De 1e router staat naast het modem in de kamer achter de tv, de 2e komt op mijn kamer te staan op zolder en dat is 30 meter verder dus een kabel geeft gewoon een rotzooi en is een gedonder om door de plafonds heen te doen.quote:Op woensdag 13 juli 2011 22:36 schreef CarltonBanks het volgende:
wat wil je exact bereiken?
je hebt (in de meterkast?) je adsl/kabel/modem staan en daar zit een linksys router op...
30 meter verderop wil je weer een linksys router neer zetten, en wat wil je daar dan op aan sluiten?
repeater? nee hoor.. die versterkt het signaal van de beneden router... een bridge is wat je zoektquote:Op woensdag 13 juli 2011 22:42 schreef WyriHaximus het volgende:
Welke types routers hebben jullie daar staan? Wat je wil is een repeater, staat daar iets over in de handleiding?
okquote:Op woensdag 13 juli 2011 22:40 schreef vandermar het volgende:
[..]
De 1e router staat naast het modem in de kamer achter de tv, de 2e komt op mijn kamer te staan op zolder en dat is 30 meter verder dus een kabel geeft gewoon een rotzooi en is een gedonder om door de plafonds heen te doen.
Op de 2e router sluit ik mijn xbox aan omdat deze geen wireless heeft en dus met een kabeltje naar de router moet. De xbox wil mijn moeder niet beneden hebben staan en aangezien ik geen singleplayer speel moet er dus internet op en daarvoor moet er een router op zolder komen te staan.
Niet als je een repeater met switch heb, wat je van je router kunt maken mits deze het ondersteundquote:Op woensdag 13 juli 2011 22:43 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
repeater? nee hoor.. die versterkt het signaal van de beneden router... een bridge is wat je zoekt
quote:Op woensdag 13 juli 2011 22:46 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Niet als je een repeater met switch heb, wat je van je router kunt maken mits deze het ondersteund.
misschien kan het, maar dan kan er geen enkel ander apparaat gebruik maken van het draadloze netwerk dat je hebt, dus dat is waarschijnlijk niet je beste optie.quote:Op woensdag 13 juli 2011 22:47 schreef vandermar het volgende:
Dus dan kan ik als het ware de gekochte router weer terug sturen?
Idd zit ook al ff te zoeken, heb zelf een Netgear WN200RPT staan in de huiskamer om het signaal te versterken en de xbox in het netwerk te hangenquote:Op woensdag 13 juli 2011 22:47 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]dan kun je met een linksys met dd-wrt ook aan de slag
zoals gezegt kan dat alleen bij linksys als je de andere ook in bridge zet en dus geen wireless meer hebt in de rest van het huisquote:
Mijn nieuwe router heeft dus eigenlijk geen toegevoegde waarde?quote:Op woensdag 13 juli 2011 22:49 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
misschien kan het, maar dan kan er geen enkel ander apparaat gebruik maken van het draadloze netwerk dat je hebt, dus dat is waarschijnlijk niet je beste optie.
verder kun je je linksys voorzien van een custom firmware (DD-WRT) maar dat is meer iets voor de gevorderde hobbiest.
terugsturen en een wireless bridge bestellen is je beste optie
zover ik weet is dat dan 1 van de opties, maar geen garanties vanuit mijn kant.quote:Op woensdag 13 juli 2011 23:01 schreef vandermar het volgende:
[..]
Mijn nieuwe router heeft dus eigenlijk geen toegevoegde waarde?
Maar met die firmware, is het dan mogelijk beide routers draadloos te verbinden? Zo ja dan hoef ik geen moeite te doen om de router terug te sturen en kan mijn vader met de firmware aan de gang.
2 plafonds en anders is het 30 meter kabel spannen. Boren door het plafond gaat er ziek lelijk uit zien aangezien mijn kamer aan de achterkant van het huis zit en de router en modem aan de voorkant. En dan alsnog, zo veel moeite willen mijn ouders niet voor een kabeltje. Met de laptop heb ik prima bereik op mijn eigen kamer en dus ook wel met een router.quote:Op donderdag 14 juli 2011 10:38 schreef FredvZ het volgende:
30mtr... Meerdere plafonds. Dan zijn die wrt54 routers niet eens sterk genoeg om die afstand te overbruggen.
Homeplug is idd een goed alternatief.
En heb je geen loze leidingen in huis? Of een tv kabel naar je slaapkamer waar nog een cat5e kabel bij past? Of een ongebruikte telefoonaansluiting?
Je kan ook een boor huren bij de bouwmarkt, dan ben je zo door die plafonds heen.
Omdat mijn xbox geen wifi heeftquote:Op vrijdag 15 juli 2011 13:42 schreef FredvZ het volgende:
Waarom wil je dan twee routers aan elkaar knopen als je goed bereik hebt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |