Oh ja? Volgens mij is de zwaartekracht van de maan berekend adv. zijn baan, snelheid, volume en samenstelling. Dat bleek te kloppen met de werkelijkheid, zodat de maanlanders zonder problemen konden opstijgen en landen. De verzwaringen in de maanpakken waren ook correct..quote:Op dinsdag 26 juli 2011 23:34 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Feit is dat de wetenschap niet eens is over de zwaartekracht, atmosfeer, waarom de maan op zijn positie is dat ie is. Dat het altijd dezelfde kant naar ons gericht heeft. Dat er geheimzinnig gedaan wordt over bepaalde stukken maan.
Geen idee hoe dat komt. Misschien was het wel het landingsvaartuig dat resoneerde. Daarbij zal er feitelijk niet veel geklonken hebben, want dat kan niet in een vacuüm.quote:En ja dan zijn er meldingen van dat de maan hol is en dat het rings like a bell.
Ik ga niet opnieuw vage linkjes lezen. Het lijkt me sterk dat kraters zichzelf 'helen'. De recent ontdekte vulkanische activiteit zou daar een verklaring voor kunnen zijn, als het al gebeurt.quote:Daarnaast zijn er onduidelijkheden over waarom krater inslagen zichzelf weer helen. In de zin dat het zichzelf corrigeert tot een bepaalde diepte.
[ afbeelding ]
Moongate is niet het enige boek die de maan's functie in twijfelt trekt. Neem nu "Who Built the Moon" En dan heb je nog een interessante docu Moon Rising.
Dat kon dus niet omdat ze op de door de zon beschenen oppervlakte zijn geweest. Het ging om eventueel bevroren waren in diepe kraters.quote:Waarom had NASA in 2009 de maan genuked ?!! Konden we in 1969-1972 niet ontdekken dat er water was?
Feit is en blijft dat die site die mijn vraag moest beantwoorden vol met bullshit staat.quote:Feit is en blijft... men, NASA doet geheimzinnig. Maar waarom ?!!
Je neemt de woorden uit mijn mondquote:Op woensdag 27 juli 2011 08:36 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Oh ja? Volgens mij is de zwaartekracht van de maan berekend adv. zijn baan, snelheid, volume en samenstelling. Dat bleek te kloppen met de werkelijkheid, zodat de maanlanders zonder problemen konden opstijgen en landen. De verzwaringen in de maanpakken waren ook correct..
Dat de maan altijd met dezelfde kant onze kant op staat is prima verklaarbaar.
Hij roteert immers én draait om de aarde.
[..]
Geen idee hoe dat komt. Misschien was het wel het landingsvaartuig dat resoneerde. Daarbij zal er feitelijk niet veel geklonken hebben, want dat kan niet in een vacuüm.
Er hoeft daarom nog niks geheimzinnigs aan de hand te zijn. Het is al helemaal geen bewijs dat de maan kunstmatig zou zijn.
Je zou dat effect ook eens gewoon kunnen onderzoeken, zonder allerlei vooronderstellingen.
[..]
Ik ga niet opnieuw vage linkjes lezen. Het lijkt me sterk dat kraters zichzelf 'helen'. De recent ontdekte vulkanische activiteit zou daar een verklaring voor kunnen zijn, als het al gebeurt.
En dan nog. Het is juist geen aanwijzing dat er iets geheimzinnigs aan de hand is. De maan is al uitgebreid in kaart gebracht. Uiteraard ga je dan niet dingen zitten veranderen.
[..]
Dat kon dus niet omdat ze op de door de zon beschenen oppervlakte zijn geweest. Het ging om eventueel bevroren waren in diepe kraters.
[..]
Feit is en blijft dat die site die mijn vraag moest beantwoorden vol met bullshit staat.
Het ziet er naar uit dat niet de Nasa de boel flest, maar juist dit soort sites mensen in de maling neemt met 'desinformatie'.
NASA : Never a Straigth Answer.quote:Op woensdag 27 juli 2011 08:36 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Oh ja? Volgens mij is de zwaartekracht van de maan berekend adv. zijn baan, snelheid, volume en samenstelling. Dat bleek te kloppen met de werkelijkheid, zodat de maanlanders zonder problemen konden opstijgen en landen. De verzwaringen in de maanpakken waren ook correct..
Dat de maan altijd met dezelfde kant onze kant op staat is prima verklaarbaar.
Hij roteert immers én draait om de aarde.
[..]
Geen idee hoe dat komt. Misschien was het wel het landingsvaartuig dat resoneerde. Daarbij zal er feitelijk niet veel geklonken hebben, want dat kan niet in een vacuüm.
Er hoeft daarom nog niks geheimzinnigs aan de hand te zijn. Het is al helemaal geen bewijs dat de maan kunstmatig zou zijn.
Je zou dat effect ook eens gewoon kunnen onderzoeken, zonder allerlei vooronderstellingen.
[..]
Ik ga niet opnieuw vage linkjes lezen. Het lijkt me sterk dat kraters zichzelf 'helen'. De recent ontdekte vulkanische activiteit zou daar een verklaring voor kunnen zijn, als het al gebeurt.
En dan nog. Het is juist geen aanwijzing dat er iets geheimzinnigs aan de hand is. De maan is al uitgebreid in kaart gebracht. Uiteraard ga je dan niet dingen zitten veranderen.
[..]
Dat kon dus niet omdat ze op de door de zon beschenen oppervlakte zijn geweest. Het ging om eventueel bevroren waren in diepe kraters.
[..]
Feit is en blijft dat die site die mijn vraag moest beantwoorden vol met bullshit staat.
Het ziet er naar uit dat niet de Nasa de boel flest, maar juist dit soort sites mensen in de maling neemt met 'desinformatie'.
Dispuut #1, we zijn niet geland zoals wordt doen laten geloven. Al helemaal niet met die belachelijke LEM waar de bemanning kaarsrecht in hadden moeten staan omdat bij elke beweging de LEM had kunnen kantelen en droppen.quote:Op woensdag 27 juli 2011 08:36 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Oh ja? Volgens mij is de zwaartekracht van de maan berekend adv. zijn baan, snelheid, volume en samenstelling. Dat bleek te kloppen met de werkelijkheid, zodat de maanlanders zonder problemen konden opstijgen en landen.
Ze stonden toch ook recht in de LEM bij de landing?quote:Op woensdag 27 juli 2011 09:33 schreef Ticker het volgende:
[..]
Dispuut #1, we zijn niet geland zoals wordt doen laten geloven. Al helemaal niet met die belachelijke LEM waar de bemanning kaarsrecht in hadden moeten staan omdat bij elke beweging de LEM had kunnen kantelen en droppen.
NASA maakt fout na fout, maar deze amateurische manier van landen zou perfect zijn gegaan?
Give me a break man.
#en nee die een na laatste zin is geen overtuigend bewijs, maar alles bij mekaar klopt er niets van.
Vingers in de oren en lalala?quote:Op woensdag 27 juli 2011 09:20 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
NASA : Never a Straigth Answer.
NASA is full shit. Zie liegen over alles.
Dat moet wel he, ik opper net dat ze anders niet hadden kunnen landen.quote:Op woensdag 27 juli 2011 10:47 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Ze stonden toch ook recht in de LEM bij de landing?
Dat is geen dispuut, de LEM had een stabilisatie systeem wat hetgeen dat jij beschrijft voorkomt.quote:Op woensdag 27 juli 2011 09:33 schreef Ticker het volgende:
[..]
Dispuut #1, we zijn niet geland zoals wordt doen laten geloven. Al helemaal niet met die belachelijke LEM waar de bemanning kaarsrecht in hadden moeten staan omdat bij elke beweging de LEM had kunnen kantelen en droppen.
NASA maakt fout na fout, maar deze amateurische manier van landen zou perfect zijn gegaan?
Give me a break man.
#en nee die een na laatste zin is geen overtuigend bewijs, maar alles bij mekaar klopt er niets van.
En hoe werkt dit stabilisatiesysteem dan ?quote:Op woensdag 27 juli 2011 12:02 schreef Johnny Blaze het volgende:
[..]
Dat is geen dispuut, de LEM had een stabilisatie systeem wat hetgeen dat jij beschrijft voorkomt.
Vertel wat meer.. je schijnt meer te weten dan we denken?quote:Op woensdag 27 juli 2011 12:02 schreef Johnny Blaze het volgende:
[..]
Dat is geen dispuut, de LEM had een stabilisatie systeem wat hetgeen dat jij beschrijft voorkomt.
Dus ja.. je vertrouwen in de technieken die NASA gebruikte destijds is groter dan zij zelf bedachten.quote:[How should this vehicle fly without declining? The Lunar Module during the flight with only one engine has a "stability" as a ball staying on another ball, a "labile balance", so there is no stability at all. The Lunar Module is declining at once when the flight begins, it is not capable to fly and is not capable to steer. This also counts for the moon gravity. By incomprehensible reasons the physicians of the "USA" are not protesting for developing a new concept of a well steerable landing vehicle].
Greenmagoos op youtube gevolgd?quote:Op woensdag 27 juli 2011 11:58 schreef Bankfurt het volgende:
Ticker, je moet eens naar die filmpjes kijken, als zo'n astronaut iets laat vallen of wegwerpt op de maan.![]()
Ook de motoriek van de bewegingen van de astronaut zijn "te aards".
Met enkele filmpjes en een stopwatch kan je de valversnelling meten a.d.h. van de voorwerpen die men liet vallen.quote:Op woensdag 27 juli 2011 12:19 schreef Ticker het volgende:
[..]
Greenmagoos op youtube gevolgd?
Die toonde mij greenscreen errors.
Lol... dat was een jaar geleden, en ik heb het toen al vertikt... nu zijn ze weg. GRRRquote:Hahah great find magoos! I must save your vids.. one day the big bad wolf wil come by to delete them all!
Hier staat het heel mooi beschreven: http://www.xmission.com/~jwindley/techlmstab.htmlquote:Op woensdag 27 juli 2011 12:07 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
En hoe werkt dit stabilisatiesysteem dan ?
quote:Op woensdag 27 juli 2011 12:55 schreef Johnny Blaze het volgende:
[..]
Hier staat het heel mooi beschreven: http://www.xmission.com/~jwindley/techlmstab.html
Je 'engine' is de stabilisator..quote:If, as in the case of the LM ascent stage, the engine is placed inside the sphere, closer to the center of mass, the amount of torque produced by off-axis thrust is greatly reduced. In fact, we would have to move it inward by only about half the radius in order to equalize the situation, and if we placed it at 1/3 the radius we will have achieved a more stable design than the cylinder, even though the sphere doesn't resist rotation as well as the cylinder.
The best evidence for the stability of the LM design is empirical. Find a yardstick or meter stick. Try to balance it vertically on end on your hand. You probably won't be able to do it for very long. But balance it horizontally, using the graduations as a guide in finding the center of mass. You should be able to do this easily, and may even be able to move your hand around without upsetting the stick. The mass and moment of inertia are identical in these cases, but you apply less torque by off-axis support when the stick is horizontal.
quote:The conspiracist's assertion that an astronaut shifting his weight in the cockpit would throw the vehicle off balance is entirely unfounded. In fact, if an astronaut took a step to one side and altered the LM's center of mass, the computer would be making the necessary corrections even before the astronaut had finished taking the step.
Kom ik op terug (voordat je denkt hij laat niets meer horen)quote:Op woensdag 27 juli 2011 13:07 schreef Johnny Blaze het volgende:
Niet alleen de engine, maar er zat ook een computer in, die mocht dat nodig zijn de thrusters aan de zijkanten liet afgaan, om de LM stabiel te houden.
Daarnaast staat er ook dit:
[..]
Laat daar eens een bron van zien dan, ik ben wel benieuwd naar de berekening die ze gedaan hebben om dat vast te stellen. Er is nl. een filmpje waarbij ze een hamer laten vallen (samen met een veer) op de maan en die komt toch echt niet zo snel naar beneden als hier op aardequote:Op woensdag 27 juli 2011 12:23 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Met enkele filmpjes en een stopwatch kan je de valversnelling meten a.d.h. van de voorwerpen die men liet vallen.
Het blijkt dat de "maan" een gravitatieconstante heeft die even groot is als die van de aarde.![]()
![]()
![]()
quote:Op woensdag 27 juli 2011 13:18 schreef Johnny Blaze het volgende:
[..]
Laat daar eens een bron van zien dan, ik ben wel benieuwd naar de berekening die ze gedaan hebben om dat vast te stellen. Er is een filmpje waarbij ze een hamer laten vallen op de maan en die komt toch niet zo snel naar beneden als hier op aarde
quote:At 50 feet of altitude sink rate
should be rcduced to about 3.5 fps and the pilot's l e f t thumb would be moved
to the descent engine cut-off button (at the present time it appears advisable
to shut down the descent engine prior to touchdown to avoid excessive pressure
build-up in the engine nozzle and possible vehicle stability problems). A mechanical
probe approximately 4 feet in length will extend below each landing gear
to insure a positive indication of altitude before engine shutdown. When the
probe contact light on the instrument panel comes on, the engine shut-off button
is pressed, and the vehicle drops to the lunar surface as engine thrust tails
off toward zero.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |