abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99606011
quote:
14s.gif Op maandag 18 juli 2011 00:41 schreef Staal het volgende:

Hier gaat TS ook al niet op in.

Fijne vakantie. :').
Lezen voordat je wat roept. En waar ga ik nog meer niet op in dan?

quote:
15s.gif Op maandag 18 juli 2011 01:00 schreef Staal het volgende:
Okay. Met een lidmaatschap hoef je je auto nooit te laten maken? Gelukkig rookt de auto op gelijk tempo als TS.

Ik begrijp het niet zo goed en zou zo niet op vakantie gaan ook. Maar goed, dat is allemaal normaal blijkbaar. ANWB heeft het ook druk tijdens de zomermaanden.
Als het aan mij ligt wordt ie ook gemaakt maar dan ben ik hem een week kwijt en kunnen we niet op vakantie. Ik snap je punt maar om niet op vakantie te gaan omdat de anwb het misschien te druk heeft, kies ik toch echt voor m'n vakantie. De monteur heeft gezegd dat zolang je blijft bijvullen het prima kan.
Sex met condoom is hetzelfde als een Fruitella eten met het papiertje er nog omheen
pi_99606055
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 13:14 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
nogmaals, is het koelsysteem al eens GOED ontlucht?

dwz, rustig afvullen met koude motor op max. ontluchtingnippels open tot er een contstande stroom is. dan de nippels weer dicht draaien. afvullen.

motor starten kachel op warm, airco UIT.

laten draaien op 2000 RPM tot de 3de cyclus van de ventilator geëindigd is (koelvin 3x op de hoogste stand gedraaid heeft, is ook hoor baar), motor laten afkoelen, afvullen op max. en dan weer kijken als het peil zakt
Deze tutorial ga ik even opslaan trouwens :)
Sex met condoom is hetzelfde als een Fruitella eten met het papiertje er nog omheen
pi_99612979
Natuurlijk niet de dop gelijk open maken nadat je hem hebt uitgezet nadat ie goed warm gedraaid is he :P
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_99618940
of: Bars Leaks erin, klaar! Wel effe (20 km ofzo) met de kachel open rijden dan. Veel mensen zijn bang voor dat spul, maar mijn ervaringen (en genoeg reviews) zijn prima.

of: Verwarming niet gebruiken. Dan is het circuit van de kachelradiator afgesloten en verlies je daar geen vloeistof.

Airco temperen gebeurt vaak ook met de kachel dus dan is het of airco aan = superkoud of geen airco.
  maandag 18 juli 2011 @ 15:28:14 #30
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_99621521
Lekke koppakking of niet, het is sowieso niet verantwoord om met zo'n frans barrel naar de andere kant van europa te rijden :P
pi_99621552
Heel fijn dat de temperatuur niet boven de 90 graden komt, maar als jij geen koelvloeistof hebt, valt er weinig te meten, dus ik zou sowieso nooit blind uitgaan van je metertje.
pi_99631085
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 15:28 schreef Revolution-NL het volgende:
Lekke koppakking of niet, het is sowieso niet verantwoord om met zo'n frans barrel naar de andere kant van europa te rijden :P
Dan ben ik dus al 4 jaar onverantwoord bezig.. ;)

quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 15:28 schreef Bowny het volgende:
Heel fijn dat de temperatuur niet boven de 90 graden komt, maar als jij geen koelvloeistof hebt, valt er weinig te meten, dus ik zou sowieso nooit blind uitgaan van je metertje.
Toen ik net het nieuwe kvs-reservoir erin had zitten zat het rubber in de dop zat er niet goed in, toen spoot alles er dus uit omdat er geen druk opstond. De meter vloog toen richting de 110 graden toe.
Dus lijkt mij dat hij het wel meet.
Sex met condoom is hetzelfde als een Fruitella eten met het papiertje er nog omheen
  maandag 18 juli 2011 @ 20:22:44 #33
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_99633787
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 15:28 schreef Revolution-NL het volgende:
Lekke koppakking of niet, het is sowieso niet verantwoord om met zo'n frans barrel naar de andere kant van europa te rijden :P
Liever oud en Frans dan nieuw en Japans :6
  † In Memoriam † woensdag 20 juli 2011 @ 20:41:50 #34
25682 2cv
Niet subtiel
pi_99720806
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 15:28 schreef Revolution-NL het volgende:
Lekke koppakking of niet, het is sowieso niet verantwoord om met zo'n frans barrel naar de andere kant van europa te rijden :P
Klopt, je blijft rijden en komt nooit meer terug.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  Vis een optie? donderdag 21 juli 2011 @ 01:07:30 #35
70532 loveli
N
pi_99734357
Hete koelvloeistof verliezen is niet heel erg. Een open systeem koelt de motor beter dan een gesloten systeem, je raakt de warmte met de koelvloeistof kwijt. Het wordt pas erg als je geen koelvloeistof meer over hebt om je warmte mee kwijt te kunnen :+
crap in = crap out
  donderdag 21 juli 2011 @ 02:56:18 #36
305427 mylifeisgrey
amor omnia vincit
pi_99736798
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 14:30 schreef noutie het volgende:
of: Bars Leaks erin, klaar! Wel effe (20 km ofzo) met de kachel open rijden dan. Veel mensen zijn bang voor dat spul, maar mijn ervaringen (en genoeg reviews) zijn prima.

of: Verwarming niet gebruiken. Dan is het circuit van de kachelradiator afgesloten en verlies je daar geen vloeistof.

Airco temperen gebeurt vaak ook met de kachel dus dan is het of airco aan = superkoud of geen airco.
Er lopen (altijd :P ) 2 slangen naar de kachelradiator toe. en dan zit er maar op 1 een kraantje die is verbonden aan de verwarmingsknop.
Dan kan het door de andere slang alsnog de kachelradiator in.

Gewoon even kachelradiator eruit bouwen, en pluggen of iets anders fabriceren of zoeken wat in de slangen past, en dat erin duwen, en slangklemmen erop.

dan leg je de kachelradiator in goed licht op de keukentafel of weet ik het en soldeer je het het lek dicht.
is dat gelukt, dan monteer je hem terug. dat gaat in de omgekeerde volgorde als het loshalen

lukt het niet, dan rijdt je zonder de kachelradiator naar Italie.
Je hebt de verwarming in Italie toch niet zo vaak nodig
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 01:07 schreef loveli het volgende:
Hete koelvloeistof verliezen is niet heel erg. Een open systeem koelt de motor beter dan een gesloten systeem, je raakt de warmte met de koelvloeistof kwijt. Het wordt pas erg als je geen koelvloeistof meer over hebt om je warmte mee kwijt te kunnen :+
precies. gewoon dop op de radiator een halve slag opendraaien dat hij er niet helemaal afvalt, maar zodat er ook geen druk kan komen.

dan komt er ook geen druk op de kachelradiator, en lekt het er daar ook minder hard uit.


en met het "altijd blijven bijvullen" :D, kom je dan vast wel thuis vanuit Italie(hopelijk). fijne vakantie ! :W

[ Bericht 2% gewijzigd door mylifeisgrey op 21-07-2011 05:39:50 (frankrijk aangepast naar italie) ]
  donderdag 21 juli 2011 @ 05:43:59 #37
305427 mylifeisgrey
amor omnia vincit
pi_99737576
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 23:54 schreef GroenerDanGras het volgende:
Het blijkt dat ik een lekker kachelradiateur heb.. betekent ieder uur stoppen om bij te vullen. Naja moet toch elk uur even roken :')
oh het is al dinsdag geweest, dus je bent al weg ofzoiets.

je kan ook gaan terugrijden zonder pauzeren als je met je vingertje het gaatje van het lek dicht kan houden.

[ Bericht 0% gewijzigd door mylifeisgrey op 21-07-2011 15:35:14 ]
pi_99741145
Of gewoon effe 2 klemmetjes op de leidingen na de kachelradiateur zetten ... kan die ook niet meer lekken
pi_100004585
slangen er af halen en bypassen is de kortste en makkelijkste klap.
  † In Memoriam † zondag 31 juli 2011 @ 20:38:05 #40
25682 2cv
Niet subtiel
pi_100167796
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 01:07 schreef loveli het volgende:
Hete koelvloeistof verliezen is niet heel erg. Een open systeem koelt de motor beter dan een gesloten systeem, je raakt de warmte met de koelvloeistof kwijt. Het wordt pas erg als je geen koelvloeistof meer over hebt om je warmte mee kwijt te kunnen :+
En dan doe je er koude koelvloeistof bij waardoor je motorblok plaatselijk veel meer gekoeld wordt dan elders. Slecht plan, maar wel beter dan geen koelvloeistof.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  Vis een optie? zondag 31 juli 2011 @ 22:54:48 #41
70532 loveli
N
pi_100174704
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 20:38 schreef 2cv het volgende:

[..]

En dan doe je er koude koelvloeistof bij waardoor je motorblok plaatselijk veel meer gekoeld wordt dan elders. Slecht plan, maar wel beter dan geen koelvloeistof.
Nah, zo lek is m'n koelsysteem nooit geweest :+
crap in = crap out
  zondag 31 juli 2011 @ 23:39:39 #42
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_100177191
Ik heb gedronken, verstandig om te rijden...

zelfde vraag :Z
  Spellchecker maandag 1 augustus 2011 @ 00:07:46 #43
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_100178474
Het had ook niet uitgemaakt wat men hier zou beweren, want "De monteur zegt dat het veilig is." en "Als ik het eerst laat repareren, kan de vakantie niet meer doorgaan.".

TS doet het toch wel.
Tevens -purist.
  maandag 1 augustus 2011 @ 00:30:56 #44
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_100179434
... Tja

Feit is dat een lekkende koppaking exponentioneel erger wordt.

Zie het als een lekkende dam met een klein gaatje.. Binnen no time weg dam ( koppakking :Y )
pi_100726531
TVP voor horrorverhalen.
pi_100732295
lezen is een vak he.. TS heeft al aangegeven dat het toch geen koppakking is maar de kachelradiator. Daar heeft je motor niks van te leiden mits je maar regelmatig bijvult. Het beste zou zijn om de dop er af te houden, dan bouw je ook geen druk op -> minder lekkage.
Klikt niet op facebook links
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')