Hier ook. Het lijkt erop dat ik er binnenkort weer geschilderd moet worden. En de vloer ziet er ook niet zo heel jofel meer uit.quote:Op woensdag 20 juli 2011 12:55 schreef Gellius het volgende:
Hoe zijn je muren, Z? Hier begint alles al aardig bepoteld te raken.
Ik zou eens beginnen om een plank voor WG zelf in te richten en hem daar telkens naartoe te dirigeren als hij aan jullie boeken komt. Dat werkte bij Ivan heel goed en werkt nog steeds. Als je geen zin hebt in het gezeur kun je ook deurtjes kopen bij de Ikea waarmee de onderste drie planken worden afgeschermd. Ik weet niet of ze nog ander spul hebben, maar de deurtjes die wij hebben vonden we nog wel acceptabel.quote:Op woensdag 20 juli 2011 16:55 schreef Gellius het volgende:
Ik zoek nog een handige oplossing voor de onderste twee boekenkastplanken. Plexiglas? Hekwerkje? 220? Ik ben er nog niet uit.
Om die reden wil ik geen behang. De geverfde muur stip ik gewoon bij en als het nodig is pak ik een pot verf en trek ik er een uurtje voor uit om alles opnieuw te verven. We gaan marmoleum als vloer nemen. Dat ligt ook in kinderdagverblijven en dat zal wel een reden hebben.quote:Op woensdag 20 juli 2011 17:37 schreef Z het volgende:
Ik heb net nog stoepkrijt van de muur gehaald, dat ging worder wel. Lang leve glasvlies.
Neu, maar wel een mooie, grote inductieplaat.quote:Op woensdag 20 juli 2011 21:44 schreef Gellius het volgende:
Da's al best snel, C. Zetten jullie er een knappe oven in?
Dat is inderdaad bizar. Hoe red je dat?quote:
Alles tezamen.quote:Op donderdag 21 juli 2011 09:48 schreef Gellius het volgende:
Zijn het drie separate verslavingen of consumeer je één of andere goddeloze samenstelling hiervan?
Ik zet een bakje azijn met afwasmiddel neer. Heeft ongeveer hetzelfde effect. Al zie je ze soms lachend op de rand zitten.quote:Op donderdag 21 juli 2011 09:50 schreef k_man het volgende:
Ik ben net van de fruitvliegjes af. Was de eerste keer dat ik er last van heb gehad. Wat goed helpt: een fles wijn laten staan, met nog een bodempje er in. Na één nacht hadden negen van de tien vliegjes een zeemansgraf gevonden.
Ik vermoed dat inductie wel gaat bevallen. In onze nieuwbouwwoning hebben we geen gas.quote:
Ik ben benieuwd naar je bevindingen; wij hebben in het pied-à-terre ook een inductieplaat gedacht. Het gaat nog wel even duren voordat we zover zijn.quote:Op donderdag 21 juli 2011 10:13 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vermoed dat inductie wel gaat bevallen. In onze nieuwbouwwoning hebben we geen gas.
Qft.quote:Op donderdag 21 juli 2011 10:38 schreef Claudia_x het volgende:
Het kan in ieder geval niet erger zijn dan koken op een keramische plaat. Doffe ellende is dat.
Ik heb ook een korte vrijdag. Intocht van de Vierdaagse hè, dan gaat heel Nijmegen plat.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 08:30 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Goedemorgen!
Bijna weekend. Nog 4 uur.
Op mijn werk. Al die ambtenaren die op vrijdag vrij zijn. Gelukkig heb ik op woensdag vrij, dan hoef ik me niet te schamen dat ik vandaag werk.quote:
Ik vind marmoleum prachtig spul en oersterk. Is het lastig om dat naadloos te leggen of zo?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 14:44 schreef Claudia_x het volgende:
Ik twijfel over marmoleum vanwege de naden. Op de verdiepingen kunnen we novilon laten leggen (wat we nu hebben) en dat kan naadloos, maar de begane grond blijft maar een probleem. Een houten vloer is eigenlijk geen optie vanwege de vloerverwarming. Steen zou wel kunnen. Maarja, steen...
Het is niet mogelijk. Marmoleum wordt in banen van 2 meter gelegd. Het is zwaar spul en het materiaal om marmoleum mee te vervoeren en ook de fabriek waarin het spul geproduceerd wordt kunnen bredere rollen niet aan.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:21 schreef Z het volgende:
[..]
Ik vind marmoleum prachtig spul en oersterk. Is het lastig om dat naadloos te leggen of zo?
Laat je dáárom een houten vloer afvallen? Dat hout niet over vloerverwarming kan is een Nederlands geloof - in Scandinavie heeft de helft van de mensen vloerverwarming en een houten vloer.. (Dat van die helft verzin ikquote:Op vrijdag 22 juli 2011 14:44 schreef Claudia_x het volgende:
Ik twijfel over marmoleum vanwege de naden. Op de verdiepingen kunnen we novilon laten leggen (wat we nu hebben) en dat kan naadloos, maar de begane grond blijft maar een probleem. Een houten vloer is eigenlijk geen optie vanwege de vloerverwarming. Steen zou wel kunnen. Maarja, steen...
Het is wel de voornaamste reden. Andere redenen zijn de kosten, het onderhoud en de vlekgevoeligheid, maar er zijn ongetwijfeld ook goedkopere houten vloeren en ik heb begrepen dat je door de vloer te laten lakken het probleem van de vlekken (voor een groot deel?) ondervangt. We zijn zelf niet zo weg van hout, maar bamboevloeren vind ik bijvoorbeeld wel fraai.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:39 schreef sigme het volgende:
[..]
Laat je dáárom een houten vloer afvallen? Dat hout niet over vloerverwarming kan is een Nederlands geloof - in Scandinavie heeft de helft van de mensen vloerverwarming en een houten vloer.. (Dat van die helft verzin ik).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |