abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99576227
Dag allemaal,

Ik ben sinds een aantal maanden gaan kickboksen. Ik ben eigenlijk benieuwd over de stoffen die je aanmaakt tijdens het kickboksen en wat je ermee verbrand en wat voor eten je het best kan eten om af te vallen/vet te verbranden.

Ik weet dat Google bestaat maar wanneer ik daar op lees dan staat het uitgelegd op "Standje Professional". Ik ben eigenlijk op zoek naar de "Jip en Janneke" uitleg.

- Ik train 3x per week.
- 2x normale kickboks training met sparren en techniek training + conditie natuurlijk
- 1x conditie training

Ik ga altijd volluit en houd nooit in etc. Ik weet van mezelf dat ik een goede conditie heb en dan ik niet ophoud met sporten totdat de les voorbij is. Ik herstel ontzettend snel. Ik merk dat ik sterker/strakker in mijn vel zit door het kickboksen. Allemaal logisch aangezien je nogal hard aan het trainen bent.

Maar......

Kickboksen is een interval sport. Welke stoffen maak ik aan? Zit ik in een vetverbrandingstraining of ben ik vooral bezig met het verbranden van Koolhydraten.

Ik ben benieuwd hoe dat eigenlijk zit?

Wat voor eten past daar het best bij? Dit zodat ik minder vet heb en NOG meer spieren ;)

Hopelijk is het een beetje een logisch verhaal.
An Amateur trains untill he does it right!
A Professional trains untill he can't do it wrong!
  zondag 17 juli 2011 @ 13:40:46 #2
171936 DuTank
Spaashaas.
pi_99576440
Gewoon gezond eten. Normale porties pakken, geen frisdrank. Niks eten tot een uur na het sporten.
Als je zoveel sport, verbrand je gewoon calorieën en als je zorgt dat je meer verbrand dan binnenkrijgt. Val je af. Ik neem aan dat je spieren kweekt en vet verliest dan.
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_99576599
endorfine
pi_99580789
Vetverbranding gaat het meest efficient wanneer je als een lamme zak gaat sporten. Zeg een uur op de fiets zitten en de versnelling niet hoger dan standje bejaard :P.

Wat je dan doet is actief bezig zijn, maar op zo'n laag niveau dat je lichaam het met aerobe vetverbranding aan kan. Dat is dus vetverbranding waarvan je niet verzuurt.

Bij kickboksen ben je vooral koolhydraten aan het verbranden en als je daar eenmaal doorheen bent, dan ga je over op anaerobe vetverbranding, waardoor je dus verzuurt. Zeker als je er helemaal voor gaat.

En wat DuTank al zegt, als je maar genoeg sport, kun je gewoon eten wat je wilt. Ik ga echt niet niet naar de friettent omdat ik wil afvallen, ik ga gewoon meer sporten :P.

Mocht je trouwens van plan zijn om veel eiwitten/supplementen met eiwitten te gaan eten zodat je sneller meer spieren krijgt, bedenk je dan wel even dat je daardoor enorm naar ammoniak gaat stinken ;).
pi_99583741
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 15:59 schreef Azreal het volgende:
Vetverbranding gaat het meest efficient wanneer je als een lamme zak gaat sporten. Zeg een uur op de fiets zitten en de versnelling niet hoger dan standje bejaard :P.

Wat je dan doet is actief bezig zijn, maar op zo'n laag niveau dat je lichaam het met aerobe vetverbranding aan kan. Dat is dus vetverbranding waarvan je niet verzuurt.

Bij kickboksen ben je vooral koolhydraten aan het verbranden en als je daar eenmaal doorheen bent, dan ga je over op anaerobe vetverbranding, waardoor je dus verzuurt. Zeker als je er helemaal voor gaat.

En wat DuTank al zegt, als je maar genoeg sport, kun je gewoon eten wat je wilt. Ik ga echt niet niet naar de friettent omdat ik wil afvallen, ik ga gewoon meer sporten :P.

Mocht je trouwens van plan zijn om veel eiwitten/supplementen met eiwitten te gaan eten zodat je sneller meer spieren krijgt, bedenk je dan wel even dat je daardoor enorm naar ammoniak gaat stinken ;).
Ik ga geen shakes of andere dingen gebruiken.

Ik eet eigenlijk best normaal. Ik ben wel echt liefhebber van bier moet ik zeggen. Ik heb het al voor mekaar gekregen om door de weeks geen bier te drinken. Ik drink eigenlijk ook 1 of 2x per 2 weken. Dus opzich is dat niet slecht.

Ik merk wel dat ik aankom qua kilo's, maar dat ik wel veel spieren erbij krijg.

Ik bedoelde eigenlijk meer in de trant van:
- Omdat ik Koolhydraten verbrand moet ik dan om af te vallen zorgen dat ik Koolhydraat rijk voedsel ga eten of eigenlijk zorgen dat ik weinig Koolhydraten binnen krijg zodat ik meteen bij het vet gedeelte terecht kom als ik ga sporten?

Kan ik er bijv voor zorgen dat ik minder brood eet en dan iets anders eet?
Ik ben eigenlijk benieuwd naar dat soort adviezen.
pi_99585221
Als je veel spieren erbij krijgt en aankomt, lijkt me dat dat door die extra spiermassa komt. Maar wat is je doel, wil je minder wegen, of wil je vet kwijt raken?

Als je veel koolhydraten verbrandt en je gaat koolhydraten eten, doe je dat om te zorgen dat je juist geen vet gaat verbranden. Verbranding van vet is namelijk waardoor je gaat verzuren en dat wil je voorkomen.

Persoonlijk ben ik iemand die zegt eet gewoon waar jij je prettig bij voelt. Dat zorgt er namelijk voor dat je goed in je vel zit, waardoor je zo'n actief sportritme langer vol kunt houden. Bij mij werkt dat tenminste.
pi_99586680
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 18:20 schreef Azreal het volgende:
Als je veel spieren erbij krijgt en aankomt, lijkt me dat dat door die extra spiermassa komt. Maar wat is je doel, wil je minder wegen, of wil je vet kwijt raken?

Als je veel koolhydraten verbrandt en je gaat koolhydraten eten, doe je dat om te zorgen dat je juist geen vet gaat verbranden. Verbranding van vet is namelijk waardoor je gaat verzuren en dat wil je voorkomen.

Persoonlijk ben ik iemand die zegt eet gewoon waar jij je prettig bij voelt. Dat zorgt er namelijk voor dat je goed in je vel zit, waardoor je zo'n actief sportritme langer vol kunt houden. Bij mij werkt dat tenminste.
Ja, precies klinkt logisch. Ik wil eigenlijk minder wegen + minder vet hebben. Ik vind het opzich niet erg om een aantal kilo's zwaarder te zijn, als ik maar een goede conditie heb. Ik dacht alleen als ik het kan combineren is dat natuurlijk prima.

Ik probeer kleine dingen te veranderen die niet echt moeilijk vol te houden zijn.
Voorbeeld:
- Ik drink elke dag 2.5 of 3 liter water.
- Ik eet in de morgen geen boterhammen, maar een papje
- Ik drink vrijwel geen frisdrank
- Ik drink alleen alcohol bij feestjes en nooit door de weeks.

Dat soort kleine dingen helpt mij om mijn gewicht in de gaten te houden en waardoor ik ook wel eens niet op hoef te letten met wat ik eet etc. Het sporten helpt daar ook enorm bij hoor.
pi_99586988
Als je minder wilt wegen en minder vet wilt hebben, dan is het niet slecht om er een extra training puur gericht op vetverbranding bij te pakken of een uurtje vetverbranding als warming up te doen voor je kickboks/conditie training denk ik zo. Het schijnt ook dat dat soort training effectiever is als je meer spieren hebt, omdat je dan sneller door de koolhydraten heen bent, maar het blijft natuurlijk enorm irritant dat je jezelf heel de tijd in aan het houden bent.

Verder denk ik dat jouw leefpatroon gezonder is dan het mijne. Ik denk niet dat je daar erg veel winst uit kunt halen en het tegelijkertijd nog gezond kunt houden (nb: ik ben van mening dat een professioneel sportdieet vaak alles behalve gezond is ;) ). Maar ik ben natuurlijk geen professional.
pi_99589188
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 19:24 schreef Azreal het volgende:
Als je minder wilt wegen en minder vet wilt hebben, dan is het niet slecht om er een extra training puur gericht op vetverbranding bij te pakken of een uurtje vetverbranding als warming up te doen voor je kickboks/conditie training denk ik zo. Het schijnt ook dat dat soort training effectiever is als je meer spieren hebt, omdat je dan sneller door de koolhydraten heen bent, maar het blijft natuurlijk enorm irritant dat je jezelf heel de tijd in aan het houden bent.

Verder denk ik dat jouw leefpatroon gezonder is dan het mijne. Ik denk niet dat je daar erg veel winst uit kunt halen en het tegelijkertijd nog gezond kunt houden (nb: ik ben van mening dat een professioneel sportdieet vaak alles behalve gezond is ;) ). Maar ik ben natuurlijk geen professional.
Ik ben ook geen professional haha. Ik vind het inderdaad ook enorm iritant om mezelf in te houden tijdens het trainen. Ik kan bijv. ook nooit een relaxt rondje gaan rennen. Ik wil elke keer moe thuis aankomen. Ik wil ook telkens mijn tijd verbeteren haha of ik moet van mezelf voor een bepaalde tijd binnenkomen.

Ik had pas voor de eerste keer 5 km gelopen in 30 mins. Ik vond echt dat ik toen op alle fronten voor mezelf gefaald had haha. Ik had er namelijk ook makkelijk 10 of 15 km kunnen lopen en ik had die 5 km ook veeeeeel sneller kunnen lopen. Ik heb mezelf echt verplicht om toen 5 km in 30 mins te lopen. Klein voorbeeldje.
pi_99589767
je gaat geen spieren kweken van kickboxen tenzij je ervoor echt n ongetrainde mofo was.

En na het trainen fruit eten is prima, voor suikers die je nodig hebt om weer n beetje energie te krijgen. Daarnaast nog iets van eitwitten, dus zuivel (yoghurt / kwark / vlees / vis / eieren / nootjes). Graag wel BINNEN het uur eten nadat je stopt met sporten, dan kan je lichaam dit nog prima een plek geven in je spieren, erna wordt het moeilijker, en grotere kans dat je eten opgeslagen wordt als vet ipv dat het naar je spieren gaat voor nieuwe (snelle) energie en herstel ervan.
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_99609200
Eiwitten, eiwitten, eiwitten en nog eens eiwitten.
En ook nog een beetje vet en koolhydraten.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_99632346
quote:
14s.gif Op maandag 18 juli 2011 08:56 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Eiwitten, eiwitten, eiwitten en nog eens eiwitten.
En ook nog een beetje vet en koolhydraten.
Met eiwitten kom je toch aan?
pi_99636322
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 19:52 schreef Pro_Shifty het volgende:

[..]

Met eiwitten kom je toch aan?
Nee.
Eiwitten zijn de meest belangrijke bouwstoffen van het lichaam.
Eiwitten zorgen voor spiergroei, of in jouw geval, wanneer je afvalt je geen spierweefsel verbrand.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_99638182
Bij ons op de sportschool trainen diegene die af willen vallen allemaal met trui (incl ikzelf)

Wanneer je afvalt zie je dit niet altijd in je gewicht.. Weet niet hoeveel je weegt , je kunt het ook terugzien in je taille..

Ik let zelf ook op wat ik eet , eet bijvoorbeeld geen brood / pasta / rijst / aardappel . Drank is ook echt een boosdoener, ik merk dat wanneer ik het weekend niet heb gedronken en maandag weer ga kickboxen ik velen malen fitter ben dan wanneer ik gezopen heb het weekend.
pi_99653512
Dat trainen met een trui of met vuilniszakken heeft geen nut, daarmee zweet je alleen maar meer waardoor je meer vocht verliest. Op het moment na de training ben je dan lichter maar als je gewoon eet en drinkt neemt dat vocht zich weer op in je lichaam.
Veel eiwitten eten is belangrijk omdat we in Nederland over het algemeen een teveel aan koolhydraten eten wat zich weer omzet in vet. Als je dus spiermassa wil kweken of behouden en vet wil kwijtraken moet je dus op je voeding gaat letten mbt eiwitten en koolhydraten.
Faka G
pi_99771823
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 21:42 schreef loqdawq het volgende:
Bij ons op de sportschool trainen diegene die af willen vallen allemaal met trui (incl ikzelf)

Wanneer je afvalt zie je dit niet altijd in je gewicht.. Weet niet hoeveel je weegt , je kunt het ook terugzien in je taille..

Ik let zelf ook op wat ik eet , eet bijvoorbeeld geen brood / pasta / rijst / aardappel . Drank is ook echt een boosdoener, ik merk dat wanneer ik het weekend niet heb gedronken en maandag weer ga kickboxen ik velen malen fitter ben dan wanneer ik gezopen heb het weekend.
Wat eet jij als ontbijt/middag/avond?
pi_99772056
Probeer anders het fitness topic, of open een topic over metabolisme in SPT. Genoeg mensen met kennis van zaken daar ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')