Jij moet ook helemaal niet hospiteren, gekke Mirel. Je had jezelf gewoon een aantal jaar geleden moeten inschrijven bij WoningNet en SSHU en hoogstens drie keer gericht moeten proberen. Voor zover ik je ken heb je niet het profiel om te hospiteren, tenzij je toevallig mensen met soortgelijke persoonlijkheden en interesses tegenkomt.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 02:06 schreef Mirel het volgende:
Wauw dat ik nog hier gesubscribed was.
Tip: fuck hospiteren, je wordt nooit gekozen.Ik iig niet nadat ik zo'n 10x gehospiteerd had 3 jaar lang, en honderden mails verstuurd had.
Gewoon lekker goedkoop anti-kraak wonen![]()
![]()
En wat mag een intellectuele indruk zijn?quote:Op donderdag 8 augustus 2013 10:01 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Jij moet ook helemaal niet hospiteren, gekke Mirel. Je had jezelf gewoon een aantal jaar geleden moeten inschrijven bij WoningNet en SSHU en hoogstens drie keer gericht moeten proberen. Voor zover ik je ken heb je niet het profiel om te hospiteren, tenzij je toevallig mensen met soortgelijke persoonlijkheden en interesses tegenkomt.
Overigens heb ik ook dat probleem: mijn eerste indruk was (en is) gesloten en erg 'intellectueel', terwijl men vaak een 'relaxed' persoon zoekt (wat dat ook moge wezen).
Geen idee precies. Het is iets dat ik vaker opving over mezelf. Waarschijnlijk had dat te maken dat ik het leuker vond om over elkaars studie te praten dan over de overige zaken daaromheen. Terwijl wat er gestudeerd wordt uiteindelijk bijzonder weinig bleek te boeien voor de gemiddelde student.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 10:08 schreef obsama het volgende:
[..]
En wat mag een intellectuele indruk zijn?
Vragen als 'wat studeer jij' komen, vooral in het begin, over als arrogant en alsof je direct een bepaalde hiërarchie wil zetten. Niet doen dus, eerst dom meepraten.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 10:16 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Geen idee precies. Het is iets dat ik vaker opving over mezelf. Waarschijnlijk had dat te maken dat ik het leuker vond om over elkaars studie te praten dan over de overige zaken daaromheen. Terwijl wat er gestudeerd wordt uiteindelijk bijzonder weinig bleek te boeien voor de gemiddelde student.
Dus in tegenstelling tot je eerdere bericht moet ik dus niet 'gewoon mezelf zijn'?quote:Op donderdag 8 augustus 2013 10:40 schreef obsama het volgende:
[..]
Vragen als 'wat studeer jij' komen, vooral in het begin, over als arrogant en alsof je direct een bepaalde hiërarchie wil zetten. Niet doen dus, eerst dom meepraten.
Als jezelf zijn direct je huisgenoten bombarderen met studie vragen is moet jij je wel afvragen of je op kamers moet gaan.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 10:47 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Dus in tegenstelling tot je eerdere bericht moet ik dus niet 'gewoon mezelf zijn'?
Dat is wat ik ook zeg: als je een bepaalde, afwijkende persoonlijkheid met dito interesses bezit, is de kans zeer reëel dat je er gewoon niet tussenkomt (tenzij je gelijkgestemden ontmoet). Gewoon jezelf zijn als advies geven terwijl je van LARP'en, metal en World of Warcraft houdt, is geen verstandig plan.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 11:18 schreef obsama het volgende:
[..]
Als jezelf zijn direct je huisgenoten bombarderen met studie vragen is moet jij je wel afvragen of je op kamers moet gaan.
Ik ken iig in Utrecht wel een paar huizen met dergelijke bewoners hoor. Een minderheid uiteraard, maar ze zijn er wel. Probleem is wel vaak dat die kamers worden doorgegeven aan bekenden en niet via kamernet o.i.d. Hoewel ik iig 2 huizen ken via SSHU met bewoners met die interesses. Ik zag er destijds echter ook met enige regelmaat wel eentje voorbij komen op kamernet.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 11:33 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Dat is wat ik ook zeg: als je een bepaalde, afwijkende persoonlijkheid met dito interesses bezit, is de kans zeer reeel dat je er gewoon niet tussenkomt (tenzij je gelijkgestemden ontmoet). Gewoon jezelf zijn als advies geven terwijl je van LARP'en, metal en World of Warcraft houdt, is geen verstandig plan.
Ik had ooit de uitnodiging om te hospiteren waar vroeger Maarten (Nosh) woonde maar ik had dat afgezegd. Wie weet kozen ze me wel. Achquote:Op donderdag 8 augustus 2013 10:01 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Jij moet ook helemaal niet hospiteren, gekke Mirel. Je had jezelf gewoon een aantal jaar geleden moeten inschrijven bij WoningNet en SSHU en hoogstens drie keer gericht moeten proberen. Voor zover ik je ken heb je niet het profiel om te hospiteren, tenzij je toevallig mensen met soortgelijke persoonlijkheden en interesses tegenkomt.
Overigens heb ik ook dat probleem: mijn eerste indruk was (en is) gesloten en erg 'intellectueel', terwijl men vaak een 'relaxed' persoon zoekt (wat dat ook moge wezen).
Gewoon zeggen dat afwassen je hobby is.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 11:33 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Dat is wat ik ook zeg: als je een bepaalde, afwijkende persoonlijkheid met dito interesses bezit, is de kans zeer reeel dat je er gewoon niet tussenkomt (tenzij je gelijkgestemden ontmoet). Gewoon jezelf zijn als advies geven terwijl je van LARP'en, metal en World of Warcraft houdt, is geen verstandig plan.
Dit, ik heb nu ook tot januari een kamer, kan ik in elk geval een nieuwe regelen in een tijd waarin het rustig is zonder steeds heen en weer te moeten reizenquote:Op donderdag 8 augustus 2013 18:33 schreef UltraR het volgende:
Oh, en gouden tip is eerst voor een tijdelijke kamer gaan van een half jaar ofzo, meestal van iemand die een periode in het buitenland gaat studeren. Die kamers zijn vaak makkelijker te krijgen (regelmatig zelfs zonder hospiteren) en komen regelmatig op kamernet voorbij. De periode in die kamer kan je dan gebruiken voor hospiteren voor een definitieve kamer. Dat scheelt A in reistijd en B bij hospiteren is het ook een pre dat je al eens op kamers hebt gewoond.
Das een verdomd goed idee om mij ook op te oriënteren.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 18:33 schreef UltraR het volgende:
Oh, en gouden tip is eerst voor een tijdelijke kamer gaan van een half jaar ofzo, meestal van iemand die een periode in het buitenland gaat studeren. Die kamers zijn vaak makkelijker te krijgen (regelmatig zelfs zonder hospiteren) en komen regelmatig op kamernet voorbij. De periode in die kamer kan je dan gebruiken voor hospiteren voor een definitieve kamer. Dat scheelt A in reistijd en B bij hospiteren is het ook een pre dat je al eens op kamers hebt gewoond.
Heb ik bij mijn huidige kamer ook gehad inderdaad. Makelaar-ish persoon die een biografie van mij ging opschrijven om door te geven aan de huisbaas. Blijkbaar goed genoeg, dus prima. Ik ben altijd beter met huisbazen dan met medebewoners ("Ja ik maak graag schoon." "Nee ik luister nooit harde muziek." dat soort werk.)quote:Op woensdag 6 januari 2016 18:41 schreef Chai het volgende:
Waarom is dit topic zo ver weggezakt?
Heb sinds afgelopen maandag een afstudeerplek waar ik komende week begin, dus ben nu ook bezig een kamer in die stad te vinden. De reistijd valt wel mee, maar 1 u enkele reis. Heb geen kamernetaccount, probeer het eerst maar gewoon eens via facebook.
Heb morgenavond de eerste kijkavond. Voor mijn gevoel heb ik een heel lame berichtje gestuurd, maar heb twee reacties terug sinds gisteren en die waren juist wel enthousiast. Die andere heeft mijn reactie doorgestuurd naar de huisbazin die schijnbaar de uiteindelijke selectie doet? Had daar nog niet eerder van gehoord.
Was gewoon een vrij kort introductie e-mailtje, dat is doorgestuurd en er is niet om aanvulling gevraagd. Ik kom niet crimineel over, maar verder lijkt me er voor een huisbaas niet veel nuttigs uit te halen.quote:Op woensdag 6 januari 2016 20:38 schreef Eerin het volgende:
[..]
Heb ik bij mijn huidige kamer ook gehad inderdaad. Makelaar-ish persoon die een biografie van mij ging opschrijven om door te geven aan de huisbaas. Blijkbaar goed genoeg, dus prima. Ik ben altijd beter met huisbazen dan met medebewoners ("Ja ik maak graag schoon." "Nee ik luister nooit harde muziek." dat soort werk.)
Hangt er maar net af waar ze naar zoeken natuurlijk. Als jij aangeeft dat je komt om af te studeren is dat voor de meeste huisbazen een goed tekenquote:Op woensdag 6 januari 2016 20:46 schreef Chai het volgende:
[..]
Was gewoon een vrij kort introductie e-mailtje, dat is doorgestuurd en er is niet om aanvulling gevraagd. Ik kom niet crimineel over, maar verder lijkt me er voor een huisbaas niet veel nuttigs uit te halen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |