Lodewijk, wat een verwende kutnaam, vindt zich zelf niet heel erg verwend want ze ouders steunen hem in deze drukke tijdenquote:Dit krijg ik van mijn ouders:
- Kleedgeld, zo'n 250 euro per maand, 2 x per jaar iets meer, dus wanneer de zomer- en winter collectie uitkomen.
- Uitgaans geld. Dit geld is voor wanneer ik uit wil gaan, ik lust geen bier en drink dus vooral mixdrankjes. Ik krijg ik voor 25 euro per week.
- Auto + motor rijbewijs betalen mijn ouders, mits ik niet rook. Nu heb ik gerookt, maar ben gestopt en mijn ouders kijken door de vingers.
- Ik mag daarnaast 2 keer per jaar op vakantie op hun kosten, wil ik vaker, moet ik dit helemaal zelf betalen. (Ik krijg op mijn 3e of 4e vakantie ook geen cent van ze mee)
- Zakgeld, dit is voor de overige kosten die ik maak, denk aan frikandel broodjes op school, cd's, geurtjes. dit is 100 per maand.
Ik vind mezelf niet heel erg verwend, maar mijn ouders steunen me gewoon in een drukke schooltijd, ik zit in 5 VWO en moet hier veel voor doen. Ik moet er, natuurlijk, nog wel een baantje naast hebben. Ik ben vakkenvuller bij de Albert Heijn.
GROETJES LODEWIJK
quote:
Inderdaadquote:Op zondag 17 juli 2011 17:04 schreef kwiwi het volgende:
Wat een arme sloeber die Lodewijk
Grgr Roderick
Wat ben je ook zielig.quote:Op zondag 17 juli 2011 17:05 schreef Roces18 het volgende:
Hier trouwens het bijbehorende topic:
http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1835500
Enigste wat ik krijg ik gratis onderdak en een klap voor me hoofd als ik me niet gedraag![]()
Dat is het harde leven.quote:Op zondag 17 juli 2011 17:07 schreef daftme het volgende:
Ik kreeg wel kleedgeld, maar thats it. Ik moest maar kutbaantjes doen voor mijn eigen euro's.
Terechte klacht.
quote:Woh! dat is ook fijn!
Leuke reacties allemaal!
Oh, het was weer een fijne dag. Mijn lieve moeder kwam thuis met een nieuwe Ray Ban bril! Ik moet van mijn moeder een minstens een 5 halen op een toets, en wat haalde ik, een 5,2! Jippie!
quote:Woh! dat is ook fijn!
Leuke reacties allemaal!
Oh, het was weer een fijne dag. Mijn lieve moeder kwam thuis met een nieuwe Ray Ban bril! Ik moet van mijn moeder een minstens een 5 halen op een toets, en wat haalde ik, een 5,2! Jippie!
watquote:Op zondag 17 juli 2011 17:09 schreef daftme het volgende:
Overigens een leuke reactie op dat forum
[..]
In dat topic staat ook iemand die getrouwd is en nog steeds geld krijg van haar moeder:quote:Op zondag 17 juli 2011 17:08 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Nog erger zijn twintigers die nog op de zak van hun ouders teren
quote:Sinds '10 ben ik afgestuurd, ben ik getrouwd, woon ik dus samen met mijn man en werken wij allebei.
Sindsdien betaalt mijn moeder:
- 500¤ / maand, levenslang (zij krijgt zelf nog elke maand 300¤ van mijn grootouders sinds 1982 - reden: niets te kort komen)
- 55¤ / maand benzinegeld (reden: vaak op bezoek komen)
- opleiding en studieboeken voor mijn bijkomende studies in avondonderwijs (reden: zij vindt dat dit iets is dat ouders moeten betalen)
- omnium verzekering voor mijn nieuwe auto (reden: omdat ik het zelf niet zou betalen, maar zij dit noodzakelijk vindt)
- hospitalisatieverzekering (reden: idem)
- vrijgevige verjaardag-, kerst- en nieuwjaarscadeau's
Van de ouders van mijn man krijgen wij niets.
Tering wat triest, dat soort mensen mogen wat mij betreft lekker als "ontspanning" best een zomer verplicht op het land werken.quote:Op zondag 17 juli 2011 17:10 schreef Roces18 het volgende:
[..]
In dat topic staat ook iemand die getrouwd is en nog steeds geld krijg van haar moeder:
[..]
Slechts paupers.quote:Op zondag 17 juli 2011 17:10 schreef Aukje83 het volgende:
[..]
wat
welke moeder stelt dat nu als eis, een vijf halen
Zulke mensen mogen in mijn ogen niet eens rijden, nooit. "een verzekering heb ik niet nodig".quote:Op zondag 17 juli 2011 17:10 schreef Roces18 het volgende:
- omnium verzekering voor mijn nieuwe auto (reden: omdat ik het zelf niet zou betalen, maar zij dit noodzakelijk vindt)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |