quote:
Op woensdag 27 juli 2011 20:22 schreef SpecialK het volgende:[..]
Nee. Wat jij beweert is dat er geen verbod is in Israel op het trouwen met iemand van een ander geloof maar dat je daar niet kan trouwen met iemand van een ander geloof. Ik snap de zin niet en wil graag weten waar je deze gedachtegang vandaan haalt.
Uit het simpele gegeven dat een rabbi je niet gaat trouwen als je christen/moslim/ongelovig bent, een imam je niet gaat trouwen als je jood/christen/ongelovig bent, en een priester je niet gaat trouwen als je jood/moslim/ongelovig bent .. en daar bovenop dan nog de interne stromingen, zoals protestant/katholiek ed.
quote:
Tjsa. Ik twijfel een beetje dat dat de reden is dat dit voor veel mensen fascinerender is dan iets anders. Discriminatie op basis van ras is gewoon iets waar veel mensen een onevenredige aandacht aan besteden terwijl er in de wereld op andere vlakken wel echt onrecht wordt aangedaan. Dit is gewoon zo'n typisch gevalletje "laat ze maar lekker in de zandbak spelen" (letterlijk en figuurlijk)
Ik kan uiteraard niet in het hoofd van een ander kijken, ik kan alleen voor mezelf spreken, en voor mij is dat de hoofdzakelijke reden, ik vind die lui gewoon gevaarlijke extremisten. Als je de geschiedenis een beetje kent, de moord op Rabin, de slachtpartij van Goldstein, dan weet je gewoon dat je die lui met argusogen in de gaten moet houden. Ik persoonlijk zou me iig niet meer veilig voelen op het strand als ik daar met een Arabische vriend zou zitten.