abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111750744
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 19:32 schreef Tanin het volgende:

[..]

Ik kan (simpele) granen dan weer prima hebben. Melk en vlees = ;(
Hmm ja het verschilt wel per persoon, dat je heb je met PDS helaas.

Ik heb zelf ook last van vet vlees zoals spek en drumsticks (kan echt geen varken verdragen), bonen en rode pepers.
  zaterdag 19 mei 2012 @ 19:40:11 #27
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_111750889
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 19:37 schreef Selestha het volgende:

[..]

Hmm ja het verschilt wel per persoon, dat je heb je met PDS helaas.

Ik heb zelf ook last van vet vlees zoals spek en drumsticks (kan echt geen varken verdragen), bonen en rode pepers.
Dit klinkt inderdaad bekend. Licht wel aan type (bonen) en hoeveelheid (alles)
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
  zaterdag 19 mei 2012 @ 21:54:37 #28
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_111757625
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 20:24 schreef RETROSWEETY het volgende:
Nieuwe inzichten voor het Prikkelbare Darm Syndroom . Huisartsen krijgen centraal altijd richtlijnen aangeleverd waar ze zich aan kunnen houden bij ziekten. Tot 2011 stond daarin dat ze vezels moesten voorschrijven als iemand zich meldde met het Prikkelbare Darm Syndroom. In mei 2011 werd die richtlijn veranderd en staat dat vezels helemaal niet goed zijn.maar vezels juist een slechte reactie geeft. Ook de medische wereld is er nu achter dat vezels bij het Prikkelbare Darm Syndroom ook wel spastische darm genoemd soms veel beter achterwege kunnen blijven.

Zie voor het gehele artikel :

http://mens-en-gezondheid(...)-geven-klachten.html
Dank voor deze info!

Ik hoop dat de nieuwe NHG standaard nu snel uitkomt. Gelukkig ben ik er zelf inmiddels ook achter dat oplosbare vezels veel beter gaan dan onoplosbare. Misschien toch ook maar weer eens aan de probiotica.
Bij Hoevelaken rechtsaf.
  zaterdag 19 mei 2012 @ 23:07:46 #29
208890 June.
Seriously?
pi_111761851
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 20:24 schreef RETROSWEETY het volgende:
Nieuwe inzichten voor het Prikkelbare Darm Syndroom . Huisartsen krijgen centraal altijd richtlijnen aangeleverd waar ze zich aan kunnen houden bij ziekten. Tot 2011 stond daarin dat ze vezels moesten voorschrijven als iemand zich meldde met het Prikkelbare Darm Syndroom. In mei 2011 werd die richtlijn veranderd en staat dat vezels helemaal niet goed zijn.maar vezels juist een slechte reactie geeft. Ook de medische wereld is er nu achter dat vezels bij het Prikkelbare Darm Syndroom ook wel spastische darm genoemd soms veel beter achterwege kunnen blijven.

Zie voor het gehele artikel :

http://mens-en-gezondheid(...)-geven-klachten.html
Vezels kunnen juist wel goed zijn als je last hebt van obstipatie. Echter, als je krampen hebt of diarree kun je ze beter vermijden. Kortom, het ligt er maar net aan welk type PDS je hebt.

[ Bericht 2% gewijzigd door June. op 19-05-2012 23:21:25 ]
Shine bright like a diamond.
pi_111772715
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 23:07 schreef June. het volgende:

[..]

Vezels kunnen juist wel goed zijn als je last hebt van obstipatie. Echter, als je krampen hebt of diarree kun je ze beter vermijden. Kortom, het ligt er maar net aan welk type PDS je hebt.
Ja da's waar :) Ik heb het diarree type, voor mij is het een ramp ;)
  zondag 20 mei 2012 @ 19:26:27 #31
327255 Kreupel
Sorry alle hamburgers!
pi_111795027
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 23:07 schreef June. het volgende:

[..]

Het gaat juist om de soort vezels. Wateroplosbare gaan bij PDS vaak erg goed, maar de niet-oplosbare vezels geven vaak problemen. (Tarwe, rauwe groenten, bepaalde soorten groenten en fruit, etc.)
Of dit nu obstipatie is of diarree...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')