Lekker relevant hoeveel weilanden er leeg staan. Je weet dat een boer per koe een half hectare land moet hebben? (louter voor mestuitrij)quote:Op donderdag 14 juli 2011 15:07 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Dat onderzoek van Wakker Dier is uit 2004
Resultaten:
69% van de weilanden bleek leeg te staan. In 14% stonden koeien, in 7%
schapen en in 9% van de weilanden stonden paarden. 1% was gevuld met
andere dieren, meestal hobbygeiten, 2 keer kippen en geen enkele keer
varkens, eenden, kalkoenen, konijnen of andere veelgehouden
landbouwdieren.
Dus het heeft toch nog 7 jaar geduurd voordat er bij iemand een lichtje ging
branden...
nah jah.... beter laat dan nooit zullen we maar denken
En de kippen...quote:Op donderdag 14 juli 2011 15:23 schreef okiokinl het volgende:
hoe triest, een boer laat zn varkens in een wei vrij rondlopen, de hele pers rukt uit voor deze unieke happening.... dat zegt wel wat over hoe we hier normaal met varkens omgaan.
Lees eerst dit topic maar eens dan praten we wel verder....quote:Op donderdag 14 juli 2011 16:20 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Lekker relevant hoeveel weilanden er leeg staan. Je weet dat een boer per koe een half hectare land moet hebben? (louter voor mestuitrij)
Van Wakkerdier: 80% van de melkkoeien komt buiten, over weidegang vleesrunderen staat niks maar laten we de assumptie maken van 0. Hoeveelheid melkkoeien in NL 1,5 miljoen, hoeveelheid vleesrunderen in NL 300k
.
Oftewel, dat het maar een "zeer klein deel" is wat buiten mag is onzin. Ook Erodome heb ik die 5-10 procent niet zien onderbouwen.
Nee, ik ga geen heel topic doorspittenquote:Op donderdag 14 juli 2011 16:25 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Lees eerst dit topic maar eens dan praten we wel verder....
De Bio-industrie
en dan stap ik in de trein, kijk naar buiten en dan is 80% van de weilanden leeg..quote:Op donderdag 14 juli 2011 16:22 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
En de kippen...
http://www.allepersberich(...)ink-gaan-scharrelen/
En de koeien...
http://vroegevogels.vara.(...)593db86e91ea73714fb3
En de paarden..
http://www.telegraaf.nl/b(...)paarden__.html?p=9,2
En alle andere dieren die ik vergeten ben...
Circussen geen vergunning meer nodig voor wilde dieren
Het ging mij even om die bijstandsmoeders die niet elke dag vlees op tafel zouden zetten terwijl ze dat wel wilde.quote:Op donderdag 14 juli 2011 15:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat is ook een geldkeuze, maar niet alleen maar. Niet dat ik het geld niet hebt.
En? Gaan ze toch werken?quote:Op donderdag 14 juli 2011 20:49 schreef erodome het volgende:
[..]
Het ging mij even om die bijstandsmoeders die niet elke dag vlees op tafel zouden zetten terwijl ze dat wel wilde.
Chapeau. Halverwege het filmpje realiseerde ik me dat ik een film over de slacht aan het kijken ben terwijl ik eet (varkenshaas nota bene) en dat het gewoon kon ook.quote:Op donderdag 14 juli 2011 11:26 schreef Pietverdriet het volgende:
Hier in huize piet eten we Livar varkensvlees
En scharrel Iberico
Helemaal mee eens, maar dat dat nu al niet mogelijk zou zijn, daar ging het over, dat lijkt mij niet waar aan de hand van wat ik gezien heb.quote:
quote:Op vrijdag 15 juli 2011 06:54 schreef speknek het volgende:
kippen zijn dom en als je ze een vrije uitloop geeft gaan ze binnen allemaal tegen elkaar aangepropt zitten.
Jaren kippen gehad en ze slapen alleen naast elkaar.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 07:16 schreef speknek het volgende:
Leuk verhaal, maar het strookt niet met de werkelijkheid.
dat geldt voor zoveel dieren...quote:Op vrijdag 15 juli 2011 07:18 schreef Godtje het volgende:
[..]
Jaren kippen gehad en ze slapen alleen naast elkaar.
Het zijn net mensen.
Man, zelfs bij mensen komt het voor, kijk maar naar sommige ''modjes''quote:Op vrijdag 15 juli 2011 07:40 schreef speknek het volgende:
Ik ken iemand die kippenfarms bouwt en die vind vrije uitloop dus grote onzin. Blijf het wel altijd braaf kopen, want de gedachte dat ze de keuze hebben is fijn, ookal is het dus onzin. Boederijkippen werken gewoon anders, ook met vrije uitloop hebben ze een 'pik'orde bijvoorbeeld, iets wat in de natuur volgens mij nauwelijks voorkomt omdat ze niet in zulke grote groepen leven.
Pikorde heb je ook bij een paar kipjesquote:Op vrijdag 15 juli 2011 07:40 schreef speknek het volgende:
Ik ken iemand die kippenfarms bouwt en die vind vrije uitloop dus grote onzin. Blijf het wel altijd braaf kopen, want de gedachte dat ze de keuze hebben is fijn, ookal is het dus onzin. Boederijkippen werken gewoon anders, ook met vrije uitloop hebben ze een 'pik'orde bijvoorbeeld, iets wat in de natuur volgens mij nauwelijks voorkomt omdat ze niet in zulke grote groepen leven.
Waarom is varkensvlees niet goed voor je?quote:Op vrijdag 15 juli 2011 06:54 schreef speknek het volgende:
Ik wil eigenlijk geen varkensvlees meer eten (het is ook minder goed voor je natuurlijk), maar ik zit op het moment in een overwegend moslimland, en wat hier door moet gaan voor worst of pepperoni is wel heel schraal...
Rund en kip gezonder? Waarom dat?quote:Op vrijdag 15 juli 2011 09:21 schreef Gia het volgende:
[..]
Waarom is varkensvlees niet goed voor je?
Er is bijvoorbeeld zeer mager varkensvlees. Er is geen zeer mager lamsvlees.
Er is meer keuze uit mager varkensvlees dan uit mager lamsvlees.
Een varkenskotelet is bijvoorbeeld minder vet dan een lamskotelet.
Okay, rund en kip zijn beide gezonder. Dat wel. Maar er is niets mis met zeer mager of mager varkensvlees.
Vind ik ook, hoor. Maar sommigen menen dat varkensvlees slecht voor je is omdat het vetter zou zijn dan al het andere vlees. Daarom geef ik aan dat er ook mager tot zelfs zeer mager varkensvlees is. Dit dus voor de mensen die liever mager vlees eten.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 09:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Rund en kip gezonder? Waarom dat?
Vet? Waar haal je de onzin vandaan dat vet ongezond is?
En vet varkensvlees is veel lekkerder dan mager
Klopt, kippen kunnen maar tot 25 tellen ofzo, de groepen horen niet groter te zijn dan dat.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 07:40 schreef speknek het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |