quote:Op dinsdag 19 juli 2011 01:06 schreef Ayca het volgende:
Haha toevallig, gisteravond kwam er een duif de kebabzaak binnen en m'n vader liet hem maar overnachten binnen want het regende en hij was verzwakt. Vanochtend wat water en brood gegeven en geprobeerd naar buiten te krijgen (want nja leek me niet zo hygiënisch) maar hij bleef terugkomen.
Ook met een blauw bandje om trouwens, maar durfde niet te kijken wat erop stond.![]()
Weet niet of hij er nog is, als hij er morgen is zal ik proberen te lezen wat er staat.
En wat hebben jullie vanmorgen gedaan? Deze duif is alvast ziek, of heel erg verzwakt. Deze kun je beter niet loslaten buiten maar de eigenaar bellen dat hij hem MOET komen halen, en anders de dierenambulance bellen.SPOILER: het beestjeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
Goed! Hij gaat er steeds beter uitzien en raakt langzaamaan wat levendiger. Als ik steeds hetzelfde geluidje maak dan koert hij zachtjes terug.quote:
Zal hem straks wel goed in de gaten houden. Als vliegen niet goed gaat kan ik hem wel weer pakken. Enerzijds jammer maar tis niet anders.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 15:18 schreef oh-oh het volgende:
Gewoon deur openzetten, wie weet vliegt ie meteen weg, misschien blijft ie ook nog wel even hangen.
Hij zal het zelf wel het beste weten![]()
Er zitten geen katten of zo in de buurt?
Het zou wel heel lullig zijn als ie gegrepen wordt na al die moeite...
lees het net op tijd was nl. weg. Het wordt alleen zulk baggerweer morgen. Maakt dat nog uit? Anders laat ik hem morgenochtend gaan.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:55 schreef Arnold_fan het volgende:
Hij ziet er prima uit, die gaat gewoon gelijk vliegen. Je kunt hem beter 's ochtends loslaten dan aan het einde van de middag, hij kan 's nachts niet vliegen. Hij zal drie of vier rondjes vliegen om zich te orienteren en dan naar huis teruggaan.
aah wat liefquote:Op woensdag 20 juli 2011 19:38 schreef Staal het volgende:
[..]
Goed! Hij gaat er steeds beter uitzien en raakt langzaamaan wat levendiger. Als ik steeds hetzelfde geluidje maak dan koert hij zachtjes terug.
quote:Alleen is Gerrit op zeer jonge leeftijd al zwaar aan het dementeren. Aan het eind van de dag mag ik alles, aaien noem maar op maar de volgende dag is hij alles weer vergeten en dan pikt hij 'sochtends in mijn hand..
Goed om te lezenquote:Gerrit is nog niet naar de kapper geweest. Foto's nog niet aan toegekomen maar komen nog wel maar het is geen zielig hoopje meer.
quote:Op vrijdag 22 juli 2011 20:11 schreef Staal het volgende:
Maandag wordt het dan. Kan ik nog met demente Gerrit kroelen en volvoeren voor zijn reis.. En zal het zoveel mogelijk in de gaten houden dat hij niet gaat fladderen en zich kneust. Het is wel een lieve vogel. Heel anders dan een kraaiachtige, zoals die van Oh-Oh en Camiel die ik eerder in huis heb gehad.
Dit is Camiel trouwens, die zat echt bij ons in huis en sliep snachts op een tak gestoken in de boekenkast met een krantje eronder.
[ afbeelding ]
In die zin begrijp ik Hilliebillie ook wel. Want ik werd vanmiddag eigenlijk een beetje nijdig door die opmerking dat Gerrit naar huis kon. Nogal geromantiseerd want de eigenaar in kwestie maalt er niet om en zelf bellen deed ze ook niet. Maar als er een liefdevolle achtergrond is, snap ik het wel.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:38 schreef oh-oh het volgende:
Het leukste vond ik hoe Hans echt totaal niet bang was voor de honden, meteen al niet, ik dacht het ff in het begin, maar als ie zo zn bek open doet vraagt ie ze om eten![]()
Ik ben benieuwd naar de nieuwe foto's.
Wat grappig dat ie je elke ochtend weer niet lijkt te kennen![]()
Mijn opa was duivenmelker, de duiven kenden hem wel, maar hij was ook echt elke dag bezig met ze pakken en tegen ze praten.
Ik ging altijd met hem mee de duiven wegbrengen voor wedstrijden.
Dan ging hij ze pakken in de til, deden we ze samen in de mand met vakjes, en dan gingen we naar cafe de Duif ( ja ja) waar ze ingeschreven werden en geringd.
En als ze dan binnen kwamen moesten de honden naar binnen en stond ik in de serre altijd vol spanning te kijken hoe opa de duiven snel met zn bakje voer en zn roekoeeeeee roekoeeeeee de til in lokte om dan zo snel mogelijk de ring in de klok te doen.
Heel leuk allemaal
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |