abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100420919
Nee, niet gewogen, expres niet. Ik merk wel aan mijn kleding en dergelijken hoe het vordert, in ieder geval de eerste 2 a 3 weken. Geloof me, de weegschaal is gewoon geen goed plan op 't moment...

Wel ga ik morgen even ergens een meetlint scoren en vanaf morgen dus de cm's bijhouden. Spieren wegen meer dan vet, dus cm's zeggen vaak sowieso wat meer dan kg's, alleen zit dat in m'n (achter)hoofd nog niet helemaal goed.

Ben 2 jaar geleden ontzettend afgevallen van ik geloof 95 naar bijna 65kg. Maar dat was verre van gezond: teveel sporten, te weinig eten voor die hoveelheid sport en teveel op die verdomde weegschaal staan. Ben daar vanaf gestapt (letterlijk) en met gewoon maar goed en gezond eten helaas dus weer richting 80 gegaan. Moet daarbij wel zeggen dat door blessures en verplichtingen sporten ook minder is geworden vorige anderhalf jaar. Nu probeer ik met het low carben nog steeds genoeg Kcals en goede vetten binnen te krijgen maar wil vooral zien wat voor effect het heeft op sporten, trek gedurende de dag en zaken als vet op bepaalde plaatsen. Zo merk ik dat m'n gezicht al een stuk minder ploffig is in vergelijking met vorige week (ben vorige week begonnen met dit experiment).

Maar als 't fietsvertrouwen weer wat terug is en ik weer op de weegschaal durf wil ik denk ik wel mee doen :Y

[ Bericht 4% gewijzigd door motorbloempje op 07-08-2011 13:54:59 ]
Ja doei.
pi_100421921
Ik ging vooral het weekend weer een rondje mountainbiken de laatste maanden.
Afgelopen week voor het eerst sinds lange tijd weer 4 avonden 45 minuten op de spinner gestapt.

Ik wist niet wat me overkwam vandaag tijdens het mountainbiken hoe gemakkelijk dat ineens ging, dit moet ik dus gaan volhouden op deze manier.
pi_100451710
Het gaat niet erg hard maar k ben 2 ons kwijt deze week :D
Nu in 5 weken 2,4 kg kwijt.
Vetpercentage van 33,2% naar nu 32,7%

@motorbloempje: gewicht zegt idd lang niet alles.
De ene dag hou je meer vocht vast en ben je ineens een ons zwaarder en dat kan best frustrerend zijn. :{
Ik ben op de heupen nu een cm kwijt en kan dat vooral merken aan kleding.
Maandag ,toen ik mijn leren motorpak aan trok merkte ik dat hij net ff iets ruimer om de benen zit nu als 1,5 maand geleden.
Zit een stuk prettiger.
Plattere buik, strakker in het vel...
En daar doe ik het uiteindelijk voor. (en een betere conditie natuurlijk) ;)
Remember yesterday, dream about tomorrow, but live today!!
pi_100451783
96.6kg.... Ik ga er geen woorden meer aan vuil maken :N
  maandag 8 augustus 2011 @ 09:02:13 #205
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_100451940
Kan de challenge niet veranderd worden? Met zn allen focussen op centimeters ipv kg's :)
F means you're fucked
pi_100451946
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 08:46 schreef Freddeh het volgende:
Hoe lang ben je? :)
Ja doei.
pi_100453027
Dit weekend niet gefietst, maar gisteren wel de hele middag gesurft! Ik was na afloop echt helemaal gesloopt. De wind was erg vlagerig dus ik moest continu op scherp staan om vlagen op te kunnen vangen. Ging wel supermooi en ik kon toch merken dat ik wat lichter ben geworden, mn setje vaart beter nu. Nog meer redenen om af te vallen ;)
Ik heb wel spierpijn in mn armen, schouders en rug en buikspieren. Zeg maar alle spieren die je met fietsen bijna niet belast haha.. Ik woog vanochtend 84,0 kg. Dus er is weer een klein beetje vanaf.
pi_100453949
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 09:02 schreef YUR het volgende:
Kan de challenge niet veranderd worden? Met zn allen focussen op centimeters ipv kg's :)
Vind ik ook ja, ik zal proberen een nieuwe OP samen te stellen, en de titel iets te wijzigen. Zodra het topic dan vol is kunnen we dat een beetje omgooien.
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 09:02 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Hoe lang ben je? :)
1.86
  maandag 8 augustus 2011 @ 11:22:03 #209
308981 Narcotical
Best in the World
pi_100455360
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 08:46 schreef Freddeh het volgende:
98.0 kg hier vanmorgen.. Beetje jammer inderdaad, betekent dat wij nu ongeveer in hetzelfde schuitje zitten qua gewicht: allebei nog ongeveer 12 kg tot het streefgewicht..

Ik heb overigens bij de vorige 2 metingen ook even een waarde ingevuld zodat de lijn netjes doorliep, deze zijn uiteraard nergens op gebaseerd.. ;)

quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 09:02 schreef YUR het volgende:
Ik ben er voorstander van om beiden bij te houden
"IT'S CLOBBERIN' TIME!!!"
pi_100456009
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 11:22 schreef Narcotical het volgende:

[..]

98.0 kg hier vanmorgen.. Beetje jammer inderdaad, betekent dat wij nu ongeveer in hetzelfde schuitje zitten qua gewicht: allebei nog ongeveer 12 kg tot het streefgewicht..

Ik heb overigens bij de vorige 2 metingen ook even een waarde ingevuld zodat de lijn netjes doorliep, deze zijn uiteraard nergens op gebaseerd.. ;)

[..]

Ik ben er voorstander van om beiden bij te houden
Centimeters zeggen inderdaad ook veel, ik ben een paar weken zwaarder geworden (kun je ook in de grafiek zien) maar ik verloor in dezelfde tijd wel een paar centimeter op mn buik. Dus mijn vetpercentage is wel aardig gedaald toen. Ik meet mezelf al vrij lang op en dat werkt beter dan gewicht alleen. En als je je maten weet, kun je ook vetpercentage bereken op een website. Al is dat niet zo precies, je kunt toch zien of je lichaam verandert in de loop van de tijd.
http://www.dietenlijst.nl/vetpercentage/
Volgens dit rekenmodel heb ik vetpercentage van ongeveer 14%.
pi_100461309
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 11:41 schreef the85mc het volgende:

[..]

Centimeters zeggen inderdaad ook veel, ik ben een paar weken zwaarder geworden (kun je ook in de grafiek zien) maar ik verloor in dezelfde tijd wel een paar centimeter op mn buik. Dus mijn vetpercentage is wel aardig gedaald toen. Ik meet mezelf al vrij lang op en dat werkt beter dan gewicht alleen. En als je je maten weet, kun je ook vetpercentage bereken op een website. Al is dat niet zo precies, je kunt toch zien of je lichaam verandert in de loop van de tijd.
http://www.dietenlijst.nl/vetpercentage/
Volgens dit rekenmodel heb ik vetpercentage van ongeveer 14%.
Ik ben net begonnen met meten.
Maar heb ook een weegschaal die het vetpercentage aangeeft.
(gaat ook op basis van geslacht, leeftijd , lengte, gewicht)
Leuk om te zien dat het vetpercentage langzaam aan daalt en de cms ook minder worden.
Mag ook wel als ik 4 a 5 x per week sport en een stuk gezonder eet! }:|

Denk idd dat een combi van meten van vetpercentage, cms en gewicht een goede manier is om te zien of er iets met je lichaam gebeurd :)
pi_100461484
Ik zou die weegschaalvetpercentages niet zo geloven als ik jou was... :@ want gewicht en lengte zeggen niets over de opbouw van je lichaam....
Ja doei.
pi_100462544
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 14:23 schreef motorbloempje het volgende:
Ik zou die weegschaalvetpercentages niet zo geloven als ik jou was... :@ want gewicht en lengte zeggen niets over de opbouw van je lichaam....
Ik heb dat al wel vaker gehoord maar bij de test die vorig jaar op de sportschool gedaan is lagen de waardes niet zo heel gek ver uit elkaar. (geen idee hoe zij dat uitrekende eigenlijk..)
Dat rekenprogrammaatje wat the85mc net postte is dan ook niet geloofwaardig, berekend het eigenijk op dezelfde manier.

Hoe reken jij je vetpercentage uit? :)
pi_100462583
Niet :)
Ja doei.
  maandag 8 augustus 2011 @ 14:55:33 #215
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_100462703
Mijn vetpercentage maakt mij persoonlijk ook niets uit. Ik ben klaar wanneer ik me goed voel en er voor mijn idee goed uitzie :)
F means you're fucked
pi_100462711
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 14:55 schreef YUR het volgende:
Mijn vetpercentage maakt mij persoonlijk ook niets uit. Ik ben klaar wanneer ik me goed voel en er voor mijn idee goed uitzie :)
Om die reden dus :+
Ja doei.
pi_100463431
T is maar net wat je motiveerd.
Als ik zie dat dat percentage daalt kan ik best een beetje blij worden.

Waar het mij omgaat is dat kleding een maatje kleiner kan straks en t lijf een stuk strakker is als een maand of 2 geleden.
En dat m'n conditie gewoon echt goed word en dat merk ik nu al dat daar verbetering in zit. :)

Alles waaraan ik merk dat ik niet voor niets 5x per week mezelf in het zweet werk word ik blij van :)
  maandag 8 augustus 2011 @ 15:24:30 #218
308981 Narcotical
Best in the World
pi_100463634
Iedereen put motivatie uit andere dingen, ik hou namelijk wel van getalletjes.. Het enige wat we allemaal gemeen hebben is denk ik dat we allemaal 1 of 2 maatjes kleiner qua kleding zouden willen zodat we ons "lekkerder" voelen in ons velletje :)
pi_100463719
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 15:24 schreef Narcotical het volgende:
Iedereen put motivatie uit andere dingen, ik hou namelijk wel van getalletjes.. Het enige wat we allemaal gemeen hebben is denk ik dat we allemaal 1 of 2 maatjes kleiner qua kleding zouden willen zodat we ons "lekkerder" voelen in ons velletje :)
Ik wil een klimmersgewicht bereiken :P

Dit weekend op verjaardag weer veel vragen of ik afgevallen was *O* BBQ hakte er wel in though. Ben benieuwd wat de weegschaal morgen aangeeft.
pi_100463736
Als je niet teveel brood met kruidenboter en pastasalades enzo op hebt, maar vooral vlees en groente dan zal 't wel meevallen! :)
Ja doei.
  maandag 8 augustus 2011 @ 15:28:15 #221
308981 Narcotical
Best in the World
pi_100463750
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 15:27 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Ik wil een klimmersgewicht bereiken :P

Dit weekend op verjaardag weer veel vragen of ik afgevallen was *O* BBQ hakte er wel in though. Ben benieuwd wat de weegschaal morgen aangeeft.
Zou ik ook wel willen, want klimmen is het mooiste in wielrennen wat er is mijns inziens.. Maar ik ben bang dat ik me er bij moet neerleggen dat ik dat nooit ga behalen
pi_100463869
Klopt dat het berekenen van vetpercentage slechts een indicatie is, maar voor ik begon met fietsen was het boven de 20%. Het geeft vooral aan hoe je het doet tov eerdere momenten. En dan ben ik blijkbaar wel minder vet geworden ;)
Kreeg net een sms van mn moeder, ik was dit weekend weer eens langs gegaan en ze had wat foto's gemaakt. Ze zei dat ik echt dunner was geworden vergeleken met de foto's van afgelopen winter. Goede motivatie!
pi_100463877
Toen ik begon met eten was het vlees al bijna op en heb ik de berg salades en brood soldaat gemaakt :')
pi_100463963
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 15:28 schreef Narcotical het volgende:

[..]

Zou ik ook wel willen, want klimmen is het mooiste in wielrennen wat er is mijns inziens.. Maar ik ben bang dat ik me er bij moet neerleggen dat ik dat nooit ga behalen
Een echt klimmersgewicht gaat het bij mij ook niet worden hoor. Dat vind ik veel te extreem (gesink 67 kilo bij 1.87 :{w ). Maar ik ga nu al wel richting de 80 kilo en kom van de 87. Dat is al bijna een hele dure carbon racefiets minder die ik omhoog moet slepen. Misschien nog richting de 77 maar dan ben ik ook wel tevreden.
pi_100464083
Ik zou ooit gewoon wel eens een platte buik willen hebben en van mijn ontzettend vadsige bovenbenen af willen komen. Het lijkt me heerlijk om eens gewoon te kunnen zitten/staan/lopen zonder m'n buik in te houden, iets wat ik altijd al gedaan heb. Dat is mijn streven, en na 2 jaar van klunzelen heb ik eindelijk mijn motivatie weer terug om fatsoenlijk te sporten, bewegen, eten en hopelijk met die combi dit doel te bereiken. Stevige bovenbenen (van spieren) vind ik niet zo erg, maar nu is 't gewoon een klomp vet :') :P
Ja doei.
  maandag 8 augustus 2011 @ 15:37:36 #226
308981 Narcotical
Best in the World
pi_100464110
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 15:33 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Een echt klimmersgewicht gaat het bij mij ook niet worden hoor. Dat vind ik veel te extreem (gesink 67 kilo bij 1.87 :{w ). Maar ik ga nu al wel richting de 80 kilo en kom van de 87. Dat is al bijna een hele dure carbon racefiets minder die ik omhoog moet slepen. Misschien nog richting de 77 maar dan ben ik ook wel tevreden.
Mijn eerste overwinning zou zijn om onder de 90 te komen, aangezien ik dat al héél lang niet meer op de weegschaal heb zien staan.. ;). 85 kg, mijn streefgewicht wat betreft de challenge lijkt me een mooi begin, dan zie ik daarna wel of ik er nog 5 kilo af ga proberen te halen want veel lager dan 80 kg zal ik nooit gaan komen gezien m'n lichaamsbouw
pi_100464119
Cancellara en Greipel zijn de lompe renners van het peloton. Ook wel bekend als de beer van bern en de gorilla. Ze wegen tussen de 75 en 80 kg.. Geeft wel aan wat voor mieren die andere renners zijn.
pi_100464199
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 15:37 schreef the85mc het volgende:
Cancellara en Greipel zijn de lompe renners van het peloton. Ook wel bekend als de beer van bern en de gorilla. Ze wegen tussen de 75 en 80 kg.. Geeft wel aan wat voor mieren die andere renners zijn.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Magnus_B%C3%A4ckstedt

:7
  maandag 8 augustus 2011 @ 15:40:08 #229
308981 Narcotical
Best in the World
pi_100464217
quote:
You've beaten me to it ;)
pi_100464243
Haha hoe zouden ze die noemen, de mammoet ofzo..
pi_100464384
pi_100464397
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 15:40 schreef the85mc het volgende:
Haha hoe zouden ze die noemen, de mammoet ofzo..
Nog mooier: Magnus Maximus
pi_100465234
Mn spierpijn wordt alleen maar erger en erger. Ik kan merken dat ik lang niet heb gesurft.. Armen gaan wel aardig, maar mn buikspieren begin ik steeds meer te voelen. Was pas de derde keer dit jaar.. Voor de kenners: ik vaar een freerider met 6,5m2, gisteren wind van 14 knopen met ruime uitschieters richting 20.
pi_100496922
Vanmorgen weer het weegmoment;ik sta een weekje stil. Opnieuw 82.5.

Valt me toch niet tegen. Weekend was verre van ideaal. Hopelijk lukt het me deze week om voldoende te fietsen, ondanks het slechte weer. Iig vanavond maar eens een rondje maken.
pi_100497228
Gisteren terguggekomen van vakantie.
Twee weken niet echt gesport, wel veel gelopen, beetje gezwommen enzo
Weegschaal stond vanmorgen op 83,1, viel me niet tegen. Blijkbaar maakt het sporten toch ook niet zo heel veel uit, en is het inderdaad belangrijker om gewoon iedere dag een beetje te bewegen.

Deze week nog vrij, dus ik ga proberen nog wel lekker te fietsen tussen de buien door :)
pi_100499604
Heb gisteren 1,5 uur met mijn fietskleding aangelopen, was er helemaal klaar voor... :X
Maar die buien bleven maar komen.
Gevolg: niet op de racefiets gezeten.
Heb toen m'n aankomende sixpack maar een half uur getraind :+
Doe ik zo dadelijk ook maar weer... drukdrukdruk vandaag.
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 10:42:41 #237
308981 Narcotical
Best in the World
pi_100499911
In die 1,5 uur was je al uit en thuis geweest.. :P. Begrijp het wel, regen is nooit fijn.. ;).

Heb gister weer een uurtje gespind, beentjes flink volgelopen en dat voel ik zelfs nu nog redelijk.. Je kan wel merken dat 3 weken niet sporten met je doet :P
pi_100499968
Als het begint met regenen als je onderweg bent is 't niet zo erg, maar weggaan met regen ;(
Ja doei.
pi_100500258
Spontaan een beetje motregen onderweg is zelfs wel fijn ,maar idd weggaan als het staat te plenzen.. nope...
pi_100500375
Ik kan me daar ook nooit toe zetten, tenzij ik van m'n werk naar huis moet. Maar goed, tegenwoordig fiets ik niet meer zoveel, heb gisteravond ook al laten schieten omdat ik flink moet opruimen enzo.
Wordt toch druk als je een verhuizing moet gaan plannen die opeens in 3 weken werkelijkheid wordt :X
pi_100500734
Ik ga vanavond fietsen, even het bos in. Altijd mooi. Zit nu te shorten op de AEX, moet je wel stalen zenuwen voor hebben.. Dus ook al sport ik nu niet, mn hartslag is toch hoog. Niet zo hoog als met fietsen trouwens. Maar meer zoals stevig wandelen.
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 11:11:43 #242
308981 Narcotical
Best in the World
pi_100500885
Misschien moet ik dat ook maar gaan doen, kan je nog verbranden terwijl je op je stoel zit.. ;). Het weer ziet er vandaag goed uit, maar ik hou toch even een rustdagje om de benen weer op 100% te laten komen.
pi_100540764
Nog 3 weken tijd om alle shit thuis in te pakken/op te ruimen e.d. Daarna gaan we toedeloe in de Randstad en kan ik in Appelscha aan het klussen/verbouwen/inruimen etc. Waanzinnig drukke tijd voor mij, en eigenlijk te weinig tijd om te fietsen. Ik probeer nu eens te kijken of ik misschien iedere ochtend 15-30min krachttraining kan doen, spieren kan ik wel gebruiken tijdens de verhuizing ;)
pi_100541625
Ben overigens deze week bezig met een experimentje. Als ik komende week ben afgevallen vertel ik wel meer :P
pi_100542386
Hier alweer terug van mijn rondje.
Ging niet echt lekker, geen idee waarom niet... :?
pi_100543162
Gister ook een rondje door het bos gedaan. Het was wat modderig. Ik heb nu zeg maar een zwarte fiets. Maar ging wel mooi! ^O^
Freddeh, ben benieuwd naar je experiment! Ik denk dat verhuizen en klussen ook aardig gaat schelen, de hele dag lopen en sjouwen dus als het goed is vliegen de kilo's eraf.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 11:01:11 #247
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_100543688
Oei! vanmorgen eens mn buik- en borstomvang gemeten ... :X
F means you're fucked
pi_100544800
Zolang je buikomtrek nog kleiner is dan je borstomtrek heb je nog een V-shape ;)
  woensdag 10 augustus 2011 @ 11:34:30 #249
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_100544912
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 11:31 schreef the85mc het volgende:
Zolang je buikomtrek nog kleiner is dan je borstomtrek heb je nog een V-shape ;)
Mijn borstomtrek is 1 hele centimeters groter dan mijn buikomtrek :')
F means you're fucked
pi_100545132
Dus toch nog een V shape! Als je dat wilt versterken moet je of je borstkas breder trainen, of je taille dunner. Ik denk dat het makkelijker is om je taille af te trainen..
Wat zijn je stats ongeveer ergens tussen 100-110 ofzo? Mijn borstomtrek is nu 115, taille 89. Eigenlijk moet mijn taille richting 80..Maar dat duurt nog wel een paar weken ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')