Waarom zou dat niet mogen?quote:Op maandag 18 juli 2011 03:20 schreef Dj_Day-V het volgende:
Mag anime ook trouwens?En series? Nog beter...
Dat irriteert mij ook bij Zimmer. Zijn muziek is niet zozeer herkenbaar alswel gerecycled. Hij valt veel in herhaling.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 17:25 schreef mrrrtijn1975 het volgende:
Ik vind veel van Hans Zimmer erg goed, maar hij maakt het zichzelf vind ik nogal makkelijk. Zijn muziek is direct herkenbaar als je een film hoort en dat is niet altijd een pluspunt. Filmmuziek moet niet op elkaar lijken, maar bij de film passen.
toch voegt hij heel veel toe aan een film. Denk aan Inception of The dark knight. En wie herkent niet de melodie uit de pirates of the carr. films....quote:Op maandag 18 juli 2011 11:22 schreef lunapuella het volgende:
Mijn favoriet is nog steeds Atonement van Dario Marianelli. Fijn gebruik van typemachine - het werkt muzikaal en past ook thematisch erg goed bij de film.
[..]
Dat irriteert mij ook bij Zimmer. Zijn muziek is niet zozeer herkenbaar alswel gerecycled. Hij valt veel in herhaling.
Leuk dat je Pirates of the Caribbean noemt, want dat is wel een erg sterk staaltje recycling - het motiefje is in héél véél van zijn soundtracks te herkennen.quote:Op maandag 18 juli 2011 11:36 schreef mrrrtijn1975 het volgende:
[..]
toch voegt hij heel veel toe aan een film. Denk aan Inception of The dark knight. En wie herkent niet de melodie uit de pirates of the carr. films....
Inception was inderdaad vet, omdat daar heel specifieke eisen aan gesteld werden, waardoor hij zijn trucje niet kon herhalen.quote:Op maandag 18 juli 2011 11:36 schreef mrrrtijn1975 het volgende:
[..]
toch voegt hij heel veel toe aan een film. Denk aan Inception of The dark knight. En wie herkent niet de melodie uit de pirates of the carr. films....
absoluut!quote:Op maandag 18 juli 2011 11:41 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Leuk dat je Pirates of the Caribbean noemt, want dat is wel een erg sterk staaltje recycling - het motiefje is in héél véél van zijn soundtracks te herkennen.
Goeie tip!quote:Op dinsdag 19 juli 2011 17:32 schreef Wootism het volgende:
Misschien een aanrader om naar te luisteren:
[ link | afbeelding ]
Op deze zender komen vrijwel alle bovengenoemde titels voorbij! Luister het altijd tijdens het studeren.De 96k versie is gratis.
Heel mooi natuurlijk, maar het is geen originele filmmuziekquote:Op dinsdag 19 juli 2011 18:56 schreef Iemand91 het volgende:
Mensen, ik geloof dat we een topper hebben vergeten:
Adagio for Strings
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |