Lezen voordat je wat roept. En waar ga ik nog meer niet op in dan?quote:Op maandag 18 juli 2011 00:41 schreef Staal het volgende:
Hier gaat TS ook al niet op in.
Fijne vakantie..
Als het aan mij ligt wordt ie ook gemaakt maar dan ben ik hem een week kwijt en kunnen we niet op vakantie. Ik snap je punt maar om niet op vakantie te gaan omdat de anwb het misschien te druk heeft, kies ik toch echt voor m'n vakantie. De monteur heeft gezegd dat zolang je blijft bijvullen het prima kan.quote:Op maandag 18 juli 2011 01:00 schreef Staal het volgende:
Okay. Met een lidmaatschap hoef je je auto nooit te laten maken? Gelukkig rookt de auto op gelijk tempo als TS.
Ik begrijp het niet zo goed en zou zo niet op vakantie gaan ook. Maar goed, dat is allemaal normaal blijkbaar. ANWB heeft het ook druk tijdens de zomermaanden.
Deze tutorial ga ik even opslaan trouwensquote:Op zondag 17 juli 2011 13:14 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
nogmaals, is het koelsysteem al eens GOED ontlucht?
dwz, rustig afvullen met koude motor op max. ontluchtingnippels open tot er een contstande stroom is. dan de nippels weer dicht draaien. afvullen.
motor starten kachel op warm, airco UIT.
laten draaien op 2000 RPM tot de 3de cyclus van de ventilator geëindigd is (koelvin 3x op de hoogste stand gedraaid heeft, is ook hoor baar), motor laten afkoelen, afvullen op max. en dan weer kijken als het peil zakt
Dan ben ik dus al 4 jaar onverantwoord bezig..quote:Op maandag 18 juli 2011 15:28 schreef Revolution-NL het volgende:
Lekke koppakking of niet, het is sowieso niet verantwoord om met zo'n frans barrel naar de andere kant van europa te rijden
Toen ik net het nieuwe kvs-reservoir erin had zitten zat het rubber in de dop zat er niet goed in, toen spoot alles er dus uit omdat er geen druk opstond. De meter vloog toen richting de 110 graden toe.quote:Op maandag 18 juli 2011 15:28 schreef Bowny het volgende:
Heel fijn dat de temperatuur niet boven de 90 graden komt, maar als jij geen koelvloeistof hebt, valt er weinig te meten, dus ik zou sowieso nooit blind uitgaan van je metertje.
Liever oud en Frans dan nieuw en Japansquote:Op maandag 18 juli 2011 15:28 schreef Revolution-NL het volgende:
Lekke koppakking of niet, het is sowieso niet verantwoord om met zo'n frans barrel naar de andere kant van europa te rijden
Klopt, je blijft rijden en komt nooit meer terug.quote:Op maandag 18 juli 2011 15:28 schreef Revolution-NL het volgende:
Lekke koppakking of niet, het is sowieso niet verantwoord om met zo'n frans barrel naar de andere kant van europa te rijden
Er lopen (altijdquote:Op maandag 18 juli 2011 14:30 schreef noutie het volgende:
of: Bars Leaks erin, klaar! Wel effe (20 km ofzo) met de kachel open rijden dan. Veel mensen zijn bang voor dat spul, maar mijn ervaringen (en genoeg reviews) zijn prima.
of: Verwarming niet gebruiken. Dan is het circuit van de kachelradiator afgesloten en verlies je daar geen vloeistof.
Airco temperen gebeurt vaak ook met de kachel dus dan is het of airco aan = superkoud of geen airco.
precies. gewoon dop op de radiator een halve slag opendraaien dat hij er niet helemaal afvalt, maar zodat er ook geen druk kan komen.quote:Op donderdag 21 juli 2011 01:07 schreef loveli het volgende:
Hete koelvloeistof verliezen is niet heel erg. Een open systeem koelt de motor beter dan een gesloten systeem, je raakt de warmte met de koelvloeistof kwijt. Het wordt pas erg als je geen koelvloeistof meer over hebt om je warmte mee kwijt te kunnen
oh het is al dinsdag geweest, dus je bent al weg ofzoiets.quote:Op zondag 17 juli 2011 23:54 schreef GroenerDanGras het volgende:
Het blijkt dat ik een lekker kachelradiateur heb.. betekent ieder uur stoppen om bij te vullen. Naja moet toch elk uur even roken
En dan doe je er koude koelvloeistof bij waardoor je motorblok plaatselijk veel meer gekoeld wordt dan elders. Slecht plan, maar wel beter dan geen koelvloeistof.quote:Op donderdag 21 juli 2011 01:07 schreef loveli het volgende:
Hete koelvloeistof verliezen is niet heel erg. Een open systeem koelt de motor beter dan een gesloten systeem, je raakt de warmte met de koelvloeistof kwijt. Het wordt pas erg als je geen koelvloeistof meer over hebt om je warmte mee kwijt te kunnen
Nah, zo lek is m'n koelsysteem nooit geweestquote:Op zondag 31 juli 2011 20:38 schreef 2cv het volgende:
[..]
En dan doe je er koude koelvloeistof bij waardoor je motorblok plaatselijk veel meer gekoeld wordt dan elders. Slecht plan, maar wel beter dan geen koelvloeistof.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |