quote:geregistreerd op: zondag 12 juni 2011 @ 17:03
laatste bezoek: 1 seconde geleden.
aantal posts: 3 (gemiddeld 1 per dag)
Vind jij het verkeerd dat ik op alle terreinen informatie inwin? Natuurlijk gaan we het op een professionele manier aanpakken, uiteindelijk. Allereerst maar eens tips van verschillende mensen ontvangen.quote:Op zondag 17 juli 2011 19:48 schreef bushwackerish het volgende:
ben blij dat ik niet zo'n klungel als jij als huisbaas heb
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
Het is zondag, meneer. Morgen gaan we inderdaad naar het loket toe. Maar nogmaals, ik wil informatie en tips van zoveel mogelijk mensen, die dit misschien ook mee hebben gemaakt.quote:Op zondag 17 juli 2011 19:51 schreef Ahmad1nejad het volgende:
http://www.juridischloket.nl/Pages/default.aspx
Het komt niet op een halve dag aan toch? Gewoon morgen bellen dan weet je het meteen. Daar krijg je meer te weten dan bij de politie. Het gaat hier namelijk voornamelijk om privaatrecht.quote:Op zondag 17 juli 2011 19:51 schreef Doblie het volgende:
[..]
Het is zondag, meneer. Morgen gaan we inderdaad naar het loket toe. Maar nogmaals, ik wil informatie en tips van zoveel mogelijk mensen, die dit misschien ook mee hebben gemaakt.
Nee.quote:Op zondag 17 juli 2011 19:46 schreef Doblie het volgende:
In het huurcontract staat dat ze niet voor overlast mogen zorgen, maar we weten niet of deze waslijst van overlast genoeg reden is om de huurovereenkomst te beëindigen? De betreffende stampeischopper heeft inmiddels een ontzegging voor het huis, politie wil hem komen halen als hij niet vrijwillig vertrekt. Dat zegt de politie.
Zijn we dus sterk genoeg om de overeenkomst te beëindigen?
Oke hartelijk dank voor je info!quote:Op zondag 17 juli 2011 19:54 schreef Ahmad1nejad het volgende:
[..]
Het komt niet op een halve dag aan toch? Gewoon morgen bellen dan weet je het meteen. Daar krijg je meer te weten dan bij de politie. Het gaat hier namelijk voornamelijk om privaatrecht.
Bedankt!quote:Op zondag 17 juli 2011 19:57 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
Nee.
Een huurder uit zijn huis zetten in verband met overlast is een langdurig proces, waar de allerlaatste stap de gang naar de rechtbank is. De woningbouwvereniging waar ik heb gewerkt heeft veel ervaring met zulke rechtszaken en heeft er een hoop van verloren. Het dossier moet vuistdik zijn en vol verklaringen en aangifte van omwonende zijn wil je enig kans van slagen hebben en zelfs dan wil de rechter nog vaak in het voordeel van de huurder beslissen.
Je kunt het ook proberen zonder de gang naar de rechter, door hem min of meer dwingen te vertrekken. Als je het overtuigend kunt brengen in een gesprek en hem bijvoorbeeld 3 maanden de tijd geeft te vertrekken, heb je best kans dat hij vrijwillig weg gaat. Maar dat ligt dus helemaal aan hoe overtuigend jij kunt bluffen.
Maar voor het specifieke geval waarbij de huurder overlast veroorzaakt voor medehuurders bestaat wel jurisprudentie waarbij de verhuurder de zaak heeft gewonnen. Daarbij was sprake van aggressief gedrag, geluidsoverlast en vernieling van brievenbussen.quote:Op zondag 17 juli 2011 19:57 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
Nee.
Een huurder uit zijn huis zetten in verband met overlast is een langdurig proces, waar de allerlaatste stap de gang naar de rechtbank is. De woningbouwvereniging waar ik heb gewerkt heeft veel ervaring met zulke rechtszaken en heeft er een hoop van verloren. Het dossier moet vuistdik zijn en vol verklaringen en aangifte van omwonende zijn wil je enig kans van slagen hebben en zelfs dan wil de rechter nog vaak in het voordeel van de huurder beslissen.
Je kunt het ook proberen zonder de gang naar de rechter, door hem min of meer dwingen te vertrekken. Als je het overtuigend kunt brengen in een gesprek en hem bijvoorbeeld 3 maanden de tijd geeft te vertrekken, heb je best kans dat hij vrijwillig weg gaat. Maar dat ligt dus helemaal aan hoe overtuigend jij kunt bluffen.
Zeg knulletje. ONZ is een deur verder.quote:Op zondag 17 juli 2011 19:48 schreef bushwackerish het volgende:
Dobie klinkt als een prima huisbaas die tenminste opkomt voor z'n huurders die last hebben van een asociale huisgenoot.quote:Op zondag 17 juli 2011 19:48 schreef bushwackerish het volgende:
Uiteraard zijn er genoeg zaken waar de huurder inderdaad via een rechter gedwongen wordt om te vertrekken, maar het is niet eenvoudig om dat af te dwingen. Ook bij een goed onderbouwde zaak is er nog een kans dat de rechter in het voordeel van de huurder beslist.quote:Op zondag 17 juli 2011 20:07 schreef erikkll het volgende:
[..]
Maar voor het specifieke geval waarbij de huurder overlast veroorzaakt voor medehuurders bestaat wel jurisprudentie waarbij de verhuurder de zaak heeft gewonnen. Daarbij was sprake van aggressief gedrag, geluidsoverlast en vernieling van brievenbussen.
http://www.wetboek-online.nl/jurisprudentie/ljnAY6288.html
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |