abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99491042
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 07:16 schreef speknek het volgende:
Leuk verhaal, maar het strookt niet met de werkelijkheid.
Jaren kippen gehad en ze slapen alleen naast elkaar.
Het zijn net mensen. :')
pi_99491146
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 07:18 schreef Godtje het volgende:

[..]

Jaren kippen gehad en ze slapen alleen naast elkaar.
Het zijn net mensen. :')
dat geldt voor zoveel dieren...

vrijdag 15 juli 2011 @ 07:40:30 #93
8369 speknek
Another day another slay
pi_99491161
Ik ken iemand die kippenfarms bouwt en die vind vrije uitloop dus grote onzin. Blijf het wel altijd braaf kopen, want de gedachte dat ze de keuze hebben is fijn, ookal is het dus onzin. Boederijkippen werken gewoon anders, ook met vrije uitloop hebben ze een 'pik'orde bijvoorbeeld, iets wat in de natuur volgens mij nauwelijks voorkomt omdat ze niet in zulke grote groepen leven.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_99491188
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 07:40 schreef speknek het volgende:
Ik ken iemand die kippenfarms bouwt en die vind vrije uitloop dus grote onzin. Blijf het wel altijd braaf kopen, want de gedachte dat ze de keuze hebben is fijn, ookal is het dus onzin. Boederijkippen werken gewoon anders, ook met vrije uitloop hebben ze een 'pik'orde bijvoorbeeld, iets wat in de natuur volgens mij nauwelijks voorkomt omdat ze niet in zulke grote groepen leven.
Man, zelfs bij mensen komt het voor, kijk maar naar sommige ''modjes'' :')

De rangorde in overheersing vinden we overal in de natuur:
bij de kauwen, de bavianen, de wolven, de ratten, de muizen
en bij meer andere dieren die in groepsverband leven.

Maar hoe verloopt zoiets nu bij ons, mensen?
Je zou zeggen dat mensen minder geneigd zijn om anderen te overheersen.
Maar iedereen die in een grote fabriek of op een groot kantoor heeft gewerkt, weet wel beter.

Hierarchie en zucht naar status bestaan nog steeds onder ons, maar ze zijn verborgen onder een
dun laagje beschaving.

In primitieve beschavingen is die hierarchie heel duidelijk aanwezig.
De heerser oefent een mysterieuze, bijna goddelijke macht uit, die zelden of nooit wordt betwist.

Bron: Overheersing: de pikorde | Samenleving en ontwikkeling | Sociaal cultureel

http://samenleving-en-ont(...)sing-de-pikorde.html
  vrijdag 15 juli 2011 @ 09:06:22 #95
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_99492069
quote:
Pikorde heb je ook bij een paar kipjes
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 15 juli 2011 @ 09:21:43 #96
3542 Gia
User under construction
pi_99492323
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 06:54 schreef speknek het volgende:
Ik wil eigenlijk geen varkensvlees meer eten (het is ook minder goed voor je natuurlijk), maar ik zit op het moment in een overwegend moslimland, en wat hier door moet gaan voor worst of pepperoni is wel heel schraal...
Waarom is varkensvlees niet goed voor je?

Er is bijvoorbeeld zeer mager varkensvlees. Er is geen zeer mager lamsvlees.
Er is meer keuze uit mager varkensvlees dan uit mager lamsvlees.
Een varkenskotelet is bijvoorbeeld minder vet dan een lamskotelet.

Okay, rund en kip zijn beide gezonder. Dat wel. Maar er is niets mis met zeer mager of mager varkensvlees.
  vrijdag 15 juli 2011 @ 09:27:16 #97
45206 Pietverdriet
pi_99492410
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 09:21 schreef Gia het volgende:

[..]

Waarom is varkensvlees niet goed voor je?

Er is bijvoorbeeld zeer mager varkensvlees. Er is geen zeer mager lamsvlees.
Er is meer keuze uit mager varkensvlees dan uit mager lamsvlees.
Een varkenskotelet is bijvoorbeeld minder vet dan een lamskotelet.

Okay, rund en kip zijn beide gezonder. Dat wel. Maar er is niets mis met zeer mager of mager varkensvlees.
Rund en kip gezonder? Waarom dat?
Vet? Waar haal je de onzin vandaan dat vet ongezond is?
En vet varkensvlees is veel lekkerder dan mager
  vrijdag 15 juli 2011 @ 09:34:15 #98
3542 Gia
User under construction
pi_99492533
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 09:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Rund en kip gezonder? Waarom dat?
Vet? Waar haal je de onzin vandaan dat vet ongezond is?
En vet varkensvlees is veel lekkerder dan mager
Vind ik ook, hoor. Maar sommigen menen dat varkensvlees slecht voor je is omdat het vetter zou zijn dan al het andere vlees. Daarom geef ik aan dat er ook mager tot zelfs zeer mager varkensvlees is. Dit dus voor de mensen die liever mager vlees eten.

Doe mij maar een lekker speklapje. Heerlijk, met uitgebakken zwoerd.
pi_99494501
quote:
Klopt, kippen kunnen maar tot 25 tellen ofzo, de groepen horen niet groter te zijn dan dat.
Omdat wij ze wel in veel grotere groepen willen houden krijg je problemen met die pikorde, die dan maar door en door blijft gaan, waar het in een normale groep vrij snel duidelijk is wie waar staat en dat continue nare gepik niet meer nodig is.

Maar zelfs in die veelste grote groepen houden kippen van een paar simpele zaken, ze willen graag op stok kunnen, een zandbadje nemen en een beetje rondscharrelen en pikken op de grond.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  vrijdag 15 juli 2011 @ 11:02:21 #100
37769 erodome
Zweefteef
pi_99494559
Volgens mij is varkensvlees vooral wat slechter voor je door de stresshormonen erin, het is nu eenmaal een intelligent dier dat op nare manier gehouden wordt, dat geeft veel stress bij het dier.
Als ze dan naar de slacht gaan gaan ze voor het eerst heel even het daglicht in om dan een vreemde omgeving in te moeten die niet echt veilig overkomt, wat nog meer stress oplevert.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  vrijdag 15 juli 2011 @ 12:16:09 #101
3542 Gia
User under construction
pi_99496693
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 11:02 schreef erodome het volgende:
Volgens mij is varkensvlees vooral wat slechter voor je door de stresshormonen erin, het is nu eenmaal een intelligent dier dat op nare manier gehouden wordt, dat geeft veel stress bij het dier.
Als ze dan naar de slacht gaan gaan ze voor het eerst heel even het daglicht in om dan een vreemde omgeving in te moeten die niet echt veilig overkomt, wat nog meer stress oplevert.
Maar dan zijn de varkens waar het hier over gaat, prima te consumeren, toch?

Overigens proef ik niks van stresshormonen in mijn speklapjes of hamlapjes.
  vrijdag 15 juli 2011 @ 12:21:57 #102
45206 Pietverdriet
pi_99496868
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 11:02 schreef erodome het volgende:
En schapen, koeien, geiten, kippen, kalkoenen etc hebben dat niet?
  vrijdag 15 juli 2011 @ 12:23:22 #103
3542 Gia
User under construction
pi_99496905
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 12:21 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Schapen, koeien, geiten en kippen die halal geslacht worden natuurlijk niet. Toch?
  vrijdag 15 juli 2011 @ 12:24:38 #104
45206 Pietverdriet
pi_99496941
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 09:34 schreef Gia het volgende:

[..]

Vind ik ook, hoor. Maar sommigen menen dat varkensvlees slecht voor je is omdat het vetter zou zijn dan al het andere vlees. Daarom geef ik aan dat er ook mager tot zelfs zeer mager varkensvlees is. Dit dus voor de mensen die liever mager vlees eten.

Doe mij maar een lekker speklapje. Heerlijk, met uitgebakken zwoerd.
Jij zei dat kip en rund gezonder zijn, nu zeg je dat dit niet zo is?
  vrijdag 15 juli 2011 @ 12:25:34 #105
274453 okiokinl
blablabla
pi_99496984
zomaar een google linkje:

http://www.centrumhethof.(...)rkensvlees-slecht-is

quote:
Het blijkt dat het vetgehalte in varkensvlees zeer hoog is, met name binnen de cellen. Vet bevat tweemaal zoveel calorieën als koolhydraten en eiwitten en wordt onmiddellijk opgeslagen en slechts met grote moeite weer afgebroken.
Het cholesterolgehalte van varkensvlees blijkt hoog. Vet hangt altijd samen met cholesterol. Het menselijk lichaam heeft cholesterol nodig voor de aanmaak van celmembranen en voor vettransport. Te veel cholesterol veroorzaakt afzetting op de bloedvatwanden en bevordert toenemende vernauwing van de slagaders.
Ook bevat varkensvlees eiwitten, die vanwege hun structuur snel rotten in uw darmen. Door de hierbij vrijkomende rottingsproducten komen er veel toxines vrij en vormen deze producten een grote belasting voor uw darmen, bloed, lymfe, lever, matrix en nieren. De eiwitstructuur van het vlees van de varkens lijkt op die van mensen. Hierdoor wordt het door het immuunsysteem niet als lichaamsvreemde stof beschouwd en kan het gemakkelijk in het bloed en de lymfe belanden, inclusief alle toxines en eiwit rotting producten. Dit gebeurt veel sneller dan bij alle andere dierlijke en plantaardige eiwitten.
Het bindweefsel heeft last van zwavelhoudende mycopolysacchariden in het varkensvlees, die zeer slijmig zijn. Dit heeft tot gevolg dat de varkensvleeseters eigenaardige Rubensiaanse opzwelling van het bindweefsel vertonen. Er vindt een opstapeling plaats van slijmsubstanties in pezen, gewrichten, kraakbeen etc., wat o.a. kan leiden tot reuma, arthritis en dicusproblemen. Het bindweefsel zuigt zich als een spons vol met water en zwelt. Aangezien deze zwavelhoudende verbindingen gekoppeld zijn aan bepaalde organen, is het zelfs aan mensen te zien welk varkensvlees ze het liefst eten: hals-, rug-, buikspek of ham. De bindweefselstructuren van de mens worden zwakker door het varkensvlees en er ontstaan eerder klachten van het bewegingsapparaat.
Varkensvlees bevat veel groeihormonen. Dit veroorzaakt niet alleen bij jongeren een versterkte groei, maar bevordert ook ontstekingen. Aangezien deze groeihormonen alle groeiprocessen bevorderen, bewerkstelligen ze ook de groei van kankercellen.
Het histamine en imadozolgehalte van varkensvlees is hoog. Hierdoor worden allergieën, netelroos en neurodermitis, abcessen, steenpuisten, negenogen en alle mogelijke ontstekingen bevorderd. Een hoog histaminegehalte maakt ook minder stressbestendig, activeert maagzweren, hartritmestoornissen en hartinfarcten.
Varkensvlees bevat vreemdsoortige tumorbevorderende stoffen, die als oncogenen, endobionten, siphonospora en polymorfa beschreven worden.
Varkensvlees bevat virussen, met name griepachtige virussen. Deze virussen vestigen zich meestal in onze longen en grijpen hun kans tijdens een verzwakte periode van ons immuunsysteem. Dit kan ook leiden tot chronische verkoudheden.
Varkens hebben een slechter ontgiftingsysteem, waardoor ze hun afvalstoffen sneller in vetweefsel opslaan. Bij consumeren van vlees (met vet) moet ons ontgiftingsmechanisme hiermee aan de slag. Levert aldus een grotere belasting op voor ons lichaam.
  vrijdag 15 juli 2011 @ 12:29:37 #106
274453 okiokinl
blablabla
pi_99497116
en een betje onzin om te zeggen dat kippen geen bat hebben bij vrije uitloop. alleen is dat misschien nog niet genoeg voor ze. ik koop dan ook alleen biologische eieren. vrije uitloop is nog steeds een onnatuurlijke situatie, die beestjes moeten hun eigen groepjes kunnen vormen en genoeg ruimte hebben om een plekje te vinden voor hun groepje.
  vrijdag 15 juli 2011 @ 12:34:11 #107
45206 Pietverdriet
pi_99497271
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 12:25 schreef okiokinl het volgende:

[..]

Esotherische poep website
  vrijdag 15 juli 2011 @ 12:40:32 #108
3542 Gia
User under construction
pi_99497497
quote:
18s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 12:24 schreef Pietverdriet het volgende:

Jij zei dat kip en rund gezonder zijn, nu zeg je dat dit niet zo is?
Waar zeg ik dat dit niet zo is?

Er bestaat zeer mager varkensvlees, zeer mager rundvlees, zeer mager kippevlees, maar zeer mager lamsvlees bestaat niet.
Echter bestaat er wel zeer vet varkensvlees en zijn er van de andere vleessoorten geen zeer vette varianten.

Voor een overzicht:
http://www.uzleuven.be/fi(...)tgehalte%20vlees.pdf

Het enige wat ik zeg is dat als je kiest voor mager of zeer mager varkensvlees dat net zo gezond is als rund of kip.
  vrijdag 15 juli 2011 @ 12:42:03 #109
45206 Pietverdriet
pi_99497548
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 12:40 schreef Gia het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat dit niet zo is?

Er bestaat zeer mager varkensvlees, zeer mager rundvlees, zeer mager kippevlees, maar zeer mager lamsvlees bestaat niet.
Echter bestaat er wel zeer vet varkensvlees en zijn er van de andere vleessoorten geen zeer vette varianten.

Voor een overzicht:
http://www.uzleuven.be/fi(...)tgehalte%20vlees.pdf

Het enige wat ik zeg is dat als je kiest voor mager of zeer mager varkensvlees dat net zo gezond is als rund of kip.
Van waar je link tussen vet en gezond?
  vrijdag 15 juli 2011 @ 12:42:21 #110
3542 Gia
User under construction
pi_99497557
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 12:25 schreef okiokinl het volgende:

[..]

Groeihormonen worden bij kip en rundvlees ook gebruikt. Denk bij schapen ook.
Verder is varkensvlees gemiddeld genomen vetter dan de andere vleessoorten, maar als je kiest voor de magere of zeer magere varianten is het net zo gezond.
  vrijdag 15 juli 2011 @ 12:43:24 #111
45206 Pietverdriet
pi_99497590
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 12:42 schreef Gia het volgende:

[..]

Verder is varkensvlees gemiddeld genomen vetter dan de andere vleessoorten, maar als je kiest voor de magere of zeer magere varianten is het net zo gezond.
Het gebruik van groeihormonen is in de EU streng verboden.
  vrijdag 15 juli 2011 @ 12:45:28 #112
3542 Gia
User under construction
pi_99497672
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 12:42 schreef Gia het volgende:

[..]

Heb ik al eerder op geantwoord. Veel mensen denken dat varkensvlees altijd vet is, dus ongezond. Daarom geef ik aan, voor de mensen die zo denken, dat er ook zeer mager varkensvlees is.

Vet is inderdaad niet per se ongezond, alleen teveel vet wel.

Maar breng dat de gezondheidsfreaks die vet mijden maar eens aan hun verstand.
  vrijdag 15 juli 2011 @ 12:46:05 #113
3542 Gia
User under construction
pi_99497697
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 12:43 schreef Pietverdriet het volgende:
Het gebruik van groeihormonen is in de EU streng verboden.
Door rood rijden ook.

http://www.retaildetail.e(...)st/tag/groeihormonen
  vrijdag 15 juli 2011 @ 13:11:32 #114
45206 Pietverdriet
pi_99498546
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 12:45 schreef Gia het volgende:

[..]

Heb ik al eerder op geantwoord. Veel mensen denken dat varkensvlees altijd vet is, dus ongezond. Daarom geef ik aan, voor de mensen die zo denken, dat er ook zeer mager varkensvlees is.

Vet is inderdaad niet per se ongezond, alleen teveel vet wel.

Maar breng dat de gezondheidsfreaks die vet mijden maar eens aan hun verstand.
Maar waarom haal je dan telkens Vet en Ongezond bij elkaar?
  vrijdag 15 juli 2011 @ 13:13:10 #115
37769 erodome
Zweefteef
pi_99498607
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 12:21 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Jawel, andere diersoorten hebben dat ook, zeker bij kippen zal dit fiks opgaan aangezien die echt ranzig behandeld worden.
Maar varkens staan er bekend om iig.

Koeien zal wel meevallen, die zijn meestal in de hand zijn wel gewend, bij schapen geld ook dat ze al vele malen in de hand zijn geweest en vaak meerdere keren al vervoerd zijn(van het ene veld naar het andere veld e.d.), dat scheelt al een hele slok op een borrel.
  vrijdag 15 juli 2011 @ 15:40:47 #116
66825 Reya
Fier Wallon
pi_99504680
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 06:54 schreef speknek het volgende:
Ik wil eigenlijk geen varkensvlees meer eten (het is ook minder goed voor je natuurlijk), maar ik zit op het moment in een overwegend moslimland, en wat hier door moet gaan voor worst of pepperoni is wel heel schraal...
En dan eet je een baguette met ardennerham en besluit toch maar door te gaan met varkensvlees eten.
  vrijdag 15 juli 2011 @ 16:07:34 #117
8369 speknek
Another day another slay
pi_99505690
Volgens mij is het probleem van varkensvlees meer dat varkens alleseters zijn en er veel meer bacterien in het vlees zit. Dat dat impliciet de reden is voor het verbod in het jodendom en de islam, mensen werden er vaak ziek van, dus moet het vast niet gods bedoeling zijn geweest. Maar even geen wikipedia bij de hand.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 15 juli 2011 @ 16:14:36 #118
45206 Pietverdriet
pi_99505926
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 16:07 schreef speknek het volgende:
Volgens mij is het probleem van varkensvlees meer dat varkens alleseters zijn en er veel meer bacterien in het vlees zit. Dat dat impliciet de reden is voor het verbod in het jodendom en de islam, mensen werden er vaak ziek van, dus moet het vast niet gods bedoeling zijn geweest. Maar even geen wikipedia bij de hand.
Bacterien in het vlees? Vertel.
Bacterien zitten op het vlees, aan de buitenkant, maar niet in het vlees.
  vrijdag 15 juli 2011 @ 16:19:47 #119
8369 speknek
Another day another slay
pi_99506077
afgezien van de haas zijn er toch maar heel weinig stukjes van een varken die je rauw kunt eten, in tegenstelling tot een rund?
pi_99507429
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 16:19 schreef speknek het volgende:
afgezien van de haas zijn er toch maar heel weinig stukjes van een varken die je rauw kunt eten, in tegenstelling tot een rund?
Ik kan geen enkele reden waarom je rauw vlees zou willen eten maar inderdaad.

Rundvlees en vis is inderdaad schoner dan het vlees van een kip of varken, dit heeft behalve de
bacterien nog een andere reden. bij de productie van slachtvarkens en vleeskuikens wordt over het
algemeen meer gebruik gemaakt van medicatie/hormonen e.d.
ondanks de verplichte wachttijd voor de slacht (periode voor de slacht waarin het dier geen
middelen meer krijgt) word het aangeraden om je vlees goed te bakken.
Ook kan een varken parasieten dragen die door verhitting onschadelijk worden gemaakt.

enne...

http://www.nieuwsbank.nl/inp/2005/03/24/R310.htm

Zwiebelmetwurst :r :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')