abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99587068
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 16:23 schreef As1981 het volgende:
Mijn mannetje heeft sinds gisteren wat nieuws ontdekt, mond open, hand er in, heen en weer bewegen en geluid maken.
Ik heb het op film, maar natuurlijk pas nadat hij zijn andere truckjes heeft laten zien. Houdt oordoppen bij de hand, want hij kan ook hard gillen.
_O-

Dat deed Ivan ook! Jee, dat herinner ik me ineens weer. Ik kan er helaas geen filmpje meer van vinden. Wat is het toch een leuke periode, zo tussen 6 en 12 maanden in. O+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_99587152
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 19:24 schreef danic het volgende:
Oh ja, suf van me. Dat wist ik natuurlijk wel. Dat jullie die kamers hadden omgegooid. Nou ja, nu kwam de co-sleeper nog even lekker van pas. En inderdaad, het geeft lekker wat extra ruimte. Afgelopen nacht had mijn vriend nachtdienst en had ik dus het hele bed voor mezelf (180x210) en nog presteerde ik het om bijna bij Eva in bed te belanden 8)7
Nou ja, het had gekund dat de volksverhuizing geen succes was geweest. Het slapen van Lena is ineens écht veranderd. Ze is langer tevreden met een voeding, maakt lange rukken en ik voed haar vrijwel nooit meer in slaap. Ik leg haar weg op haar zij, stop haar knuffeltje tussen haar armpjes en ze is tevreden. Door dit soort dingen merk je ineens dat je baby groter is geworden. Hoewel ik die eerste periode waarin ze naast me sliep geweldig vond geniet ik hier ook heel erg van, dat ze zich nu geborgen genoeg voelt om me niet meer voortdurend in de buurt te hoeven hebben.

Waarom heb je trouwens voor een co-sleeper gekozen? Werden de nachten structureel zwaarder?
pi_99587581
Ja nou ja, ik kan nog niet zeggen dat het structureel werd. Maar Eva krijg om 23.30 haar laatste fles. Soms valt ze gelijk in slaap, maar het gebeurd ook wel eens dat ze tot 01.30 wakker blijft. Wij kunnen dan ook niet naar bed, want dan is het huilen zodra je de kamer uitloopt. Puur en alleen omdat ze haar speentje niet meer heeft, want die valt steeds uit haar mond.
We moeten dan naast haar blijven zitten op een stoel die net te laag is om comfortabel haar speentje vast te houden, zodat je arm gaat slapen en je ogen dik en droog van vermoeidheid.
Toen las ik over de goede nacht van Puck van DML en het speentje ploppen en toen dacht ik....dat kan natuurlijk ook!
Daarbij heeft ze een paar keer weer bij mij geslapen nadat ze 's nachts een fles had gehad en vriend was werken en dat vond ik eigenlijk wel heel erg fijn en intiem O+
Dus heb het idee van de co-sleeper geopperd bij mijn vriend en die vond het geen probleem.

Ik vind die foto's van de kindjes hier met een knuffeltje ook altijd zo schattig, maar vraag me af wanneer zo'n moment precies komt, dat ze echt dat knuffeltje bij zich willen hebben.
pi_99587977
Puck heeft nog steeds geen behoefte aan een knuffel maar die ligt ingebakerd en kan dus ook niks vast houden.

Mr.DML had een heel systeem trouwens met een knuffel die de speen in Puck zijn mond hield :+ :@

Afgelopen drie nachten waren DRAMATISCH zonder overdrijven. Beetje zoals MP beschrijft en dan nog erger ;(

Hopelijk herpakt hij zich gauw weer want het ging zo goed 's nachts.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_99588189
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 19:47 schreef danic het volgende:
Dus heb het idee van de co-sleeper geopperd bij mijn vriend en die vond het geen probleem.
Super! Klinkt als een prima oplossing.

quote:
Ik vind die foto's van de kindjes hier met een knuffeltje ook altijd zo schattig, maar vraag me af wanneer zo'n moment precies komt, dat ze echt dat knuffeltje bij zich willen hebben.
Ik heb het knuffeltje min of meer opgedrongen. :+ Ik droeg het bij me om mijn geur erin te krijgen, ik ben het tussen ons in gaan leggen als ik haar aan het voeden was en ik legde het tussen haar armen als ze ging slapen (ook toen ze daar nog niks mee had). Je kunt het natuurlijk niet echt afdwingen; Ivan speelt overdag wel met knuffels en heeft er ook twee in zijn bed, maar hij is er niet aan gehecht. (Ik heb het hem ook niet aangeboden zoals ik bij Lena heb gedaan.)
pi_99588279
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 19:58 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Puck heeft nog steeds geen behoefte aan een knuffel maar die ligt ingebakerd en kan dus ook niks vast houden.

Mr.DML had een heel systeem trouwens met een knuffel die de speen in Puck zijn mond hield :+ :@
[ afbeelding ]

Afgelopen drie nachten waren DRAMATISCH zonder overdrijven. Beetje zoals MP beschrijft en dan nog erger ;(

Hopelijk herpakt hij zich gauw weer want het ging zo goed 's nachts.
Die foto is geniaal. :+ Leuk voor later.

Wat rot van de nachten! Merk je dat hem iets dwars zit?
pi_99588379
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 20:04 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Super! Klinkt als een prima oplossing.

[..]

Ik heb het knuffeltje min of meer opgedrongen. :+ Ik droeg het bij me om mijn geur erin te krijgen, ik ben het tussen ons in gaan leggen als ik haar aan het voeden was en ik legde het tussen haar armen als ze ging slapen (ook toen ze daar nog niks mee had). Je kunt het natuurlijk niet echt afdwingen; Ivan speelt overdag wel met knuffels en heeft er ook twee in zijn bed, maar hij is er niet aan gehecht. (Ik heb het hem ook niet aangeboden zoals ik bij Lena heb gedaan.)
Dat heb ik ook gedaan bij Floris. Ik deed zn knuffel in zn knuistje bij het slapen of legde zo'n tutlapje met kop op zn hoofd (vond ie prettig op een bepaald moment). Uiteindelijk heeft ie nu een knuffel die op de comode lag, die hij zelf meenam naar zn bed.
  zondag 17 juli 2011 @ 20:36:58 #83
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_99589354
Ik heb gisteren mezelf gewogen en daarna met mijn meisje in de armen op de weegschaal gaan staan, was opeens benieuwd. Het verschil was ongeveer 5 kilo! :o
Ik ovn haar al zo zwaar worden opeens en zo groeien, maar dit lijkt me wel enorm. Van 3835 bij de geboorte naar rond de 5000 bij 5 weken.

Ik ga woensdag naar het bureau voor de eerste check, dus dan weet ik het zeker en ook haar lengte.
Ik heb (bijna) alle kleertjes maat 50-56 opgeborgen, ze past maat 62 gewoon goed aan, soms nog een beetje ruim. Ik ga haar dus maar niet meer in kleine kleertjes proppen. :{

Het gaat wel een beetje snel...
pi_99589484
Sofie zocht overal de labels van op, om daarop te sabbelen als ze moe werd. Ik heb toen een labeldoekje in haar bed gelegd. Deze wordt nu met een dikke glimlach gepakt. Ook heeft Spfie een zeepaard (net zo een als Puck heeft, maar dan een roze). Deze heeft ze in haar bed vanaf dat ze een maand of 2 was. Ze slaapt overal, als haar doekje en zeepaard er maar zijn O+

Morgen weer naar het cb. Ik ben benieuwd. Ik vraag gelijk of ze even in haar oortje willen kijken.Ze grijpt er steeds naar. Ik heb niet het idee dat ze er echt last van heeft ofzo.
*poef* nu is het weg
  zondag 17 juli 2011 @ 20:41:29 #85
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_99589613
Lientje heeft een speen, met zo'n Koeka doekje eraan, dat doekje prop ik tegen de speen aan, zodat ie in haar mond blijft. Mits ze niet gaat maaien met haar handjes lukt dat. Ik heb er een stuk of 5/6 door het huis verspreid liggen, ideaal. Die doekjes heb ik via MP voor weinig overgenomen, stuk of 10 heb ik er.

En ze heeft haar tutpoppen, die ik voor haar heb gekocht, die liggen in haar bedje aan weerskanten, dus of ze nu op de ene of de andere zij ligt, ze ziet de pop en ik stop hem af en toe eens tegen haar aan, dan voelt ze eraan en aait ze met haar handje.
pi_99589859
Bij ons is het een knuffeldoek van Happy Horse. We hebben er drie, dus het is mooi dat ie bevalt.
Als ze in bed wordt gelegd, gaan haar handjes meteen op zoek naar de doek. Ze drapeert hem meestal zelf over haar gezicht en valt zo in slaap.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_99590966
Ik had voor Anne drie exemplaren van een tutdoekje van een vlinder met allemaal labeltjes eraan gekocht toen ik nog zwanger was, maar ze heeft er nooit iets aan gevonden :').
Wel is ze helemaal dol op haar schaap van de Prénatal. Die ligt altijd tegen op of tegen haar gezicht als ze slaapt O+

pi_99591233
Ik gaf m juist altijd verschillende knuffeltjes, werkte prima, tot hij zn eigen knuffel uitzocht. Hoewel hij ook wel slaapt met of zonder een knuffel, maar neem altijd wel zn knuffeltje mee.
Op marktplaats een 2e erbij gekocht.
  zondag 17 juli 2011 @ 21:24:33 #89
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_99592145
MP dikke :*

Mrien, jeetje dat zijn inderdaad een hoop medicijnen. Kan me voorstellen dat je het gevoel hebt dat de dagen gevuld zijn met voeden en medicijn geven. Lijkt me voor allebei niet leuk.

Hier ook nog geen gehechtheid aan een knuffel.... Alexa sleepte op een gegeven moment helemaal zelf een schaapje van de HEMA mee naar bed (daar heb ik godzijdank toen nog snel een double voor gekocht)...

Seth zal meer een doekjesbaby zijn, dat is meer een knuffelkontje...

DML ik had tranen in mijn ogen van het lachen om die foto!! :D
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_99592314
Oh Lientje wat ga je hard! :o Slagroom Juud?
Eva weegt misschien nu 5 kg, maar dat weet ik volgende week woensdag pas.
Maat 56 past nog prima, ze heeft een enkel dingetje 62 aan. En ze is vandaag 10 weken! Wat een verschil hè!

Eva heeft ook een speen, maar draait de hele tijd met haar hoofd van links naar rechts, dus die verliest ze steeds. En wij maar terug stoppen :+
Of ze maait hem met haar handje uit haar mond. Binnenkort eens een knuffeldoekje bij haar leggen. Overdag spelen we wel met haar en haar doekjes, die ze dan ook vastgrijpt, net als het spuugdoekje van mijn schouder als ze een boertje moet laten. Als ik haar dan weer van mijn schouder haal, komt het doekje standaard mee in haar handje.
pi_99592575
DML dikke :* meer van dit soort nachten als afgelopen nacht zou ik niet zo trekken vermoed ik...

Yaro _O-

Lientje word jij een lekker spekkie?!

Leuk al die knuffies, Sarah heeft een dikkie dik doekje dat ze geweldig vind, maar ze heeft niet echt een voorkeur.
Vandaag had ze een redelijke dag, overdag wel weer weinig geslapen maar tevrede. Vanavond wel weer even piepen en huilen en hetzelfde als gisteravond en vannacht, nu maar meteen para gegeven en ze is heerlijk in slaap gevallen, helaas wel op mijn schoot op haar buik en ik durf haar niet zo te verplaatsen, nou je misschien maar goed moet ik verplicht zitten ;)
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_99593054
Het goede nieuws is dat Puck tegenwoordig prima zelf zijn speen in kan houden dus houdt vol het wordt beter :P

Takkembah, erg hè die foto? :')

Ik ga trouwens weer op iedereen reageren als ik geen slaapgebrek meer heb. :@ Nu naar bed.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_99593257
Ik duim voor een goede nacht voor iedereen!

Ik mis trouwens de meeste grote baby-moeders hier. Waar zijn Orea en ticootje? En van tessie heb ik al héél lang niets meer gelezen :{
  zondag 17 juli 2011 @ 22:00:58 #94
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_99594016
Lientje heeft deze pop, zo lekker zacht...

Ja, ze gaat idd een spekkie worden denk ik, de BV gaat ook gewoon van begin af aan heel goed. Ik hou ook van hollands welvaren, maar dat ze zo snel groeit daar moet ik even aan wennen...

Ik ga overigens mijn wieg de deur uit doen, ze heeft er twee keer in gelegen, ze ligt nu in de co-sleeper en overdag in bovenstaand mandje in haar bed op haar eigen kamer. Bij een volgend kindje komt er gewoon meteen een co-sleeper, dat is toch echt een geweldige uitvinding.
pi_99595580
Juud dat groeien en ontwikkelen gaat heel hard de eerste jaren, voor je het weet is ze twee :+

Sarah slaapt en er lijkt rust in haar lijfje te zijn!

DML ik wens jullie een goede nachtrust, hopelijk wenst Puck jullie dat ook! En je hoeft toch neit persee altijd op iedereen te reageren :*
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_99595877
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 21:46 schreef Fannetje het volgende:
Ik mis trouwens de meeste grote baby-moeders hier. Waar zijn Orea en ticootje? En van tessie heb ik al héél lang niets meer gelezen :{
Ik denk dat ze de babypraat ontgroeid zijn.
pi_99600224
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 19:21 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wat een berg medicatie, zeg! :{ Is er nog een alternatief voor het ijzerdrankje?
Geen idee, ga ik morgen ff navragen.
pi_99600505
Wat heftig DML! Ik hoop voor een betere periode bij jullie!

Ik vermoed dat Jelle binnenkort nog weleens kan gaan zitten. Hij gaat op handen en knieen zitten, probeert te kruipen (wat soms even lukt) en zit al vaak half op z'n zij. Ben benieuwd hoe lang dat gaat duren ;)
Leuk hoor, die activiteit bij hem!
pi_99600635
Ik ben iig een beetje moe van mijn grote baby, want het is ineens een druk ventje geworden!
En ik al die tijd maar denken dat hij van nature zo'n rustig karakter heeft,haha

En slapen gaat slecht de laatste tijd. Al gaat het de laatste 3 nachten wel weer goed, want ik ben van 3 naar 2 slaapjes gegaan overdag.
Het avonddutje eraf en nu gaat hij rond 8 uur naar bed en slaapt hij tot 6 uur.
Mij nog wel te vroeg, maar het is nu gewoon even kijken wat het beste werkt.
Met 3 dutjes gaat hij weer zo laat naar bed of hij wil s 'nachts lekker spelen.
En verder zijn we ook weer een beetje aan ons zelf gaan denken, dus hij gaat 1x per week logeren en we zijn naar een feestje geweest en vanavond naar de bioscoop.
Mijn schoonmoeder heeft hier opgepast, dus hoefden ook niks in te pakken en het gedoe van brengen en ophalen...heerlijk hoor!

Ik zat er ook over te denken om toch ook maar een co-sleeper te maken, want nu ligt Mex vaak bij mij in bed en m'n vriend op een matras naast het bed.
Mex woelt ontzettend en trekt an haren en neuzen en dan valt ie op een gegeven moment overdwars in slaap en liggen wij op de randjes.

Dizzy, wat een slimme constructie!
Iedereen sterkte met de slechte nachten!
  maandag 18 juli 2011 @ 06:00:07 #100
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_99608067
Wij werden gek van feit dat hij speen niet kon inhouden, dus zonder speen slapen. Dat ging orima en sinds anderhalve week kan meneertje duimen en sindsdien blijft hij ook langer weg 's nachts.

Ik ga hem nu zo uit bed halen en dan voeden en dan naar de oppas want mijn eerste werkdag. Jeetje k vind het toch wel erg. Stel het eruit halen uit, want dan word het zo definitief dat ik hem zo moet wegbrengen.
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')