Iedereen is zo lyrisch over deze film en (bijna) geen negatieve dingen gehoord.
Mijn negatieve punten zijn :
- De gevechten gaan ze veel te snel voorbij. Op het moment dat ik die stenen soldaten tot leven zag komen, verwachte ik een leuk vecht scene te zien. Die bleef dus uit en die domme stenen dingen deden nauwelijks iets. En dat als verdedigers van Hogwarts :S. Volgens mij stond het ook nog in 1 shot vol met de soldaten terwijl er een grote trol al midden op de brug aan het vechten was. Uhm, hoe is hij er voorbij gekomen? (kan het wel eventueel verkeerd hebben gezien.
Laat ook zien hoe de mensen doodgaan. Nee er hoeft niet veel bloed etcetera te zijn. Maar het is geen echte kinderfilm meer. Laat Ron en familie niet janken. Laat dat er dan ook maar uit.
- De valstrik op de brug : val gewoon dood! Toen hij naar boven kroop verwachte ik dat hij ging zeggen : "Run You Fools !!". Mensen die een beetje films kijken weten wel waar ik naar verwijs.
Zo vond ik nog meer vergelijkbare stukjes van LOTR.
- Laat gewoon zien hoe Snape doodgaat. Komop zeg, vecht in ieder geval terug. Hij kan toch ook een paar trucjes om in ieder geval Voldemort te verzwakken of tijd te rekken door met hem te gaan vechten. Je geeft zoveel om Harry maar een laatste poging om succeskans te vergroten zit er niet in :S. JAAAAAA ik weet het is een film( / boek) maar toch.
EN die 2 tranen die harry opvangt : Wat hij uitschenkt in de schaal is net een waterval in vergeijking met die tranen. CONTINUÏTEIT mist dus. EN ja filmfouten komen in bijna elke film voor, maar een van de grootste saga's ooit mag dit soort fouten niet hebben imo. Of laat mij maar de films checken op continuïteit voordat ze uitkomen. Wil ik best gratis doen

.
- Zoals al eerder werd aangegeven was de eindbattle echt een anticlimax. Een rode en blauwe waas die 10 seconden tegen elkaar aan lopen te duwen en dat is het. Krijg je toch een slappe piemel van!
- Harry is schijnbaar een aardig krachtige tovenaar, maar heb hem nog maar 3 verschillende aanvallen zien gebruiken in de hele reeks als het goed is. 1) "huppeldepup" petronium ( of zoiets. tegen die zwarte vliegevladderaars) 2) abra cadavara en 3) Dat hij die slang oproept (als je die meetelt). Graag hoor ik nog meer van die spreuken als ze in de FILMS zijn gebruikt.
Ze zijn zo speciaal maar kunnen maar 2 of 3 dingen.
Had wel gehoord van een vriend dat ze wel meer kunnen in de boeken en dat hij in de boeken ook echt voorruitgang boekt in zijn skills.Iets wat je dus NIET terug ziet in de films
- Daniel Rathcliff is een irritant lelijke kleine hobbit, no offense Sean Astin (Sean omdat Elijah Wood ook zo´n irritant grijns heeft imo). Wat vind ik hem een rotkop hebben. Heb dit soort dingen bijna nooit met acteurs/actrices, maar op een of andere manier kan ik hem niet uitstaan. Als kind leuk gecast, toen was hij "schattig"maar die gast "didnt age well". Hij is er steeds meer uit gaan zien als een rat.
Daarentegen maakt Emma Watson het weer goed. Vooral als ze net probeert op te staan nadat ze uit de "achtbaan" zijn gegooit.
- Ik heb dus vorig jaar deel 7.1 gezien. En iemand sprak hierboven over een goede opbouw. Nou ik moest echt goed graven wilde ik nog even volgen (7.2). De "snelheid" van de film doet de film niet veel goeds in vergelijking tot het boek wat ik van vrienden heb gehoord. Het geeft het gevoel dat er iets mist of het te oppervlakkig blijft qua verhaallijn. Ik snap dat men bij de film dingen uit moet laten, maar hetgene wat je laat zien moet wel vloeiend zijn (in zowel verhaal als gebeurtenissen/handelingen van karakters)
JAA ik verwacht kritiek op mijn kritiek over deze film. Maar ik lees bijna alleen maar positieve berichten. Terwijl er genoeg in deze film ziet waar ik me als "ervaren" filmkijker toch best aan kan irriteren, dat anderen het niet zien en de hype overhypen.
IK SPEEL GRAAG DE ADVOCAAT VAN DE DUIVEL.
Kom maar op, brand me maar af
Ps. Vond de film dus niet slecht had er alleen veel meer van verwacht om het goed te maken voor de "slechtere" eerdere 2 delen. Heb me goed vermaakt.