Hey,
Ik heb een viertal mooie lichtmetalen AXE velgen liggen die ik een tijdje geleden bij m'n auto kocht van de vorige eigenaar. Die had ze een paar weken daarvoor aangeschaft.
Uiteindelijk heb ik besloten dat ik toch liever geen 17" eronder wil, dus ze moeten de deur uit. De velgen zijn nooit op de auto gemonteerd en de afgelopen tijd veilig binnen opgeslagen. Ook de banden zijn ongebruikt, 100% profiel dus.

Formaat: 17 inch
Steekmaat: 114,3 - viergaats
Naafgat: 67,1
ET-waarde: 44 (ben ik niet volledig zeker meer van, maar absoluut tussen de 40 en 45)
Bandenmaat: 205 / 40 / ZR17
Bijgeleverd zijn 22 bouten, dus 16 benodigde en 6 reserves.
Een aantal foto's:
![UoK68.jpg]()
![Jl6Ed.jpg]()
![EaMEK.jpg]()
(naafkapje er hier even afgehaald, erachter zit een tuinlamp

)
![f4nP1.jpg]()
![EzlqK.jpg]()
![CXuaJ.jpg]()
De velgen zijn in principe erg netjes, gewoon duidelijk nieuw. Echter, twee stuks hebben een paar lichte beschadigingen aan de verf, deze heb ik op de laatste twee foto's gemarkeerd. Geen idee hoe ze er komen, het zijn geen schaafplekken maar echt 'gaatjes' in de lak. Misschien een productiefout?
Hier kwam ik pas onlangs achter terwijl ik ze van dichtbij bekeek onder fel daglicht, dus het valt in de praktijk eigenlijk niet op, van een afstandje is het niet te zien. Mocht je je hier toch aan storen, dan moet 50-75 euro genoeg zijn om die plekken bij te laten werken. Poedercoaten bijvoorbeeld, maar misschien dat het simpeler kan. De andere twee velgen zijn smetteloos.
Een ander klein nadeel zijn wellicht de banden, die zijn van Wanli (type S-1063), Chinees en daarom budget. Ze scoren over het algemeen nog vrij hoog onder gebruikers, maar het kan voor sommige mensen een minpunt zijn. Ik verwacht bijvoorbeeld dat ze niet even lang mee zullen gaan als een A-merk band, maar daarentegen zijn ze nog wel helemaal nieuw.
De winkelprijs van dit exacte setje was een paar maanden geleden tussen de ¤700-750, de kosten voor het balanceren vaak nog niet meegerekend. Omdat het technisch gezien toch tweedehands is (en met bovengenoemde plekjes in ogenschouw) ben ik bereid er afstand van te doen voor
¤375.
Een goed bod is ook welkom, maar heel ver eronder kan ik niet gaan zitten, ze waren niet gratis. Feitelijk gezien is dit een spotprijs, maar ze staan behoorlijk in de weg. Grijp je kans.
Ophalen in Ermelo, Gelderland.
Iemand interesse?
[ Bericht 0% gewijzigd door Kriegel op 15-07-2011 20:24:33 ]