Dat is een vraag voor je zorgverzekering.quote:
Ik heb het direct via GGZ geregeld, Bespreek het eens met je casemanager/psycholoog zou ik zeggen.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 14:05 schreef lady-wrb het volgende:
o toch wel?
dat biedt perspektief. moet ik dat via de huisarts of via de psycholoog regelen?
ja inderdaad, tijdens de sessie veranderde mijn volledige gevoel en beleving al, zo weird!quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 12:47 schreef knokkels het volgende:
[..]
Ik had echt niet verwacht dat er ZO snel dingen op hun plaats gingen vallen.
is maar beter ook, straks wordt het uitgelegt en dan werkt het niet meer omdat je er teveel over nadenktquote:
overleg wel goed met je psycholoog of je de snelheid van de vingers op een goed tempo vind zitten, als het te snel gaat, of te langzaam kan de werking van de sessie flink verminderenquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 10:52 schreef knokkels het volgende:
Afgelopen maandag heb ik de eerste sessie gehad, Elke keer eerst lijsten invullen om te evalueren welke score je welke gebeurtenis geeft. Daarna even een kleine test hoe ik reageerde op de EMDR. De psycholoog bewoog zijn vingers vrij snel voor mijn ogen, terwijl ik een herinnering moest visualiseren, tot in vrij hoog detail. Intensiever dan ik had gedacht eigenlijk. Gisteren begon ik ineens dingen van vroeger in een ander daglicht te zien in combinatie met mijn huidige situatie. Tot nu toe ben ik erg tevreden.
mijn moeder's vriend wilde weten wat het was. Ik legde het kort uit, en vrijwel meteen was het:"huh, wat... snapnie?!"quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 18:17 schreef Silverdigger2 het volgende:
[..]
is maar beter ook, straks wordt het uitgelegt en dan werkt het niet meer omdat je er teveel over nadenkt
ik herken dit! 16 maart 2008 is mijn traumatische dag waarvoor ik EMDR nodig had. Dit werkte fantastisch en ik kan nu aan die dag denken zonder stress,ik kan het verhaal vertellen bijna zonder gevoel heel apart. Maar afgelopen februari /maart voelde ik me slecht, verdrietig,gestressed, zonder echte aanleiding. (dacht ik) Wat bleek, die 16 maart die eraan kwam zorgde ervoor dat ik me kut voelde,maar zonder dat ik zoiets had,o mijn god,dat en dat is er gebeurd en daardoor voel ik me kut. Het leek niet gelinkt aan die datum en gebeurtenis. Tot dat die dag voorbij was,en het gevoel van me afgleed. Heel raar, dat er dus blijkbaar in mijn systeem wel degelijk nog iets zit,maar waar ik geen vinger op kan leggen.quote:Op zondag 23 oktober 2011 21:56 schreef TheGOAT het volgende:
Hee allemaal, had een 'eigen' topic aangemaakt waarin doorgelinkt werd hiernaar toe.
Kort het verhaal;
heb 1,5 jaar geleden een nacht niet geslapen van kiespijn, het was gru-we-lijk, echt een hel. Kiespijn waarbij ik liever uit het raam wilde springen dan nog wachten. Heb ondertussen 2 sessies gehad en sindsdien is m'n algehele stressniveau veel lager. Ik merk ook dat als ik nu een steekje of een pijntje voel ik niet gelijk in de stress schiet, dat is erg prettig.
Echter; ik merk dat ik heel onrustig slaap, heel, heeeeel veel droom. Wakker worden doe ik nog net zo vaak als vroeger. Nu is dit niet meer 'gelinkt' aan gelijk voelen of ik kiespijn heb, maar ik word nog steeds wakker dan.
Wat echter nog veel erger voor me is, is dat ik me soms weer zo hopeloos voel! Dat ik ga twijfelen aan alles; aan m'n studie, aan wie m'n vrienden zijn, waarom ik het nog allemaal doe. Ik heb vorig jaar een lichte depressie gehad. Die is over 'gewaaid' toen omdat de situatie met school, gescheiden ouders etc. ten goede veranderde. Ben in september begonnenm et fysiotherapie en bevalt uitstekend. Nu heb ik vaak dat ik 's avonds opeens zo neerslachtig word.
Ik heb dan NIET zo'n 'allesomvattende' nevel over 'de wereld' heenhangen als wat ik toen had, meer dat ik eigenlijk niets voel, alleen maar een soort van wanhoop. Heb zelfs geen eens 'verdriet' meer, terwijl ik toen in die depressieve periode bijna elke dag in huilen uitbarsten. Ik heb nu al in 2, 3 maanden niet gehuild.
Mijn vraag; is dit herkenbaar? Hoort dit bij EMDR? De 2 sessies zijn eigenlijk al 90% van het probleem opgelost, heb over 2 weken nog een gesprek om te kijken of er misschien nog eentje nodig is, daarom de vraag nu hier.
Oke thanks voor je reactie! Moet zeggen dat ik me soms dan 's avonds opeens zo neerslachtig en verdrietig voel, zo'n malaise gevoel waarin niets meer zin heeft en er geen positieve gevoelens lijken te zijn.quote:Op maandag 24 oktober 2011 08:37 schreef scrub_nurse het volgende:
[..]
ik herken dit! 16 maart 2008 is mijn traumatische dag waarvoor ik EMDR nodig had. Dit werkte fantastisch en ik kan nu aan die dag denken zonder stress,ik kan het verhaal vertellen bijna zonder gevoel heel apart. Maar afgelopen februari /maart voelde ik me slecht, verdrietig,gestressed, zonder echte aanleiding. (dacht ik) Wat bleek, die 16 maart die eraan kwam zorgde ervoor dat ik me kut voelde,maar zonder dat ik zoiets had,o mijn god,dat en dat is er gebeurd en daardoor voel ik me kut. Het leek niet gelinkt aan die datum en gebeurtenis. Tot dat die dag voorbij was,en het gevoel van me afgleed. Heel raar, dat er dus blijkbaar in mijn systeem wel degelijk nog iets zit,maar waar ik geen vinger op kan leggen.
Ik heb ervoor gekozen om er niet achteraan te gaan om dit gevoel kwijt te raken, ik ken het nu,en zal het als het nog eens gebeurt een plekje geven. Bovendien weet ik dat het gevoel voorbij gaat.
Ja dat is zeker belangrijk! Ik was daaar zelf ook achtergekomen, en heb het daar ook over gehad. Ik heb enkele sessies achter de rug, waar ik uitgehaald heb wat voor mij nodig was. Bepaalde zaken waar ik vroeger niets mee kon, zie ik nu in perspectief. Nu gaan we verder met gericht vragen/antwoorden maar dan zonder EMDR.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 18:22 schreef Silverdigger2 het volgende:
[..]
overleg wel goed met je psycholoog of je de snelheid van de vingers op een goed tempo vind zitten, als het te snel gaat, of te langzaam kan de werking van de sessie flink verminderen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |