abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 17 juli 2011 @ 19:38:37 #1
347705 Doblie
classic games (old skool)
pi_99587337
Wij verhuren een studentenhuis aan 5 studenten. Frequent bezoek 's nachts voor stampei in het huis gezorgd, waardoor een huurder genoodzaakt was het huis te verlaten, vanwege intimidatie/bedreiging. Bij vertrek van de huurder heeft het frequente bezoek de deur geblokkeerd, wat neerkomt op vrijheidsontneming. Aangezien wij vinden dat de huurders verantwoordelijk zijn voor hun bezoek in hun studentenhuis, vinden wij dat we de overlast van het frequente bezoek juridisch mogen linken aan de betreffende huurder.

We hebben inmiddels een hele boel klachten ontvangen van dit frequente bezoek en zijn van plan juridische stappen te ondernemen. Is er een bepaalde hoeveelheid klachten nodig om sterk te staan? We hebben een paar ernstige klachten ontvangen, vinden wij.

Hebben wij, als verhuurders, het recht de huurovereenkomst van de betreffende huurder (waarvan het frequente bezoek voor overlast heeft gezorgd) te ontbinden op grond van overlast?

Voor alle duidelijkheid, wij wonen in Nederland. We hopen dat hier mensen rondlopen met verstand van het rechtssysteem in Nederland.

Alvast bedankt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Doblie op 18-07-2011 00:43:00 (gevoelige info) ]
  zondag 17 juli 2011 @ 19:43:42 #2
350754 vochtig
OMG motherfucking mothership
pi_99587468
Je kan denk het beste gewoon evende politie belle en kijke wat die ervan zeggen. En als het goed is hebben jouw huurders een contract ondertekend dus daar zou ik ook nog maar eens naar kijke
pi_99587542
Als je je een 2e huis kan veroorloven om te verhuren aan studenten, dan kun je je ook een advocaat veroorloven om dit haarfijn voor je uit te zoeken.

quote:
laatste bezoek: 1 seconde geleden.
aantal posts: 3 (gemiddeld 1 per dag)
  zondag 17 juli 2011 @ 19:46:59 #4
347705 Doblie
pi_99587568
In het huurcontract staat dat ze niet voor overlast mogen zorgen, maar we weten niet of deze waslijst van overlast genoeg reden is om de huurovereenkomst te beëindigen? De betreffende stampeischopper heeft inmiddels een ontzegging voor het huis, politie wil hem komen halen als hij niet vrijwillig vertrekt. Dat zegt de politie.

Zijn we dus sterk genoeg om de overeenkomst te beëindigen?
  zondag 17 juli 2011 @ 19:47:40 #5
347705 Doblie
pi_99587591
Advocaat zullen we inschakelen als we inderdaad stappen richting de rechtbank zullen nemen.
pi_99587614
ben blij dat ik niet zo'n klungel als jij als huisbaas heb
  zondag 17 juli 2011 @ 19:50:08 #7
347705 Doblie
pi_99587665
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 19:48 schreef bushwackerish het volgende:
Vind jij het verkeerd dat ik op alle terreinen informatie inwin? Natuurlijk gaan we het op een professionele manier aanpakken, uiteindelijk. Allereerst maar eens tips van verschillende mensen ontvangen.
pi_99587697
http://www.juridischloket.nl/Pages/default.aspx
:s)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
  zondag 17 juli 2011 @ 19:51:43 #9
347705 Doblie
pi_99587719
quote:
Het is zondag, meneer. Morgen gaan we inderdaad naar het loket toe. Maar nogmaals, ik wil informatie en tips van zoveel mogelijk mensen, die dit misschien ook mee hebben gemaakt.
pi_99587792
Er staat in het contract dat ze geen overlast mogen veroorzaken. Dat doen ze duidelijk wel. De politie is bereid mee te helpen als de persoon niet wenst te vertrekken. Lijkt me dan zo klaar als een klontje.
pi_99587807
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 19:51 schreef Doblie het volgende:

[..]

Het is zondag, meneer. Morgen gaan we inderdaad naar het loket toe. Maar nogmaals, ik wil informatie en tips van zoveel mogelijk mensen, die dit misschien ook mee hebben gemaakt.
Het komt niet op een halve dag aan toch? Gewoon morgen bellen dan weet je het meteen. Daar krijg je meer te weten dan bij de politie. Het gaat hier namelijk voornamelijk om privaatrecht.
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_99587913
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 19:46 schreef Doblie het volgende:
In het huurcontract staat dat ze niet voor overlast mogen zorgen, maar we weten niet of deze waslijst van overlast genoeg reden is om de huurovereenkomst te beëindigen? De betreffende stampeischopper heeft inmiddels een ontzegging voor het huis, politie wil hem komen halen als hij niet vrijwillig vertrekt. Dat zegt de politie.

Zijn we dus sterk genoeg om de overeenkomst te beëindigen?
Nee.

Een huurder uit zijn huis zetten in verband met overlast is een langdurig proces, waar de allerlaatste stap de gang naar de rechtbank is. De woningbouwvereniging waar ik heb gewerkt heeft veel ervaring met zulke rechtszaken en heeft er een hoop van verloren. Het dossier moet vuistdik zijn en vol verklaringen en aangifte van omwonende zijn wil je enig kans van slagen hebben en zelfs dan wil de rechter nog vaak in het voordeel van de huurder beslissen.

Je kunt het ook proberen zonder de gang naar de rechter, door hem min of meer dwingen te vertrekken. Als je het overtuigend kunt brengen in een gesprek en hem bijvoorbeeld 3 maanden de tijd geeft te vertrekken, heb je best kans dat hij vrijwillig weg gaat. Maar dat ligt dus helemaal aan hoe overtuigend jij kunt bluffen.
  zondag 17 juli 2011 @ 19:57:31 #13
347705 Doblie
pi_99587929
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 19:54 schreef Ahmad1nejad het volgende:

[..]

Het komt niet op een halve dag aan toch? Gewoon morgen bellen dan weet je het meteen. Daar krijg je meer te weten dan bij de politie. Het gaat hier namelijk voornamelijk om privaatrecht.
Oke hartelijk dank voor je info!
  zondag 17 juli 2011 @ 20:00:15 #14
347705 Doblie
pi_99588040
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 19:57 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

Nee.

Een huurder uit zijn huis zetten in verband met overlast is een langdurig proces, waar de allerlaatste stap de gang naar de rechtbank is. De woningbouwvereniging waar ik heb gewerkt heeft veel ervaring met zulke rechtszaken en heeft er een hoop van verloren. Het dossier moet vuistdik zijn en vol verklaringen en aangifte van omwonende zijn wil je enig kans van slagen hebben en zelfs dan wil de rechter nog vaak in het voordeel van de huurder beslissen.

Je kunt het ook proberen zonder de gang naar de rechter, door hem min of meer dwingen te vertrekken. Als je het overtuigend kunt brengen in een gesprek en hem bijvoorbeeld 3 maanden de tijd geeft te vertrekken, heb je best kans dat hij vrijwillig weg gaat. Maar dat ligt dus helemaal aan hoe overtuigend jij kunt bluffen.
Bedankt!
pi_99588263
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 19:57 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

Nee.

Maar voor het specifieke geval waarbij de huurder overlast veroorzaakt voor medehuurders bestaat wel jurisprudentie waarbij de verhuurder de zaak heeft gewonnen. Daarbij was sprake van aggressief gedrag, geluidsoverlast en vernieling van brievenbussen.

http://www.wetboek-online.nl/jurisprudentie/ljnAY6288.html
pi_99588339
Stuur de huurder wel wat aangetekende brieven met waarschuwingen.

Vraag de andere huurders dagen, tijden, etc. te noteren van welke overlast er precies is. Dat wil de kantonrechter allemaal zien als het zover komt.
dag
pi_99588735
Wij hebben dit recentelijk ook meegemaakt.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  zondag 17 juli 2011 @ 20:49:20 #18
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_99590118
quote:
Zeg knulletje. ONZ is een deur verder.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
  zondag 17 juli 2011 @ 22:52:21 #19
182871 Telates
Heer van Thebe
pi_99596888
quote:
Dobie klinkt als een prima huisbaas die tenminste opkomt voor z'n huurders die last hebben van een asociale huisgenoot.
pi_99598138
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 20:07 schreef erikkll het volgende:

[..]

Maar voor het specifieke geval waarbij de huurder overlast veroorzaakt voor medehuurders bestaat wel jurisprudentie waarbij de verhuurder de zaak heeft gewonnen. Daarbij was sprake van aggressief gedrag, geluidsoverlast en vernieling van brievenbussen.

http://www.wetboek-online.nl/jurisprudentie/ljnAY6288.html
Uiteraard zijn er genoeg zaken waar de huurder inderdaad via een rechter gedwongen wordt om te vertrekken, maar het is niet eenvoudig om dat af te dwingen. Ook bij een goed onderbouwde zaak is er nog een kans dat de rechter in het voordeel van de huurder beslist.

Behalve dat, kost het ook enorm veel geld en tijd zo'n zaak.
  zondag 17 juli 2011 @ 23:39:58 #21
347705 Doblie
pi_99599942
Inderdaad, naar mijn idee is er ook sprake geweest van huisvredebreuk...
pi_99600558
Nou, veel succes er mee dan. Duurt wel minstens een half jaar zo'n zaak hè...
  maandag 18 juli 2011 @ 00:02:05 #23
347705 Doblie
pi_99601184
Daarom gaan we dat ook op alle manieren proberen te vermijden...
  maandag 18 juli 2011 @ 10:42:29 #24
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_99611463
Wat is de aard van het 'frequente bezoek'? lijkt me dat je iedereen mag uitnodigen die je wilt, in je eigen huis?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 18 juli 2011 @ 14:03:34 #25
347705 Doblie
pi_99617948
Het huis wordt door ons verhuurd aan studenten, één student, die dus huurt, heeft frequent bezoek. Het huis blijft ondanks verhuur van ons, het frequentie bezoek zorgt voor ernstige overlast. Het is een partner van een student, dus logisch dat het frequent bezoek is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')