van haar moeder (vader = niet meer, lang verhaal, te persoonlijk) mag ze nog geen vriend... en ik denk al HELEMAAL geen van 18. dus.. wat zijn hier de gevolgen van?
quote:Je kunt er wel over nadenken maar als je die gevoelens gaat onderdrukken wordt je er echt niet gelukkiger van .. tuurlijk denk je er over na ... zo van "wat zullen mijn ouders/vrienden ervan vinden, en hoe ga ik ermee om als ze het afkeuren" ik vind niet als twee mensen verliefd zijn dat iemand anders ze dan uit elkaar mag houden ...
Op donderdag 27 juni 2002 11:35 schreef Ripley het volgende:[..]
Ja dahag, dus als ik verliefd word op de vriend van mijn zusje of op mijn neef, dan moet ik daar ook niet over nadenken, want verliefd worden daar kun je niks aan doen. Bullshit.
quote:Ik vind het ook belangrijk dat die jongens zich realiseren dat een meisje van die leeftijd vaal ouder lijkt te zijn, geestelijk en lichamelijk, dan ze in werkelijkheid is. Ik heb dit namelijk zo vaak van de andere kant gezien (dus vanaf die jonge meisjes). Die meisen voelen zich vaak eerder gedwongen om iets te doen, vinden een oudere vriend retestoer etc etc.
Op donderdag 27 juni 2002 12:23 schreef Frenkie het volgende:[..]
uit mijn omgevoing haal ik zowel goede als slecht voorbeelden. Maar die slechte voorbeelden kan je ook nog eens verwijten aan de leeftijd. Immers relaties op jonge leeftijd hebben over het algemeen niet zo'n lang leven!
Ach en er zijn jongens van 18 zat die zich gedragen als 13-14 dus die kunnen ook best zo'n meisje als vriendinnetje nemen. Niks mis mee..
Het enige wat ik wilde zeggen is dat je niet zo maar kunt (ver)oordelen. Het verschilt per geval en per persoon!
dit is niet voor jou, maar voor al die anderen die enkel eenplaatsen in deie topics
1 van de dingen die ik belangrijk vind in een relatie is gelijkwaardigheid en ik denk dat die vaak ver te zoeken is in dergelijke relaties. Het is toch vaak zo dat de jongere tegen de oudere opkijkt etc.
quote:Ik zeg ook niet dat iemand anders dat mag doen, mensen moeten zelf goed nadenken en hun eigen beslissingen nemen. Alleenkun je niet zeggen: als iemand verliefd is moet diegene daar altijd naar handelen en de relatie met degene waar hij/zij verliefd op is beginnen. Verliefdheid is geen excuses om maar te doen zonder er bij na te denken, ongeacht de situatie.
Op donderdag 27 juni 2002 12:30 schreef NuKeFaCe het volgende:[..]
Je kunt er wel over nadenken maar als je die gevoelens gaat onderdrukken wordt je er echt niet gelukkiger van .. tuurlijk denk je er over na ... zo van "wat zullen mijn ouders/vrienden ervan vinden, en hoe ga ik ermee om als ze het afkeuren" ik vind niet als twee mensen verliefd zijn dat iemand anders ze dan uit elkaar mag houden ...
quote:Tuurlijk ... als ze gelijk had gezegd dat ze 13 was had je het NIET gedaan ... maar omdat ze loog over haar leeftijd ben je d'r beter gaan kennen ... en begon je d'r leuk te vinden en als je dan de leeftijd hoort boeit je dat niet echt meer.
Op donderdag 27 juni 2002 12:19 schreef Sinterklaashaas het volgende:[..]
nee, als ik eerlijk ben niet nee, na cafe, eens gewoon afgesproken, toen ik nog d8 dat ze 16 was...
toen vaker afgesproken en nadat we al verkering hadden, vertelde ze het pas.. als ze toen meteen had gezegt dat ze 13 was had ik iid ff gauw naar de wcgegaan en spoorloos verdwenen...
quote:Zit een kern van waarheid in
Op donderdag 27 juni 2002 12:35 schreef Ripley het volgende:[..]
Ik zeg ook niet dat iemand anders dat mag doen, mensen moeten zelf goed nadenken en hun eigen beslissingen nemen. Alleenkun je niet zeggen: als iemand verliefd is moet diegene daar altijd naar handelen en de relatie met degene waar hij/zij verliefd op is beginnen. Verliefdheid is geen excuses om maar te doen zonder er bij na te denken, ongeacht de situatie.
quote:Lekker volwassen trouwens, liegen over je leeftijd
Op donderdag 27 juni 2002 12:39 schreef NuKeFaCe het volgende:[..]
Tuurlijk ... als ze gelijk had gezegd dat ze 13 was had je het NIET gedaan ... maar omdat ze loog over haar leeftijd ben je d'r beter gaan kennen ... en begon je d'r leuk te vinden en als je dan de leeftijd hoort boeit je dat niet echt meer.
quote:Compleet mee eens!!
Op donderdag 27 juni 2002 12:32 schreef Ripley het volgende:1 van de dingen die ik belangrijk vind in een relatie is gelijkwaardigheid en ik denk dat die vaak ver te zoeken is in dergelijke relaties. Het is toch vaak zo dat de jongere tegen de oudere opkijkt etc.
Maar ik denk dat juist die relaties op jonge leeftijd onderdeel kunnen zijn van een leerproces. Ik vind wel dat de verantwoordelijkheid eigenlijk bij oudere in de relatie zou moeten liggen. Maar je kan van een jongen van 18 die op dit gebied weinig of geen ervaring heeft (er zijn er zat die tot hun 18e of verder enkel achter de pc zitten), niet verwachten dat hij zich dat realiseert. Hij zal dat moeten ervaren.
Ik beschouw het maar als een onderdeel van het volwassen worden. Een 'jeugdzonde'.
quote:Je hoeft niet te gaan schreeuwen hoor, ik geef gewoon een doodnormale reactie.
Op donderdag 27 juni 2002 12:01 schreef extreme het volgende:[..]
ik kan vooral slecht tegen kortzichtige mensen die denken dat ze altijd gelijk hebben, andere meningen vind ik prima, heb ik respect voor, ZOLANG ZE OOK MAAR RESPECT HEBBEN VOOR DIE VAN MIJ, en me niet proberen te overtuigen van hun 'gelijk'.
Ik vind het eerder kortzichtig om te roepen dat alles in de liefde maar moet kunnen, wat dat is gewoon niet zo. Soms moet je keuzes maken waar je zelf ongelukkig van wordt, dat is nou eenmaal zo.
quote:Dat doe ik toch juist ook niet?
en je kan een relatie van een meisje van 16 met een jongen van 20 niet vergelijken met 20-27, simpelweg omdat de verwachtingen en de invulling van zo'n relatie heel anders zijn,
Alleen de vraag is, heeft die jongen van 20, die een relatie heeft met een meisje van 16, dan zulke andere ideeën over relaties dan het meisje van 20 die iets heeft met een jongen van 27? Blijkbaar wel.
En daar ligt het misschien aan, dat snap ik dus niet, wat je moet met zo'n jong kind als je zelf een bepaalde leeftijd bereikt heb. Ik verwacht gewoon dat "volwassen" mensen andere ideeën over relaties hebben dan "kinderen".
Hebben de heren die hier zo'n jong vriendinnetje hebben dan zelf een "kinderachtige" kijk op relaties, omdat ze zeggen toch echt op hetzelfde niveau te zitten?
Of hebben die jonge meisjes er zo'n "volwassen" kijk op, dat ze op hun 16e al hetzelfde in een relatie willen als een 20-jarige?
![]()
[Dit bericht is gewijzigd door kerstbal op 27-06-2002 12:46]
quote:
Op donderdag 27 juni 2002 12:41 schreef Ripley het volgende:[..]
Lekker volwassen trouwens, liegen over je leeftijd
.
ik zei het niet, mnaar dacht het wel
quote:uhuh
Op donderdag 27 juni 2002 12:42 schreef Frenkie het volgende:[..]
![]()
ik zei het niet, mnaar dacht het wel
leuk ook, als je relatie dus eigenlijk vanaf het begin gebaseerd is op een leugen (want zonder die leugen had je d'r te jong gevonden en geen relatie gehad nu)
quote:niet iedereen os hetyzelfde als hij/zij 20 is. En dat weet jij, je hebt immers zelf een vriend van 27... of ben jij ook al in de relatieleeftijd 27...
Op donderdag 27 juni 2002 12:42 schreef kerstbal het volgende:Of hebben die jonge meisjes er zo'n "volwassen" kijk op, dat ze op hun 16e al hetzelfde in een relatie willen als een 20-jarige?
beetje een zwakke redenering in mijn ogen.
Zoals ik al zei: boven de 16 mag en kan alles!! er onder zit een grijs gebied, wat per geval verschilt!
quote:die relatie is toch niet gebasseerd op een leugen. Want je valt niet op leeftijd, maar op andere dingen!
Op donderdag 27 juni 2002 12:45 schreef kerstbal het volgende:[..]
uhuh
leuk ook, als je relatie dus eigenlijk vanaf het begin gebaseerd is op een leugen (want zonder die leugen had je d'r te jong gevonden en geen relatie gehad nu)
quote:Nee natuurlijk niet, maar hoe ouder beide partijen worden, hoe minder verschil daarin gaat zitten. En natuurlijk kijkt iedereen anders tegen relaties aan, maar veel jonge meisjes zien zo'n vriendje echt niet als een partner voor de rest van hun leven, terwijl ik dat idee bij de "volwassenen" die hier over hun jonge vriendinnetjes spreken wel een beetje heb.
Op donderdag 27 juni 2002 12:45 schreef Frenkie het volgende:[..]
niet iedereen os hetyzelfde als hij/zij 20 is. En dat weet jij, je hebt immers zelf een vriend van 27... of ben jij ook al in de relatieleeftijd 27...
quote:Ik bedoel ermee te zeggen, dat de heren hier wel roepen dat alles zo goed gaat en dat ze elkaar zo goed begrijpen, maar dat ik me afvraag of de verwachtingen over de relatie wel hetzelfde zijn.
Zeggen dat je zielsveel van een meisje van 15 houdt.. Het kan hoor, en ik geloof heus dat zo'n man echt van zo'n meisje houdt, maar andersom? Misschien denkt ze van wel.. maar wat weet je er nou van op die leeftijd?
Hoop niet dat de 2.6 regel nog moet worden uitgelegd. Een jongen met een meisje van beide 12 kan net. Een jongen van 12 met een meisje van 9 kan weer niet. Zo ook een vrouw van 75 kan met een man van zeg 45. Een man van 60 met een vrouw van 20 is weer buiten verhouding.
De discussie zit hem verder in het woord relatie en wat je daar onder verstaat. Hierbij is leeftijd ergens een maatstaf t.a.v. levenservaring, verwachtingen, plaats in het leven, wijsheid etc.etc. Een 'relatie' op 16-jarig leeftijd is echt wat anders dan die op 40 jaar.
Natuurlijk heb je 50-ers die in hun wijze van doen en denken nooit ouder zijn geworden dat zeg 20. Omgekeerd kan je een 20 jarige hebben die in veel opzichten denkt en doet als een 40-jarige. Overall gezien vindt ik dat de bekende uitzonderingen op de gemiddelde regel.
Van iemand die zeg 30 is mag je een bepaalde rijpheid en visie verwachten die anders is dan van iemand die 15 is. Als een meisje van 14 zegt dat ze verliefd is heb ik daar een wat ander beeld bij dan als een vrouw van 35 dat zegt.
Het gaat in een relatie m.i. om het totaal pakket. Als veel oudere kan je in een relatie de veel jongere redelijk danwel (vaak) geheel tegemoet komen. Dit is geen verdienste maar een kwestie van leeftijd etc.etc. Omgekeerd is dat een uitzondering en niet aannemelijk. NOFI, want die jongere heeft nu eenmaal niet de ervaring(en) & kunde die de oudere heeft (ondervonden/opgebouwd).
Natuurlijk op bepaalde aspecten van een relatie kan je elkaar perfect aanvoelen.
Denk maar 's aan de hengst van 16 die bijv. sexueel op half-zes blijft staan in een relatie met een Venus van 30. Venus vind het ws ook wel leuk omdat de jonge hengst er 100% voor haar is. Echter het verschil is dat 30-er het hier het spel bepaald, stuurt en zeker niet de jongen van 16.
Het vemogen om vanuit leeftijd (rijpheid, visie etc.) de domineren neemt af naarmate de leeftijd dichter bij elkaar ligt (ofwel 2.6).
Vervolgens heb je nog de typische afhankelijkheids relaties cq. Vader-Dochter (zo je wilt Moeder-Zoon) relaties. Op zich niets mis mee zolang beiden zich dat 100% bewust zijn en kunnen overzien. Een jonge man/vrouw kan zich vice versa heel goed aangetrokken voelen tot een oudere man/vrouw (rijkdom, aandacht, zekerheid versus arm, respect en hulpbehoevend etc.).
Echter er spelen meer factoren mee dan alleen de onderlinge relatie. De zgn. externe factoren zoals familie, vrienden, kinderen en maatschappelijke positie.
Kan je verzekeren dat de 20-jarige schoonheid van de 55-jarige directeur zakelijk gezien niet zo serieus wordt genomen als dat ze 40 zou zijn. Zij (20) is slechts het smakelijke roosje op het vestje van de man die het draagt. Pas als je voldoet aan de 2.6 verzameling wordt je eerder voor (beetje) 'vol' aangezien.
Ook wettelijk gezien, is de 2.6 regel trouwens ook heel goed te hanteren. Wil je het echt zuiver doen dan zou je ipv 2.6 , 2.7 hanteren (min. leeftijd voor relatie is dan 14 ipv. 12).
* Vallon 2.6 ct's.
quote:Om even een extreem voorbeeld te geven: vind je 17 en 50 ook kunnen?
Op donderdag 27 juni 2002 12:45 schreef Frenkie het volgende:[..]
niet iedereen os hetyzelfde als hij/zij 20 is. En dat weet jij, je hebt immers zelf een vriend van 27... of ben jij ook al in de relatieleeftijd 27...
Zoals ik al zei: boven de 16 mag en kan alles!! er onder zit een grijs gebied, wat per geval verschilt!
quote:Maar 2,5 jaar is niet 7,5 jaar verschil
Op dinsdag 29 april 2003 14:46 schreef lexje het volgende:
ik ben 19 en mijn Girl is 21 , als je het omrekend kom je op 2.5 jaar verschil uitmaar dan doe je het opeens wel goed
quote:Een discussie gaat niet over extremen of uitzonderingen
Op dinsdag 29 april 2003 15:44 schreef Kamphuys het volgende:
Om even een extreem voorbeeld te geven: vind je 17 en 50 ook kunnen?
quote:Sommige meisjes menstrueren al op hun 9e.
Op dinsdag 29 april 2003 16:10 schreef Kaalhei het volgende:
Als ze beginnen te menstrueren mag het kopje drin
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |