idd.. alleen in duitsland is het aan te raden om je titel te voerenquote:Op maandag 18 juli 2011 07:46 schreef Drive-r het volgende:
Een ing/ir titel voeren is vrij jammer, en wordt in de zakenleven ook niet enorm gewaardeerd ofzo. Op je CV staat toch je opleiding al, dus een titel is overbodig. Op je kaartje is het al helemaal kneuzig. Ik heb hem in 6 jaar volgens mij nog nooit gebruikt, en ik heb die van collega's ook nooit gebruikt zien worden.
De enige nationaliteit waarbij je vaak titels ziet, zijn de Duitsers.
Dat is bij de meeste culturen niet anders. Ik zie nooit mensen titels voeren op werken (Londen), en ik werk met mensen uit de hele wereld, allemaal met universitaire opleidingen.quote:Op maandag 18 juli 2011 08:25 schreef Devv het volgende:
Het zit gewoon niet in onze cultuur om met titels te pronken (op zich vreemd, want je mag er best trots op zijn).
tja, als iedereen er een heeft schiet het sowieso niet echt opquote:Op maandag 18 juli 2011 08:28 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Dat is bij de meeste culturen niet anders. Ik zie nooit mensen titels voeren op werken (Londen), en ik werk met mensen uit de hele wereld, allemaal met universitaire opleidingen.
Maar er zijn dus ook mensen die het op een visitekaartje ( voor je werk ) al kneuzig vinden om het erop te zetten.quote:Op maandag 18 juli 2011 09:49 schreef Devz het volgende:
Alleen op je visitekaartje. Voor de rest is het een beetje kansloos om die titel te gebruiken.
Dat is inderdaad een beetje te ergquote:Op maandag 18 juli 2011 08:02 schreef Devv het volgende:
Ik voer mijn titel nooit. Maar ik ken mensen die hun titel zelfs gebruiken als ze een naamplaatje bij de deurpost hangen. Ik vind het een beetje sneu.
Mwoch, studeren wordt steeds makkelijker, als je nu onder de 35 ofzo bent is er een grote kans dat de tweederde (of meer) van je collega's een titel heeft. Wat is dan het nut. Dat je hebt laten zien dat je 4 a 5 jaar fulltime iets hebt geleerd wat hele volksstammen al wisten en wat is afgerond met een onderzoek wat direct in een la verdwijnt?quote:Op maandag 18 juli 2011 08:25 schreef Devv het volgende:
Het zit gewoon niet in onze cultuur om met titels te pronken (op zich vreemd, want je mag er best trots op zijn).
Dus eigenlijk zou je titels alleen mogen gebruiken bij wetenschappelijk werk? Zouden ze daar geen regelgeving voor kunnen maken? Why zou ik een titel willen als deze toch door niemand als volwaardig wordt geaccepteerd?quote:Op maandag 18 juli 2011 10:16 schreef Harmankardon het volgende:
[..]
Mwoch, studeren wordt steeds makkelijker, als je nu onder de 35 ofzo bent is er een grote kans dat de tweederde (of meer) van je collega's een titel heeft. Wat is dan het nut. Dat je hebt laten zien dat je 4 a 5 jaar fulltime iets hebt geleerd wat hele volksstammen al wisten en wat is afgerond met een onderzoek wat direct in een la verdwijnt?
En los daarvan: titels zijn voor de wetenschap, aangezien de meest mensen niet in de wetenschap blijven maar voor het bedrijfsleven kiezen slaat het als een lul op een drumstel. Ik gebruik soms mijn titels als ik vanuit het niets moet corresponderen met een directeur of iemand van de RvB. Maar vaak dan nog niet.
In mijn beroep (consultancy) heeft iedereen een of meer studies gedaan en de meesten op de universiteit, dus wat is dan nog het onderscheidend vermogen. Het werkt voor mij eerder andersom, ik heb een collega die is gepromoveerd en echt bij alles dr. moet zetten terwijl hij echt niets meer met wetenschap van doen heeft. Dan denk ik: kleine piemel.
Nee. Er zijn mensen die hun titel wilde inleveren uit protest, maar dit werd geweigerd. Bijvoorbeeld bij het verschaffen van de dr.h.c. titel aan Beatrix of andere dubieuze personen.quote:Kun je ook officieel weer van je titel afkomen dan?
Nee, titels zijn strikt genomen niet alleen voor de wetenschap maar van oorsprong kreeg je ze alleen bij wetenschappelijke opleidingen toen de universiteit nog daadwerkelijk een sterk onderscheidend vermogen had en een status aparte in de samenleving had. Een titel stond toen voor een echte wetenschappelijke prestatie en in mijn ogen moet je het zo nog steeds zien. Maar dat is slechts mijn visie, voor wat het waard is. Ing. is een vreemde eend in de bijt en is puur gemaakt om de technische hogescholen tegemoet te komen, NL poldermodel zeg maar.quote:Op maandag 18 juli 2011 10:23 schreef Erpel87 het volgende:
[..]
Dus eigenlijk zou je titels alleen mogen gebruiken bij wetenschappelijk werk? Zouden ze daar geen regelgeving voor kunnen maken? Why zou ik een titel willen als deze toch door niemand als volwaardig wordt geaccepteerd?
Kun je ook officieel weer van je titel afkomen dan?
Dus HBO is het nieuwe "ik heb school niet afgemaakt" ?quote:Op maandag 18 juli 2011 10:30 schreef Harmankardon het volgende:
[..]
Nee, titels zijn strikt genomen niet alleen voor de wetenschap maar van oorsprong kreeg je ze alleen bij wetenschappelijke opleidingen toen de universiteit nog daadwerkelijk een sterk onderscheidend vermogen had en een status aparte in de samenleving had. Een titel stond toen voor een echte wetenschappelijke prestatie en in mijn ogen moet je het zo nog steeds zien. Maar dat is slechts mijn visie, voor wat het waard is. Ing. is een vreemde eend in de bijt en is puur gemaakt om de technische hogescholen tegemoet te komen, NL poldermodel zeg maar.
Het valt me op dat veel technische HBO'ers hun titel dragen, mijn advies niet doen, het zegt bij meer mensen iets slechts dan iets goeds over jou. Als je in een hogere functie zit dan kan iedereen deduceren dat je een bepaald type studie hebt gedaan.
Nee, nee helemaal niet. Toevallig heb ik ook TBK aan de HS-Zuyd gedaan voordat ik verder studeerde en er is helemaal niets mis mee. Maar er is een groot verschil tussen 'niets mis mee' en je naam versieren met iets waar je schijnbaar indruk mee wil maken. Want als je gaat werken dan moet je indruk maken met precies dat; je werk.quote:Op maandag 18 juli 2011 10:32 schreef Erpel87 het volgende:
[..]
Dus HBO is het nieuwe "ik heb school niet afgemaakt" ?
Wel stom dan zeg, ze geven je iets waar je eigenlijk niet zo veel mee kan of beter gezegd mee zou moeten doen.quote:Op maandag 18 juli 2011 10:37 schreef Harmankardon het volgende:
[..]
Nee, nee helemaal niet. Toevallig heb ik ook TBK aan de HS-Zuyd gedaan voordat ik verder studeerde en er is helemaal niets mis mee. Maar er is een groot verschil tussen 'niets mis mee' en je naam versieren met iets waar je schijnbaar indruk mee wil maken. Want als je gaat werken dan moet je indruk maken met precies dat; je werk.
Daarnaast gaat zeker op wat Dr.Cooper zegt: iedereen moet studeren dus iedereen gaat studeren en dan gaan ze titels dragen en dan ook zoiets als BBA en BA. Ik zie er werkelijk waar het nut niet van in.
Nahjah, zoals ik al aangaf; mijn titel wordt vooral uitgedragen naar de clienten waarmee ik werk, zodat zij in ieder geval weten dat ze iemand voor hun neus hebben met een volwaardige opleiding. Als je nog zo jong bent (ben 24) en je hebt 2 mensen van half de 40 voor je neus die je moet gaan adviseren m.b.t. hun priveleven (ben kinderpsychologe) dan geeft het idee van die opleiding (en dus dat stukje titel achter je naam) wel een signaal af.quote:Op maandag 18 juli 2011 10:37 schreef Harmankardon het volgende:
[..]
Nee, nee helemaal niet. Toevallig heb ik ook TBK aan de HS-Zuyd gedaan voordat ik verder studeerde en er is helemaal niets mis mee. Maar er is een groot verschil tussen 'niets mis mee' en je naam versieren met iets waar je schijnbaar indruk mee wil maken. Want als je gaat werken dan moet je indruk maken met precies dat; je werk.
Daarnaast gaat zeker op wat Dr.Cooper zegt: iedereen moet studeren dus iedereen gaat studeren en dan gaan ze titels dragen en dan ook zoiets als BBA en BA. Ik zie er werkelijk waar het nut niet van in.
Het gaat nog altijd om de opleiding, niet om de titel. Ik neem aan dat je je zwemdiploma's ook niet gehaald hebt om ze op je CV te zetten...quote:Op maandag 18 juli 2011 10:39 schreef Erpel87 het volgende:
[..]
Wel stom dan zeg, ze geven je iets waar je eigenlijk niet zo veel mee kan of beter gezegd mee zou moeten doen.
Maar mijn zwemdiploma's heb ik wel meer rond gerend, ik had zelfs zo een stukje stof op mijn zwembroek genaaid wat je erbij kreeg zodat duidelijk was A B of C diplomaquote:Op maandag 18 juli 2011 10:51 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Het gaat nog altijd om de opleiding, niet om de titel. Ik neem aan dat je je zwemdiploma's ook niet gehaald hebt om ze op je CV te zetten...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |