Om 23:00 of 6:00 morgenvroeg als ik weer in de auto moet stappen zekerquote:Op donderdag 14 juli 2011 23:02 schreef Sounddragon het volgende:
Wat dacht je van: de garage bellen?
Ik had naar aanleiding van de vraag van de TS uit nieuwsgierigheid ook even gegoogled en lees wel meer dat voor de motor van de TS de riem alleen gecontroleerd hoeft te worden.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 12:20 schreef garnage-patrick het volgende:
grappig dat garage's de riem "controleren" trekken ze dan alle kappen eraf zodat de hele riem vrij ligt?denk het niet
want zodra je dat doet kan je net zo goed even de andere riem erop leggen.
en daarnaast kan een riem er goed uitzien, maar binnenin de ijzeren draden al geknapt zijn..
kortom, garage's die de riemen controleren
en tussen 9 en 5 doet je telefoon het niet, en je hebt geen pauzes?quote:Op donderdag 14 juli 2011 23:08 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Om 23:00 of 6:00 morgenvroeg als ik weer in de auto moet stappen zeker
Volgens Turquaz zou het trouwens ook nog uitmaken of het een imitatie of originele distributieriem is. Het is een originele en die zou tussen 100 - 120 k vervangen moeten worden?
Maar vaag toch dat hij alleen gecontroleerd hoeft te worden? En inderdaad, als je de boel toch open hebt liggen om hem te controleren kun je hem net zo goed vervangen lijkt mij?quote:Op vrijdag 15 juli 2011 12:25 schreef Palomar het volgende:
[..]
Ik had naar aanleiding van de vraag van de TS uit nieuwsgierigheid ook even gegoogled en lees wel meer dat voor de motor van de TS de riem alleen gecontroleerd hoeft te worden.
Of is dat misschien zo'n motor waarbij er geen schade ontstaat als de riem knapt?
Controleren is volgens mij echt bullshit.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 11:06 schreef Marco001 het volgende:
Ik heb een ibiza 1.4 74kw, 138000 km en nog Altijd de originele distributieriem.. deze is bij 120000km nog gecontroleerd en prima bevonden.
Valt dus wel mee.
Wist je dat een motor kan draaien en de riem dus ook?quote:Op vrijdag 15 juli 2011 19:29 schreef garnage-patrick het volgende:
ik weet niet hoe je dan de kant van de riem wil bekijken die bij je krukaspoelie zit... maargoed.
jullie bekijken banden oid dan ook maar op 1 plek dus.
wist jij dat je dan het beste aan je krukaspoelie kan gaan draaien, en juist. daar de kappen dan af moeten.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 19:36 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Wist je dat een motor kan draaien en de riem dus ook?
Er zijn 100 manieren om een motor te draaien, en als je aan de krukaspoelie wilt draaien hoeft de kap van het krukastandwiel er toch niet af?quote:Op vrijdag 15 juli 2011 20:07 schreef garnage-patrick het volgende:
[..]
wist jij dat je dan het beste aan je krukaspoelie kan gaan draaien, en juist. daar de kappen dan af moeten.
Hoezo dat..? Of praat ik onzin? Een immi riem vervang je rond de 85 a 90k km, en een originele rond de 100 a 120k km afhankelijk van de type motor.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 12:29 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
en tussen 9 en 5 doet je telefoon het niet, en je hebt geen pauzes?
Turq kun je gerust met een korreltje zout nemen, als je het over serieuze motorschade hebt, zou ik er maar eentje vertrouwen, en dat is de dealer. Koprevisies zijn dure grappen.
Kan ik die riem makkelijk zelf controleren? Heb gereedschap. Loop ik risico's dan, of is het zo simpel dat het eigenlijk niet fout kan gaan?quote:Op vrijdag 15 juli 2011 20:09 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Er zijn 100 manieren om een motor te draaien, en als je aan de krukaspoelie wilt draaien hoeft de kap van het krukastandwiel er toch niet af?
wat ik 13posts daarvoor ook al aangaf!quote:Op zaterdag 16 juli 2011 01:44 schreef Turquaz52 het volgende:
Controleren kan iedereen, maar zien of ie versleten is of dat ie nog 10-20-30k km nog mee kan, kan niemand.
Voor het zelfde geldt start je hem de volgende morgen en na 2 seconden vliegt dat ding om je oren bij wijze van..
dat laatste.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 01:39 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Vind jij dat of wordt dat voorgeschreven door de Seat dealer?
tja 13 posts later beweren anderen steeds wat anders.. dus:quote:Op zaterdag 16 juli 2011 10:28 schreef garnage-patrick het volgende:
[..]
wat ik 13posts daarvoor ook al aangaf!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |