abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 19 juli 2011 @ 15:28:43 #151
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_99665358
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 01:06 schreef Ayca het volgende:
Haha toevallig, gisteravond kwam er een duif de kebabzaak binnen en m'n vader liet hem maar overnachten binnen want het regende en hij was verzwakt. Vanochtend wat water en brood gegeven en geprobeerd naar buiten te krijgen (want nja leek me niet zo hygiënisch :') ) maar hij bleef terugkomen. :')

Ook met een blauw bandje om trouwens, maar durfde niet te kijken wat erop stond. :@ :') Weet niet of hij er nog is, als hij er morgen is zal ik proberen te lezen wat er staat. :P

SPOILER: het beestje
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En wat hebben jullie vanmorgen gedaan? Deze duif is alvast ziek, of heel erg verzwakt. Deze kun je beter niet loslaten buiten maar de eigenaar bellen dat hij hem MOET komen halen, en anders de dierenambulance bellen.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_99716281
Hoe gaat het met Gerrit? O-)
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
  woensdag 20 juli 2011 @ 19:38:04 #153
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_99717917
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 18:57 schreef roos85 het volgende:
Hoe gaat het met Gerrit? O-)
Goed! Hij gaat er steeds beter uitzien en raakt langzaamaan wat levendiger. Als ik steeds hetzelfde geluidje maak dan koert hij zachtjes terug.

Alleen is Gerrit op zeer jonge leeftijd al zwaar aan het dementeren. Aan het eind van de dag mag ik alles, aaien noem maar op maar de volgende dag is hij alles weer vergeten en dan pikt hij 'sochtends in mijn hand. :').

Gerrit is nog niet naar de kapper geweest. Foto's nog niet aan toegekomen maar komen nog wel maar het is geen zielig hoopje meer.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  woensdag 20 juli 2011 @ 21:01:22 #154
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_99721743
O+ Ik ben nu al fan van Gerrit.
Vogels zijn zo leuk, zeker als ze lekker los kunnen op den duur, in een hok of kooi vind ik ze sneu. Ik heb vorig jaar een jonge kraai gehad een paar weken, supertam, die zat binnen met de honden op de bank.
Uiteindelijk is hij een paar keer uitgevlogen en teruggekomen en weggebleven ^O^
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  vrijdag 22 juli 2011 @ 14:57:30 #155
42366 Staal
pi_99795784
Update: het gaat te goed met Gerrit en kan merken dat hij er weer goede zin in heeft.
Heb zijn vleugel gelukkig nog niet gekortwiekt en het komt misschien wat wispelturig over maar dat is het gebrek aan ervaring met duiven en de situatie is veranderd want hij fladdert in zijn hok en dat is echt doodzielig om te zien. Ook ben ik bang dat hij zichzelf juist in het hok zal kneuzen en verwonden en dan is hij nog verder van huis. En wie ben ik om hem tegen te houden ondanks dat hij dan wrs. maar een kort leven zal hebben.

Ga hem vanmiddag vrijlaten maar hoe kan ik dit het beste doen? Gewoon hok openzetten?
Hoe weet ik zeker dat hij sterk genoeg is?
Un certain jeune homme
  vrijdag 22 juli 2011 @ 15:18:41 #156
176471 oh-oh
pi_99796980
Gewoon deur openzetten, wie weet vliegt ie meteen weg, misschien blijft ie ook nog wel even hangen.
Hij zal het zelf wel het beste weten ;)
Er zitten geen katten of zo in de buurt?
Het zou wel heel lullig zijn als ie gegrepen wordt na al die moeite...
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  vrijdag 22 juli 2011 @ 15:28:36 #157
42366 Staal
pi_99797525
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 15:18 schreef oh-oh het volgende:
Gewoon deur openzetten, wie weet vliegt ie meteen weg, misschien blijft ie ook nog wel even hangen.
Hij zal het zelf wel het beste weten ;)
Er zitten geen katten of zo in de buurt?
Het zou wel heel lullig zijn als ie gegrepen wordt na al die moeite...
Zal hem straks wel goed in de gaten houden. Als vliegen niet goed gaat kan ik hem wel weer pakken. Enerzijds jammer maar tis niet anders.
Un certain jeune homme
pi_99797707
Gewoon het deurtje open zetten en hem zelf z'n gang laten gaan om op z'n eigen tempo uit te laten vliegen, waarschijnlijk vliegt ie dan een paar rondjes en gaat er vandoor.. Op weg naar huis!

Als hij zich goed voelt gaat ie van zelf, als hij zich minder goed voelt blijft een beetje rond scharrelen op stoep ofzo.. Maar geef hem wel z'n tijd, niet pushen ofzo ( maar waarschijnlijk is ie weg zodra de kooi open gaat)
  vrijdag 22 juli 2011 @ 18:55:09 #159
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_99807688
Hij ziet er prima uit, die gaat gewoon gelijk vliegen. Je kunt hem beter 's ochtends loslaten dan aan het einde van de middag, hij kan 's nachts niet vliegen. Hij zal drie of vier rondjes vliegen om zich te orienteren en dan naar huis teruggaan.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 18:58:44 #160
42366 Staal
pi_99807819
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 18:55 schreef Arnold_fan het volgende:
Hij ziet er prima uit, die gaat gewoon gelijk vliegen. Je kunt hem beter 's ochtends loslaten dan aan het einde van de middag, hij kan 's nachts niet vliegen. Hij zal drie of vier rondjes vliegen om zich te orienteren en dan naar huis teruggaan.
lees het net op tijd was nl. weg. Het wordt alleen zulk baggerweer morgen. Maakt dat nog uit? Anders laat ik hem morgenochtend gaan.
Un certain jeune homme
pi_99807857
Morgenochtend lijkt me prima! Probeer je een fotootje te maken!
Sterkte met het uitzwaaien en je hebt het goed gedaan :*
  vrijdag 22 juli 2011 @ 18:59:53 #162
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_99807860
Als het regent zou ik het niet doen, hoeveel kilometer is het hemelsbreed?
pi_99808154
Beter geen regen, klein beetje zou kunnen maar is moeilijker voor hem, bij onweer sowieso niet doen, daar van raakt z'n navigatie helemaal in de war en is het maar de vraag of ie de weg ooit vind.. Nu inderdaad niet meer doen (of het moet erg dichtbij zijn)
  vrijdag 22 juli 2011 @ 19:11:43 #164
42366 Staal
pi_99808326
110 of 1120 KM hemelsbreed. Als hij fladdert kan ik hem wel rustig krijgen. Dus kan het wel uitstellen natuurlijk totdat het wat beter weer is. Had het beter vanmorgen kunnen doen maar toen had ik het besluit nog niet genomen.

@ Bluezz, dank je wel. Vind het niet echt leuk maar het is niet anders. Ga wel nog de eigenaar nabellen of Gerrit aangekomen is en dan hoeft hij niet nonchalant te doen want ik heb wel voor het diertje gezorgd dus laat me niet afschepen.
Un certain jeune homme
  vrijdag 22 juli 2011 @ 19:19:20 #165
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_99808650
Daar zal hij een uurtje of drie, vier over doen. 's Ochtends is dus de beste tijd. Hoe beter het weer hoe makkelijker het is om thuis te komen, dus niet te heet en geen regen of onweer. Als je het morgen wilt doen moet je echt vroeg zijn, morgen vliegen alle duiven weer en is de kans groot dat hij zich aansluit bij een groep en zo nog verder van huis komt. Het mooiste is om hem maandag los te laten, dan heeft hij de lucht voor zich alleen.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 19:45:40 #166
300082 roos85
JUICHEN!
pi_99809650
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 19:38 schreef Staal het volgende:

[..]

Goed! Hij gaat er steeds beter uitzien en raakt langzaamaan wat levendiger. Als ik steeds hetzelfde geluidje maak dan koert hij zachtjes terug.
aah wat lief O+
quote:
Alleen is Gerrit op zeer jonge leeftijd al zwaar aan het dementeren. Aan het eind van de dag mag ik alles, aaien noem maar op maar de volgende dag is hij alles weer vergeten en dan pikt hij 'sochtends in mijn hand. :').
:D _O-

quote:
Gerrit is nog niet naar de kapper geweest. Foto's nog niet aan toegekomen maar komen nog wel maar het is geen zielig hoopje meer.
Goed om te lezen :)
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
  vrijdag 22 juli 2011 @ 20:11:49 #167
42366 Staal
pi_99810685
Maandag wordt het dan. Kan ik nog met demente Gerrit kroelen en volvoeren voor zijn reis. O+ . En zal het zoveel mogelijk in de gaten houden dat hij niet gaat fladderen en zich kneust. Het is wel een lieve vogel. Heel anders dan een kraaiachtige, zoals die van Oh-Oh en Camiel die ik eerder in huis heb gehad.

Dit is Camiel trouwens, die zat echt bij ons in huis en sliep snachts op een tak gestoken in de boekenkast met een krantje eronder.

Un certain jeune homme
  vrijdag 22 juli 2011 @ 20:34:00 #168
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_99811635
quote:
6s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 20:11 schreef Staal het volgende:
Maandag wordt het dan. Kan ik nog met demente Gerrit kroelen en volvoeren voor zijn reis. O+ . En zal het zoveel mogelijk in de gaten houden dat hij niet gaat fladderen en zich kneust. Het is wel een lieve vogel. Heel anders dan een kraaiachtige, zoals die van Oh-Oh en Camiel die ik eerder in huis heb gehad.

Dit is Camiel trouwens, die zat echt bij ons in huis en sliep snachts op een tak gestoken in de boekenkast met een krantje eronder.

[ afbeelding ]
_O- O+
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  vrijdag 22 juli 2011 @ 20:48:42 #169
176471 oh-oh
pi_99812396
Camiel O+
Hans was zoooooo gezellig in huis met de hondjes O+
Eten aan tafel:
En altijd maar eten vragen aan de honden, de dombo _O-
( Groucho Marx )
  vrijdag 22 juli 2011 @ 21:11:50 #170
42366 Staal
pi_99813594
Filmpjes van Hans. O+ .

Tussen de bedrijven door nog Oslo volgen maar vanavond ga ik de filmpjes absoluut kijken. Tof dat je ze gepost hebt. ^O^ .
Un certain jeune homme
  vrijdag 22 juli 2011 @ 22:58:59 #171
42366 Staal
pi_99819760
Wat leuk, oh oh.

Op het eerste filmpje is het trouwens net alsof je hond (die op de rand van de bank gaat zitten) Hans nadoet met zijn snuitje.

Leuke filmpjes! En wat een grote hap eten ging daar naar binnen zeg. :D.

Gerrit heeft net weer eten bijgevuld gekregen en schoon water. Het laatste doe ik bijna zo'n acht keer per dag. Het is een schaal en hij baddert er ook in en ik wist niet dat duiven zoveel kunnen schransen op een dag. En eind van de dag mag ik weer alles he. :D. Morgenochtend kent hij me niet meer.

Zal morgen nog even een foto posten. Zijn frommelveertjes zijn inmiddels weer mooi maar bij dat vleugeltje steekt nog steeds dons van onder zijn verenpakje. Zit ook niet helemaal recht. Foto's verduidelijken het morgen wel.
Un certain jeune homme
  vrijdag 22 juli 2011 @ 23:38:26 #172
176471 oh-oh
pi_99821975
Het leukste vond ik hoe Hans echt totaal niet bang was voor de honden, meteen al niet, ik dacht het ff in het begin, maar als ie zo zn bek open doet vraagt ie ze om eten :')
Ik ben benieuwd naar de nieuwe foto's.
Wat grappig dat ie je elke ochtend weer niet lijkt te kennen :D
Mijn opa was duivenmelker, de duiven kenden hem wel, maar hij was ook echt elke dag bezig met ze pakken en tegen ze praten.
Ik ging altijd met hem mee de duiven wegbrengen voor wedstrijden.
Dan ging hij ze pakken in de til, deden we ze samen in de mand met vakjes, en dan gingen we naar cafe de Duif ( ja ja :D ) waar ze ingeschreven werden en geringd.
En als ze dan binnen kwamen moesten de honden naar binnen en stond ik in de serre altijd vol spanning te kijken hoe opa de duiven snel met zn bakje voer en zn roekoeeeeee roekoeeeeee de til in lokte om dan zo snel mogelijk de ring in de klok te doen.
Heel leuk allemaal O+
( Groucho Marx )
  vrijdag 22 juli 2011 @ 23:39:24 #173
176471 oh-oh
pi_99822010
Duiven goed oppakken en vastpakken met 1 hand met de kop tegen je aan, en dan de vleugels spreiden en nakijken kon ik trouwens ook al heel klein O+
( Groucho Marx )
  zaterdag 23 juli 2011 @ 00:46:11 #174
42366 Staal
pi_99824557
quote:
17s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 23:38 schreef oh-oh het volgende:
Het leukste vond ik hoe Hans echt totaal niet bang was voor de honden, meteen al niet, ik dacht het ff in het begin, maar als ie zo zn bek open doet vraagt ie ze om eten :')
Ik ben benieuwd naar de nieuwe foto's.
Wat grappig dat ie je elke ochtend weer niet lijkt te kennen :D
Mijn opa was duivenmelker, de duiven kenden hem wel, maar hij was ook echt elke dag bezig met ze pakken en tegen ze praten.
Ik ging altijd met hem mee de duiven wegbrengen voor wedstrijden.
Dan ging hij ze pakken in de til, deden we ze samen in de mand met vakjes, en dan gingen we naar cafe de Duif ( ja ja :D ) waar ze ingeschreven werden en geringd.
En als ze dan binnen kwamen moesten de honden naar binnen en stond ik in de serre altijd vol spanning te kijken hoe opa de duiven snel met zn bakje voer en zn roekoeeeeee roekoeeeeee de til in lokte om dan zo snel mogelijk de ring in de klok te doen.
Heel leuk allemaal O+
In die zin begrijp ik Hilliebillie ook wel. Want ik werd vanmiddag eigenlijk een beetje nijdig door die opmerking dat Gerrit naar huis kon. Nogal geromantiseerd want de eigenaar in kwestie maalt er niet om en zelf bellen deed ze ook niet. Maar als er een liefdevolle achtergrond is, snap ik het wel.

En ja goed, Gerrit gaat niet oud worden schat ik zo in maar een fladderende duif in een hok met een drang is zielig om tegen te houden. Laat maar, besluit genomen maar waren ze allemaal maar zoals jouw opa en bij Hilliebillie maar deze duivenmelkers zijn zeldzaam, helaas.

Nou ja, morgen foto's van Gerrit en zijn vleugel en maandag beter weer om uit te laten vliegen en zal hem morgen weer opnieuw winnen.

En als je meer over Hans hebt, posten want ik vind het erg leuk en herkenbaar. Zo brutaal. O+ .
Un certain jeune homme
pi_99825115
Het was niet de bedoeling dingen te romantiseren, ik heb hier alleen maar gepost om je advies te geven hoe ik het in mijn situatie zou doen. En tja, naar huis inderdaad, voor die duif is dat zijn huis. Hij is daar opgegroeid en verzorgd dus het is zijn huis. Vandaar dat ik het zo noem, ik bekijk het op dat moment vanuit zijn perspectief.

Het was echt niet bedoeld om je te kwetsen of wat dan ook

Ik weet dat je het beste met dat beestje voor hebt, en ik meen oprecht dat ik het super vind dat je zo veel moeite voor hem doet! Dat is ook de reden waarom ik adviezen heb willen geven aan je, en helaas stroken die niet helemaal met wat je in eerste instantie zelf in gedachten had.

Gelukkig zijn er in het topic ook genoeg anderen die je advies willen geven, wat beter strookt met je plannen en verwachtingen. En verwacht dat die ook wel advies zullen blijven geven mocht het nodig zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')