quote:Op zondag 17 juli 2011 18:38 schreef Staal het volgende:
Ik ook niet hoor. Een vogel moet wel kunnen vliegen.
He maar "Gerrit", heb ik iets gemist?
Dat lijkt me het einde. Ik ben echt dol op kipjes en wilde ze eerder al graag. Waren ook kleine donkere Franse kipjes. Zal morgen wel even wat foto's maken van de tuin maar dat zou dus best wel kunnen ookal woon ik in een rijtjeshuisje.quote:Op zondag 17 juli 2011 19:11 schreef Arnold_fan het volgende:
Als hij weggaat kun je altijd nog twee kleine kipjes nemen en die overrated loslaten en 's avonds in het hok laten.
Ziet er goed uit, daar kan hij mooi zitten. Hond is het er ook mee eens zo te zien.quote:Op zondag 17 juli 2011 18:07 schreef Staal het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het begon net te regenen dus je ziet hem niet zo goed. Maar heb de kooi maar helemaal rechtsachterin de tuin gezet want bedacht me ineens dat het dier ook niet de hele dag zon moet hebben. Het hok is veel groter dan ik aanvankelijk dacht, maar voor de duif wel prettiger dan een krat.
ik doelde eigenlijk meer op:quote:Op zondag 17 juli 2011 12:02 schreef roos85 het volgende:
Je kan evt ook wat hooi bij een supermarkt halen
edit: lief dat je voor duifje Gerritzorgt
Ik heb geen kippen, vroeger toen ik bij mijn ouders woonde hadden we kippen, konijnen en geiten allemaal los in een groot weiland. Daar heb ik ook duiven gehad. Kippen mogen gewoon, maar ik woon in een nieuwbouwwijk dus ik wacht wel tot ik een vrijstaand huis heb.quote:Op zondag 17 juli 2011 20:31 schreef Staal het volgende:
[..]
Dat lijkt me het einde. Ik ben echt dol op kipjes en wilde ze eerder al graag. Waren ook kleine donkere Franse kipjes. Zal morgen wel even wat foto's maken van de tuin maar dat zou dus best wel kunnen ookal woon ik in een rijtjeshuisje.
Maar iemand die ik ken heeft kippen gehad maar moest ze weg doen vanwege de buren. Ik heb de pech aan 1 kant een heel vervelende buurvrouw te hebben die de hele dag niets anders te doen heeft dan door de vitrage te kijken vandaar dat ik er nooit aan begonnen ben om gezeik te voorkomen.
Heb jij kippen?
Of je neemt parelhoenders, die schijnen je tuin niet om te ploegen.quote:Op zondag 17 juli 2011 22:26 schreef Bluezz het volgende:
Als je geen haan hebt en je kippen scharrelen gewoon een beetje dan kan dat toch geen kwaad?
Je moet er wel tegen kunnen dat je tuin lekker omgeploegd wordtEn alles goed aftimmeren dat ze niet bij die leuke buurvrouw op bezoek kunnen
![]()
Lief dat je er naar vraagt. Hij lijkt echt veel beter, staat kwieker op zijn pootjes. Niet meer zo droevig zoals dat hoopje ellende in de stromende regen maar hij heeft het ookal leuker dan binnen in een krat en staat gewoon geïnteresseerd in te tuin te kijken. Eet goed. Ga zometeen wat lekkere dingen voor hem halen bij de dierenwinkel.quote:
graag gedaan hoor, vind het echt super dat je voor Gerritje zorgt.quote:Op maandag 18 juli 2011 12:44 schreef Staal het volgende:
[..]
Lief dat je er naar vraagt. Hij lijkt echt veel beter, staat kwieker op zijn pootjes. Niet meer zo droevig zoals dat hoopje ellende in de stromende regen maar hij heeft het ookal leuker dan binnen in een krat en staat gewoon geïnteresseerd in te tuin te kijken. Eet goed. Ga zometeen wat lekkere dingen voor hem halen bij de dierenwinkel.
Zie het nog twee dagen aan. Sta eigenlijk in dubio wat ik moet doen. Duif voorlopig gevangen houden zodat hij blijft of proberen vrij te laten zodat hij naar huis kan. Misschien moet ik over twee dagen toch maar de eigenaar opbellen wat hij met de duif gaat doen als hij thuis is maar na het gesprek van gisteren heb ik het idee dat het hem eigenlijk niks kan schelen.
Tja, wat is het beste voor de duif en niet wat is het leukste voor Staal.
Boef, ik ga hem echt geen Gerrit noemen.quote:Op maandag 18 juli 2011 13:36 schreef roos85 het volgende:
[..]
graag gedaan hoor, vind het echt super dat je voor Gerritje zorgt.
Ik denk dat Gerrit bij jou het beste af is, ben bang dat als Gerritje naar zijn "baasje" moet hij afgemaakt wordt
quote:Op maandag 18 juli 2011 13:37 schreef Staal het volgende:
[..]
Boef, ik ga hem echt geen Gerrit noemen..
Dan is bij deze de knoop doorgehakt. Hij blijft want dat is gewoon zonde. Een duif kan twintig jaar worden las ik. Dan ga ik ook niet meer nabellen ook.quote:Op maandag 18 juli 2011 14:05 schreef Arnold_fan het volgende:
Het is een jonge duif, die kan gewoon weer terugkomen en vliegt dan volgende week weer een nieuwe wedstrijd. Jonge duiven blijven wel meer een paar dagen weg, bij oudere duiven is het minder normaal.
Aan het eind van het jaar wordt dan gekeken of hij goed genoeg is om te houden of niet. De kans dat hij 7 jaar gaat worden is statistisch gezien erg klein helaas, dus het beste voor Staal jr. is om hem over te wennen en bij je te houden.
Je moet hem minimaal een paar weken binnenhouden, anders vliegt hij gelijk terug. Om over te wennen is het het beste om hem te kortwieken aan 1 vleugel, dan kan hij wel rondlopen en de tuin verkennen, maar niet wegvliegen. Op die manier is het leuker dan in een hokje zitten. Over een paar maanden gaat hij ruien en krijgt hij weer nieuwe veren.quote:Op maandag 18 juli 2011 14:24 schreef Staal het volgende:
[..]
Dan is bij deze de knoop doorgehakt. Hij blijft want dat is gewoon zonde. Een duif kan twintig jaar worden las ik. Dan ga ik ook niet meer nabellen ook.
Door regelmatig aandacht aan hem te besteden en te aaien probeer ik hem tammer te krijgen.
Weet jij over hoeveel dagen ik kan hem proberen te laten vliegen? Of moet ik hem echt een paar weken in het hok houden? Dat is dan misschien even wat zielig voor hem maar als hij daardoor jarenlang kan leven en dit als zijn honk ziet dan is het beter voor de duif.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |