abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99571139
M'n opleiding heb ik zelf betaalt, priveschool, geleend en daarna terugbetaalt. Politie heb ik alleen maar last van, bekeuringen enzo. Openbare verlichting kan met LED, overdag opladen met Solarcellen, overtollige energie het lichtnet in, kwestie van investering.

Blijft over waterschappen, kan uit de aardgasbaten inderdaad.
pi_99571141
U2, de best verdienende popgroep ter wereld, vestigt zich in navolging van de Rolling Stones (de op één na best verdienende popgroep) in Nederland. Dat heeft alles te maken met het gunstige belastingklimaat in ons land. De Stones betalen jaarlijks 1,6 procent belasting over hun miljoenenopbrengsten.

Dat blijkt uit onderzoek van de Volkskrant. U2 Limited, waarin de band zijn muziekrechten grotendeels heeft ondergebracht, is per 1 juni verhuisd van Dublin naar Amsterdam, naar hetzelfde pand aan de Herengracht waarin sinds 1971 ook de Rolling Stones officieel gevestigd zijn.

Verontwaardiging
De zanger van U2, de idealist Bono, die de westerse bevolking met de regelmaat van de klok oproept nog meer te besteden aan ontwikkelingshulp en schuldverlichting, wil met de verhuizing voorkomen dat hij belasting moet betalen in zijn thuisland Ierland. Bono voegde zich eerder dit jaar in het koor van steenrijke Ierse popartiesten die verontwaardigd reageerden op het plan van de Ierse regering om hun belastingvrije status op te heffen.

Per 1 januari 2007 moeten de best verdienende (pop-)artiesten voor het eerst belasting gaan betalen. Om dat te voorkomen verhuisden de leden van U2 hun bedrijf U2 Limited, eigenaar van de mastertapes van al hun platen, naar belastingparadijs Nederland.

Royalty's
Hier hoeven ze nauwelijks belasting te betalen over hun jaarlijkse inkomsten van 201 miljoen euro (2005). De Rolling Stones, die Nederland al 35 jaar geleden ontdekten, betaalden in die jaren circa 1,6 procent belasting over hun miljoenopbrengsten - vorig jaar 120 miljoen euro. Het belastingvoordeel is een gevolg van het feit dat de fiscus in Nederland royalty's niet belast. Eerder hebben de Europese Commissie en de OESO zich hierover al beklaagd.

bron, managers online
pi_99571150
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 09:29 schreef niels0 het volgende:
M'n opleiding heb ik zelf betaalt, priveschool, geleend en daarna terugbetaalt. Politie heb ik alleen maar last van, bekeuringen enzo. Openbare verlichting kan met LED, overdag opladen met Solarcellen, overtollige energie het lichtnet in, kwestie van investering.

Blijft over waterschappen, kan uit de aardgasbaten inderdaad.
Ik heb geen zin in getrol dus ik reageer niet meer op jou.
pi_99571151
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 09:27 schreef rechtsedirecte het volgende:
gebruk je wel eens het openbaar vervoer, bibliotheek, je huisvuil wordt opgehaald etc. etc.
Of ben je het prototype Fokker welke nooit buiten komt? want dan hoef je idd geen belasting te betalen
Openbaar vervoer betaal ik me scheel aan. Bibliotheek, ouderwets man. We hebben toch internet?

Huisvuil heb je een puntje maar kan ook uit de aardgasbaten.
pi_99571180
Score tot nu toe. Redenen om belasting te betalen:

-Afval.
-infrastruktuur voor fietsers/voetgangers
-Waterschappen.
-Rechterlijke macht.
-Regering

Als dat alles is begrijp ik niet waarom ik in NL een halve ton p/j zou moeten dokken.
  zondag 17 juli 2011 @ 09:35:01 #31
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_99571187
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 09:31 schreef niels0 het volgende:

[..]

Openbaar vervoer betaal ik me scheel aan. Bibliotheek, ouderwets man. We hebben toch internet?

Huisvuil heb je een puntje maar kan ook uit de aardgasbaten.
hoe lang denk je dat je die 10 miljard euro kan blijven rekken in je argumenten?
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_99571195
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 09:35 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

hoe lang denk je dat je die 10 miljard euro kan blijven rekken in je argumenten?
Welke 10 miljard? oh, van het gas. Met 10 miljard zou ik een eind komen maar ik ben dan ook geen ambtenaar.
  zondag 17 juli 2011 @ 09:35:56 #33
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_99571201
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 09:34 schreef niels0 het volgende:

Als dat alles is begrijp ik niet waarom ik in NL een halve ton p/j zou moeten dokken.
niemand maar dan ook niemand houdt je tegen om te vertrekken
  zondag 17 juli 2011 @ 09:36:17 #34
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_99571208
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 09:35 schreef niels0 het volgende:

[..]

Welke 10 miljard?
de aardgasbaten per jaar
pi_99571213
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 09:36 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

de aardgasbaten per jaar
vat em. zie edit.
pi_99571229
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 09:35 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

niemand maar dan ook niemand houdt je tegen om te vertrekken
Ben al weg.
  zondag 17 juli 2011 @ 09:40:55 #37
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_99571257
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 09:38 schreef niels0 het volgende:

[..]

Ben al weg.
en hoeveel % betaal je in je nieuwe thuisland?
pi_99571279
2% maar het is niet m'n thuisland. Ik ben er zelfs nooit geweest dus die 2% is eigenlijk al te veel.
  zondag 17 juli 2011 @ 09:45:29 #39
165633 eriksd
The grand facade...
pi_99571298
Ik zie het punt niet zo. Best wat voor te zeggen dat je zo min mogelijk belasting wil betalen om vervolgens het bespaarde geld alsnog in de maatschappij te steken maar dan op een manier die jouw goedkeuring weg kan dragen en waarbij bovendien minder aan de strijkstrok blijft hangen.

Kortom: Daltrey moet zich, zoals vaker bij musici, niet gaan bemoeien met dit soort aangelegenheden.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  zondag 17 juli 2011 @ 09:46:56 #40
165633 eriksd
The grand facade...
pi_99571308
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 09:04 schreef niels0 het volgende:
Waarom zou ik belasting betalen? 1 reden vraag ik maar.
Tsjah, zat collectieve voorzieningen welke bekostigd moeten worden.
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_99571389
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 09:46 schreef eriksd het volgende:

[..]

Tsjah, zat collectieve voorzieningen welke bekostigd moeten worden.
Zoals? Griekenland uit de problemen helpen bijvoorbeeld? Of aan allerlei onzinnige projecten? Ik noem een amsterdamse noord-zuidlijn, haagse tramtunnel, rotterdamse blunderput, trainingsmissie Afganistan, OV-chipkaart, zal ik even doorgaan?
pi_99571410
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 09:45 schreef eriksd het volgende:
Ik zie het punt niet zo. Best wat voor te zeggen dat je zo min mogelijk belasting wil betalen om vervolgens het bespaarde geld alsnog in de maatschappij te steken maar dan op een manier die jouw goedkeuring weg kan dragen en waarbij bovendien minder aan de strijkstrok blijft hangen.

Kortom: Daltrey moet zich, zoals vaker bij musici, niet gaan bemoeien met dit soort aangelegenheden.
Dat kan maar als je dit leest:

De zanger van U2, de idealist Bono, die de westerse bevolking met de regelmaat van de klok oproept nog meer te besteden aan ontwikkelingshulp en schuldverlichting"",

dan wil U2 juist dat we nog meer gaan betalen aan ontwikkelingshulp en schuldverlichting.
Hoe gaan we dat dan betalen als we geen belasting willen betalen?
  zondag 17 juli 2011 @ 09:55:37 #43
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_99571412
Niels0, dat je nog niet in de politiek zit als je het toch allemaal zoveel beter weet hoe het moet
  zondag 17 juli 2011 @ 09:56:45 #44
165633 eriksd
The grand facade...
pi_99571423
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 09:53 schreef niels0 het volgende:

[..]

Zoals? Griekenland uit de problemen helpen bijvoorbeeld? Of aan allerlei onzinnige projecten? Ik noem een amsterdamse noord-zuidlijn, haagse tramtunnel, rotterdamse blunderput, trainingsmissie Afganistan, OV-chipkaart, zal ik even doorgaan?
Onderwijs? Zorg? Infrastructuur?

Kom nou.
Bis bis bis
  zondag 17 juli 2011 @ 09:58:22 #45
165633 eriksd
The grand facade...
pi_99571447
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 09:55 schreef thumbnail het volgende:

[..]

Dat kan maar als je dit leest:

De zanger van U2, de idealist Bono, die de westerse bevolking met de regelmaat van de klok oproept nog meer te besteden aan ontwikkelingshulp en schuldverlichting"",

dan wil U2 juist dat we nog meer gaan betalen aan ontwikkelingshulp en schuldverlichting.
Hoe gaan we dat dan betalen als we geen belasting willen betalen?
En dat kan alleen middels belastingheffing? Ik vind het een vrij legitieme oproep mensen zelf te laten doneren. We weten allemaal dat ontwikkelingshulp vanuit overheidswege gewoon niet werkt omdat slechts een fractie van het geld daadwerkelijk terecht komt waar het moet komen en de rest aan de ambtelijke/beleidstechnische strijkstok blijft hangen.
Bis bis bis
pi_99571453
Terecht kritiek.

Die Bono is een eerste klas klootzak en zakkenvuller.

Hij zet zich zogenaamde in voor een betere wereld, maar doet dit uitsluitend voor zijn eigen imago.

Als je eigen land zou diep in de shit zit, vind ik het ook kansloos om belasting te gaan ontduiken, zeker als je zelf al tig miljoen hebt. Zo ordinair.

Dat iemand zo is, soit, maar houd dan gewoon je bek over een evenredige verdeling van welvaart.

Smerige hypocriet dat het is.
pi_99571456
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 09:55 schreef rechtsedirecte het volgende:
Dat je nog niet in de politiek zit als je het toch allemaal zoveel beter weet hoe het moet
Ik vermoed dat ik dan tegen een muur oploop :Y

quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 09:56 schreef eriksd het volgende:

[..]

Onderwijs? Zorg? Infrastructuur?

Kom nou.
Opleiding heb ik zelf bekostigd en zorg ben ik voor verzekerd (ziekenhuizen maken zelfs winst).
Enig idee wat een malarone tablet kost? Tegen malaria, eenmaal daags. 7,50euro. Belachelijk duur. Geen wonder dat zorg onbetaalbaar is.
Infrastruktuur ok.
  zondag 17 juli 2011 @ 10:01:27 #48
165633 eriksd
The grand facade...
pi_99571485
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 09:59 schreef niels0 het volgende:

[..]

[..]

Opleiding heb ik zelf bekostigd en zorg ben ik voor verzekerd (ziekenhuizen maken zelfs winst).
Infrastruktuur ok
Werkelijk? Je hebt je opleiding geheel zelf betaald? Inclusief salarissen en voorzieningen?
En je denkt dat dat 100'je afdoende is voor de zorg?
Bis bis bis
pi_99571493
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 09:59 schreef niels0 het volgende:

[..]

[..]

Infrastruktuur ok
:') Jij denkt dat wanneer je bejaard bent je zorgverzekering nog toereikend is? En over wegen loop je ook niet? Jij loopt alleen door onbegaanbaar bebost gebied? En jij koopt ook niet in een supermarkt? Jij leeft compleet zelfvoorzienend?

Ik wist overigens niet dat je in Nederland je basisschool zelf kan betalen.
pi_99571562
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 10:01 schreef Gulo het volgende:

[..]

:') Jij denkt dat wanneer je bejaard bent je zorgverzekering nog toereikend is? En over wegen loop je ook niet? Jij loopt alleen door onbegaanbaar bebost gebied? En jij koopt ook niet in een supermarkt? Jij leeft compleet zelfvoorzienend?

Ik wist overigens niet dat je in Nederland je basisschool zelf kan betalen.

Als je je hele leven 100 per maand hebt betaalt meen ik dat dat zeer toereikend is ja.
Gaat er belastinggeld naar supermarkten?
Infrastruktuur voor voetgangers en fietsers en basisschool ja, heb je een paar punten.
Even toevoegen.

Redenen om belasting te betalen:
-Afval.
-infrastruktuur voor fietsers/voetgangers
-Waterschappen.
-Rechterlijke macht.
-Regering
-Scholing tot de leerplicht ophoudt (is dat leeftijd 18 jaar of zo?)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')