Op zondag 24 juli 2011 16:54 schreef PietjePuk007 het volgende:Ok verslagje, toch wel 't minste na alle support

.
Maandagavond om een uurtje of 7 naar bed, want je weet dat om kwart voor 3 (!) de wekker gaat. Om half 4 moet er weggefietst worden om om 4u te kunnen starten aan de tocht der tochten. Nou, daar komt dus niks van want iedereen sms't en belt je om je succes te wensen

. Om 4u bij de start is 't enorm druk, de 50km-lopers starten allemaal tussen 4 en kwart voor 5. Na ff in de rij gestaan te hebben zijn we om 4u echt gestart aan de eerste 50km. De tocht op dag I gaat van Nijmegen, Lent, Bemmel naar Huissen, Elden, Elst, Valburg, Oosterhout via de Oosterhoutse dijk terug naar Nijmegen. De eerste 35km gingen natuurlijk prima, want nog fris

. Daarna begon 't zeer te doen, de laatste 7km waren echter hel

. De Oosterhoutse dijk is veel te smal en alle afstanden (30, 40, 50) zijn dan al samen gekomen. Je loopt je dus ruim 1,5u te irriteren aan bejaarden die de 30 mogen lopen, als je je eigen tempo niet kan lopen terwijl je er al 40 in de benen hebt ga je mentaal kapot. Ik wel iig

. Het herstellen van de verzuring ging 'smiddags ook erg langzaam, na een douche en een bad zat ik nog steeds stuk. Pas 'savonds bij de masseuze werden m'n bovenbenen wat rustiger, de verzuring wat minder, de spierpijn wat minder en kreeg ik een beetje vertrouwen voor dag II.
Again, de wekker om kwart voor 3. Het eerste wat ik dacht toen ik wakker werd, m'n benen voelen goed

. Dag II is de dag van Wijchen, Beuningen, Weurt en Nijmegen. Het was tot mijn eigen verrassing de beste dag die ik had. Statistisch gezien is 't namelijk de dag van de meeste uitvallers

. Het ging prima, alleen de laatste 5km deden zeer (wat een enorm groot rondje in de stad zelf

). 'sAvonds weer naar de masseuze en m'n bovenbenen en kuiten ff onder handen laten nemen, echt een aanrader

.
Dag III, de 7 heuvelen! Nou, dat valt dus vies tegen, niet die heuvelen maar 't eind erheen

. Je loopt door niemandsland voordat je ein-de-lijk in Groesbeek bent aangekomen, dan komen de 7heuvelen en dan weet je dat je over 5km binnen bent. Ik had een beroerde dag maar ik had alleen spierpijn en geen andere (serieuze) problemen. Dat is dus een kwestie van bijten en doorlopen, niemand loopt op dat moment nog fris.
Dag IV, Via Gladiola. Als dag IV begint weet je dat je 't gaat halen en dat loopt wel ontspannend

. Ondanks dat 't nog steeds een pleuris-eind is voordat je in Cuijk bent. Het "op handen gedragen worden" valt toch vies tegen, want op 't eind zat ik echt echt echt helemaal stuk. De finish, de gladiolen, vriendin, familie maakt echter alles goed

.