naar bed).quote:Op dinsdag 26 juli 2011 21:47 schreef Oognip het volgende:
[..]
Ja al 8 keer of zo vandaagnet weer en ik moest hem gaan tempen en bij boven de 40 graden moest ik naar de dierenarts. Hij heeft 40.3 dus ik heb gebeld, maar we moeten toch nog even afwachten tot de koortsverlagende spuit van vanmiddag zijn werk gaat doen, terwijl die naar mijn idee vanmiddag al zijn werk heeft gedaan want toen had ie 38.1. Hoe kan het dan dat het nu weer omhoog is.
Ik heb wel de 15 ml er in gekregen in 3 kwartier.
Tempen hebben we meteen er achteraan gedaan, het zou er door kunnen komen, maar vergeleken met bij de dierenarts is het 2 graden gestegen dus dat is wel erg veel.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 21:52 schreef Cat22 het volgende:
Bah wat een narigheid.![]()
Is het misschien niet beter om hem vannacht onder te brengen bij iemand die er meer verstand van heeft? Wie weet krijgt die het voer er gemakkelijker in. Want die is voor niemand leuk. Voor Oscar niet en niet voor jou.
Zou de hoge temp ook niet kunnen komen door de stress van het dwangvoeren trouwens? Ik weet niet hoeveel tijd er tussen voeren en tempen zat?
Koelen mogen we hem niet, want dat is te gevaarlijk voor een kitten. We hebben hem in de slaapkamer in een mandje gelegd, daar is het een stuk koeler. Hopelijk gaat het morgen beter, maar ik heb er een slecht gevoel over. Ik hoop dat ik dit keer ongelijk krijg.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 22:06 schreef Rewimo het volgende:
Bah, wat naar allemaal OognipMisschien kun je hem op van die koelpads leggen, als je die in een dikke handdoek hebt gewikkeld. Anders wordt het weer te koud voor hem.
Ik duim dat Oscar er weer bovenop komt en dat hij zich morgen al een stukje beter voelt. Sterkte!
We duimen voor julliequote:Op dinsdag 26 juli 2011 22:02 schreef Oognip het volgende:
De coordinator belt net terug, die heeft overlegd met de dierenarts die Oscar ook onderzocht heeft. De dierenarts zegt dat er niks aan te doen is op dit moment omdat hij al een koortsverlagende spuit heeft gekregen. Nog zo'n spuit kan niet want is giftig. We moeten hem op een koeler plekje neerleggen en mocht de koorts morgen nog niet minder zijn dan krijgt ie antibiotica.
Bah dit doet me meteen weer denken aan mijn overleden kittens, dat ging ook ongeveer zo
Ik dacht alleen een tolfedine spuitje maar weet het niet zeker. Vanaf donderdag krijgt hij tolfedine in tablet vorm.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 22:41 schreef Sylver_ het volgende:
Ik hoop ook van harte dat het zoiets is en niet een andere (engere) aandoening, want daar is Oscar veel te lief voor!
Heeft Oscar een Metacam prikje gekregen trouwens?
Ja, vraag de Da Nutri-+ Cat mag hebben. Het stimuleert ook de drinklust.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 21:48 schreef ferrari_rood het volgende:
En als je het op zijn snoet smeert? likt hij het er dan vanaf?
Je hebt ook van die astronauten pasta daar zitten heel veel voedingsstoffen in.
Lieverd, hier gaat ook een kaars aan voor Oscar hoor. We gaan met z'n allen even heel sterk aan dat ventje denken en een koortsvrije Oscar visualiseren. Sterkte vannachtquote:Op dinsdag 26 juli 2011 22:08 schreef Oognip het volgende:
[..]
Koelen mogen we hem niet, want dat is te gevaarlijk voor een kitten. We hebben hem in de slaapkamer in een mandje gelegd, daar is het een stuk koeler. Hopelijk gaat het morgen beter, maar ik heb er een slecht gevoel over. Ik hoop dat ik dit keer ongelijk krijg.
Het is ook eng, stel de koorts stijgt en stijgt dan is er dus niks wat we voor hem kunnen doen
quote:Op dinsdag 26 juli 2011 22:16 schreef Sylver_ het volgende:
Ik heb even terug gebladerd en had gemist dat Oscar zijn 1e vaccinatie heeft gehad vorige week woensdag. Dan past mankheid, koorst (en daardoor anorexie en sloomheid) bij het FLS (Lameness Syndrome of 'limping kitten syndrome).
Uit onderzoek is naar voren gekomen dat kittens soms na de 1e enting dit doormaken. De verschijnselen zijn mankheid, sloom, koorts, niet willen eten.. Hoewel de symptomen bij aardig wat aandoeningen passen, vind ik het toch opvallend dat dit zich vrij kort na de enting openbaard...
Ja, en dat er met de koorts voldoende drinken in gaat. Ze drogen zo snel uit, die kleintjes.quote:Op woensdag 27 juli 2011 01:02 schreef Mama_Mia het volgende:
http://www.mainecooninfo.(...)imping-syndrome.html
Je hebt inderdaad gelijk Sylver_
dan heeft het toch met het calici-virus te maken wat de coördinator zei. Gelukkig lees ik dat het gewoon weer overgaat, maar hopelijk helpen de koortsremmers!
quote:Op woensdag 27 juli 2011 02:42 schreef Oognip het volgende:
Wat zijn jullie allemaal lief
De vochtbalans van Oscar was bij de dierenarts trouwens nog prima dus op deze manier moet het gewoon lukken. Hij wordt nu gevoerd door mijn vriend.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |