kan heftig zijn ja maar als je klaar bent ermee is het echt de moeite waardquote:Op zondag 24 juli 2011 17:34 schreef Kissofarose het volgende:
Goed topic, mijn tandarts heeft mij ook EMDR aangeraden, maar het schijnt best heftig te zijn?
het heftige is denk ik dat je je ervaring tot in detail moet gaan vertellen en herinneren. Kan dus voor iemand erg heftig zijn..quote:Op zondag 24 juli 2011 17:34 schreef Kissofarose het volgende:
Goed topic, mijn tandarts heeft mij ook EMDR aangeraden, maar het schijnt best heftig te zijn?
Als ik het ueberhaupt voor elkaar krijg, dan zeker!quote:Op zaterdag 23 juli 2011 23:04 schreef scrub_nurse het volgende:
ok veel succes, update je even als je een sessie hebt gehad?
Lekker handig zeg van je psychotherapeute. Kon je geen andere vinden?quote:Op dinsdag 26 juli 2011 19:19 schreef Fabeldiertje het volgende:
Vorig jaar heb ik een tijd EMDR gehad ivm pijnlijke herinneringen uit zowel kindertijd als tienertijd, waarvan ik meer verdrongen bleek te hebben dan ik dacht.
Ik moest de 5 meest pijnlijke herinneringen tot in detail opschrijven en deze aan de psychotherapeute geven. Die ging vervolgens per sessie diep op zo'n herinnering in, (terwijl ik naar tikjes luisterde met een koptelefoon) zodat het ik het min of meer herbeleefde. Dat was dus altijd huilen.
Ze vroeg me steeds op het ergste punt van de gebeurtenis die die sessie aan bod kwam te focussen, en na een paar minuten gefocust te hebben vroeg ze wat voor cijfer ik dat punt in de herinnering gaf op een schaal van 1 tot 10 (waarbij een 1 totaal niet pijnlijk was en een 10 het pijnlijkste mogelijk).
Dit steeds opnieuw, totdat je een beetje 'numb' wordt door zo lang ernaar te kijken in je hoofd en het niet meer pijn doet, of je de angst kwijtraakt.
Ik heb het uiteindelijk niet doorgezet, omdat mijn psychotherapeute steeds afspraken verzette/afzegde, en continuïteit is echt key in EMDR. 1 of 2 sessies per week schijnt toch wel echt het beste te zijn om over je probleem heen te komen, en tussen mijn sessies zaten door haar rustig 3 weken.![]()
Gevolg daarvan was dat ik wel na een sessie nog een dag of 2 over de zeik was en 's nachts naar droomde, maar ik niet echt aan verwerking toekwam. Toen had ik er ook geen zin meer in ook, ik ga het wel zelf weer oplossen![]()
Voor mij werkte EMDR dus niet, maar misschien voor jou wel. Zorg dus wel voor voldoende continuïteit![]()
Ik ben niet meer op zoek gegaan naar een andere, had geen zin in nog een keer die lange persoonlijkheidstest en al die vragen over mijn leven tot dusver. Ze heeft wel haar excuses aangeboden en gaf aan het erg jammer te vinden dat ik stopte, omdat ze vond dat ik nog veel zaken te verwerken hadquote:Op donderdag 28 juli 2011 10:54 schreef knokkels het volgende:
[..]
Lekker handig zeg van je psychotherapeute. Kon je geen andere vinden?![]()
Sowieso jammer voor je dat ze steeds verzette. Had ze zelf ook wel kunnen bedenken dat dat contraproductief werkt.
thanx dat je erop terugkomt,hopelijk gaat het je goed helpen! Wazig hè?quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 10:52 schreef knokkels het volgende:
Afgelopen maandag heb ik de eerste sessie gehad, Elke keer eerst lijsten invullen om te evalueren welke score je welke gebeurtenis geeft. Daarna even een kleine test hoe ik reageerde op de EMDR. De psycholoog bewoog zijn vingers vrij snel voor mijn ogen, terwijl ik een herinnering moest visualiseren, tot in vrij hoog detail. Intensiever dan ik had gedacht eigenlijk. Gisteren begon ik ineens dingen van vroeger in een ander daglicht te zien in combinatie met mijn huidige situatie. Tot nu toe ben ik erg tevreden.
Je zegt dat het je vrij heftig leek. In mijn beleving moet je er inderdaad wel klaar voor zijn, want het kan confronterend zijn.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 23:14 schreef afraid_tech het volgende:
Interessant topic,
Heb er ook over nagedacht en voorgelegd aan mijn psych ongeveer een jaartje geleden voor ptss, maar heb er toch van af gezien, leek mij te heftig en had op dat moment geen behoefte om alles weer terug te halen, op dit moment gaat het vrij stabiel en lijkt het mij juist dat het dan ook weer de verkeerde kant op gaat.
Maar ik ga dit topic in de gaten houden.
Ik had echt niet verwacht dat er ZO snel dingen op hun plaats gingen vallen.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 07:26 schreef scrub_nurse het volgende:
[..]
thanx dat je erop terugkomt,hopelijk gaat het je goed helpen! Wazig hè?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |