Iedereen doet wel eens slechte dingen.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 19:51 schreef dweeny1989 het volgende:
ik bedoel het meer in de trant van; ben jij een slecht mens, heb jij slechte dingen gedaan waardoor je naar de hel zou moeten?
Er is geen richtlijn voor wat slecht is. Wel als je in religieuze boeken gelooft en in dat geval is het niet geloven al slecht.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 19:51 schreef dweeny1989 het volgende:
ik bedoel het meer in de trant van; ben jij een slecht mens, heb jij slechte dingen gedaan waardoor je naar de hel zou moeten?
Jij praat ook nooit over sinterklaas? Of kerst? Of uberhaupt over het geloof?quote:Op zaterdag 16 juli 2011 19:52 schreef drumstickNL het volgende:
Waarom zouden we over iets discussiėren dat niet bestaat?
AC/DC heeft een leuk liedje over de hel, daar houdt het ook mee op.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 19:53 schreef darpios het volgende:
[..]
Jij praat ook nooit over sinterklaas? Of kerst? Of uberhaupt over het geloof?
Nogmaals: ligt er helemaal aan welke hel er zou bestaan.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 19:56 schreef dweeny1989 het volgende:
ik heb bijvoorbeeld wel eens een tas gestolen, erg gelogen, make up gestolen, cd\s gestolen van de dochter van vrienden van mn ouders... maar ga ik daarvoor naar de hel? dat vraag ikme af.. als ie bestaat, of ik dan slecht genoeg ben om naar de hel te gaan...
Ik vind mezelf geen slecht mens, maar naar bijv. Christelijke waarden zou ik misschien wel een slecht mens zijn omdat ik onder andere voor het toestaan van abortus en euthanasie ben.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 19:51 schreef dweeny1989 het volgende:
Maar wie straft er dan?quote:Op zaterdag 16 juli 2011 20:01 schreef dweeny1989 het volgende:
naja ik geloof niet in god. wel in de hel. klinkt raar maar ik geloof niet dat er een god is die ons laat leven volgens de bijbel... maar wel dat je na je leven gestraft kan worden voor je daden
Omdat de grote meerderheid in de wereld wel denkt dat het bestaat.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 19:52 schreef drumstickNL het volgende:
Waarom zouden we over iets discussiėren dat niet bestaat?
deze redenatie geeft eigenlijk al aan dat je wel in iets gelooft wat wil dat je volgens zijn regels leeftquote:Op zaterdag 16 juli 2011 20:01 schreef dweeny1989 het volgende:
naja ik geloof niet in god. wel in de hel. klinkt raar maar ik geloof niet dat er een god is die ons laat leven volgens de bijbel... maar wel dat je na je leven gestraft kan worden voor je daden
Maar het oordeelt dus wel?quote:Op zaterdag 16 juli 2011 20:04 schreef dweeny1989 het volgende:
ik denk niet dat er iemand is die straft. ik denk dat wat hierna komt veel groter is dan 1 iemand.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |