abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99758060
pure Hulde aan deze therapie _O_

deze heeft mij zo goed geholpen en is ook de reden dat ik de Psychologie in ben gegaan :Y

ik kan het je echt aanraden als je ergens mee loopt wat je zwaar dwarszit :Y
niet meer
  vrijdag 22 juli 2011 @ 10:53:56 #27
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_99786902
Zo te horen kan ik hier echt vrij ver mee komen. :) ^O^
@ scrub_nurse: ik speelde even advocaat van de duivel.
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
  zaterdag 23 juli 2011 @ 23:04:21 #28
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_99858058
ok veel succes, update je even als je een sessie hebt gehad?
  zondag 24 juli 2011 @ 17:34:22 #29
351418 Kissofarose
I say something!
pi_99884213
Goed topic, mijn tandarts heeft mij ook EMDR aangeraden, maar het schijnt best heftig te zijn?
Don't worry, be happy!
  zondag 24 juli 2011 @ 17:36:57 #30
131668 welkominspace
verleden tijd
pi_99884305
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 17:34 schreef Kissofarose het volgende:
Goed topic, mijn tandarts heeft mij ook EMDR aangeraden, maar het schijnt best heftig te zijn?
kan heftig zijn ja maar als je klaar bent ermee is het echt de moeite waard _O_
zelf heb de "piepjes" gehad, zijn er mensen die ervaring hebben met de andere versies?
niet meer
  zondag 24 juli 2011 @ 17:41:25 #31
131066 scrub_nurse
pi_99884455
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 17:34 schreef Kissofarose het volgende:
het heftige is denk ik dat je je ervaring tot in detail moet gaan vertellen en herinneren. Kan dus voor iemand erg heftig zijn..
pi_99970801
Vorig jaar heb ik een tijd EMDR gehad ivm pijnlijke herinneringen uit zowel kindertijd als tienertijd, waarvan ik meer verdrongen bleek te hebben dan ik dacht.

Ik moest de 5 meest pijnlijke herinneringen tot in detail opschrijven en deze aan de psychotherapeute geven. Die ging vervolgens per sessie diep op zo'n herinnering in, (terwijl ik naar tikjes luisterde met een koptelefoon) zodat het ik het min of meer herbeleefde. Dat was dus altijd huilen.

Ze vroeg me steeds op het ergste punt van de gebeurtenis die die sessie aan bod kwam te focussen, en na een paar minuten gefocust te hebben vroeg ze wat voor cijfer ik dat punt in de herinnering gaf op een schaal van 1 tot 10 (waarbij een 1 totaal niet pijnlijk was en een 10 het pijnlijkste mogelijk).
Dit steeds opnieuw, totdat je een beetje 'numb' wordt door zo lang ernaar te kijken in je hoofd en het niet meer pijn doet, of je de angst kwijtraakt.

Ik heb het uiteindelijk niet doorgezet, omdat mijn psychotherapeute steeds afspraken verzette/afzegde, en continuïteit is echt key in EMDR. 1 of 2 sessies per week schijnt toch wel echt het beste te zijn om over je probleem heen te komen, en tussen mijn sessies zaten door haar rustig 3 weken. :{

Gevolg daarvan was dat ik wel na een sessie nog een dag of 2 over de zeik was en 's nachts naar droomde, maar ik niet echt aan verwerking toekwam. Toen had ik er ook geen zin meer in ook, ik ga het wel zelf weer oplossen :{w

Voor mij werkte EMDR dus niet, maar misschien voor jou wel. Zorg dus wel voor voldoende continuïteit :)

[ Bericht 42% gewijzigd door Fabeldiertje op 26-07-2011 19:30:42 ]
To obtain a bird's eye is to turn a blizzard to a breeze
Everything's temporary, given enough time.
  donderdag 28 juli 2011 @ 10:51:07 #33
38344 knokkels
pi_100038881
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 23:04 schreef scrub_nurse het volgende:
ok veel succes, update je even als je een sessie hebt gehad?
Als ik het ueberhaupt voor elkaar krijg, dan zeker!
  donderdag 28 juli 2011 @ 10:54:16 #34
38344 knokkels
pi_100038982
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 19:19 schreef Fabeldiertje het volgende:
Vorig jaar heb ik een tijd EMDR gehad ivm pijnlijke herinneringen uit zowel kindertijd als tienertijd, waarvan ik meer verdrongen bleek te hebben dan ik dacht.

Ik moest de 5 meest pijnlijke herinneringen tot in detail opschrijven en deze aan de psychotherapeute geven. Die ging vervolgens per sessie diep op zo'n herinnering in, (terwijl ik naar tikjes luisterde met een koptelefoon) zodat het ik het min of meer herbeleefde. Dat was dus altijd huilen.

Ze vroeg me steeds op het ergste punt van de gebeurtenis die die sessie aan bod kwam te focussen, en na een paar minuten gefocust te hebben vroeg ze wat voor cijfer ik dat punt in de herinnering gaf op een schaal van 1 tot 10 (waarbij een 1 totaal niet pijnlijk was en een 10 het pijnlijkste mogelijk).
Dit steeds opnieuw, totdat je een beetje 'numb' wordt door zo lang ernaar te kijken in je hoofd en het niet meer pijn doet, of je de angst kwijtraakt.

Ik heb het uiteindelijk niet doorgezet, omdat mijn psychotherapeute steeds afspraken verzette/afzegde, en continuïteit is echt key in EMDR. 1 of 2 sessies per week schijnt toch wel echt het beste te zijn om over je probleem heen te komen, en tussen mijn sessies zaten door haar rustig 3 weken. :{

Gevolg daarvan was dat ik wel na een sessie nog een dag of 2 over de zeik was en 's nachts naar droomde, maar ik niet echt aan verwerking toekwam. Toen had ik er ook geen zin meer in ook, ik ga het wel zelf weer oplossen :{w

Voor mij werkte EMDR dus niet, maar misschien voor jou wel. Zorg dus wel voor voldoende continuïteit :)
Lekker handig zeg van je psychotherapeute. Kon je geen andere vinden? :{
Sowieso jammer voor je dat ze steeds verzette. Had ze zelf ook wel kunnen bedenken dat dat contraproductief werkt.
  donderdag 28 juli 2011 @ 10:55:16 #35
38344 knokkels
pi_100039010
Iemand gisteren Profiler gezien? Daar werd het ook gedaan.
pi_100057276
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 10:54 schreef knokkels het volgende:

[..]

Lekker handig zeg van je psychotherapeute. Kon je geen andere vinden? :{
Sowieso jammer voor je dat ze steeds verzette. Had ze zelf ook wel kunnen bedenken dat dat contraproductief werkt.
Ik ben niet meer op zoek gegaan naar een andere, had geen zin in nog een keer die lange persoonlijkheidstest en al die vragen over mijn leven tot dusver. Ze heeft wel haar excuses aangeboden en gaf aan het erg jammer te vinden dat ik stopte, omdat ze vond dat ik nog veel zaken te verwerken had :P
Daarbij heeft ze ook gezegd dat ik altijd terug mag komen bij haar, zonder nieuwe intake. Da's wel een fijn idee mocht ik ooit weer vastlopen :) Plus dat psychotherapie volledig vergoed wordt door mijn (basis)verzekering.

Ben benieuwd wat je gaat doen!
To obtain a bird's eye is to turn a blizzard to a breeze
Everything's temporary, given enough time.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 02:43:38 #37
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_100075525
Ik heb ook EMDR gehad. Meest nutteloze therapie die ik ooit heb gehad.

Het enige wat er bij mij gebeurde, was dat ik verschrikkelijk geïrriteerd raakte van die tikjes en steeds de behoefte had gewoon de kamer uit te lopen.
Heb het met veel moeite niet gedaan.

Voor de rest heeft het ook totaal geen effect gehad op die ene traumatische ervaring waar we ons op concentreerden. Mijn gevoel over die situatie is nog steeds precies hetzelfde als voordat ik die therapie kreeg.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_100084104
Ik ben psychologe en heb verschillende patienten veel baat zien hebben bij een EMDR-behandeling. Als je specifieke vragen hebt die hier nog niet beantwoord zijn; geef maar een gil ;)
  maandag 22 augustus 2011 @ 15:25:31 #39
38344 knokkels
pi_101041862
Ik heb de 29e een afspraak met de psych, en ga het dan voorstellen.
Silliegirl: is het een zaak van 1 bepaald onderwerp aan te snijden, of kan je meerdere onderwerpen aansnijden?
Beetje verwarrend wel: Volgens de site van de EMDR stichting zijn er in mijn woonplaats geen EMDR therapeuten maar mijn casemanager vertelde me dat het wel wordt verzorgd hier.
Is het dan raadzaam om het in mijn woonplaats te laten doen, of de lijst op de site te volgen?
@ Daniel1976: Is het een idee om deze link bij de links toe te voegen? http://www.emdr.nl/

[ Bericht 46% gewijzigd door knokkels op 22-08-2011 15:33:05 ]
  woensdag 31 augustus 2011 @ 14:50:43 #40
38344 knokkels
pi_101410860
Afgelopen maandag zou ik een gesprek met mijn psych hebben, maar dat ging niet door.
Vanochtend dus een gesprek gehad, en meteen EMDR aangedragen. Dit werd ook meteen geregeld, ik hoor er binnenkort dus meer over wanneer ik een gesprek ga krijgen. Ook vroeg hij of ik wel eens een psychologische test heb ondergaan. Dit was me wel steeds gezegd, maar nooit gebeurd, dus ook dat wordt binnenkort gedaan.
Ook handig mbt mijn huidige WAJONG traject overigens.
  maandag 10 oktober 2011 @ 12:43:57 #41
38344 knokkels
pi_102911186
*subtiel schopje*

Vandaag beginnen we met EMDR, 90 minuten. Ik ga meedoen met een pilot om erachter te komen wat het precies is waarom deze therapie zo effectief maakt.
Ik heb er zin in. de komende 8 weken hou ik jullie op de hoogte :)
  maandag 10 oktober 2011 @ 14:15:05 #42
131066 scrub_nurse
pi_102913967
o fijn! succes!
pi_102914012
Ik heb toen ik 14 was heel veel last gehad van paniekaanvallen, huilbuien en nachtmerries door een zware operatie (ilizarov beenverlenging) die ik toen ik 11 was heb gehad.
Ik scheen een post traumatisch stress syndroom ervan te hebben opgelopen en kreeg emdr aangeboden. Een therapie die de eerste sessie op totale flauwe kul leek. Ik kreeg een hoofdtelefoon op en luisterde naar wisselend links en rechts tikjes. Ondertussen vroeg de therapeut me dingen en moest ik vertellen waar ik aan dacht.

EMDR heeft mij echt geholpen, ik heb herinneringen opgehaald die ver weggestopt zaten en een nieuw plekje kunnen geven. EMDR werkte bij mij snel, met een maand of 2 was ik klaar en ik heb er nooit meer last van gehad. Ik vind het een echte aanrader.
So rest assured I have the key to every opening
To every wishing well that's deep enough to dream
I want to show you just how fascinating kissing is
When earth collides with all the space between
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 10:52:21 #44
38344 knokkels
pi_103068343
Afgelopen maandag heb ik de eerste sessie gehad, Elke keer eerst lijsten invullen om te evalueren welke score je welke gebeurtenis geeft. Daarna even een kleine test hoe ik reageerde op de EMDR. De psycholoog bewoog zijn vingers vrij snel voor mijn ogen, terwijl ik een herinnering moest visualiseren, tot in vrij hoog detail. Intensiever dan ik had gedacht eigenlijk. Gisteren begon ik ineens dingen van vroeger in een ander daglicht te zien in combinatie met mijn huidige situatie. Tot nu toe ben ik erg tevreden. :)
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 18:37:52 #45
354073 Charlea
te hipster voor die stringz.
pi_103243439
Ik heb het gehad. Het was zoals de naam al vertelt het verwerken van herinneringen door ernaar 'te kijken' en het voor de geest te halen terwijl linker en rechter hersenhelften worden gestimuleerd. Eerst kreeg ik hier voor een kastje met koptelefoon en twee 'zoemertjes' die je in je hand moest houden en dan kreeg je links een piep en een trilling en rechts, mag je zelf bepalen welke snelheid/intensiteit je het fijnste vindt. Doordat er nog veel onderzoek naar wordt gedaan en ontwikkelingen zijn veranderde dat later in de psycholoog die een stok heen en weer liet pendelen -nee niet zo'n oud klokje als je bij ouderwetse hypnoses ziet, lol- omdat blijkbaar die helften optimaal werden gestimuleerd door zicht en niet door gehoor of gevoel.

Either way, het heeft mij wel geholpen en een soort 'schone lei' gecreëerd en 'blauwe plekken' die me eerder steeds dwars zaten weggehaald.
  † In Memoriam † dinsdag 18 oktober 2011 @ 21:37:23 #46
37843 lady-wrb
kortaf
pi_103254380
ik zit er ook aan te denken. dus ik lees mee
pi_103260608
Interessant topic,

Heb er ook over nagedacht en voorgelegd aan mijn psych ongeveer een jaartje geleden voor ptss, maar heb er toch van af gezien, leek mij te heftig en had op dat moment geen behoefte om alles weer terug te halen, op dit moment gaat het vrij stabiel en lijkt het mij juist dat het dan ook weer de verkeerde kant op gaat.

Maar ik ga dit topic in de gaten houden.
if you go chasing rabbits, And you know you're going to fall, Tell 'em a hookah smoking caterpillar, Has given you the call
  woensdag 19 oktober 2011 @ 07:26:17 #48
131066 scrub_nurse
pi_103267014
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 10:52 schreef knokkels het volgende:
Afgelopen maandag heb ik de eerste sessie gehad, Elke keer eerst lijsten invullen om te evalueren welke score je welke gebeurtenis geeft. Daarna even een kleine test hoe ik reageerde op de EMDR. De psycholoog bewoog zijn vingers vrij snel voor mijn ogen, terwijl ik een herinnering moest visualiseren, tot in vrij hoog detail. Intensiever dan ik had gedacht eigenlijk. Gisteren begon ik ineens dingen van vroeger in een ander daglicht te zien in combinatie met mijn huidige situatie. Tot nu toe ben ik erg tevreden. :)
thanx dat je erop terugkomt,hopelijk gaat het je goed helpen! Wazig hè?
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 12:44:22 #49
38344 knokkels
pi_103368202
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 23:14 schreef afraid_tech het volgende:
Interessant topic,

Heb er ook over nagedacht en voorgelegd aan mijn psych ongeveer een jaartje geleden voor ptss, maar heb er toch van af gezien, leek mij te heftig en had op dat moment geen behoefte om alles weer terug te halen, op dit moment gaat het vrij stabiel en lijkt het mij juist dat het dan ook weer de verkeerde kant op gaat.

Maar ik ga dit topic in de gaten houden.
Je zegt dat het je vrij heftig leek. In mijn beleving moet je er inderdaad wel klaar voor zijn, want het kan confronterend zijn.
We zijn er nog over aan het beslissen, maar eventueel mag ik een nep-EMDR sessie laten opnemen en gebruiken om te laten zien hoe het in zijn werk gaat.
Nep in dit geval: niets te maken met de situatie. Het blijft privacy-gevoelig he :)
  vrijdag 21 oktober 2011 @ 12:47:18 #50
38344 knokkels
pi_103368322
quote:
7s.gif Op woensdag 19 oktober 2011 07:26 schreef scrub_nurse het volgende:

[..]

thanx dat je erop terugkomt,hopelijk gaat het je goed helpen! Wazig hè?
Ik had echt niet verwacht dat er ZO snel dingen op hun plaats gingen vallen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')