Get used to it. Baloe vreet ook fruit als een mofoquote:Op zaterdag 16 juli 2011 21:16 schreef Greys het volgende:
WTF, hij is helemaal leip van appel. Wat is dit nou weer?
Bink heeft nooit fruit gelust.
Ik vraag me eerlijk gezegd af of het vanzelf komt. Het hoeft natuurlijk niet zo te zijn dat ze heel tam wordt, misschien blijft ze altijd wel een schuw katje.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 22:17 schreef ferrari_rood het volgende:
Dat komt vanzelf. Onze 1e kat was een wilde en al enkele maanden (da wist het niet precies) voor ze bij ons kwam.
En ja ze had een gebruiksaanwijzing eerst laten ruiken en dan pas aaien en altijd vanaf de kop. En als ze op bepaalde plekken lag kon je haar echt niet aanraken want dan haalde ze echt uit.
Maar ze kwam wel op schoot en kwam zelf om aandacht vragen. En als we op vakantie waren ging ze bij de voordeur op ons zitten wachten
Maar nu ze al redelijk gewend is kun je haar toch wel wat vaker oppakken en vasthouden/aaien? Iets meer met dwang dan eerder bedoel ik?quote:Op zaterdag 16 juli 2011 22:19 schreef Oognip het volgende:
[..]
Ik vraag me eerlijk gezegd af of het vanzelf komt. Het hoeft natuurlijk niet zo te zijn dat ze heel tam wordt, misschien blijft ze altijd wel een schuw katje.
Ik heb het idee dat als ik haar zeg maar 'links laat liggen' en gewoon wacht tot ze naar mij toe komt dit het alleen maar erger maakt. Ze zoekt me nooit op en als ik haar aai laat ik haar wel eerst ruiken, maar vaak loopt ze dan weg.
Als ze echter net wakker wordt dan gaat ze wel helemaal spinnen en wil ze graag geaaid worden.
Ja, al urenquote:
Ik doe dat ook wel eens als ik echt moe benquote:Op zaterdag 16 juli 2011 22:22 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja, al urenalleen vind ik het te debiel om nu al te gaan slapen
Ik kan haar wel oppakken en vasthouden, maar dat vindt ze niet leuk en dan wil ze gewoon weg. Ik pak haar wel gewoon op en hou haar tegen me aan in de hoop dat ze dan door krijgt dat ze niet bang voor me hoeft te zijn. Maar dat kan natuurlijk ook averechts werken "laat ik maar bij dat enge mens wegblijven want dan gaat ze me optillen en dat wil ik niet".quote:Op zaterdag 16 juli 2011 22:21 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Maar nu ze al redelijk gewend is kun je haar toch wel wat vaker oppakken en vasthouden/aaien? Iets meer met dwang dan eerder bedoel ik?
Komt omdat ik weer zo nodig moest spacenquote:Op zaterdag 16 juli 2011 22:22 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Ik doe dat ook wel eens als ik echt moe ben
En optillen en dan belonen met iets lekkers? De katjes van mn zusje waren ook vrij wild, die hebben we ook vaak na een hele dag wild spelen opgetild en "gedwongen" te blijven zitten tot ze in slaap vielen, en die zijn nu erg lief en schattigquote:Op zaterdag 16 juli 2011 22:23 schreef Oognip het volgende:
[..]
Ik kan haar wel oppakken en vasthouden, maar dat vindt ze niet leuk en dan wil ze gewoon weg. Ik pak haar wel gewoon op en hou haar tegen me aan in de hoop dat ze dan door krijgt dat ze niet bang voor me hoeft te zijn. Maar dat kan natuurlijk ook averechts werken "laat ik maar bij dat enge mens wegblijven want dan gaat ze me optillen en dat wil ik niet".
Het is gewoon lastig. Alleen als ze slaapt/net wakker is/bijna slaapt kan ik haar aaien.
TOMBOquote:Op zaterdag 16 juli 2011 22:26 schreef tombolafan het volgende:
[..]
En optillen en dan belonen met iets lekkers? De katjes van mn zusje waren ook vrij wilt, die hebben we ook vaak na een hele dag wild spelen opgetild en "gedwongen" te blijven zitten tot ze in slaap vielen, en die zijn nu erg lief en schattig
En alleen aaien zonder op te pakken zodat ze zo wat meer vertrouwen krijgt. Vera wilde ook nooit opgetild worden maar aaien mocht welquote:Op zaterdag 16 juli 2011 22:23 schreef Oognip het volgende:
[..]
Ik kan haar wel oppakken en vasthouden, maar dat vindt ze niet leuk en dan wil ze gewoon weg. Ik pak haar wel gewoon op en hou haar tegen me aan in de hoop dat ze dan door krijgt dat ze niet bang voor me hoeft te zijn. Maar dat kan natuurlijk ook averechts werken "laat ik maar bij dat enge mens wegblijven want dan gaat ze me optillen en dat wil ik niet".
Het is gewoon lastig. Alleen als ze slaapt/net wakker is/bijna slaapt kan ik haar aaien.
Lees je bericht nog eens goedquote:Op zaterdag 16 juli 2011 22:26 schreef tombolafan het volgende:
[..]
En optillen en dan belonen met iets lekkers? De katjes van mn zusje waren ook vrij wilt, die hebben we ook vaak na een hele dag wild spelen opgetild en "gedwongen" te blijven zitten tot ze in slaap vielen, en die zijn nu erg lief en schattig
Belonen na het optillen kan ik nog eens proberen, maar als ik haar echt op schoot zet en vasthoud dan wordt ze boos dus dat doe ik niet.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 22:26 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Nee, dat was hóerig.quote:
Ik vind je nog steeds een schatje hoorquote:Op zaterdag 16 juli 2011 22:31 schreef Qwea het volgende:
[..]
Nee, dat was hóerig.
Zie, god straft meteen voor je rare PM's
En als ze dat afgeeft wat dan? Dan ga ik naar haar ruiken, maar als ik het er af was dan zijn we weer bij af. Of betekent het iets als ze dat doet?quote:Op zaterdag 16 juli 2011 22:33 schreef ferrari_rood het volgende:
Wat je nog kunt doen tijdens het aaien is over haar reukklieren aan de zijkant van haar bek aaien dan geeft ze haar geur duidelijk aan je af.
Ik zal morgen eens aan mijn ouders vragen hoe ze dat vera gedaan hebben
Ja, lekker stukje kop.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 22:35 schreef tombolafan het volgende:
Ik zou iig ALS ze dan zo toeschietelijk is haar belonen met iets HEEL HEEL lekkers (stukje kop ofzo), zodat ze lief/tam doen daarmee gaat associëren
Nou zeg, je mag wel iets vriendelijker doen als er een tip wordt gegeven hoorquote:Op zaterdag 16 juli 2011 22:35 schreef Oognip het volgende:
[..]
En als ze dat afgeeft wat dan? Dan ga ik naar haar ruiken, maar als ik het er af was dan zijn we weer bij af. Of betekent het iets als ze dat doet?
Ben benieuwd naar het verhaal van je ouders!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |