abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99461538
Naar aanleiding van dit topic:

Wat verdient een registeraccountant (RA) ?

Was ik benieuwd hoeveel een RC nou eens verdient, ik dacht zelfs meer dan een RA met minder kutwerk :)

Bovendien hoop ik stiekem ooit de RC opleiding te kunnen doen, wordt moeilijk met Bestuurskunde maar wie weet :@
pi_99462138
1100 bruto per maand.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_99463196
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 16:20 schreef HSG het volgende:
1100 bruto per maand.
:{
pi_99467952
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 16:08 schreef WitBlauwPapier het volgende:
Naar aanleiding van dit topic:

Wat verdient een registeraccountant (RA) ?

Was ik benieuwd hoeveel een RC nou eens verdient, ik dacht zelfs meer dan een RA met minder kutwerk :)

Bovendien hoop ik stiekem ooit de RC opleiding te kunnen doen, wordt moeilijk met Bestuurskunde maar wie weet :@
Waarom wil jij RC worden ?

Voor het geld ?
pi_99468789
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 18:17 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Waarom wil jij RC worden ?

Voor het geld ?
Niet voor het geld, wel het doel.

Ik kan er namelijk niet tegen iets te studeren en dan geen doel te hebben.

Dat had ik na mijn hbo ook, daarna studeerde ik maar een master, waardoor ik nu 3 jaar achterloop omdat het toch niets voor mij is :{

Ik doe nu bijvoorbeeld Bestuurskunde, en heb geen idee wat je er daarna mee kan. Een accountant weet waar ie over 5-10 jaar staat als ie aan zijn master begint, ik niet :{

Maar uiteindelijk ben ik ook wel benieuwd wat een RC verdient :@
pi_99479051
Gemiddeld 100k/jaar. RA's verdienen gemiddeld 8k meer per jaar geloof ik.

Ik zou wel even checken of controlling iets voor je is voor je daar over gaat denken. En of je die +-25k collegegeld op kan hoesten. ;) Bij control zijn competenties ook belangrijk. Een RCér stuurt meestal als F&C manager/Cluster Controller/Business Controller oid ook mensen aan.
Haai
pi_99479498
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 22:00 schreef MadDorito het volgende:
Gemiddeld 100k/jaar. RA's verdienen gemiddeld 8k meer per jaar geloof ik.

Ik zou wel even checken of controlling iets voor je is voor je daar over gaat denken. En of je die +-25k collegegeld op kan hoesten. ;) Bij control zijn competenties ook belangrijk. Een RCér stuurt meestal als F&C manager/Cluster Controller/Business Controller oid ook mensen aan.
Hoe weet ik of het iets voor mij is :P

Hiervoor deed ik een beta-opleiding, in het begin leek het mij super, gaande weg kut :{

Dus nogmaals, hoe ontdek ik dit dan?
pi_99511400
Paar jaar in de control gaan werken en dan je keuzes maken. Bij mij duurde het ook even voor ik wist wat voor werk ik wilde doen. ;) Als je na je bestuurskunde direct RC zou gaan doen mis je denk ik de praktijkervaring.

Daarnaast moet je ook binnen de finance branche jezelf ontwikkelen, men zal je niet gelijk als CFO aannemen als je uit de RC opleiding komt rollen met 3 jaar werkervaring. :7
Haai
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')