abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100269816
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 13:27 schreef Chickie1506 het volgende:
Maar goed, iedereen vandaag nog fietsen?
Hoop dat jullie het droog houden, ze voorspellen niet veel goeds voor vanmiddag/ vanavond. :{
Ik helaas niet, ik zit nog steeds met m'n dikke blauwe enkel omhoog. Ik wil vrijdag/zaterdag gaan zwemmen, dat is op dit moment de enige sport die ik kan bedenken die ik kan uitoefenen met 2 stukke enkels
pi_100272301
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 14:01 schreef piepkuiken21 het volgende:

[..]

Ik helaas niet, ik zit nog steeds met m'n dikke blauwe enkel omhoog. Ik wil vrijdag/zaterdag gaan zwemmen, dat is op dit moment de enige sport die ik kan bedenken die ik kan uitoefenen met 2 stukke enkels
Wel heel vervelend zeg, allebei je enkels...
Zwemmen is op zich wel een lekkere sport als je last heb van het lichaam.
Moest je nu nog terug naar fysio ofzo?
Sterkte met de enkels iig :)
Remember yesterday, dream about tomorrow, but live today!!
pi_100272356
Iemand hier trouwens ervaring met shakes na het sporten voor sneller spierherstel en wat doen jullie als je flinke spierpijn krijgt na training?
Gewoon rust houden of juist licht doortrainen?

Ik kan er zelf niet zo goed tegen om een dag niets te doen terwijl ik er wel tijd voor heb :{
pi_100272552
Direct na training veel water drinken en half bakje kwark eten. Als ik echt helemaal leeg heb gefietst een banaan of appel ofzo om de koolhydraten iets aan te vullen. Vooral door die kwark heb ik het idee dat ik minder spierpijn krijg.
pi_100272579
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 15:10 schreef Chickie1506 het volgende:
Iemand hier trouwens ervaring met shakes na het sporten voor sneller spierherstel en wat doen jullie als je flinke spierpijn krijgt na training?
Gewoon rust houden of juist licht doortrainen?

Ik kan er zelf niet zo goed tegen om een dag niets te doen terwijl ik er wel tijd voor heb :{
Ik train altijd door :) Zelfde als jij inderdaad; als ik tijd heb vind ik het zonde om niet te sporten. Dat betekend zelfs dat ik wel eens 2 of 3 keer op een dag sport.

Je kan shakes eten maar deze zijn wel duur. Ik eet meestal wat yoghurt met cruesli en wat vers fruit er door.
pi_100279558
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 15:08 schreef Chickie1506 het volgende:

[..]

Wel heel vervelend zeg, allebei je enkels...
Zwemmen is op zich wel een lekkere sport als je last heb van het lichaam.
Moest je nu nog terug naar fysio ofzo?
Sterkte met de enkels iig :)
ik moet over 1,5 week weer naar de fysio, ondertussen oefenen oefenen en nog een oefenen (hoewel de linker nog echt niet wil , maar die is ook bont en blauw)
  woensdag 3 augustus 2011 @ 19:15:26 #182
275429 scoloo
Just Popeye the Sailorman
pi_100282410
Die shakes werken opzich wel hoor. Lekker veel eiwitten. En met zown grote bus kan je best lang doen. Toen ik nog intensief fitneste gebruikte ik het ook altijd. Ik gooide het 's ochtends altijd door de brinta :9 best lekker.

Ik ga vanavond denk ik niet fietsen. Rot weer. Ik ga morgen maar weer aan de bak. En dan vrijdag weer. Dan heb ik er weer 3 x op zitten deze week. Gezeik met mijn knie is gelukkig afgelopen nu. Hopen dat het voorlopig ook even wegblijft.

@ piepkuiken : Beterschap. Lijkt me zeer pijnlijk. Zal ook nog wel even duren voordat je weer op de fiets stapt zeker?
Als je zegt wat je doet, moet je ook doen wat je zegt!
pi_100282687
Ik ga vanavond niet meer fietsen. M'n perineum is toch wat beschadigd van m'n nieuwe zadeltje. Moet nog wat bijstellen naar de juiste hoek, komt ongetwijfeld goed. Behalve dat wil ik nog even niet in een regenbui terecht komen, en heb ik het druk zat. Vandaag gehoord dat we 29-08 gaan passeren :)
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 14:01 schreef piepkuiken21 het volgende:

[..]

Wat jij nodig hebt is een goede beenmassage. En nee, ik zal het niet aanbieden anders krijg ik ruzie :+
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 13:59 schreef the85mc het volgende:
Gister nog even een rondje door het bos gedaan. Flink raggen op het eind :D op een paar flinke hobbels bijna van mn fiets gestuiterd.
Toen ik gister begon had ik een soort steken in de rechterkant van mijn borstkas, als ik diep ademhaalde voelde ik pijn tussen mijn ribben. Na het fietsen was dit verdwenen. Geen flauw idee wat het was, maar het is weer over gelukkig!
Te kleine longinhoud voor de hoeveelheid zuurstof die je lichaam nodig heeft denk ik.
pi_100291117
Ik gebruik voor het eerst Milk&Egg shakes na het sporten.
Weet eigenlijk nog niet zo goed of het effect heeft.
Heb op het moment zo dramatisch veel spierpijn in mijn rechterbeen van maandag... :{
Gisterenochtend direct op de racefiets ging het wel maar nu... pppffff 8)7

Morgen ga ik toch weer proberen om met de racefiets een rondje te doen... baal er zo van dat ik vandaag niets gedaan heb. :'(

Verder niet gesport vandaag , wel 3 kwartier door het bos gestrompeld met de hond en vind dat dat vandaag met die spierpijn ook een klein beetje meetelt als extra beweging.
pi_100311708
@scoloo en Freddeh. Gisteren naar het festival vertrokken en vandaag weer thuis gebracht ;-), mogelijk kom ik wel helemaal niet terug op het festival.... het hele terrein is hobbelig, het doet te veel pijn met lopen daar
pi_100312650
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 19:21 schreef Freddeh het volgende:
Ik ga vanavond niet meer fietsen. M'n perineum is toch wat beschadigd van m'n nieuwe zadeltje.
Hee Freddeh, ga nou eens wat geld investeren in een goeie broek. Je zit op een fiets zonder vering, en met die oude/goedkope broeken van jou geeft dat dunne zeempje ook al geen demping. Elke klap krijg je dus op je zitvlak te verduren. Nu heb je wel een goed zadel, maar het contact tussen je kont en je fiets bestaat uit twee onderdelen :)

Daarnaast zou het kunnen zijn dat je teveel met je bekken voorover gekanteld zit, waardoor je niet op je zitbotten zit, maar voorover leunt op je perineum en zak. Met een sleuf in je zadel kan dat dan zelfs nog harder gaan irriteren dan met een zadel zonder sleuf, omdat de hele bende ertussen zakt. Een dunne zeem rimpelt zelfs nog makkelijker tussen de twee zadelhelften in dan een dikke, dikke zemen kunnen de ruimte "overspannen" als het ware. Meer irritatie dus.
beetje plastisch beschreven allemaal, maar kun je er wat mee?

Tenslotte, aangezien je weet dat je daar een tere huid hebt, kun je een zadelcreme gebruiken. Vantevoren een lekkere lik op de zeem smeren, en glijen maar in je broekje. :9
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  donderdag 4 augustus 2011 @ 14:14:18 #187
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_100312951
Groot fan van inderdaad. Redding van je reet, zeg maar :+

Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_100312969
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 14:04 schreef Gripper het volgende:

[..]

Hee Freddeh, ga nou eens wat geld investeren in een goeie broek. Je zit op een fiets zonder vering, en met die oude/goedkope broeken van jou geeft dat dunne zeempje ook al geen demping. Elke klap krijg je dus op je zitvlak te verduren. Nu heb je wel een goed zadel, maar het contact tussen je kont en je fiets bestaat uit twee onderdelen :)

Daarnaast zou het kunnen zijn dat je teveel met je bekken voorover gekanteld zit, waardoor je niet op je zitbotten zit, maar voorover leunt op je perineum en zak. Met een sleuf in je zadel kan dat dan zelfs nog harder gaan irriteren dan met een zadel zonder sleuf, omdat de hele bende ertussen zakt. Een dunne zeem rimpelt zelfs nog makkelijker tussen de twee zadelhelften in dan een dikke, dikke zemen kunnen de ruimte "overspannen" als het ware. Meer irritatie dus.
beetje plastisch beschreven allemaal, maar kun je er wat mee?

Tenslotte, aangezien je weet dat je daar een tere huid hebt, kun je een zadelcreme gebruiken. Vantevoren een lekkere lik op de zeem smeren, en glijen maar in je broekje. :9
+1

Ik ben van de goedkoopste broek van de Decathlon naar deze gegaan:

http://www.rose.nl/artikel/rose-koersbroek-top/aid:313406

Echt een wereld van verschil.
pi_100322583
@Gripper: Momenteel staat de punt te veel omhoog zelfs. Dus die moet wat meer naar beneden weer. En die broek, ben ik het volledig mee eens. Ik laat die prof.outfit ook wel zitten denk ik. Goede broek is me belangrijker dan dat, en m'n shirts zijn nog prima.

@Fab: Ik heb een paar potjes met broekenvet gekregen voor m'n verjaardag in april, en dat werkt ook prima. Scheelt me al veel pijn ook trouwens, je huid wordt toch net meer beschermd door dat spul.
pi_100343490
Wat is een regenavond toch ineens fijn als je voetbalt i.p.v. fietst. Lekkere temperatuur. Perfect nat veld. Beetje regen. 2.5 uur vol gehouden. Heerlijk.

Eindelijk ook weer een goede week dus. Met morgen mee gerekend kom ik op 4x fietsen en 1x trainen. Weegschaal ziet er goed uit laatste dagen. Nu hopen dat ik mezelf op de bbq morgenavond een beetje kan beheersen :)
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 21:22:31 #191
308981 Narcotical
Best in the World
pi_100402397
Ook weer van de partij.. In de vakantie het er redelijk van genomen, maar ik denk dat de schade meevalt :). Maandagochtend weer even wegen en ook weer beginnen met sporten.. Kan ik meteen mn nieuwe Vacansoleil tenue testen :)
"IT'S CLOBBERIN' TIME!!!"
pi_100406965
shit het zwembad is gesloten tot eind augustus, dus rest mij niets anders dan met m'n enkel omhoog, buikspier oefeningen te doen :-(. Overigens denk ik dat ik niet meer terug kom op het festival door m'n enkel, heel spijtig
pi_100414471
Erg vroeg wakker voor de zondag .
Voordeel: lekker rustig overal nog dus zo de racefiets pakken en een 1,5 uur trappen.
pi_100414723
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 23:31 schreef piepkuiken21 het volgende:
shit het zwembad is gesloten tot eind augustus, dus rest mij niets anders dan met m'n enkel omhoog, buikspier oefeningen te doen :-(. Overigens denk ik dat ik niet meer terug kom op het festival door m'n enkel, heel spijtig
Jammer zeg.
pi_100419048
Nieuwe route met de racefiets gedaan.
50 Km.
Stond wel veel wind en vond het best pittig maar wel blij dat ik hem gereden heb.
Heb er wel 2u.10m. over gedaan maar ik ben er tevreden mee.
Volgende keer gaat het vast weer iets sneller.

Als ik terug denk aan 1,5 maand geleden toen ik voor het eerst op mijn Oldscool racefiets stapte... :X .. was na 8Km al bekaf!
En nu 34Km met gemak en de eerste 50Km ook gedaan. :D

@Piepkuiken: balen zeg... :{
pi_100419396
Hé, deze had ik helegaar nog niet gezien.. *overweegt* eerst band maar 's fixen morgen
Ja doei.
pi_100419964
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 13:06 schreef motorbloempje het volgende:
Hé, deze had ik helegaar nog niet gezien.. *overweegt* eerst band maar 's fixen morgen
Moet jouw buikje er ook vanaf dan? ;)

Morgenavond de straat weer op met de fiets, maakt me niet uit wat voor weer het wordt, ik moet m'n 50km doen.
  zondag 7 augustus 2011 @ 13:22:53 #198
308981 Narcotical
Best in the World
pi_100420013
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 13:06 schreef motorbloempje het volgende:
Alsof jij nog 10 kilo kwijt moet.. :P *zucht* vrouwen.. :P

Ik ga morgen beginnen met een weegmomentje 's ochtends en 's avonds een spinninglesje (of 2, ligt een beetje aan de instructeur(s) en de benen.. :P ).. Als het dan de rest van de week mooi weer is spring ik nog weer even op de fiets
pi_100420230
Yup, hier mag wel een kg of 10 af ja. Vrouwen kunnen als ze willen ook heel voordelig op de foto staan om zo zichzelf en anderen voor te liegen *)

Ben nu met een low carb experiment bezig (wil gewoon eens kijken hoe mijn lichaam daarop reageert) en probeer daarnaast ook te sporten (spinnen, hardlopen, sit ups en push ups), maar ben wel voorzichtig en luister goed naar wat m'n lichaam vraagt en aangeeft. Wegen heb ik al een tijdje niet meer gedaan, maar ik schat mezelf nu rond de 80kg te zitten, en dat is veel te veel voor mijn 1.73m :')

Wegen doe ik als mijn low carb experimentje af loopt en/of als ik me er weer prettig bij voel, want de weegschaal is gebleken ene grote vijand van me te zijn, die zich voordeed als 'vriend' :+
Ja doei.
  zondag 7 augustus 2011 @ 13:43:54 #200
308981 Narcotical
Best in the World
pi_100420758
Tis net alsof ik m'n vriendin hoor :') :') .. Behalve dat low carb gebeuren dan.. :P

Je moet uiteraard gewoon doen waar je jezelf prettig bij voelt, klein vraagje: heb je je uberhaupt wel gewogen voor je aan dat experimentje begon of is het puur en alleen om te kijken of je het lichamelijk wel trekt? Het zou namelijk zonde zijn als je straks niet precies weet hoeveel je kwijt bent en hoeveel effect het heeft gehad..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')