Flexibele buis is niet te kort, deze loopt echter wel een beetje schuin. Dus afvoer zit niet in één lijn met wc pot (slechts 1 a 2 cm naar links)...quote:
Dan heb je waarschijnlijk een lekkage tussen reservoir en pot. Een dun stroompje zie je niet op het keramiek, pas als het op de vloer komt.quote:Op zondag 17 juli 2011 09:18 schreef Niels78 het volgende:Hoe kan het zijn dat er water tussen pot en vloer doorsijpelt? Heb ook het idee dat het alleen bij doorspoelen is.
PS: dacht gisteren na 2 uurtjes klussen wel klaar te zijn, ben 7 uur bezig geweest om een wc te installeren
Ja dat kan, alleen heb ik net het reservoir eraf gehaald, alles goed aangedraad, rubber gecheckt en m weer goed erop gezet en vast gedraaid. Zijn er nog zaken waar ik bij reservor-pot aansluiting nog op moet letten.quote:Op zondag 17 juli 2011 13:04 schreef klipper het volgende:
Lekkage kan ook in overgang van duoblok op pot zitten.
Bedankt voor de tip; ik ga zsm het reservoir eraf halen en rubber invetten.quote:Op zondag 17 juli 2011 14:42 schreef blomke het volgende:
Rustig maar, we komen er wel uit!
Dat het niet lekt als er alleen water instaat, komt omdat er een verbinding is waarin water stroomt als je doortrekt. Op dat punt lekt 't.
Maak alles weer open, als het goed is zit er een rubber tussen reservoir en pot. Dat ding lekt weleens. Invetten met vaseline, nauwkeurig terugplaatsen en voorzichtig het reservoir weer plaatsen en met beleid de 2 bouten aandraaien. Niet heel vast, gewoon gelijkmatig aandraaien totdat je weerstand voelt. Dan laar.
Tweede punt: die flexibele buis gaat problemen geven i.e. verstopping, dat gaat echt niet goed zo. Daarvoor zijn er speciale gladde PVC buizen die die afstand overbruggen.
-- edit -- volgens mij is die hele pot niet goed; hiervoor zijn potten met een keramische buis aan de achterzijde die je in één keer bovenop die vloerafvoer plaatst.
Het is spoelwater dat over het keramiek stroomt. Dat zie je haast niet.quote:Op zondag 17 juli 2011 16:27 schreef Niels78 het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip; ik ga zsm het reservoir eraf halen en rubber invetten.
Maar hoe komt het water dan onder de pot naar buiten, helemaal o/d grond?
En...kan het probleem ook nog zitten tussen flex.buis en keramische pot?
V.w.b. die flex slang en de pot: vanaf dat het huis er staat (1999) zit er een overbrugging van kunststof tussen pot en vloerafvoer, dus dat moet opzich geen punt zijn. Maar die flex buis is een minder goede oplossing, zeker met het oog op opstoppingen??
Dat ook en ik zie dat de toiletpot niet uit 1 stuk gemaakt is. Er zit aan de binnenkant nog een rand waarlangs het kan lekken?quote:Op zondag 17 juli 2011 13:04 schreef klipper het volgende:
Lekkage kan ook in overgang van duoblok op pot zitten.
Heb je de aansluiting van de aanvoer van het water op de pot al aan alle kanten gecontroleerd?quote:Op zondag 17 juli 2011 18:02 schreef Niels78 het volgende:
Actie:
rubber ingevet met vaseline, nauwkeurig teruggeplaatst en voorzichtig het reservoir weer plaatsen en met beleid de 2 bouten aangedraaid.
Resultaat: Lekt nog steeds!
Zucht; weekend heeft in teken gestaan van het toilet! YES
De aansluiting van het water is toch het gat in reservoir en de pot? Hier zit een rubber, welke ik heb ingevet. Of bedoel je de aansluiting pot en afvoer?quote:Op zondag 17 juli 2011 18:09 schreef Onverlaatje het volgende:
[..]
Heb je de aansluiting van de aanvoer van het water op de pot al aan alle kanten gecontroleerd?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |